.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.lut.2025 19:03:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 c5 2,5 Tdi 155km AYM] wymiana silnika
PostNapisane: 31.maja.2011 20:44:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.mar.2006 21:26:58
Posty: 14
Lokalizacja: Mysłowice
Jak w opisie, wytarte walki w AYM. Niestety czeka mnie wymiana silnika. Czy zamiast AYM moge wsadzic inny silnik? Jesli tak to jakie oznaczenia modelowe.
Bede sprowadzac najprawdopodobniej samochod z anglii ( i pytanie czy szukac dokladnie tego samego czy nowszego modelu 163km ).

Problem z walkami wyszedl przypadkowo. Najpierw padl wtrysk sterujacy. Objawy: Ciezko palil przy nizszych temp. i puszczal dymka, przyspiszenie i spalanie bylo bez zmian.
Wtrysk zostal wymieniony na nowy i zaczely sie kolejne problemy. Auto odpalalo ale po osiagnieciu obrotow 2tys przerywalo i slablo. Wymieniona pompa paliwa i dalej to samo. Tak czy siak walki podobno sa wytarte.

Kolejna sprawa, szukam dobrego wartszatu ktory mi ten silnik posklada do kupy. Auto stoi juz 8 miesiety. Jestem z Katowic.

Byc moze zostalem oszukany przez mechanika idiote, ktory spartaczyl robotem. Auto oddalem na wymiane wtrysku i od tamtej pory stoi uszkodzone.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2011 22:02:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
ewidentnie zostałeś oszukany.
mechanik powinien pokryć wszystkie koszty, które poniosłeś [a do których doprowadził].

zaopatrz się w interface diagnostyczny i zaczynasz od diagnostyki statycznej [co i jak w moim podpisie]. na 90% obejdzie się bez wymiany czegokolwiek.

reasumując: obecnie samochód ma problem z mocą pow. 2000 rpm. dlaczego stoi nieużywany? czy jest złożony?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2011 22:17:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.mar.2006 21:26:58
Posty: 14
Lokalizacja: Mysłowice
Auto stoi bo silnik nie jest zlozony ( gora jest sciagnieta ). Samochod mial tylko jeden blad pod kompem ( G80 ) wtrysk sterujacy. Auto tak jezdzilo okolo 6 miesiecy z tym bledem. Nic sie nie dzialo, ani nie wskazywalo, ze cos jest nie tak. Przyspiszenie, spalanie normalne. Jedynie ciezej zapalal przy nizszej temp. np 4 st. ( po odpaleniu puszczal dymka ) przy normalnej temp. np. +14 zapalal normalnie bez dymka. Auto oddalem do naprawy jak juz sie zaczal problem z odpalaniem samochodu przy nizszych temp ( ost zima, - 20, i auto juz nie odpalilo ) na lawecie pojechalo do mechanika. Tam tez zostal wymieniony wtrysk sterujacy na nowy. Auto odpalilo normalnie ale po przekroczeniu 2 tys obrotow dlawilo i tracilo moc. Mechanik powiedzial, ze do wymiana pompa paliwa. Pompa wymieniona i dalej to samo. Teraz mowi, ze to wina wałkow i ze silnik jest do wymiany. Mechanik powiedzil, ze nie bedzie naprawiac silnika tylko zeby wymienic. Czy jest ktos, z okolic Katowic co moglby zerknac na samochod ?
Nie wiem co Ci mechanicy robili ale mam wrazenie, ze uszkodzili silnik.

Dodam, ze auto od wjazdu do warsztatu z niego nie wyjechalo ( bylo tylko testowane przez mechanikow ).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2011 06:51:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Matko Ci mechanicy, ja nie wiem jak oni się utrzymują. Śmiesza mnie takie typki co wychodzą z laptopem ze sredniowiecza, polskim vagiem i twierdzą, że zaraz "wszystko wyjdzie na jaw". Powiesz takiemu zrób pan logi to odpowie, ze to nie tetris.

Widziałes te wałki w jakim sa stanie?

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2011 12:02:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
generalnie trafiles do mechanika o poziomie "klocek" (znaczy sie nadaje sie do wymiany klockow i oleju)... niestety Twoj poziom wiedzy lepszy od mechanika nie jest.... nieswiadomy wlasciciel auta, klocek-mechanik i bez sensu nakomplikowane 2.5v6tdi ze swoimi bolaczkami to gwarancja wysokich kosztow napraw bez sukcesu w efekcie koncowym
Pozdrawiam,
Przemek
P.S.
nie wykluczam powycieranych walkow bo w tym modelu to sie zdarza... jednak jezeli mechanik z walkami jako przyczyna zglosil sie po jakims czasie a nie wyszedl z tym od razu po sciagnieciu pokrywy zaworow to jest to zastanawiajace, prawda?
Jezeli auto na uwalonym wtrysku sterujacym jezdzilo lepiej niz po jego wymiania to jest to zastanawiajace, prawda? - obstawiam, ze cos odlaczal np z ukladem podcisnienia, zle podlaczyl i teraz turbina nie laduje
Gosc pewnie nie umie zrobi logow (nie myslic z odczytaniem bledow "z komputera") wiec opiera sie na tym, ze sie nie znasz i mozna Ci wmowic wszystko....niestety bedziesz plynal...

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2011 12:43:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zabierz samochód od mechanika*.
złóż silnik.
kup interface diagnostyczny [50 PLN] i zrób logi. logi jest w stanie wykonać każdy, kto posiada choćby jedną sprawną w 15% kończynę. jest to łatwiejsze niż wysłanie SMS'a.

ocenimy logi i wówczas dowiesz się, w którym kierunku masz zmierzać.
nie kojarzę nikogo z Katowic, kto mógłby Ci zalogować silnik.

przyczyn może być sporo - choćby tak prozaiczne jak źle podłączone podciśnienie, o czym napisał Przemek.



*rozważ skierowanie sprawy do sądu. jeżeli posiadasz dokumenty [faktury/umowy/rachunki] to odzyskasz pieniądze na 90%.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2011 13:34:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
skladac musi mechanik nie-klocek a taki byc moze zobaczy przyczyne od razu (moze nie warto skladac jak widac jak byk ze walki sa wyjechane - kto wie...)
Tak czy siak majac na uwadze koszta napraw silnika 2,5 oraz warunki brzegowe (mechanik - klocek i zielony user) bylo lepiej sprzedac auta jak stoi
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: