Witam wszystkich,
Dzisiaj wybralem sie na ogledziny czarnego Allroad'a 2,5 TDI Tiptronic, ktorego znalazlem na otomoto i zalezy mi na Waszej opinni,
czy warto wydac na zakup danego auta ok 29tys pln biorac pod uwage niektore uszkodzenia/niesprawnosci:
http://otomoto.pl/audi-a6-allroad-C16906318.html
Z zewnetrznych uszkodzen widocznych golym okiem to wymiana lampy tylnej i byc moze zderzaka, jesli nie bedzie sie dalo go wpiac, tak jak byl (+ ew. malowanie)
http://img859.imageshack.us/img859/2262/20110508767.jpg
Przyczyna - wjechanie tylem w jakis betonowy podjazd dla inwalidow...
Dodatkowo otarcie prawej plastikowej nakladki nad kolem i cos z lakierem nad lewym tylnym kolem, zaraz nad plastikowa nakladka (kilka kropli lakieru i odrobine zdarty lakier w tym miejscu)
Z przodu troche naderwana plastikowa oslona w dolnej czesci zderzaka, ale to szczegol
http://img219.imageshack.us/img219/5459/20110508770.jpg
Z uszkodzen zewnetrznych to wszystko na co zwrocilem uwage, niestety nie mialem mozliwosci sprawdzenia lakieru miernikiem
W srodku w miare czysto, licznik skrecony - aktualny przebieg ok 108 tys km... podobno zakupiony od Wlocha z przebiegiem 70 tys km w 2007.
Zaniepokoily mnie troche slady majstrowania w okolicy kurtyn (airbagow), brudne slady palcow, widoczne zadrapania,
jakby byly sciagane oslony airbagow i drobne slady podobne do przeciekania dachu z lewej strony, w okolicy kurtyn.
TV nie dziala, a chyba powinien w wersji z Navigation plus (?)
http://img148.imageshack.us/img148/7056/20110508764.jpg
http://img838.imageshack.us/img838/5861/20110508762.jpg
Po udaniu sie do warsztatu i odbyciu jazdy probnej, troche zaniepokoil mnie rezultat przegladu:
- malo skuteczny hamulec zasadniczy, tarcze hamulcowe przegrzane
- wycieki oleju w silniku
- mokre przewody przelewowe (?), III prawy I lewy
- rozna wysokosc zawieszenia w stanie spoczynku - roznica 5cm, lewy przod
- wahacz dolny tylny do wymiany
- mocowanie dolnej oslony silnika zniszczone
- skrzynia biegow zrywa przy przelaczaniu
... mam tu jeszcze 4 punkty ktore niedlugo rozszyfruje (napisane jak recepta od lekarza)
Od spodu widac, ze bylo cos robione z autem, ale nie wiadomo na ile to bylo powazne.
Silnik dziala dosyc glosno, lecz niestety nie mialem okazji posluchac innych Allroad'ow w ruchu.
Skrzynia szarpie na 1-2-3 biegu, przy hamowaniu-redukcji na 2 bieg czuc najbardziej (na "Sport" dzialala ciut lepiej, ale wlasciciel podobno jezdzil tylko na "Drive")
Podczas spokojnego hamowania, autem delikatnie telepie (trzesie), podobno stalo i dlugo nie bylo jezdzone (klocki wymieniane jakies 5 tys/km temu)
Ksiazki serwisowej brak, jeden kluczyk, lakier do polerki (glownie maska), czujniki parkowania przod/tyl nie dzialaja, szyb nie sprawdzalem...
Nie bylo mozliwosci podpiecia sie pod komputer i zrobienia diagnostyki, dlatego nie wiem co moglo by wyskoczyc...
Bylem powaznie nastawiony do zakupu, jednak tak jak pisalem wczesniej - po wizycie w warsztacie zaczalem miec powazne watpliwosci.
Czego sie dowiedzialem: "koszt czesci zamiennych to ok 1,5 - 2 tys zl, bez ruszania skrzyni (podobno +3tys zl)..."
Ewentualnie czy jest sens negocjowac cene, czy lepiej poszukac innego Allroad'a w lepszym stanie ?
Glownie obawiam sie o skrzynie, silnik i hamulce - bede wdzieczny za pomoc, czy warto go kupic w tej cenie i zainwestowac w naprawe?
Zalezy mi na szybkim uzyskaniu odpowiedzi/opinii
Pozdrawiam