.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.lut.2025 19:25:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6C4 2.5 TDi AEL] Osad w zbiorniczku płynu chłodzącego
PostNapisane: 17.kwi.2011 18:58:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Chciałem gada wymienić na nowszy model i się obraził. Parę dni temu zbiorniczek płynu chłodniczego zmienił kolor z różowego na czarny. Pływa tam trochę oleju ale jest tak jakby okopcony.
Temperatura płynu w normie, temperatura oleju ok, stan oleju w normie, kolor w normie, korek wlewu w normie, po wymianie przejechałem 13 tys, bez dolewek, wziął jakieś 1 cm z bagnetu (5W40 lotos). Tankuję od miesiąca bioester.

Jakieś pomysły? Wiem, że są trzy opcje, uszczelka, pęknięty blok albo chłodnica oleju. W jakiej kolejności sprawdzać? Jakieś inne opcje? Chciałem się z "nią" rozstać w pokoju ale może w przyszłym roku.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2011 17:04:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.kwi.2011 16:23:35
Posty: 9
Lokalizacja: Nowy Targ
po mojemu chłodnica, potem uszczelka i na końcu test szczelności.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2011 11:43:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Po bioestrze puściła jakaś uszczelka pod pompą bo zostawiam kałużę "oleju rzepakowego" pod samochodem. Nie zalecam chyba takiej oszczędności ;) Zalałem zwykłą ropą i chyba uszczelki znowu spuchły i się uszczelniło.

Co do oleju. W zbiorniczku pojawia się ok 50 ml oleju na 150 km. Wymienię chłodniczkę, przeczyszczę układ, pojeżdżę jeden dzień i zobaczymy.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2011 07:54:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Więc tak. Rozpocząłem historię to ją skończę. Nie puściła mi żadna usterka po bioestrze tylko pękł wężyk zwrotny na wtryskiwaczu.

Olej w zbiorniczku.Odpukać ale po wymianie chłodniczki oleju wszystko wróciło do normy. Sama chłodniczka, uwaga, była skorodowana od płynu chłodniczego w okolicach króćców, dziury za opaską po 2 mm średnicy. Chłodniczka jest aluminiowa ale tam gdzie była skorodowana mogłem swobodnie wydrapać dziurę śrubokrętem i jest to w naszych AELach potencjalnie miejsce wycieku płynu chłodniczego.
Test chłodniczki: podłączenie węża z wodą i zatkanie drugiego końca. Wyraźnych przecieków po podłączeniu węża nie było, na oko była sprawna!. Być może trzeba ją testować na gorąco.

Ale tak jak mówiłem, po wymianie olej przestał się pojawiać więc odpukać...to chyba nie uszczelka (test na oko 1000 km)

Pozdr.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2011 22:07:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.lut.2008 23:41:38
Posty: 104
Lokalizacja: Beskidy/Bieszczady
Widzisz, dziadek jest jaki jest. Zastanów się czy jest sens pustoszyć portfel... Młodsze furki bywają czasem o wiele bardziej grymaśne.. :peace:

_________________
Audi A6 C4 2.5 TDI Quattro Avant
VW Golf 1.9 TDI 1Z
Panda 1.2 ;-D
było: Passat B5 FL awx, A6 C4 1.9 TDI, MERCEDES 814 6.o D, Golf Ǝ 1.8, Polo II, Renault Safrane 2.1TD, Vectra B 2.0, Poldek,Łada,126P


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: