mateu_sz napisał(a):
ok ale czy mógłbyś mi podać zbliżoną wartość prądu przy pracy silnika na biegu jałowym? i ponaglam prośbę o wymiary tej śruby od CO - chciałem wsiąść taką z merca na mechanicznym ale niestety jest inna [/url]
wymiarów śruby Ci nie podam bo nie znam, prąd nastawnika zgodnie z seriwsówką musi być jak najmniejszy czy najbliższy 0mA, prąd nie jest wartością stałą i zmienia się o jakieś 2,5mA w takt tego jak zmienia się napiecie na sondzie, ja mam ustawione, że prąd nastawnika oscyluje 0,5-3mA tylko musisz podłączyć dobrze miernik bo jak jest za bogato prąd jest ujemny, oczywiście sonda lambda musi być 100% sprawna i jak włącza się wentylator prąd jest troche mniejszy i wtedy delikatnie może wejść w wartości ujemne ale żeby cokolwiek ustawić musisz mieć tą śrubke od CO tu masz filmik jak to wygląda w 2.0 16V ke-motronik, na środku zmieniajacy się prąd nastawnika a z lewej strony napięcie na sondzie
http://www.youtube.com/watch?v=fa1xftwr6JY
generalnie chodzi o to, żeby sterownik musiał jak najmniej korygować dawke paliwa, czyli żeby wartości tego prąd był jak najmniejsze, nastawnik ciśnienia paliwa to jest jedyny element za pomocą którego sterownik może zmniejszać albo zwiększać dawke, dlatego najpierw musisz mieć dobrze ustawiony układ w trybie mechanicznym, już Ci wyżej pisałem jak masz rogrzany silnik i odpinasz kostke od nastawnika nie może być różnicy w pracy silnika na jałowym, odpinasz kostke jak obroty spadają to znaczy, że jest za ubogo i delikatnie wkręcasz śrubke jak rosną jest za bogato i wykręcasz i tak do skutku, później możesz skorygować na podstawie prądy nastawnika, tu masz zdjecia jak to się wpiąc, ja mam przejściówke ze starych kostek zrobioną specjalnie do tego
