.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.lut.2025 19:20:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: problem z czujnikiem temp cieczy chłodzącej (C3 '90 NF)
PostNapisane: 30.maja.2011 15:13:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2010 21:32:33
Posty: 491
Lokalizacja: okolice lublina
witajcie, problem zaczał sie od tego, ze od jakiegos czasu nie zawsze dzialal mi wskaznik temperatury cieczy chłodzącej. tzn proporcje czasu kiedy nie działał a działał podzielił bym na 90/10%.
Ostatnio przy okazji zakładania przekaznikow od swiatel mijania, powiedzialem elektrykowi zeby spojrzał na ten czujnik. Okazało sie ze padł ten 4pinowy. Dopowiem jeszcze ze wtedy kiedy działał pokazywał temp 90-95st i przy ok 95 załączał sie wentylator.
POjechalem wiec na szrot i kupilme 4 pinowy, załozylem na miejscu. Wszystko działa, ale teraz pokazuju mi znacznie wyzsza temperature, a wentylator załącza sie dopiero prawie przy 100st!!. Czy jest to normalne? Czy moze ten czujnik tez jest juz nie sprawny w 100%? Bo moze byc tak ze oszukuje.

Drugie pytanie to czy to prawda ze są 2 biegi predkosci wentylatora? Jesli tak to w jakich temperaturach włączają sie odpowiednio?

słyszalem ze poprzez to ze chlodnica jest tu tak umiejscowiona, te auta lubią sie grzac, i ze w miescie przy temp +25 i wiecej, w zasadzie wentylator chodzi non-stop, ale czy do takiego stopnia? i wlasnie przechodzi mnie mysl aby przeczyscic uklad chlodzenia... ale znowu te nieszczelnosci mogą sie pojawic....

audi 100 C3 2.3 NF


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2011 15:39:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
O ile dobrze pamiętam to wiatrak włącza pierwszy bieg przy 102 st, kolejny przy 108 (albo 98 i 102?). W każdym razie wskazania w granicach 100 st są dla tego silnika normalne (układ jest ciśnieniowy, osiągane temperatury są dość wysokie).

W mieście wiatrak chodzi niemal non stop w temperaturach letnich ;).

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2011 15:43:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2010 21:32:33
Posty: 491
Lokalizacja: okolice lublina
wiec sugerujesz ze wskazania 'nowego' czujnika są blizsze prawdy?

jest sens bawic sie w czyszczenie układu prestonem super flush? kolor płynu jak i osad w zbiorniczku jest nie przesadzając lekko brunatny... czy tylko zmienic na szybko płyn?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2011 16:00:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Możesz spróbować przepłukać układ. Ale:
1. możesz rozszczelnić skorodowaną chłodnicę albo nagrzewnicę, a zatkane kamieniem,
2. oderwane większe fragmenty syfu mogą zatkać małe kanaliki np w bloku albo chłodnicy.

Ale ludzie używają takich specyfików i jeżdżą (a auta żyją, chyba :D).

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2011 20:31:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 13:07:33
Posty: 905
Lokalizacja: Zakopane-->Sosnowiec
Nie czyściłbym układu na twoim miejscu. Tak jak napisał rodzynek możesz sobie narobić więcej szkody. Temperatura w granicach 100st jest można to powiedzieć normalna przy tych upałach. U mnie w aucie zawsze wskazywał w okolicach 97-98st. Wentylator przy temp. na zewnątrz +25 chodził non stop, a po wyłączeniu auta jeszcze nawet do 5min. Olej to i jeździj.


P.S. Tak na marginesie kiedyś dłubałem przy chłodnicy i odpiąłem wtyczkę od wentylatora. Skapnąłem się dopiero jak na blacie było już ok 120st. i układ wytrzymał choć węże były twarde jak beton. Powiem ci że te silniki są dosyć odporne na temperaturę :) :peace:

_________________
:diabel:

Było --> A4 1.8 ADR [B5] :-)
Było --> A6 1.9 TDI AFN [C5] :-)
Było --> Audi 100 2.3E NF [C3] :-(
Jest --> Audi A6 2.4 AGA [C5] :-)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: temp
PostNapisane: 30.maja.2011 21:30:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2010 09:48:24
Posty: 50
Lokalizacja: nidzica
co do tych czujnikow temp . mam włożony obecnie stary czujnik przy ktorym wiatrak załancza sie przy 95 st. a z dniem kiedy wlozylem nowy czujnik to tak jak piszecie ze do ponad 100 st. pokazuje wskaznik i dopiero dmuchawa sie załancza . ja s=nowy wyjalem bo myslalem ze jest trefny ale widze ze sie myle .. co do biegow predkosci wiatraka , mam audi cygaro z 84 roku i tam jest tak ze dmuchawa chodzi bardzo szybko ,głosno i kotko a ojciec ma juz cygaro z 87 roku i ma tak ze dmuchawa pracuje cicho ale zato dłuzej woec to kwestia roku produkcji wozu. ponadto gdzies na forum wyczytalem ze do audii pasuje czujnik od dmuchawy od poloneza ale nie potwierdzam bo nie sprawdzalem.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: