.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.lut.2025 20:34:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Pytania na temat NG+LPG i quattro
PostNapisane: 14.maja.2011 16:55:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.maja.2011 16:31:51
Posty: 6
Lokalizacja: Wiklino
Witam klubowiczów,
od kilku miesięcy po pierwszej przejażdżce audi 100 C3 2.3 + quattro chodzi mi po głowie tylko jedna myśl, a mianowicie kupno audi 100 (najlepiej C4) z silnikiem NG+LPG quattro. Słyszałem różne opinie na temat tego silnika np: że pięć cylindrów to pięć nieszczęść, że na gazie są to silniki bardzo awaryjne itd itp. Mam prośbę do osób które jeżdżą tymi autami żeby wypowiedziały się na temat tych silników z gazem i bez. Chciałbym również nieco więcej się dowiedzieć o napędzie quattro, o ile podnosi się spalanie, jakie są koszty eksploatacji itd, z góry dziękuję i pozdrawiam Paweł.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2011 17:01:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
w C4 2.3 to AAR, NG jest w 80tce, różnią się niewiele, autem na gazie da się jeździć pod warunkiem, że jest wszystko sprawne i na PB jeździ bez zstrzeżeń, problemem nie jest sam LPG tylko to, że ludzie mało jeżdżą na paliwie, cieżko będzie znaleźć C4 2.3 quattro, ja bym szukał jakiegoś pewnego, który nie miał gazu, wymienił cały układ WN, dobre przewody zapłonowe i później montował gaz, musisz być świadomy, że strzał gazu w tym silniku to jest niezły bałagan


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2011 17:26:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.maja.2011 16:31:51
Posty: 6
Lokalizacja: Wiklino
A ogólnie przy jeździe na gazie nie ma większych problemów? zastanawiam się też nad autem bez quattro bo to jednak będą wyższe koszty eksploatacji. A jaki jest koszt zagazowania tego silnika i jaką instalacje polecasz?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2011 18:13:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
pawel_kowalczyk4 napisał(a):
A ogólnie przy jeździe na gazie nie ma większych problemów? zastanawiam się też nad autem bez quattro bo to jednak będą wyższe koszty eksploatacji. A jaki jest koszt zagazowania tego silnika i jaką instalacje polecasz?


2 lata temu koszt 1800zł jak kumpel zakładał, teraz nie wiem, musisz sie liczyć z tym, że nie każdy będzie Ci chciał zagazować auto z mechanicznym wtryskiem, problemem mogą być wolne obroty na gazie bo lubią wariować, ale na wszystko są sposoby, w II generacj to nie ma nad czym dumać, w zależności do kogo pojedziesz będzie Ci proponował inny sterownik i reduktor, reszta praktycznie wszystko to samo, ja 3 rok jeżdże na instalacji z elpigazu, prawie 100tyś przejechałme na jednym reduktorze bez strzałów i cudów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2011 18:35:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.maja.2011 16:31:51
Posty: 6
Lokalizacja: Wiklino
A nie powinna tam być instalacja III generacji?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2011 18:38:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
pawel_kowalczyk4 napisał(a):
A nie powinna tam być instalacja III generacji?


może i powinna ale to jest dosyć ciężki temat, trudno dostępna i dużo droższa, jest na forum jesden user który zakałdał IGSa w okolicach Sierpca, jakieś 2 lata temu,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2011 08:25:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4025
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
IGS-a możesz założyć tez u SebastianaS, ja bym nie wchodził w NG/AAR na instalce I czy II generacji, już to przerabiałem i podziękuje :|

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2011 20:33:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Tam to tylko blosa załozyć .
Za stary grat na IGS-a, tzn. moim zdaniem nie ma sensu podwajać wartości auta.

No chyba, ze ktoś jest innego zdania, to IGS jak najbardziej :peace:

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2011 07:35:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.wrz.2008 16:22:05
Posty: 46
Lokalizacja: Toruń
Potwierdzam.Tylko blosa i za tą cenę przewyższa wiele współczesnych.

_________________
Kto opanuje swoje auto,zakocha się w nim z wzajemnością.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2011 19:07:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.maja.2011 16:31:51
Posty: 6
Lokalizacja: Wiklino
a jaka jest cena założenia blosa?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2011 19:21:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.wrz.2008 16:22:05
Posty: 46
Lokalizacja: Toruń
Około 300zł sprawdź na allegro.

_________________
Kto opanuje swoje auto,zakocha się w nim z wzajemnością.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2011 20:52:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
ikar55 napisał(a):
Około 300zł sprawdź na allegro.


Kolega pytał o cenę założenia blosa, nie zakupu :peace:

Koszt zakupu ok. 380PLN - tylko ten bez tego śmiesznego silniczka krokowego, koszt montażu? Tu na forum napisano encyklopedię na ten temat, sam na tej podstawie wrzuciłem w dwóch autach.
W jednym (2.3 AAR) nie chodziło na PB, to wyleciał cały ten gówniany mechaniczny rozdzielacz, a na jego miejsce wskoczył stożek z blosem i ... zero problemów, auto bez problemów rozpędzało się do 200km/h i w zimie nie było najmniejszych kłopotów z odpaleniem :peace:

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2011 17:21:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.maja.2011 16:31:51
Posty: 6
Lokalizacja: Wiklino
widzę że trochę jest z tym silnikiem problemów, a jaki inny silnik proponowalibyście do tego auta?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2011 17:30:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.wrz.2008 16:22:05
Posty: 46
Lokalizacja: Toruń
To najlepszy silnik do tego modelu.Tylko trzeba o niego dbać.

_________________
Kto opanuje swoje auto,zakocha się w nim z wzajemnością.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2011 18:28:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
ikar55 napisał(a):
To najlepszy silnik do tego modelu.Tylko trzeba o niego dbać.


bez przesadyzmu, do tego auto nakelpsze są dwa silniki, jak ma być ekonomicznie ale mało dynamicznie to 2.0 ABK+lpg jak bardziej dynamicznie ale mniej ekonomicznie to 2.8 AAH+lpg, jak lubisz diesle to 1.9 TDi

EDIT

bo zmylił mnie ten NG w temacie i myślałem, że o 80tke chodzi a mowa kest o C4, oczywiście w tej kwestii zostaje 2.0+lpg albo 2.8+lpg, 1.9TDi niestety w 100tce nie było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2011 16:53:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.maja.2011 16:31:51
Posty: 6
Lokalizacja: Wiklino
były tylko 2.5 tdi, ale dostać "setkę" w dobrym stanie z takim silnikiem to trzeba mieć trochę więcej gotówki


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: