.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lut.2025 13:44:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.5 TDI AKN] Logi do oceny- brak mocy
PostNapisane: 09.cze.2011 21:08:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.cze.2011 19:23:49
Posty: 28
Witam. Od razu powiem ze to moje pierwsze logi więc jak coś jest nie tak to z
góry przepraszam.
Pacjent to Audi A4 2.5 TDI (AKN)Quattro tiptronic. Problem polega na tym ze raz przyspiesza dobrze a nastepnie nie. I tak w koło. a i ogolnie bardzo długo osiąga temp 90 st.
Proszę o analizę i pomoc w ogarnięciu mojego silniczka.
oto logi:
stat:
000,001,003- http://vaglog.rtnet.pl/robertus87_47948.html
004,007,013- http://vaglog.rtnet.pl/robertus87_47949.html
014,018,023- http://vaglog.rtnet.pl/robertus87_47950.html
Basic Settings:
000- http://vaglog.rtnet.pl/robertus87_47942.html
003- http://vaglog.rtnet.pl/robertus87_47944.html
004- http://vaglog.rtnet.pl/robertus87_47945.html
011- http://vaglog.rtnet.pl/robertus87_47946.html
dynamiczne:
000- http://vaglog.rtnet.pl/robertus87_48178.html
001- http://vaglog.rtnet.pl/robertus87_48179.html
003- http://vaglog.rtnet.pl/robertus87_48180.html
004- http://vaglog.rtnet.pl/robertus87_48181.html
008- http://vaglog.rtnet.pl/robertus87_48182.html
010- http://vaglog.rtnet.pl/robertus87_48183.html
011- http://vaglog.rtnet.pl/robertus87_48184.html
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2011 23:28:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
przyczyną jest blokujący się zawór recyrkulacji spalin [EGR].
z kolei jego blokowanie się może mieć swoje źródło w:
1. niesprawnym elektrozaworze N18;
2. nieszczelnym układzie podciśnienia;
3. niesprawnym EGRze.

w zasadzie najtańszą formą przywrócenia mocy jest zaślepienie blaszką zaworu EGR. niemniej, nie jest to jednak naprawa.

zatem jeżeli zależy Ci tylko na zatuszowaniu problemu - nie czytaj dalej, jeno zaślep blaszką [np. z puszki po ulubionym napoju chłodzącym] zawór EGR - jeżeli nie wiesz, to akurat to zrobi Ci co drugi mechanik]. samochód będzie nieco głośniej i twardo pracować na jałowym.

jeżeli chcesz naprawić samochód, to zaczynamy od tego:
1. włącz 011BS [silnik oczywiście pracuje];
2. podnieś maskę i zdejmij przewód podciśnieniowy z gruszki T - zatkaj go palcem wskazującym [jak zakładam - ten palec ma najwrażliwszy opuszek, gdyż zazwyczaj służy do dłubania w nosie/uchu ;) ] - zamknij oczy i tak będąc skoncentrowanym wyczuj delikatne podciśnienie, które będzie się pojawiać cyklicznie;
4. załóż przewód na gruchę;
5. wyłącz 011BS, włącz 003BS;
6. zdejmij przewód podciśnieniowy z EGR i tym samym palcem zatkaj go starając się wyczuć cykliczne podciśnienie:
a. jeżeli jest wyczuwalne, to popsuty jest zawór EGR i trzeba kupić nowy/używany sprawny;
b. jeżeli nie jest wyczuwalne, to winę ponosi popsuty N18 bądź problem ze szczelnością instalacji podciśnienia na drodze N18 => EGR.


do dzieła.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2011 15:29:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.cze.2011 19:23:49
Posty: 28
Witam. Na początek wielkie podziekowania za pomoc.
Sprawdziłem tak jak napisałeś i tak:
- jeżeli chodzi o podciśnienie w przewodzie do gruszki T-to jest wyczuwalne
- jeżeli chodzi o podciśnienie w przewodzie do EGR -to tez jest wyczuwalne (i nawet jest mocniej wyczuwalne niż w przewodzie do gruszki T).
Czyli mam do wymiany EGR? Tylko teraz jaki kupić używany czy nowy? Koszt tego to coś ok 400zł?A ten obecny na aucie jest o nr. 059 131 503 Pierburg.
A dodatkowo zobaczyłem ze przy N18 z jednego przewodu zniknął(zniszczył sie) oplot. I mam pytanie jakie kupić przewody podciśnienia bo bym odrazu powymieniał wszystkie, silikonowe? jaka średnica?(4mm)
Sorki za pewnie głupie pytania ale wole wiedzieć niż nie wiedzieć :)
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2011 17:03:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
przewody kup w ASO.

zanim cokolwiek zaczniesz robić z EGRem, to zaślep go blaszką, a następnie zrób log 003d, 008d, 011d oraz 003s.
wówczas dopiero wyszukamy Ci EGR [sugeruję kupić sprawny używany].

jeżeli nie wiesz gdzie zaślepia się EGR, to daj znać.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2011 17:45:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.cze.2011 19:23:49
Posty: 28
witam. kurde własnie cały czas od wczoraj myślałem jak się zabrać za zaślepienie EGR i nic nie wymyśliłem, więc jak możesz to poprosze o podpowiedz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2011 20:40:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zaślepiasz w miejscu wskazanym kwadracikiem.

Obrazek

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2011 16:29:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.cze.2011 19:23:49
Posty: 28
Oto logi po zaślepieniu EGR.
dynamiczne:
003- http://vaglog.rtnet.pl/robertus87_48359.html
008- http://vaglog.rtnet.pl/robertus87_48360.html
011- http://vaglog.rtnet.pl/robertus87_48361.html
statyczne:
003- http://vaglog.rtnet.pl/robertus87_48362.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2011 17:03:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
miało być 003BS, lecz z tego co widzę, to nie jest zaślepiony skutecznie - cały czas do silnika trafiają spaliny.
zaślepiłeś w ten sposób, że poluzowałeś śruby i pomiędzy EGR a rurę włożyłeś blaszkę?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2011 17:21:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.cze.2011 19:23:49
Posty: 28
witam, wlasnie tak zrobilem siedzi wlasnie w tym miejscu blaszka, ladnie skrecilem spowrotem i na egr załozyłem przewod.

a oto 003- http://vaglog.rtnet.pl/robertus87_48371.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2011 17:25:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.cze.2011 19:23:49
Posty: 28
a blaszke wyciąłem na kształt uszczelnienia tego co tam było(na rys. nr 4). wyciąłem otwory na śruby i założylem. może dać tam jeszcze jedną blaszke?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2011 19:14:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zaślep go jeszcze w takim razie w miejscu 5 [na schemacie - na końcu plecionki - być może tam ma nieszczelność].
po zaślepieniu na 5tce, zrób tylko 003BS.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2011 22:21:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.cze.2011 19:23:49
Posty: 28
hmm, zaślepiłem i w tym miejscu i ogólnie to się chyba nic nie zmieniło w logach.
sam ocen:
003bs- http://vaglog.rtnet.pl/robertus87_48428.html
:(
Ogólnie po moich odczuciach jest lepiej.autko reaguje na gaz i tak jak by jej troszkę koników wróciło,ale ja jestem laikiem wiec może się mylę.A jak możesz to napisz jakie wartości powinno wskazywać przy zaślepionym EGR w 003bs.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2011 13:26:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
normalnie przy zaślepionym EGRze powinno być w 003s/003BS ok. 400-420mg. z kolei w 003d powinno być >750mg.

silnik nie jest w stanie zasysać normalnej masy powietrza.
skoro EGR jest wyeliminowany, to przyczynami mogą być:
1. zatkany dolot [np. filtr powietrza];
2. źle działający przepływomierz;
3. niedrożny wydech.

masz dwie rzeczy do zrobienia:
1. sprawdź w jakim stanie jest filtr powietrza - jeżeli ma więcej niż 10-12 miesięcy, to go wymień [Knecht/Mann];
2. zdemontuj przepływomierz i dokładnie 5-6krotnie wyczyść go bezdotykowo alkoholem izopropylowym w sprayu.
instrukcja w moim podpisie - z tym, że nie używaj pędzelka, tylko sam spray [obficie 5-6 razy - pomiędzy każdy spryskaniem czekasz ok. 1 minuty].

po tym zaloguj 003BS.

wydechem zajmiemy się na końcu.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2011 18:16:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.cze.2011 19:23:49
Posty: 28
Wyczyściłem przepływomierz według twojego opisu i wymieniłem filtr powietrza na Mann.
oto 003bs- http://vaglog.rtnet.pl/robertus87_48574.html
Kurcze miałem nadzieje że przekroczy z 350mg. :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2011 22:23:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nie martw się - naprawimy Twój silnik.
problem jest to, że nie zasysa on odpowiedniej masy powietrza - następnym etapem będzie odpięcie wydechu za T w celu wyeliminowania niedrożnego katalizatora.
jak i gdzie odpiąć wydech przeczytasz tutaj: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 11#1326211 .

po odpięciu wydechu uruchamiasz silnik i logujesz 003BS.
po logowaniu podpinasz wydech ponownie.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2011 11:17:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Z obserwacji widzę, że przytkane katy kopciuszków leciwych to plaga...
dobrze, ze naprawa to stosunkowo grosze "u kowala", w Niemczech np. przechodząc TUV / przeglad diagnosta widząc leciwego diselka, przychodzi z wnioskiem o dofinansowanie na nowe, a My tu musimy walczyć na własną rękę...

Kolego jak odepniesz wydech za T. to tylko dla jednego pomiaru czy jest poprawa "odetkanie", parę dni temu inny kolega z AKP nie mało zjarał samochód jeżdżąc na odpiętym i ciesząc się przyrostem mocy... ;)

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2011 17:32:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.cze.2011 19:23:49
Posty: 28
Właśnie wróciłem od auta. po odpięciu wydechu wsadziłem nakrętkę 10mm szeroką i zabrałem się za logowanie 003bs pełen nadziei że to katalizatory są winną braku mocy silniczka. i niestety.....
003bs- http://vaglog.rtnet.pl/robertus87_48714.html
Teraz to już nic nie rozumiem. Wczoraj po czyszczeniu miał więcej mg a dzisiaj przy odpiętym wydechu miał mniej.Czyli co teraz da się coś jeszcze zrobić? może wymiana przepływomierza na nowy coś pomoże.A dodam że dzisiaj auto było używane w ciągu dnia i może to nie był dobry pomysł.(ogólnie jeździłem z 1.5h)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2011 08:26:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Robert, z czyszczeniem lmm nie zawsze wychodzi jak zmarla na amen, ale ważne że wyeliminowałeś parę rzeczy a wręcz nie wydałeś na darmo. Filtr masz świeży i tak bys wymieniał.
Kup lmm do AKN w inter carsie, w razie co zawsze możesz zwrócić do 7 dni.
Lecz nie sądze, chyba ze trafisz uszkodzony (rzadkość), a niestety padło na zakup.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2011 13:06:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
w zasadzie to wszystko nie ma sensu - silnik zasysa stałą masę powietrza - teoretycznie to niemożliwe.

zrób zatem jak radzi grejf - z tym, że może pożycz lmm za jakiegolwiek szrotu/od kolegi/etc. - szansa trafienia równie popsutej graniczy z cudem.

teoretycznie lmm może być uszkodzone, choć nie widziałem jeszcze takiego uszkodzenia.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2011 15:53:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.cze.2011 19:23:49
Posty: 28
Kurcze to teraz się zdołowałem. No nic poszukam innego lmm albo kupie nowe. Tylko jak się okaże ze dalej jest to samo to co to będzie oznaczać? Że silnik mówi papa...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: