.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lut.2025 00:08:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A3 czy A4 diesel 140KM rocznik 2007-2008
PostNapisane: 14.maja.2011 20:53:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.maja.2011 18:27:20
Posty: 14
A3 czy A4 w dieslu 2.0 140KM rocznik 2007-2008. Podobno diesle od 2007 są poprawione. Ceny widzę podobne (być może się mylę)
Proszę o porównanie cech w obu modelach:
- opłacalność zakupu i późniejszej odsprzedaży
- koszty eksploatacji, ubezpieczenia
- zawieszenie, osiągi (jak z wyprzedzaniem, czy się zbiera w miare)
- jak to będzie z DPF, czy brać skrzynie DSG (S-tronic)
Mam zamiar dojeżdżać nim do pracy łącznie kilkadziesiąt km, trasa mieszana, czasem dalsza trasa.

Teraz jeżdżę Leonem 2003 1.9 tdi 110KM 230nm
ps. buda w A3 sportback o wiele ładniejsza niz A4 kombi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2011 21:45:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Dobrze tobie radze odpuśc 2.0tdi.
Zostań przy 1,9tdi.
A jak chcesz 2.0d to kupuj 2.0d BMW 320d 163/177KM.
Audi z 2.0TDI to szmelc i bubel.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2011 14:04:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.maja.2011 18:27:20
Posty: 14
Bmw to napęd na tył a ja mam przeciętne umiejętności jazdy, miałem kiedyś poloneza, zima to porażka dla takich aut. Bmw 320d fajna fura ale ten sam rocznik jest droższy niż audi. Xdrive jako dodatek to extra 2k eur patrząc na ogłoszenia (niemiecki mobile.de lub autoscout24.de). Grupa VAG jednak ma większe wsparcie serwisowe jak bmw. W dieslach bmw też sie sypie elektronika lub pompa wtryskowa.
Szukam mocniejszego auta niż Leon w dieslu, z lepszym prowadzeniemi mniejszą utrata wartości. Do wyboru praktycznie BMW lub Audi, o innych działowozach nie chcę słyszeć, wolę w ostateczności jeździć starym Leonem niż tymi nowoczesnymi gównami.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2011 14:15:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2008 21:32:56
Posty: 1072
Auto: b5fl AVB,c5 AKN
jeżeli upierasz się na takie a3 z tych roczników, to pozostaje Ci do wyboru 1.9 tdi + chips porządny + drobne modyfikacje mechaniczne :) taka konfiguracja z zasłyszanych wiadomości objeżdża nawet 2.0 tdi 170 kucy...

p.s przypomniałem sobie właśnie kto na forum pomyka autkiem z takim silnikiem... jest to klubowicz grejf, tylko że ma on ten sliniczek w golfie...153 kuce ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2011 14:24:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.maja.2011 18:27:20
Posty: 14
Nie upieram sie przy A3, słyszę jedynie że 2.0 tdi to porażka. Teraz mam 1.9tdi asv 110km i nie mam zamiaru niczego chipować. Po Niemczech jeżdżą tysiące nowych vw, seatow, audi, skod z 2.0 tdi i nie widzę żeby stały po serwisach ani na poboczach. Stary pompowtrysk PD 1.9tdi to też żadna rewelacja. Już lepsza pod tym względem pompa VP bo przynajmniej co wlejesz to pojedzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2011 14:34:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2008 21:32:56
Posty: 1072
Auto: b5fl AVB,c5 AKN
Dobrze napisałeś, "nowych 2.0 tdi". Te sprzedawane w Polsce już mają o wiele więcej nalatane niż te nowe tdi...
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... =pad+naped jeżeli po przeczytaniu tego tematu, chcesz dalej 2.0 tdi, to przecież masz wolną ręke, nikt Ci nie broni kupić padła :D tylko wtedy bez pretensji do forumowiczów, że nikt nie napisał, co może się wydarzyć z tym silnikiem ;)

hm a czemu nie rozważysz tego 1.9 + chip?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2011 14:48:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.maja.2011 18:27:20
Posty: 14
Chipowanie brzmi dla mnie jak zakładanie LPG, efekt jest taki sam, w teorii wszystko fajnie, pięknie i proste, w praktyce jak zwykle okazuje się odwrotnie.
Chipowanie samego silnika bez osprzętu, sprzęgła itp jest działaniem na krótko. Jak mam od razu przerabiać to po co wogóle kupować??
A myślisz że ten nowszy 1.9 tdi pd to jest nieśmiertelny? Też mógłbyś sie ździwić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2011 14:51:10 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
valgrind napisał(a):
Po Niemczech jeżdżą tysiące nowych vw, seatow, audi, skod z 2.0 tdi i nie widzę żeby stały po serwisach ani na poboczach.


Bo mają małe przebiegi - jak stukną im ponad 200 tyś km to nagle zaczną znikać ;)

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2011 14:56:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2008 21:32:56
Posty: 1072
Auto: b5fl AVB,c5 AKN
valgrind napisał(a):
Chipowanie brzmi dla mnie jak zakładanie LPG, efekt jest taki sam, w teorii wszystko fajnie, pięknie i proste, w praktyce jak zwykle okazuje się odwrotnie.
Chipowanie samego silnika bez osprzętu, sprzęgła itp jest działaniem na krótko. Jak mam od razu przerabiać to po co wogóle kupować??
A myślisz że ten nowszy 1.9 tdi pd to jest nieśmiertelny? Też mógłbyś sie ździwić.

wg. mojej wiedzy, w manualu sterowania skrzynki się... nie zmienia :peace: Lecz musisz mi przyznać racje, że 1.9 tdi jest bardziej żywotny niż 2.0. I chyba o to chodzi, żeby nie stać ciągle w serwisie albo u mechaniorów, i w koszty się wciągać... a o żywotność silników z czipem najlepiej popytaj posiadaczy takich silników. Ale lepiej przerobić, dorzucić mocy, i mieć milion mniej kłopotów niż kupić mocniejszy 2.0 i kłopoty co chwile + nieprzespane noce z powodu wku*wienia tym silnikiem, a później gadanie jakie to audi be i du du*y :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2011 20:43:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.maja.2011 18:27:20
Posty: 14
Powiedzmy że biorę silnik 1.9 tdi i będę go chipował bo o ile w A3 jakoś da się jeździć to dla A4 osiągi tego silnika to troche mało.
Pozostaje pytanie co lepiej A3 sportback czy A4 kombi. Sedan nie wchodzi w grę jest totalnie niepraktyczny. A4 wydaje się dużą krową co w mieście będzie problemem, a kompakt wciśnie się wszędzie i na miasto dobry i w trasie też dobrze jeździ. Co do silnika 1.9 tdi jest jeden problem: tylko 5cio biegowa skrzynia.
Kolejne pytanie to czy jest różnica w prowadzeniu A3 a np. Golf V czy inne kompakty. Co do różnicy w prowadzeniu do A4 chyba wiadomo, to inna klasa aut.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2011 21:58:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2010 11:49:04
Posty: 533
Lokalizacja: kuj-pom
w A3 są zupełnie inne silniki 2.0 TDI, o wiele mniej awaryjne niż w A4 czy innych autach VAG (Passat itp)! ja mam 2.0 TDI, silnik o oznaczeniu BMM (8V), jeżdżę ponad 1,5 roku i nic się z autem nie dzieje! przebieg 122 tys, rocznik 2007. więc jak czytam opinie ludzi tworzących "mity" o 2.0 tdi to wybaczcie, ale.. robi mi się nie dobrze.. rozumiem jak ktoś się obawia BLB albo jeszcze BPW... ale silniki BRE (np w A4), BMM czy BMN w A3 są bardzo dobre :) nawet BKD z A3 nie jest takie złe. powodzenia w zakupie :)

_________________
Audi: Przewaga dzięki technice :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2011 09:54:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.mar.2005 01:02:36
Posty: 246
Lokalizacja: Chorzów
Polecam A3 sportback. Sam takiego posiadam i jestem bardzo zadowolony :)
W miare mało pali i wszędzie w mieście się zmieścisz. Bagażnik o dziwo dość spory.
Samochód optymalny na 3-4 osoby. W piątek jest już bardzo ciasno.
Jak jedziesz samemu lub w 2 silnik 1.9 tdi 105 koni spokojnie daje rade. :)

_________________
Audi 80 B4 2.0 94r. - był
Audi A6 C5 2.4 01r. - był
Audi A3 Sportback 8P 1.9Tdi 06r. - jest
VW Golf VI 1.4 Tsi - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: