.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 15:49:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [R12] Klimatyzacja - czynnik R12
PostNapisane: 09.cze.2011 19:59:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
Witam...

Moi mili. Muszę nabić klimatyzacje w moim aucie...
Chłodzeniem w Audi zajmuje się stara, dobra klima na R12.
Nie chce zamienników lub przeróbki na R134a.

Czy znacie kogoś w promieniu 200km od Warszawy kto potrafi nabić taką klimę ze sprawdzeniem nieszczelności i wymianą środka smarującego?

I need freon :D

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2011 20:44:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Nie freon tylko R409 ;) Górczewska ;)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2011 00:54:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
Des przyjacielu, to zamiennik ;)
Niektórzy jeszcze polecają R413, jako lepszą alternatywę dla zamiennika R409. Aby nie mieszać wybrałem, że napompuje R12.

Da radę gdzieś załadować R12? Jeśli nie, zmuszony będę na zamiennik. :):

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2011 12:28:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
SJake napisał(a):
Des przyjacielu, to zamiennik ;)
Niektórzy jeszcze polecają R413, jako lepszą alternatywę dla zamiennika R409. Aby nie mieszać wybrałem, że napompuje R12.

Da radę gdzieś załadować R12? Jeśli nie, zmuszony będę na zamiennik. :):


Szukaj serwisu lodówek i szaf chłodniczych - tam "kolesie" lubią mieć zapasy R12 odsysanego ze starych agregatów itp.

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2011 15:18:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2008 17:00:47
Posty: 382
Lokalizacja: podlasie
Auto: s4 c4 mtm
mają mają, ostatnio gościu się podłączał do znajomego coupety. wołał coś 200 czy 250zł za nabicie układu freonem. zamiennik kosztuje tyle samo.

_________________
quattro fan
było:
coupe ng
coupe quattro 7a
90 quattro 7a
b4 quattro ack
b4 abt
s4 c4 2.2t

A6 c5 2.8 quattro
Jest allroad c6 asb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2011 18:24:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
A czy taki zamiennik da radę? Nie ma z nim problemu jakiegoś?
Mam klimę z 90tego roku i muszę ją nabić.
Nie chce niczego przerabiać i nie chce mieć problemów z późniejszym użytkowaniem.

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2011 19:08:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Jeździłem C4ką na zamienniku i było OK, nabijana przez poprzedniego właściciela - u mnie dwa lata z haczykiem i działała wyśmienicie. Jak jest teraz niech się wypowie nowy posiadacz autka :peace:

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [R12] Klimatyzacja - czynnik R12
PostNapisane: 10.cze.2011 20:12:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.mar.2006 20:21:19
Posty: 740
Lokalizacja: Legnica
Auto: AEL
SJake napisał(a):
Chłodzeniem w Audi zajmuje się stara, dobra klima na R12.


Tylko R12 poniewaz Twój układ jest nisko ciśnieniowy i na innym = wysoko ciśnieniowym czynniku nie bedzie śmigał za długo..

Zapytaj w sewisach naczep chłodniczych np "thermoking" "cariier"

pozdr

_________________
ALH & VIRUS "To JA !"
AEL & VIRUS "To JA !"
MS XVS 1300


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2011 20:19:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
Możesz to rozszerzyć?

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2011 21:12:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Robicie sobie sami problemy nie znając teorii. R134 nie jest w żadnym wypadku zamiennikiem R12! - ma inne parametry pracy.
R409 jest jego naturalnym zamiennikiem R12 posiadającym zbliżone parametry - nie ma z nim problemu i nie trzeba płacić wielkich kwot za nabijanie.

Róbcie jak chcecie :peace:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2011 12:06:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
DeS napisał(a):
R134 nie jest w żadnym wypadku zamiennikiem R12! - ma inne parametry pracy.


No to akurat chyba wszyscy wiedzą.

Chodzi o to czy na tym R409a jest równie dobrze co na R12?

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2011 20:28:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
Chłopy, dziś przeczytałem karteczkę,że ktoś w DE wlał czynnik R134 w 2001 roku.
Klimę muszę nabić i teraz pytania:
Jaki czynnik teraz zastosować?
Co mogło ulec zniszczeniu po zmianie czynnika?

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2011 20:43:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2008 17:00:47
Posty: 382
Lokalizacja: podlasie
Auto: s4 c4 mtm
z tego co mi tłumaczył gość co nabija freonem, r409 i r134 sprawa ma się tak, że jak nabijesz r134 stary układ nieprzystosowany do tego gazu, musisz nabic także olej, który także różni się od tego stosowanego do freonu, mówił że to wszystko się ścina, reaguje tez ze starymi przewodami , robi się wielki syf i trzeba wszystko czyścic, cały układ...mozliwe że tylko straszył żeby zarobić.
na pocieszenie mówił też, że spotkał kilka aut z niemiec, które miały przerobiony układ (zmieniona sprężarka na nowszą i chyba przewody), dostosowany do aktualnie stosowanego. więc trzeba spróbować, niemcy maniany raczej by nie robili, byćmoże układ jest przerobiony.
p.s.
jak odpalić wyświetlanie błędów na climatronicu? :D

_________________
quattro fan
było:
coupe ng
coupe quattro 7a
90 quattro 7a
b4 quattro ack
b4 abt
s4 c4 2.2t

A6 c5 2.8 quattro
Jest allroad c6 asb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2011 20:52:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5215
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Po próbach odnalezienia R12 (nawet owocnych) i ciągłych nieszczelnościach (sprawdzanie azotem) postanowiłem wysłuchać tych, którzy twierdzą, że R134a zamiast R12 pochodzi kilka lat i nabiłem układ właśnie 134a. I jak do tej pory chodzi (miesiąc :D).

I, co ważne, nie mam najmniejszej pewności, co Niemiec "zatankował" do klimy przede mną.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2011 21:06:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
kuba2955 napisał(a):
... niemcy maniany raczej by nie robili, byćmoże układ jest przerobiony...

niemcy może nie, ale turasy jak najbardziej :peace:

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2011 11:54:15 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
o ile temat szczelności to temat rzeka i ilekroć zatankujesz klime i za miesiąc będzie pusta to w przypadku R12 gdzie będziesz cudował żeby to zdobyć to w przypadku R134a poprostu jedziesz do najbliższego majsterka od klim i masz. Ja na R12 średnio raz w roku miałem rozszczelnienie. Kupiłem kompletną klimę za 1000 pln , wymieniłem co w C4 jest P&P i od tamtego czasu nie pamiętam żeby z klima mieć problem. Teraz się smieję jak kolegom w pracy siada klima w dużo nowszych autach a ja z zamknietymi szybami w 30to stopniowy upał odjeżdżam spod firmy :)

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [R12] Klimatyzacja - czynnik R12
PostNapisane: 01.maja.2012 13:02:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
Chłopy. U mnie niemiec wymienił chłodnicę i zalał układ czynnikiem 134a.
Teraz nabiłem ponownie układ i wytrzymal jeden dzień. Puściła sprężarka, pewnie już długo wcześniej, dlatego pewnie układ był pusty.
Nie wiem czy wymieniane były oringi i osuszacz, ale sprężarka na pewno nie. Jest to Denso na czynnik r12.
Chcę przywrócić układ do użyteczności i teraz pytanie.
Zdrówka.
Czy sama wymiana uszczel w sprężarce przywróci powoła ją do życia czy już nie nadaje się ze względu na pracę na starym czynniku.
Można oczywiście wymienić sprężarkę na nowszą ale przewody mogą nie parować i tak nie będzie pewności czy kupię sprawną.
Pomijam osuszacz i oringi. Interesuje mnie tylko sprężarka.

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [R12] Klimatyzacja - czynnik R12
PostNapisane: 03.maja.2012 12:04:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Panowie konkrety.

-r12 i r134 to gazy niskociśnieniowe
-W Thermo Kingu i Carrierze nie nabijesz w żuciu r12, gdyż jest to nielegalny gaz i po prostu nie opłaca się im tego trzymać na magazynach

-główną przeszkoda w nabiciu r134 zamiast r12 nie jest sam czynnik, tylko olej stosowany z czynnikiem
-przeróbka na r134 powinna obejmować: wymiana osuszacza, zlanie starego oleju ze sprężarki i najlepiej przepłukanie jej, wymianę oringów (dla spokoju), wymiana zaworu rozprężnego (na tym z r12 będzie działać, ale ma być jak należy), płukanie układu, napełnienie r134 na wagę i ciśnienia. No i mamy klimę na r134

-ładowanie zamienników zamiast r12 daje ten sam efekt co r12 klima działa prawidłowo i wydajnie, minus taki, że mało kto ma na stanie zamiennik, i coraz ciężej będzie go dostać.

Najrozsądniejszym wyjściem jest przeróbka na r134, wychodzi najdrożej ale jest najwygodniejsze. Każdy już ma popularną lodówkę do klimatyzacji, czy to wulkanizator czy kowal (nie podejmuję kwestii czy, w ogóle wiedzą co robią i jaka jest zasada działania układu). No i jeszcze jedno najważniejsze: ubywanie czynnika z układu klimatyzacji nie jest rzeczą normalną jak wielu "specjalistów" próbuje nam wkręcać. Naturalnym stanem klimatyzacji jest jej 100% szczelność i nie ma mowy o jakieś tam "naturalnej upływności", zatem przy braku czynnika zaczął bym od szukania nieszczelności, a potem się martwił gdzie ją nabić.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [R12] Klimatyzacja - czynnik R12
PostNapisane: 03.maja.2012 12:33:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Jak to jest w C4 z tymi gazami, wszystkie miały stary czynnik czy część miała nowy? U mnie klimatyzacja chłodziła 3 lata od kupna i dopiero w zeszłym roku nabiłem bo sałbo chłodziła, w tym roku się nie zapowiada żeby trzeba było ją nabijać bo chłodzi pięknie jak narazie, nie wiem co tam nabili, pojechałem gość obejrzał to chyba wiedział co nabija ale do wszystkich innych ładował to samo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 03.maja.2012 19:11:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2009 21:22:10
Posty: 502
Lokalizacja: Loobelskie-LKS
rodzynek napisał(a):
Po próbach odnalezienia R12 (nawet owocnych) i ciągłych nieszczelnościach (sprawdzanie azotem) postanowiłem wysłuchać tych, którzy twierdzą, że R134a zamiast R12 pochodzi kilka lat i nabiłem układ właśnie 134a. I jak do tej pory chodzi (miesiąc :D).

I, co ważne, nie mam najmniejszej pewności, co Niemiec "zatankował" do klimy przede mną.

Zrobiłem tak jak Wojtek,i jak do tej chwili chłodzi(2,5 roku)
Wcześniej miałem R12 i wysrało mi uszczelniacz w sprężarce :!:
Kupiłem 2 i zastosowałem olej do R134a...maszyna zrobiła resztę :!!:
Z gazami to jakoś tak że chyba do końca 92 był R12 a od 93 R134a :/
pozdro

_________________
Vorsprung durch Technik
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 78 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: