.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 10:57:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4] - płyn hydrauliczny.
PostNapisane: 12.kwi.2011 15:59:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Jaki płyn hamulcowy polecacie i co jaki okres czasu należy wymieniać ?
Znalazłem dwa o podwyższonych parametrach
MOTUL RBF 660
EBC BF307
ATE SUPER BLUE RACING
czy może do takiego spacerowego samochodu w zupełności wystarczy ATE SL, który mam w tej chwili.

To samo pytanie dotyczy płynu z servo/sprzęgła - co tam się leje i czy w ogóle to należy wymieniać czy wyłącznie dolewać ???

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2011 16:32:25 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
DOT 4 obojetnie jakiej firmy wymieniany co 2-3 lata a sprzęgło czerpie plyn hamulcowy .

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Ostatnio edytowano 12.kwi.2011 16:32:50 przez hans, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2011 16:32:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
lej sobie co chcesz, oby się zgadzał ze specyfikacją...

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2011 02:05:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Rozumiem, że różnica temperatury wrzenia pomiędzy zwykłym a wypasionym płynem dot4 wynosząca >70 stC nie ma znaczenia w "cywilnych" zastosowaniach.
Ok, dzięki.

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2011 08:08:43 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
Płyn hamulcowy klasy DOT4 ma temperatury troche inne.
- temperatura wrzenia płynu suchego ( nie zawodnionego )
230 °C (446 °F)
-temperatura wrzenia płynu mokrego ( zawodnionego )
155 °C (311 °F)

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2011 12:08:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
I właśnie tu jest spora różnica w parametrach płynów - lepsze płyny zgodne z DOT4 jak np wspomniany motul ma temp wrzenia na sucho 325st a np zwykły ate sl ma bodajże 250st...

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2011 18:31:42 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
lej co chcesz byle spełniał specyfikację DOT4 w przeciwnym wypadku narobisz sobie biedy a wiedz ze jak sam napisałeś przy spacerowej jeździe to Ty nawet nie osiągniesz temperatury wrzenia zużytego płynu.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2011 16:20:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Pozostaje jeszcze kwestia oleju hydraulicznego w servo. Można w necie znaleźć wiele sprzecznych informacji co do właściwego oleju dla C4.

Są opinie, że powinien to być mineralny G002 000 a skoro nie jest już produkowany od 96r to jego następca syntetyczny G004 000 M2 (zielony jak oryginał mineralny) lub jego zamiennik Febi S6161.

Są takie, że zamiast G002 000 należy stosować febi mineralny M6162 ale są i takie, że absolutnie nie należy go stosować bo to nie jest zamiennik dla oryginału - jest do BMW, do audi się nie nadaje bo jest zbyt rzadki i może zniszczyć pompę.

Trzeci wariant - jakikolwiek olej ATF mineralny klasy Dexron: IID lub wyższej.

Poza tym odradza się stosowanie czerwonych syntetyków.

Jaka jest Wasza opinia na ten temat ?

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2011 11:13:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2008 17:39:16
Posty: 644
Lokalizacja: Biłgoraj
Auto: A8 D3
Nie bardzo pamiętam jak było w C4 ale jak się nie mylę to jasno i wyraźnie jest napisane na pojemniku że minerał,tak że myślę że Febi 6162 będzie OK.

_________________
A8 D3 BFM jest.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2011 11:27:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
nie mylisz się :)

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2011 12:45:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Tylko dla czego autoryzowane serwisy leją i zalecają:
http://allegro.pl/plyn-do-wspomagania-a ... 11958.html

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2011 13:13:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2010 17:38:13
Posty: 5
Lokalizacja: Bydgoszcz
febi 6161 to syntetyk, więc nie wiem czy nie narobisz sobie problemu nim. zalej minerałem febi 6162 i nic ci się nie stanie. ostatecznie wybór należy do ciebie.

_________________
Audi A6 C4 2.8 30V ACK '97 Avant Quattro - 11-
Audi A6 C4 2.5 R5 AEL '97 Avant Quattro - 09-10
VW Golf MK3 2.0 8V ADY '95 - 07-09
VW Golf MK2 1.8 8V RP '89 - 04-06


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2011 13:29:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Febi syntetyka w ogóle nie biorę pod uwagę - za to zamiennik dla g 002 000 zalecany przez audi - oryginał - już tak. Ciekawi mnie, czy ktoś lał to do tego samochodu i innych VAG, które mają na zbiorniku napisane G 002...
Gdzieś w necie wyczytałem, że jest to syntetyk robiony na bazie mineralnej i się nadaje w przeciwieństwie do niektórych innych syntetyków (barwionych na czerwono).

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2011 17:31:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 16:14:05
Posty: 569
Lokalizacja: Wrocław
Wg kart charakterystyki:
febi 6162 i 6161 lepkość w 40 stopniach 19 cSt
oleje mineralne atf dextron II i III około 37 cSt
i tu jest różnica :peace:

_________________
Audi S6 4,2 AEC Automat
Drogo sprzedam informacje telefonicznie
tel. 604 514 301


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2011 19:15:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
dobro&zło napisał(a):
Wg kart charakterystyki:
febi 6162 i 6161 lepkość w 40 stopniach 19 cSt
oleje mineralne atf dextron II i III około 37 cSt
i tu jest różnica :peace:


Ale co z tego wynika - czy to, że febi ma zbyt małą lepkość, czy wręcz przeciwnie. Nie znamy specyfikacji oryginalnego oleju mineralnego i jego obecnego zamiennika syntetycznego sprzedawanego przez ASO i nie wiemy jakie powinien mieć parametry..chyba, ze ktoś to wie ?

A sprawa dotyczy pompy wartej 1200pln :)


Np wg. konfiguratora Valvoline do A100/A6 powinien być stosowany SynPower Powersteering Fluid na bazie polyalfaolefinu czyli syntetyk:
http://www.valvoline.pl/karty/oleje%20s ... kos4pd.pdf

lepkość 18cSt.

Także ten: http://liquimoly.pl/features/katalog?pa ... gory_id=29

posiada lepkość na poziomie febi i spełnia wymagania specyfikacji g 002 000 a jest syntetyczny.

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2011 09:58:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
W olejach hydraulicznych nie tyle chodzi o lepkoś ( bo tu lepkość jest duza a temp. pracy niska ) a o substancje uszlachetniające stosowane w olejach syntetycznych, które niszcza gumowe uszczelki pomp przystosowanych do pracy na olejach mineranych.
Dlatego jak ma byc minerał, to niech jest !
W przypadku płynu hamulcowego, jak juz zostało napisane, ma być płyn o specyfikacji DOT 4 w przeciwnym przypadku mozna szybko przedobrzyć.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2011 14:12:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Tyle, że jak producent w ASO proponuje i zaleca zamiennik swojego oleju, który już jest syntetyczny i jeżeli to ma jakieś znaczenie - ma zieloną nakrętkę i zieloną barwę płynu jak ten mineralny, co mogło by wskazywać, że ma skład chemiczny nieszkodliwy dla elementów gumowych.

Zupełnie nie wiadomo natomiast, jaki ma skład chemiczny często polecany mineralny febi, który nawet wymaganej specyfikacji nie spełnia i nie jest zamiennikiem oleju stosowanego przez audi.

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: