.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.lut.2025 19:25:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A4 1.8T Q - pomoc w zdiagnozowaniu hałasu napędu
PostNapisane: 14.maja.2011 11:19:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2011 07:35:47
Posty: 12
Lokalizacja: Siedlce
od wczoraj jestem szczesliwym posiadaczem A4 w Quattro 98r, auto kupilem po dosc okazyjnej cenie ale niestety z niewielkimi mankamentami ktore sa wynikiem tego ze auto troche stalo u szwajcara na placu

najwiekszy problem jak narazie to naped, gdy jedzie sie juz powyzej 30km/h slychac z tylu szum ktory wraz z predkoscia zamienia sie w doslownie ryk, przy 80-90 tak wyje ze nie slychac silnika i prawie klimy, naped sam w sobie jest sprawny (w kazdym badz razie jest bardzo glosno:) )

zastanawiam sie tylko czy np. wymiana oleju w moscie pomoze czy po prostu nie ma sensu wlewac nowego oleju bez wymiany czegos wiecej - no i wlasnie tu jest moje pytanie, co to moze byc, most, jakies lozyska, czy wał?

nie mam w ogole doswiadczenia w Quattro dlatego prosze was o pomoc:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2011 11:36:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Jednak ta klubowa z gazem byłaby chyba lepszym wyborem, a ta okazyjność może Cię trochę kosztować.
optymistycznie - łożysko koła
pesymistycznie - suchy dyfer - wywalone łożyska
O ile łożyska kół to nie problem 200-250, to naprawa dyferencjału pociągnie ci z kieszeni - części do Q (tylny zawias, elementy napędu są drogie)
Ale cen nie znam, bo nie musiałem nigdy tam nic robić, dbać o olej i tyle, ale ktoś o tym zpaomniał.
Historia typu długo stał na placu - hmmm, ciekawe dlaczego skoro to taki rodzynek?

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2011 12:02:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2011 07:35:47
Posty: 12
Lokalizacja: Siedlce
podobno mial uszkodzana pompke paliwa a handlarze wyhaczyli okazje i rbili go tanim kosztem, kupilem ta bo na klubowa ostatecznie nie bylomnie stac:) bo to jednak 2500zl roznicy w cenie a gazu i tak na razie nie bede zakladal, jesli to most - uzywke mozna znalezc w okolicach 300zl tylko czy dobra


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2011 12:08:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
A tego to ci nikt nie powie, a przekonasz się po montażu, albo po kilkuset lub kilku tysiącach km - ja nie kupuję używańców - tak płacę raz i mam zrobione na xxx tys km i nie muszę się tym już martwić.
Jak będziesz kupował - (nie jestem pewien czy w B5 tak było - ale chyba były dwie wersje przełożenia głownego i mostu) - musisz dobrać do przekładni głównej - nie każdy most będzie pasował - inaczej zmielisz jeszcze torsena :(

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2011 12:11:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2011 07:35:47
Posty: 12
Lokalizacja: Siedlce
czy to chodzi o roznice wynikajace z typu silnika? i rodzaju skrzyni?

chodzi mi o to czy konkretnie w 1.8T byly 2 rozne wersje? czy jak wyzej napisalem

jesli chodzi o ceny, to mysle ze nawet jakbym mial na nowy dyfer, to nigdy nie wpakowalbym 2 tysiecy w jakas pojedyncza czesc do samochodu ktory kupilem de facto za prawie (i chyba tylko) 5 razy tyle :)


chcialbym sie dowiedziec po prostu co w ogole moze powodowac takie odglosy w quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2011 12:17:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Tak mi się kołacze po "łebie", bo kolega kiedyś szukał do swojej i jakoś chyba było że w 1.8T były dwie skrzynie i dwa rózne dyfry - nie pasowały do siebie - ale to trzeba by w Etce pogrzebać, a ja nie mam, bo mają w ASO :) - ale 100% pewności nie mam :(
Ja bym wyeliminował łożyska, jak pojedziesz gdzieś, to ci sprawdzą, przy okazji zajrzeć do dyfra i sprawdzić czy coś mokrego jest w środku, a potem, to ....
Aaaa zapomniałem o oponach - też mogą sporo hałasu narobić :(

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2011 12:51:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2011 07:35:47
Posty: 12
Lokalizacja: Siedlce
opony tez moga byc bo sa zimowe wszystkie :) 205tki ale wyje ewidentnie bardziej z tylu bez roznicy czy przyspieszam czy auto sie toczy na luzie

dodam ze wycie delikatnie sie zmniejsza (bardzo delikatnie) od czasu do czasu przy predkosciach 90-110km/h - co nie zmienia faktu ze wraz jest bardzo glosno

auto bylo w czasie mojego ogladania na przegladzie (odrazu mi go podbili) i mialo robione pomiary oporu tarcia, ale one sie chyba nie zmieniaja jak lozyska hucza, chyba ze sa totalnie wywalone?

fajnie jakby ktos napisal metody sprawdzania poszczegolnych elementow

np zrob to i tamto, jak bedize zle to znaczy ze to i tamto jest zle itp itd


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2011 13:14:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
opony - przekladka przód - tyl
łożyska - na podnośniku wyłączyc ESP (jesli jest) , 4 i w drogę - ok 110-120km/h - inny spec slucha pracy obracających się kół - powinnien słyszeć co i jak
Dyfer tak samo jak koła + obejrzeć czy nie ma wycieków bądź śladów po wyciekach.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2011 15:36:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
obstawiam łożyska - takie elementy się psują jak auto długo stoi.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2011 23:58:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2011 07:35:47
Posty: 12
Lokalizacja: Siedlce
mam pytanie co do lozysk, jest po jednym przy kazdym z kol, a czy przy samym dyfrze tez sa z obu jego stron?

dodam ze dyfer suchutki, auto bylo na podnosniku w czasie zakupu, tak wiec trzymam kciuki ze olej jest i ze to wlasnie lozyska padly, tym bardziej ze po stanie auta mam co raz wieksza pewnosc ze przebieg 240tys jest oryginalny, a co za tym idzie dla torsena to w sumie jeszcze nic


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: