.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.lut.2025 19:16:33

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A4 B5 1.9 TDI AJM Zablokowało silnik
PostNapisane: 10.maja.2011 23:48:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2007 13:18:04
Posty: 30
Lokalizacja: Żywiec
Panowie
Jadąc do Niemiec 800km od domu nagle autem zaczęło mi szarpać, przy dodawaniu gazu były mocne, nie naturalne drgania i w tym momencie odrazu zjechałem na parking. Na biegu jałowym silnik pracował dużo głośniej i bardzo nim szarpało. Wyłączyłem go i za kilka minut zapaliłem. Zapalił ale nadal dzwięk był jak z traktora Ursusa ( taki silny wysoko tonowy, metaliczny klekot) i nadal silnikiem mocno rzucało. Próbowałem ruszyć i sprawdzić czy da się powoli jechać ale niestety po 2-3 sekundach od ruszenia silnik zgasł i już nie da się go odpalić. Jak próbuję go zapalić to słyszę tylko pojedyncze cyknięcie i rozrusznik nie zrobi nawet ćwierć obrotu.
Olej , płyn chłodniczy w normie bez ubytku. Zdjąłem osłonę rozrządu i pasek rozrządu cały bez żadnych śladów zużycia, mocno napięty. Inne paski też w porządku. Kontrolka żadna na liczniku nie świeci. Żadnych plam pod samochodem nie było. Samochód nie dymił podczas tego zdarzenia. Myślę, że coś zablokowało silnik bo jak leciutko na wysokim biegu próbowałem choć z pół metra auto popchać to po niecałym obrocie koła stawiało duzy opór.
Nie wiem czy ma to coś z tym wspólnego ale jadąc 200km wcześniej na piątym biegu z prędkością 110km/h poczułem minimalne szarpnięcie, oświeciła się kontrolka świec żarowych i ASR po czy zgasła kontrolka świec, a została ASR i od tego momentu samochód wszedł w tryb awaryjny. Zjechałem na pobocze, wyłączyłem silnik , a po ponownym jego odpaleniu kontrolki zgasły i auto odzyskało normalną moc aż do tego opisanego wyżej zdarzenia.
Jak uniosłem przód,wrzuciłem piąty bieg i obracałem przednim kołem to po wykonaniu połowy obrotu koła coś silnik blokuje i możliwe jest wykonanie połowy obrotu ale w drugą stronę i znów jest blokada. Co mogło tak zablokować silnik ? Czy może to być spowodowane przeskoczonym paskiem rozrządu , a jeśli tak to na wymianę czego muszę być przygotowany ?? Po telefonicznej konsultacji mechanik sugeruje rozpadnięte koło dwumasowe - czy przez koło może być zblokowany silnik ?
Vag w bloku silnik pokazał dwa błędy:
16685 - Cylinder 1 Misfire Detected P0301, 35-00
17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75) Open or Short to Ground P1549, 35-00
Proszę o jakieś sugestię.

_________________
A4 B5 Avant 1,9 Tdi /115KM 2000 rok


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2011 23:57:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Sugestia jest taka żebyś szukał sobie drugiego silnika, na 99% urwany zawór.urwany grzyb zaworu latał po komorze spalania dotąd aż stanął w pionie i zablokował go.Tryb awaryjny bo rozwaliło świece i zaklepało wtryskiwacz, Miałem to samo w 1,9 AVG, chuy w te pancerne dizle !!! jak zdjąłem głowice to nie było co naprawiać, dziura w tłoku gładź porysowana, Ogólnie "jesteś w dupie" , szukaj taniej lawety, i następnego silnika.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2011 07:47:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2007 13:18:04
Posty: 30
Lokalizacja: Żywiec
Ale w ten tryb awaryjny wszedł na tej samej trasie ale 200km wcześniej i po zjechaniu na parking, ponownym odpaleniu silnika autko jeszcze 200km normalnie ciągło z odpowiednią siłą.

_________________
A4 B5 Avant 1,9 Tdi /115KM 2000 rok


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2011 09:17:12 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Przyczyn moze byc wiele.
200 km wczesniej mogl sie odłamac kawałek grzybka zaworu i zostal zmielony w komorze spalania.
Pozniej oderwała się reszta.
Poki nie rozbierzesz motoru to wszystko co piszemy to dywagacje.
Szykowałbym się jednak na wymiane silnika.

Pozdrawiam i powodzenia

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2011 10:21:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
YATES napisał(a):
Ale w ten tryb awaryjny wszedł na tej samej trasie ale 200km wcześniej i po zjechaniu na parking, ponownym odpaleniu silnika autko jeszcze 200km normalnie ciągło z odpowiednią siłą.


Ale po co się pocieszasz, silnik zablokowany, tak czy tak trzeba zacząć od zdjęcia głowicy, 30 min roboty i oczom Twoim ukaże się niezły pierdo..nik.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2011 10:58:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lip.2005 09:56:27
Posty: 1
Lokalizacja: RZ/PL-R/D
rozebrałeś motor, wiesz coś więcej czy stoisz w miejscu?...

_________________
Modyfikacje sterowników TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2011 11:28:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2007 13:18:04
Posty: 30
Lokalizacja: Żywiec
Za godzine holuje auto na warsztat - pewnie dzis lub jutro wszystko sie okaze.. Mam jeszcze do was pytanko - czy do B5 w miejsce fabrycznego 115-konnego silnika AJM można wstawić Plug&Play silnik z B6 130-konny o oznaczeniu AWX lub AVF oczywiście zostając na osprzęcie z AJM ? Podobno to taka sama konstrukcja tylko różni się programem. Może ktoś z forum dokonał takiej zamiany i przekaże swoją wiedzę. Bo jak już wymieniać silnik ( sam słupek) to lepiej było by na nowszą konstrukcję AWX lub AVF tym bardziej, że większy jest wybór na rynku silników używanych.

_________________
A4 B5 Avant 1,9 Tdi /115KM 2000 rok


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2011 11:43:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.cze.2009 05:57:24
Posty: 40
Witam

Kolego na tym forum Audi A4 koledzy odpisali Ci już na to pytanie
http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=201652.30

Poz

_________________
[1.8 20 v]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2011 12:00:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2007 13:18:04
Posty: 30
Lokalizacja: Żywiec
No tak tylko chciałem się upewnić czy pasuje w 100%, bo w tamtym temacie jeden kolega napisał "Jakbys chciał robić swapa na AWX to oprócz silnika z osprzetem dochodzi zmiana kompa ,wiązki , skrzyni itp...."
Tego , że pasuje P&P muszę być pewny na 100% bo jak już kupię słupek silnika AWX i się okaże, że osprzęt z AJM nie pasuje to co z nim póżniej zrobię ? Będę musiał kupić następny tym razem AJM, a AWX puścić za pół ceny.

_________________
A4 B5 Avant 1,9 Tdi /115KM 2000 rok


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2011 13:38:29 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Ja bym rozkminil temat i zrobil swapa na AWX/AVF... - lepszy silnik... mocniejszy...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2011 19:17:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Może to dwumas??;] Na jakiej podstawie wyrokujecie zawór?? Zawór jak się uwali to od razu zabawy brak a upalenie porostu spowoduje prace na 3 gary. Czekamy na wieści;]

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2011 20:27:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2007 13:18:04
Posty: 30
Lokalizacja: Żywiec
No niestety dziś otrzymałem fatalne wieści od swojego mechanika. Silnik mi rozebrali i głowica, zawory, cylinder uszkodzone. Z wrażenia nawet nie spytałem mechanika o przyczynę tej awarii ale to mniej istotne. Jutro się dowiem i napiszę. Najważniejsze, że muszę szukać jakiegoś używanego AJM-a lub ATJ. Zapamiętałem jeszcze tyle, że niestety uszkodzone zostały dwa pompowtryskiwacze. I niestety sam słupek silnika nie starczy muszę dokupić z pompowtryskiwaczami. Ta wyprawa do Niemiec mnie będzie kosztować około 6 tys zł. Może macie jakieś namiary na jakiegoś sprzedawcę lub osobę prywatną która ma na zbyciu pewny silnik AJM,ATJ najlepiej z pompowtryskami ?
Wybaczcie mi styl pisania ale dziś po tym telefonie mam kiepski dzień i szczerze to mam już dość nowoczesnych samochodów, turbin, pompowtrysków. EGR-ów itp. Samochód był zawsze dobrze eksplatowany, turbina nie katowana na zimnym,chłodzona na biegu jałowym po każdej trasie, filtry zmieniane na czas, przebieg pewny 165 000km ( znam od nowości historię auta) rozrząd kompletny z pompą wody zmieniony 8 tys km temu, olej zawsze co 10 tys Motul Specyfik z normą 505.01 od pewnych sprzedawców i tak mi się Audiczka odwdzięczyła.
W napadzie złości śmiem stwierdzić, że lepsze do normalnej jazdy jest moje drugie auto VW Golf II z wolnossącym silnikiem 1,6 D - przebieg 407 000km i poza olejem, filtrami i zerwanym paskiem alternatora przez 5 lat nic z nim nie robiłem, a siłe ma jak wściekły byk.

_________________
A4 B5 Avant 1,9 Tdi /115KM 2000 rok


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2011 22:37:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Taaak , a nie mówiłem? Ja u tego typa kupiłem silnik
-> http://aukcje.idg.pl/listing.php/user?us_id=11207904
Spoko gość, dał gwarancje, dołożył potłuczony wtryskiwacz, i dostroił potem wszystko testerem po przekładce, do tego cena była mega promocyjna, a silnik idealny.Zadzwoń zapewne coś poradzi.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2011 19:03:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2007 13:18:04
Posty: 30
Lokalizacja: Żywiec
Silnik zamówiony - w przyszłym tygodniu wymiana . Mam jeszcze pytanko - czy z tego uszkodzonego silnika można coś jeszcze sprzedać czy tylko złom ?

_________________
A4 B5 Avant 1,9 Tdi /115KM 2000 rok


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2011 19:38:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Można ale kto teraz składa takie silniki, jak całych na chodzie pełno, sprzedać możesz wałek rozrządu, szklanki,pompę oleju, jakieś misy osłony, wał może być podgięty albo uszkodzony głowica je.,ta, tłok tez , korba podgięta, blok złom, więc nie za wiele.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2011 20:31:54 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Turbina pewnie jest cos warta...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2011 01:28:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
przemik napisał(a):
Turbina pewnie jest cos warta...


Od kiedy to handlarze zostawiają przy słupku turbinę?

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: