.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.lut.2025 19:56:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: audi c4 s6 czy b5 s4
PostNapisane: 04.cze.2011 23:35:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.kwi.2009 01:14:54
Posty: 2
Lokalizacja: malczyce
Planuję zakup auta z jajami, tylko avant i tu pojawia się dylemat 4.2 czy 2.7BT
i tu moje pytania:
1) jakie jest rzeczywiste spalanie obu paliw w tych silnikach
2) jak trakcja i komfort (zakładam że ze względu na gabaryty S6 wygrywa ale czy w S4 jest dużo gorzej)
3) koszty obsługi (te stałe i "wady produkcyjne")
4) różnice w pakowności (jeżeli ktoś może miał styczność z obydwoma)
5) na co szczególnie zwrócić uwagę przy zakupie, licznik dla mnie może mieć równie dobrze zero jak i 400tyś. km (nawet szwajcarzy potrafią cofnąć)
6)Spalanie Pb mniejsze w 2.7 za to 4.2 niby lepiej znosi gaz
koszty robocizny w moim przypadku odpadają, zostają tylko graty i opał
z góry dzięki.

_________________
A100 C4 2,5 TDI aat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2011 08:51:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
Ja proponuję S6 C4 ale 2.2 turbo 20V

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2011 09:07:39 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
Brakuje jeszcze ósemki i porownujemy 3 zupełnie inne klasy aut.
Poza mocą czego potrzebujesz od takiego auta?

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2011 09:44:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
ani jedno ani drugie demonami mocy nie są do zabawy wybrał bym s2 avant
ale to trochę drogo i ciężki temat , więc 80 b4 2.8 avant i swap na 2.2t

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2011 10:33:10 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
S6 V8 na bazie C4 to niezawodne auto o ile nie jest po przejsciach a silnik to stara konstrukcja z konca lat 80tych. S4 b5 to zupelnie inne auto , o ile avant dysponuje przestrzenią ładunkową o tyle dla pasażerów z tyłu jest już niewiele miejsca czego nie można powiedzieć o C4. Awaryjność wyłączając silniki w obu autach też jest różna na korzyść dla C4 gdzie występuje z przodu zawieszenie rodem z lat 70tych i jest naprawde solidne , z tyłu jest niewiele gorzej bo najdelikatniejsze tulejki gornego wahacza wytrzymuja niemalże 100 tys km. W S4 jest juz troche mniej różowo ale tutaj to już jest naprawde loteria bo o ile na oryginalnych częsciach do S4 B5 zawieszenie wytrzymuje naprawde sporo to juz podobieństwo tychże elementów do zawieszenia A4 powoduje że mnogość podrób sprzyja częstym wymianom wahaczy.
Co do silników to tak jak wyzej napisałem , 4.2 to stara mało wysilona jednostka z wadami wieku dzieciecego typu zuzycie oleju na poziomie do 1 litra na 1000 km , spalanie w rozrzócie od 10 do 25 litrow na 100 km ze wskazaniem na górna granicę bo nikt nie kupuje sobie S6 po to żeby jeżdzić za ciezarówkami na trasie.
2.7 to stosunkowo młoda kontrukcja , dośc udana jeżeli chodzi o osiągi, niemniej jednak odkąd miałem z nia styczność mineło prawwie 10 lat i na chwilę obecną są to juz stare silniki tak jak prędzej było z 2.2T20V i musisz sie liczyć ze tam są 2 turbiny i 2 oddzielne układy dolotowe. Spalanie w tym silniku w graniach od 10 do 20 l/100km jest czyms normalnym przy czym przy spokojnej jeździe pali podobnie jak 2.8 ale wystarczy że wykorzystasz zapas pod pedałem i spalanie momentalnie idzie powyzej 15 l.
Na Twoim miejscu poszukałbym sobie jeszzcze S6 plus bo to już troche nowszy silnik a jeżeli nie to musisz szukać w nowszej budzie S6 i wtedy silniki 5V bo to jest już nowsza technologia.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2011 12:10:23 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Polecam Ci S4 B5.
C4 moze i jest solidniejsze i wieksze... ale juz trąca myszka.
Druga sprawa V8 to stara solidna konstrukcja, ktora rzadko trzyma serie i lubi olej.
Silnik 2.7 bT to nowsza konstrukcja , bardzo udana , a przede wszystkim super rozwojowa.
Jesli mialbym kupic szybkie auto to albo S4/RS4 B5 z 2.7 bT albo S2 z 2.2 T.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2011 13:20:25 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Ja polecę ten, który będzie w lepszym stanie :peace: Akurat mogę szczerze powiedzieć, że udało mi się kupić zdrowe S6 C4, które może i jest już dziadkiem, ale cieszy jeszcze moje oko (pomimo że pierwsze C4 miałem w 2002 roku i powinno mi się już znudzić). Zawsze byłem zdania że V-ki chleją olej (w końcu kilka V6-tej miałem i trochę km nimi zrobiłem), ale o obecnej V8 nie mogę tego powiedzieć :) Od wymiany oleju przejechałem ok.3500km i nie zauważam znaczącego ubytku oleju - dolewać jeszcze nie musiałem, poziom oscyluje nadal sporo powyżej pół stanu. Możecie wierzyć lub nie, nie muszę nikomu wciskać kitu, po prostu tak jest :peace:
Spalanie.....jak pojeździłem trochę na Pb, zwykle średnia wychodziła między 13 a 14l Pb/100km na trasie komp pokazywał między 11 a 12, za to miasto to już wartości blisko 20 i więcej niestety. Nie jest to auto zbyt dobre do miasta i wolę wtedy wsiadać do jakiegoś "malucha", nie tylko ze względu na kieszeń. Po założeniu LPG da się żyć, najczęściej średnia wychodzi w okolicach 16l/100 czasami więcej. Mniej jeszcze mi się nie udało.
Bagażnik w C4 (zwłaszcza z butlą i kołem zapasowym) pakowny nie jest, wydaje mi się że w B5 nawet jest pojemniejszy...

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2011 12:04:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 10:19:01
Posty: 1759
Lokalizacja: Biała Podlaska Ostrzeżen : tysiąc pięćset sto dziewięćset
A ja swoja eSką na trasie spalam 13.8L LPG cała trasa klima.Prędkość 120-150km jak ktoś nie wierzy zapraszam.Na kompie pokazuję 11.8L

Jeżeli chodzi o miasto zaczynam o 17.5L ale straszna męczarnia i raz tylko uzyskałem taki wynik z czystej ciekawości.Normalne spalanie Gazu to 19-22L

Automat

_________________
100 C3 2.3 NF sedan '91 - Było
80 B4 2.0 ABT sedan '94 - Było
A6 C4 2.5 TDI AEL sedan '95 - Było
A6 C4 2.5 TDI AEL avant '95 - Było
S6 C4 4.2 AEC avant quattro '96 - Było
A6 C4 2.5 TDI AEL sedan quattro '97 - Było
A6 C4 2.8 AAH sedan quattro '94 - Było
100 C4 2.8 AAH avant quattro '93 - Było
BMW E61 530 M57N D30
BMW E39 520 M52 B20


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2011 12:23:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Jeździłem S6,S8 i powaliły mnie komfortem połączonym z ogromnym przyspieszeniem.
Jeździłem seryjnym S4 i było bardzo przyjemnie.
Jeździłem dłubniętym na 380 KM S4 w avancie i zostałem zaskoczony. Ani S6 ani S8 się nie umywa.
Do czego zmierzam: jeśli szukasz komfortu względem osiągów - S6 i S8 będą bezkonkurencyjne.
Jeśli szukasz wrażeń - S4 + tuning = frajda na najwyższym poziomie , bo tylko małym i mocnym autem można naprawdę poczuć "sportową" jazdę.
Silnik 2,7 bt to rozwojowa baza do tuningu i zwiększania mocy w miarę rozsądnym kosztem.
Poza tym - nie okłamujmy się - różnica masy ewidentnie wskazuje na lżejsze S4, ale tylko w przypadku gdy priorytetem są osiągi.
Co do zawieszenia wielowahaczowego ... nie jest tanie, ale wytrzymuje bardzo wiele i jest nieporównywalnie lepsze od typowego starego zawieszenia - w kwestii trakcji i komfortu.

PS: jeśli chodzi o spalanie ... to kwestia indywidualna, bo nigdy nie wiesz co kupisz a zakładam że nie wozisz ze sobą stołu do testu wtrysków i aparatury do pomiaru ciśnień sprężania ...
Suche dane sugerują mniejszą i oszczędniejszą S4, ale imo to jest pytanie nie na miejscu , gdy mowa o silnikach > 200 KM ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2011 09:07:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2007 12:05:08
Posty: 150
Oba auta są fajne, zadbane będą niezawodne. Natomiast w porównaniu do auta z Twojego podpisu - szykuj się na "krotny" wzrost wydatków na utrzymanie. I nic tu nie pomoże założenie gazu. Będzie drogo, jeżeli ma być porządnie. S6 C4 cierpliwiej poczeka aż właściciel dozbiera do wymiany czegośtam. Demonizowanie zużycia oleju w V8 to moim zdaniem lekka przesada, po prostu wozi się w bagażniku zapas i częściej sprawdza poziom. Duży, bezsprężarkowy silnik jest trochę wygodniejszy w codziennej eksploatacji, choć akurat 2,7BiT też daje radę.

S4 B5 IMHO wygląda ładniej, jest świetną bazą pod modyfikacje - ale to kolejne wydatki (i to duże) więc sam zadecyduj : jak chcesz seryjne mocne auto, ale liczysz na rozsądne koszty - S6C4 + LPG. Jak chcesz seryjne mocne auto i będzie stać Cię na modyfikacje - S4B5.

P.S. A jak chcesz V8 ale w budzie B5 to też się da :-) Na forum są użytkownicy, co ogarną Ci takiego swapa. I wbrew pozorom wcale tak drogo być nie musi (porównując do zakupu dobrej S4B5) ;)

_________________
1991 S2 3B Coupe.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2011 12:03:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Na moim przykładzie co prawda nie bylem uzytkownikiem S4 B5, ale miałem namiastkę - modzone 1.8TQ Avant, osiągi oczywiście nieporównywalne, ale tamtym też dało sie 200km/h z hakiem pocisnąć, ale komfortu i przestrzeni to niestety w A4 brak :(
Natomiast co to upalania - S6 to się nie nadaje, to duży cruiser, a nie mały wściekły upalacz, lepiej mi się A4 upalało, zwinniejsza, szybciej reagowała, choć w w Esce na czas reakcji auta nie narzekam, ale masa robi swoje :( i to czuć w każdym winklu. W trasie jednak S6 robi robotę :), jej rozmiar, rozstaw osi, masa, powoduje, że tym autem się naprawdę komfortowo i szybko (o ile drogi na to pozwalają) podróżuje :) no i we wstecznym to auto wygląda tak że ludzie sami do rowu uciekają ;)
Wiec... jak już koledzy pisali, tak i ja podzielam ich opinie - do miasta, upalania S4 B5, do dłuższych podróży w komfortowych warunkach S6/S8.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2011 18:42:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sie.2003 00:53:08
Posty: 300
Lokalizacja: SEJNY
2.7BiT sie tak szybko nie nudzi jak 4.2, bo zawsze (na prawde zawsze) mozna koksu dolozyc. Do B5 masz nieporownywalnie wiecej czesci, zamiennikow i mozliwosci modyfikacji w zwiazku z czym wydaje sie wiecej pieniedzy niz na C4.
Spalanie w S4 wychodzi mi ok 13 pb98, w jezdzie mieszanej, malo oszczednej, a w 4.2 wychodzilo jakies 17.
B5 to nowsza konstrukcja i jak dla mnie to komfort i prowadzenie jest lepsze jak w C4.
Pakownosc C4 wieksza, ale nie az tak bardzo, bo bagaznik jest dosc plaski.
Koszty w S4 sa podobne jak w 2.8 A4, na poczatek czeka Cie uszczelnienie silnika, bo od temperatury z czasem zaczyna z niego sie saczyc olej i ewentualna regeneracja/wymina turbin (regeneracja ok 850/szt, wymina na nowe ok 5000/2szt).
Moim zdaniem C4 S6 to juz troche stary pazdzioch, ani komfortowy, ani przesadnie szybki, szukajac wygodnego zwawego wozidla patrzylbym w kierunku A8.
Jako byly uzytkownik C4 S6, a obecny B5 S4, polecam wylacznie S4.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2011 20:50:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Pewnie będę stronniczy bo przerabiałem już S4 2.7, ale to na 100% najmilej wspominane Audi jaki miałem, no może poza obecnym modelem.
2.7T to na prawdę bardzo udana jednostka, o modyfikacjach wspominali przedmówcy (znosi nawet 600KM bez zakucia)
Nie spotkałem jeszcze użytkownika z zabitym 2.7, a znam wielu.
Jeżeli chodzi o osiągi to seria nie powala, trzeba zrobić soft i wtedy jest lepiej. Części eksploatacyjne to A4, zawias to dokładnie to samo co A4, tył tarcze takie jak w A4 1.8 :)
itp.itd.

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: