.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.lut.2025 20:04:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi 100 C3 2.3 + LPG Automat
PostNapisane: 18.maja.2011 23:27:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sie.2005 12:49:02
Posty: 21
Lokalizacja: Lubań
Witam.

Kupiłem wczoraj takie autko jak w tytule i problem z nim jest aktualnie taki, że na wolnych obrotach gaśnie, zarówno na benzynie jak i na gazie, wolne obroty są w granicach 200-300 na minutę, niekiedy stabilne, niestety często zdarza się, że rzuca silnikiem i po chwili gaśnie, albo przy dohamowaniu do świateł, co jest bardzo irytujące.

Co to może być od czego zacząć? Dodam, że jeśli trzymam hamulec i delikatnie gaz, żeby był w graniach 800-1000 obrotów, to nic się nie dzieje i pracuje ładnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2011 00:29:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Ogólnie to tak jak bym radził na hemoroidy przykładać liść łopianu, ale w instalacjach mieszalnikowych kluczową sprawę ma położenie parownika , musi być równolegle do toru jazdy, parownik bokiem ,auto gaśnie przy hamowaniu..... więcej nie podpowiem , ile ja się przy tym namęczyłem hahahaha.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2011 08:28:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sie.2005 12:49:02
Posty: 21
Lokalizacja: Lubań
w sumie parownik jest równolegle do toru jazdy, poza tym rzecz dzieje się również na benzynie, więc wydaje mi się, że może być niezwiązana z instlacją gazową.

Potrafi zgasnąć jak jedzie na D i mu puszcze gaz na dłuższą chwilę, albo na postoju już.

Jakieś inne pomysły?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2011 10:10:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Krokowiec jest? działa?

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2011 11:11:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sie.2005 12:49:02
Posty: 21
Lokalizacja: Lubań
Szukałem i coś nie mogę znaleźć porady jak wymontować i sprawdzić krokowiec, mógłby ktoś mi podać linka do jakiegoś tematu, gdzie było to opisywane?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2011 13:59:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2010 21:49:32
Posty: 170
Lokalizacja: Kraków-Zakamycze-Bronowice
Auto: A8 D2 2.8Q + A2 1.4 TDi
Oprócz krokowca może być jeszcze uszkodzenie przewodów powietrznych do niego...

Miałem identyczne objawy i to był właśnie silnik krokowy. Instrukcja demontażu może być też w książce "Sam Naprawiam" do Audi 100.

_________________
90' Audi 100 C3 Automatic 2.3 - poszło w świat
92' VW Passat B3 1.8 - jak się wyjmie siedzenia, to prawie jak Sprinter...
00' Audi A8 D2 2.8 quattro tiptronic - "myśleliśmy, że to Pan Rektor przyjechał"
03' Audi A2 1.4 TDi - czemu to nie ma przodu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2011 14:50:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.wrz.2008 16:22:05
Posty: 46
Lokalizacja: Toruń
Na początek sprawdź szczelność układu dolotowego,łącznie z odmą.

_________________
Kto opanuje swoje auto,zakocha się w nim z wzajemnością.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2011 16:22:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.paź.2010 15:13:30
Posty: 721
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Auto: C5 1.8T, B6 1.8T
Był strzał w dolot?
Jak był, to bym od przepływki zaczął... :peace:

_________________
Pozdrawiam,
Janek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2011 16:51:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sie.2005 12:49:02
Posty: 21
Lokalizacja: Lubań
Kupiłem go wczoraj i odkąd go mam to strzałów żadnych nie było, nie wiem co było wcześniej. Sprzedający twierdził, że wszystko było superos i dziwił się, że gaśnie :D

Tymczasowo podkręciłem śrubkę przy cięgle gazu, po weekendzie będę miał dopiero czas, żeby mocniej zająć się tym tematem.

Mam taką prośbę malutką.... jeśli ktoś udziela jakiejś porady, bardzo bym prosił żeby od razu podał link do jakiegoś tematu gdzie jest opisane jak daną rzecz wykonać lub przynajmniej skróconą instrukcję, gdyż na prawdę jestem jeszcze zielonkawy....

Jeśli chodzi o silniczek krokowy, to w książce sam naprawiam nie mogę tego znaleźć, jakie to może mieć jeszcze inne nazwy? Jest kilka podrozdziałów na temat regulacji biegu jałowego, ale w żadnym nie ma wzmianki o niczym podobnym do krokowca.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2011 07:36:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sie.2005 12:49:02
Posty: 21
Lokalizacja: Lubań
Widziałem się dzisiaj z poprzednim właścicielem i mówił, żebym założył stabilizator obrotów, że jakiś gazownik mu to zalecił. Słyszał ktoś może coś o tym?

Takie coś byłoby dobre?

http://moto.allegro.pl/pd-30-stabilizat ... 40028.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2011 07:57:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.wrz.2008 16:22:05
Posty: 46
Lokalizacja: Toruń
Jeśli nie miałeś go do tej pory to załóż.

_________________
Kto opanuje swoje auto,zakocha się w nim z wzajemnością.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2011 08:07:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Steinmetz napisał(a):
Widziałem się dzisiaj z poprzednim właścicielem i mówił, żebym założył stabilizator obrotów, że jakiś gazownik mu to zalecił. Słyszał ktoś może coś o tym?

Takie coś byłoby dobre?

http://moto.allegro.pl/pd-30-stabilizat ... 40028.html


mam ten stabilizator i jestem zadowolony ale musisz się liczyć, że będzie porawa tylko na LPG na PB nie ma wpływu, ale jak masz krokowiec walnięty to i tak Ci ten stabilizator nie pomoże, żeby sprawdzić krokowca najlepiej jest go podmienić z innego auta, sprawdź czy masz zasilanie w kostce od niego, auto zapala bez problemu? posprawdzaj nieszczelnosci dobrze, wszystkie węże, wężyki, wrzuć tego korkowca na noc w nafte, wymontować go żadna filozofia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2011 13:50:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sie.2005 12:49:02
Posty: 21
Lokalizacja: Lubań
Silniczek krokowy sprawdzony, chyba działa bo po odpięciu od niego kabelków silnik zmienił swoją pracę.

Doszedł nowy objaw.

Zdarza mu się na benzynie chodzić dobrze, ale wtedy na gazie trzyma 2000 obrotów.

Myślicie, że stabilizator obrotów jest w stanie załatwić tą sprawę?

P.S. Może ktoś wstawić fotkę gdzie dokładnie wpina się ten stabilizator?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2011 14:12:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Steinmetz napisał(a):
Silniczek krokowy sprawdzony, chyba działa bo po odpięciu od niego kabelków silnik zmienił swoją pracę.

Doszedł nowy objaw.

Zdarza mu się na benzynie chodzić dobrze, ale wtedy na gazie trzyma 2000 obrotów.

Myślicie, że stabilizator obrotów jest w stanie załatwić tą sprawę?

P.S. Może ktoś wstawić fotkę gdzie dokładnie wpina się ten stabilizator?


jak kupisz to w komplecie jest instrukcja a jak nie to na stronie protece digital jest dostępne w PDFie, są trzy kabelki, jeden wpinasz pod + od zaworu gazowego, drugi do masy a trzecim wpinasz się w kabelek od silniczka krokowego, w urządzonku jest ptasikowa śrubka i nią ustawiasz sobie obroty na gazie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2011 17:22:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.paź.2010 15:13:30
Posty: 721
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Auto: C5 1.8T, B6 1.8T
Steinmetz napisał(a):
Zdarza mu się na benzynie chodzić dobrze, ale wtedy na gazie trzyma 2000 obrotów.

Nadal obstawiam przepływomierz, zdejmij gumową obudowę na rozdzielaczu (to nad filtrem powietrza - nie pamiętam fachowej nazwy:) ), jest na obejmie,
tam będziesz widział metalowy krążek (talerzyk), sprawdź, czy lekko chodzi i czy przypadkiem nie jest powyginany w którąś stronę - tak na początek

_________________
Pozdrawiam,
Janek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2011 18:25:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Yasiek napisał(a):
Steinmetz napisał(a):
Zdarza mu się na benzynie chodzić dobrze, ale wtedy na gazie trzyma 2000 obrotów.

Nadal obstawiam przepływomierz, zdejmij gumową obudowę na rozdzielaczu (to nad filtrem powietrza - nie pamiętam fachowej nazwy:) ), jest na obejmie,
tam będziesz widział metalowy krążek (talerzyk), sprawdź, czy lekko chodzi i czy przypadkiem nie jest powyginany w którąś stronę - tak na początek


oczywista oczywistość, tyle razy było już o tym pisane :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2011 15:22:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sie.2005 12:49:02
Posty: 21
Lokalizacja: Lubań
A jeśli skrzynia na zimnym silniku nie chce zmienić biegu, to co to oznacza....?

Jak się zagrzeje (po 2-3 kilometrach) to już jest OK.
Kiedy na dworze było powyżej 20 stopni takich objawów nie było a przy 15 już są....

Właściciel twierdził, że olej i filtr był zmieniany jakieś 10 tysięcy kilometrów temu,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2011 16:34:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
wygląda na to że kupiłeś niezłe problemy
skoro było grzebane w skrzyni a ta przestała działać to znaczy że było źle grzebane :( nie ufaj więc kolesiowi i sprawdzaj filtry i olej w skrzyni

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2011 21:02:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sie.2005 12:49:02
Posty: 21
Lokalizacja: Lubań
Buba napisał(a):
wygląda na to że kupiłeś niezłe problemy
skoro było grzebane w skrzyni a ta przestała działać to znaczy że było źle grzebane :( nie ufaj więc kolesiowi i sprawdzaj filtry i olej w skrzyni


Prosiłbym o bardziej konstruktywne komentarze i czytanie ze zrozumieniem :)

Skrzynia działa dobrze po krótkiej chwili jazdy, kiedy się lekko zagrzeje,.
Nie było "grzebane" tylko zmieniony olej w skrzyni.

Ktoś ma jakieś pomysły co może być tego powodem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2011 21:11:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2010 21:49:32
Posty: 170
Lokalizacja: Kraków-Zakamycze-Bronowice
Auto: A8 D2 2.8Q + A2 1.4 TDi
Masz 100% pewności, że olej i filtr były zmieniane? Jeśli tak, to były zmieniane w porządnej firmie? Skrzynie automatyczne są kapryśne jak pracownice dziekanatu, a olej i filtr mogą być powodem wielu problemów - im szybciej je ogarniesz, tym mniejsze prawdopodobieństwo poważnej awarii.

_________________
90' Audi 100 C3 Automatic 2.3 - poszło w świat
92' VW Passat B3 1.8 - jak się wyjmie siedzenia, to prawie jak Sprinter...
00' Audi A8 D2 2.8 quattro tiptronic - "myśleliśmy, że to Pan Rektor przyjechał"
03' Audi A2 1.4 TDi - czemu to nie ma przodu?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: