.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.lut.2025 18:52:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 1,9 AFN brak doładowania
PostNapisane: 23.maja.2011 23:04:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2011 21:09:38
Posty: 6
Lokalizacja: małopolska
Witam serdecznie.
Przepraszam jeżeli coś zrobiłem nie po kolei ale jestem tu nowy i liczę na wyrozumiałość kolegów. Mam poważny problem z samochodem kolegi,a podobnego przypadku nie znalazłem na forum dlatego postanowiłem napisać.

1.9 TDI AFN
Historia choroby przedstawia się następująco.

Właściciel skarżył się na duże zużycie oleju ale problemem zainteresował się gdy autko straciło moc. Stwierdziłem uszkodzenie turbiny, która została wymontowana o oddana do regeneracji. Po zamontowaniu okazało się że nadal niema mocy wiec zaczęły się poszukiwania w następstwie których wymieniono filtr powietrza, przepływomierz masowy (org. BOSCH sprawdzony na innym samochodzie działa wzorcowo) ,sprawdzono podciśnienie w układzie -0.8 bar , zaślepiono EGR,usunięto katalizator, sprawdzono drożność układu wydechowego wymieniono zawór wysterowania sztangi turbiny, podłożono wtryskiwacze ze sprawnego egzemplarza , podkładano czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym, sprawdzono szczelność i drożność przewodów układu dolotowego wraz z intercolerem, sprawdzono ustawienie rozrządu, szczelność bąka sztangi, działanie sztangi bez zacięć.
Z moich skromnych obserwacji wynika że niema w tym samochodzie doładowania z powodu braku odpowiedniej ilości spalin (dawki) ale nie mam zielonego pojęcia dlaczego tak się dzieje.
parametry;

http://vaglog.rtnet.pl/elektriko_46639.html
http://vaglog.rtnet.pl/elektriko_46640.html
http://vaglog.rtnet.pl/elektriko_46641.html
http://vaglog.rtnet.pl/elektriko_46642.html
http://vaglog.rtnet.pl/elektriko_46643.html
http://vaglog.rtnet.pl/elektriko_46644.html

Dziękuje za zainteresowanie i proszę o pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2011 08:11:51 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Do sprawdzenia:

- zaworek zwrotny w ukladzie podcisnienia
- szczelnosc akumulatora w ukladzie podcisnienia

Ten samochód ma dobre hamulce w sensie pedął hamulca "miekki" "twardy" ?

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2011 10:52:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2011 21:09:38
Posty: 6
Lokalizacja: małopolska
Cały czas w układzie vacum jest około 0.8 podciśnienia.
Zasobnik podciśnienia jest szczelny zaworek sprawny, hamulec opada po zapaleniu silnika.
Sztanga jest zaciągnięta.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2011 11:09:05 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
No to zaworek N18 na miejsce N75 i wykonaj logi - 011 i 010 dynamiczne oraz 011 Basic Settings.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2011 15:43:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2011 21:09:38
Posty: 6
Lokalizacja: małopolska
Zaworki były zamieniane miejscami i bez efektu, mało tego omijałem całkowicie zaworek i zasobnik podciśnienia aby sprowokować zbyt duże ciśnienie doladowania ale bez skutku, nadal brak doładowania.
Kierownice turbiny na pewno układają się w kierunku największego ciśnienia - to też sprawdziłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2011 21:35:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Nie tędy droga ...
Widać że brakuje spalin - lmm nie mierzy , bo nie ma czego.
Kilka rzeczy do sprawdzenia, choć na odległość będzie ciężko pomóc:
- drożność układu wydechowego
- ilość powietrza w paliwie (duża ilość bąbli = mała ilość paliwa = auto nie jedzie) względnie filtr paliwa i węże paliwowe (być może są zagniecione - podajcie paliwo prosto z butelki)
- stan układu wtryskowego (głównie pompy wtryskowej, której stan ciężko ocenić vag`iem) - tutaj stawiam :!!: bo nadziałem się parę razy na zabita pompę, która nie dawała oznak agonii a jednak nie pompowała na tyle aby auto potrafiło się odpychać.
- sprawdźcie czy gdzieś nie ma gigantycznego dziurska w dolocie (miałem już pęknięty ic, który nie świstał a był obrzygany olejem od ... wewnętrznej części auta gdzie nic nie było widać :( )


Na koniec pozostawiam fachowość przy podejściu typu "najpierw wymieniłem turbinę, później filtr powietrza a teraz wołam pomocy" ... trochę nie ta kolejność.
Wybacz sarkazm.

Powodzenia.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2011 23:58:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2011 21:09:38
Posty: 6
Lokalizacja: małopolska
To prawda że patrząc z boku może to wyglądać niezbyt fachowo ale jeżeli właściciel narzekał na duże zużycie oleju , niebieski dym i brak mocy to nie jestem pewien czy wymiana wszystkich filtrów była by właściwą diagnozą biorąc pod uwagę że luz osiowy turbiny miał 4 mm a wirnik po stronie zimnej miał starte łopatki.
A teraz do rzeczy.

- drożność układu wydechowego sprawdzona (przy odkręconym wydechu zaraz za turbiną - brak poprawy)
- bąbli w paliwie brak co prawda nie próbowałem z bańki ale na przelew pompa podaje dość dobrze więc raczej nie podejrzewam niedrożności paliwa
- pompa nie wiem ale czy może zabić się nagle (tak wystąpiła usterka- nagle auto straciło moc)
- dolot sprawdzony 100% szczelny

Dziękuje za wszelkie sugestie i pomysły bo mi już pomału ich brakuje :(: dla tego egzemplaża.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2011 06:54:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Przy wymianie lub jakichkolwiek pracach z turbiną obowiązkowo do wymiany olej, filtr powietrza a procedura aplikacji nowej turbiny wymaga aby chwilę pokręcić rozrusznikiem z odpiętą wtyczką od pompy - tak aby silnik napompował olej w łożysko turbiny, ale nie uruchomił się.

Co do podejrzeń skierowanych na brak paliwa ... miałem u siebie pewne AHU w którym pompa siadła niemalże z dnia na dzień. Objawy były bardzo podobne do twoich - auto miało góra z 60 KM ... Po demontażu okazało się że luz liczony w osi obrotu był gigantyczny - rozleciała się sekcja wysokiego ciśnienia.
Wrzuciłem mu moją starą z AFN`i autko do dziś śmiga po fiordach ;)

Niemniej jak wspomniałem to tylko diagnoza na odległość ... napisz skąd jesteś a wyślemy Cię do kogoś , kto Ci pomoże.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2011 10:13:43 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Powietrza w paliwie nie ma .. widac by bylo w logach.

A czy bylaby mozliwosc zalogowania z tego auta:

Statyczne normalne 000, 001, 004, 011 i 013
Statyczne Basic Settings - 000

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2011 22:16:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2011 21:09:38
Posty: 6
Lokalizacja: małopolska
Witam
Dziękuje za zainteresowanie.
Jeżeli to w czymś pomoże to podaje logi

http://vaglog.rtnet.pl/elektriko_46958.html
http://vaglog.rtnet.pl/elektriko_46959.html
http://vaglog.rtnet.pl/elektriko_46960.html

mam nadzieje że o te chodziło i właściwie zostały zapisane.

pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2011 09:05:41 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Oprócz opoznionego zapłonu i mocno niedogrzanego silnika - nic niepokojacego nie widac w tych logach.

Skoro wtryski juz byly podmieniane... pozostaje wymontowac pompe i zawiesc na badanie do serwisu Boscha - ale dla mnie to ostatecznosc.
Caly czas wydaje mi się ze problem tkwi w ukladzie podcisnienia lub
w szczelnosci ukladu dolotowego.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2011 00:00:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2011 21:09:38
Posty: 6
Lokalizacja: małopolska
Witajcie koledzy.
Znalazłem wreszcie gdzie jest problem. Niestety turbina została źle zregenerowana :!: :!: :!:
Podmieniłem taką przechodzoną ale sprawną z zaprzyjaźnionego warsztatu i pomogło jest moc doładowanie i wszystko co potrzeba.
Mam tylko nadzieje że ten mój turbo dymomen tym razem zrobi to dobrze bo tyle czau ile straciłem na ten samochód to tylko ja wiem.
Jeżeli gość nie postara się wyjść z twarzą z całej tej sytuacji ( bo przecież każdy może się pomylić ) to powiem wam gdzie na pewno nie powinniście wysyłać turbin,
Na razie odesłałem i czekam cierpliwie na sprawną dmuchawke.

Dziękuje wszystkim za poświęcony czas i zainteresowanie tematem.

Pozdrawiam Tomasz,


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: