.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.lut.2025 17:37:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ 100 c4 2.6 ] wibracje
PostNapisane: 24.kwi.2011 08:00:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sie.2005 19:56:50
Posty: 38
Lokalizacja: TUREK (wielkopolskie)
Witam

Staram się rozwiązać problem wibracji w silniku mojej audiczki. Pojawiają się bardzo odczuwalne wibracje dokładnie przy 2900 obr/min powyżej też można znaleźć obroty przy których je czuć.

Wibracje są na benzynie jak i na gazie. Wymienione świece i przewody.
Na wolnych obrotach wszystko wydaje się pracować poprawnie.

Z rozmowy z kolegą sugerował sprawdzenie czujnika położenia wałka rozrządu, czujnika położenia wału ( Czujnik, impuls zapłonowy ). Wiem że ten czujnik który jest z tyłu pokrywy od rozrządu po lewej stronie był kiedyś klejony.


Nie stać mnie na wymienianie części na ślepo jak sugerują niektórzy mechanicy nie waidomo czy pomoże nie zaszodzi ;)


Z góry dziękuje za pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2011 08:30:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.paź.2010 15:13:30
Posty: 721
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Auto: C5 1.8T, B6 1.8T
A co pokazał VAG?
Jakieś błędy?

_________________
Pozdrawiam,
Janek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2011 09:01:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
VAG a jak wszystko w porządku to może poduszki silnika ?

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2011 18:04:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
Podobnoż koło dwumasowe lubi się tak zachowywać jak jest zużyte. Swoją drogą też mam takie zachowanie u siebie. I jestem ciekaw co będzie po założeniu kompletu sprzęgła wraz z kołem jak odbiorę z regeneracji.(fachman od sprzęgieł powiedział że koło dwumasowe jest w pełni sprawne, tylko powierzchnię styku z tarczą ciut przeszlifuje). Poduszki mam wszystkie sprawne. Dam znać co i jak, pewnie w środę lub czwartek.

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2011 08:02:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sie.2005 19:56:50
Posty: 38
Lokalizacja: TUREK (wielkopolskie)
Poduszki pod silnikiem ok.

Tzn. mam nadzieję że to nie dwumas bo nowe koło przeszlo 2tys.

Podpięcie pod komputer nie wskazuje błedów.

Czy kończąca się tarcza sprzegła mogła by też odczuwalne powodować wibracje w wybranych zakresach obrotowych ?


Dowiedziałem się od poprzedniego właściciela że wywalił katalizatory. Nie upatrywał bym jednak tu przyczyny gdyż na początku pracował bardzo gładko.

Bede czekał na wyniki Klax :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2011 20:04:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
Auto już jeździ. Wibracje są nadal wyczuwalne. Fakt, że mocno zmalała ich intensywność, jednak nadal występują w w/w zakresie obrotów. Nie wiem czy to dwumas, bo gość od sprzęgieł powiedział że jest ok a i nie mam żadnych dodatkowych objaw padania dwumasu.

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2011 06:37:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sie.2005 19:56:50
Posty: 38
Lokalizacja: TUREK (wielkopolskie)
Czyli nie zaszkodziło ale nie pomogło do końca.


Czujnik położenia wałka rozrzadu jest u mnie poklejony. Jest możliwe że źle dostaje zapłon w pewnych zakresach obrotów.


Podobno komputer czyta z czujnika położenia wału i wałka i steruje zapłonem.


Objaw wibracji jest na gazie jak i na benzynie. Przewody nowe, świece nowe.
Wymiana czujników na ślepo nie wydaje mi się dobrym pomysłem.


Jak dojde co nie tak dam znać ale to dopiero po wypłacie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: