.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lis.2024 08:16:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 1.8 + Lpg] Zamarzający reduktor gazu
PostNapisane: 17.cze.2011 14:58:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.cze.2011 14:56:40
Posty: 5
Witam.
Mam problem z zamarzającym reduktorem gazu w instalacji sekwencyjnej sterownik STAG300.
Polega to na tym, że jadąc po mieście reduktor jest ciepły i jest wszystko OK, a wyjeżdżając poza miasto, przy prędkości ok.100km/h, po przejechaniu mniej więcej 4 km reduktor zamarza.Instalacje gazową mam 3 lata i działała bezawaryjnie
Auto podpięli pod komputer od gazu, pojechałem z mechanikiem w trasę i wykazało, że im dłuższy jest przejechany odcinek, tym temperatura reduktora bardziej spada i gaz sam się wyłącza.
Mechanik wymienił termostat, bo prawdopodobnie ten stary za mało się otwierał i mechanik stwierdził, że jest za mały obieg płynu chłodzącego.
Za wymianę skasował 200zł, a nic nie dała. Wieczorem pojechałem za miasto przetestować i historia się powtarza. Układ chłodzenia przy wymianie termostatu był odpowietrzony i miało być OK. Dziś mechanik sprawdził reduktor. Filterki są czyste, gaz i płyn chłodzący przepływają swobodnie. Reduktor jest na pewno sprawny.
Mechanik powiedział, że prawdopodobnie może to być spowodowane słabą wydajnością pompy wodnej. Z drugiej strony mówi, że w tym modelu nigdy nie spotkał się z wadliwą pompą wodną, bo wirnik wewnątrz ma metalowe łopatki i rzadko się psuje. Wycieków z pompy i z obiegu nie ma żadnych. Według mnie, gdyby pompa była wadliwa, to samochód by się grzał a temperatura na zegarze pokazuje cały czas 90st. C i w momencie, kiedy reduktor zamarza temperatura też jest 90st. C.
Gumowy przewód na dole chłodnicy(tam gdzie jest termostat) jest chłodniejszy od górnego(gorącego); a podejrzewam, że powinny oba być takie same (lub mogę się mylić- nie wiem). Przewody, które dochodzą do nagrzewnicy są gorące, więc jest OK. Serwis, który zajmuje się moją usterką to jeden z lepszych w mieście, a mimo tego mechanicy nie potrafią zdiagnozować przyczyny i twierdzą, że z czymś takim spotykają się pierwszy raz.
Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu bo sam już nie wiem co robić???? Dodam jeszcze żę korek zbiorniczka płynu chłodzącego został wymieniony na nowy bo to tęż mogła być przyczyna.Ogrzewanie w aucie działa sprawnie i leci gorące powietrze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2011 15:21:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lis.2010 11:49:29
Posty: 4
Witam Mam ten sam silnik i wymieniajac pompe wody po 140 tys km bo cos stukalo okazalo sie ze wirnik byl plastikowy i doslownie ledwo sie trzymal oski. Pompa oryginalna ze znaczkami audi. Takze proponuje to jednak sprawdzic.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2011 20:03:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.cze.2011 14:56:40
Posty: 5
Jak sprawdzic czy to wina pompy?? Ponoć jak by pompa szwankowała to by sie silnik grzał i temperatura na zegarze by rosła a jest cały czas na 90 stC.Juz nie mam pomysłu co to może być


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2011 13:03:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.cze.2011 14:56:40
Posty: 5
Dzis rozmawiałem z zaprzyjaznionym mechanikiem i twierdzi ze bardzo łatwo to wszystko sprawdzic.Pompe wody wyklucza bo samochód się nie grzeje,płyn leci ładnie do zbiorniczka wyrównawczego i z nagrzewnicy leci gorące powietrze.Mówi że nie potrzebnie wymienili mi termostat skasowali za wymiane 200 zł a teraz chca sie brac za pompe wody i znowu im płacić!!!!! Twierdzi ze albo gdzieś w obwodzie coś sie przypchało i wystarczy zdiąć dwa przewody z reduktora połaczyc kolankienm i wtedy obserwowac jakie jest krążenie płynu lub co jest tez prawdopodobne(dokładnie nie zapamiętałem) ale chodzi o jakąś drugą membrane w reduktorze.Ona prawdopodobnie jest uszkodzona , przepuszcza gaz do płynu chłodniczego w obiegu i przy większych prędkościach dlatego reduktor zamarza!!! Jade do niego w poniedziałek i jezeli ta usterka sie potwierdzi to niech szlak trafi tych mechaników z renomowanego serwisu co by tylko pół samochodu wymieniali i kasowali za to kosmiczne ceny!!! Dam znac jak wszystko sie wyjasni i dziekuje za podpowiedzi.pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2011 21:12:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Może najpierw sprawdź, czy magicy nie zamienili Ci wejścia płynu do reduktora z wyjściem. ZAWSZE płyn ma przepływać przez reduktor od dołu do góry, nigdy odwrotnie.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2011 05:42:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.cze.2011 14:56:40
Posty: 5
Koledzy nie wiem dokładnie który przewód doprowadza płyn do reduktora a który odprowadza.Z tego co słyszałem to dolny ma doprowadzac a górny odprowadzac płyn chłodniczy ale dokładnie nie wiem.Dodam tylko zę gdy reduktor zamarza to ten dolny przewód jest zimny a górny gorący. Może po tym można coś poznac??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2011 07:31:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
no to chyba ci zamienili przewody na pewno gorący będzie wlotowy a zimny wylotowy ,sprawdz czy na parowniku nie ma oznaczeń in lub out ,jeżeli niema to zamień przewody i odpowierz układ i sprawdz co się będzie działo ,a tak swoją drogą to jakiej firmy masz reduktor? i jeszcze jedno myślę że 3 lata to już najwyższy czas na wymianę bądz regenerację reduktora bo straszny syf tam pewnie w środku jest i membreny też już na wykończeniu

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2011 19:56:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.cze.2011 14:56:40
Posty: 5
Koledzy problem rozwiązany.Jest juz ok.Byłem przedwczoraj u znajomego mechanika i naprawił usterke w pól godz.Podłaczenie reduktora wygładało następująco; jeden przewód był podłaczony pod przepustnice a drugi tam w silnik blisko filtru oleju.Kolega pozamieniał troche przewody i jest super.Przewód który był podłączony pod przepustnice został podłaczony z przewodem do nagrzewnicy i teraz obieg jest prosto przez nagrzewnice.Chciał w ten sposób sprawdzic czy to wina obiegu czy reduktora i wyszło na obieg.Prawdopodobnie cos jest przypchane w przepustnicy i to była wina całego problemu z zamarzającym reduktorem.Teraz auto szybciej sie nagrzewa i szybciej przełącza sie na gaz.Jestem wsciekły na ten serwis w którym doszukiwali sie usterki, skasowali mi za wymiane termostatu 200zł (i to miało pomóc).Gdy zobaczyli że to nie termostat to chcieli już pompe wody wymieniac a wszystko świadczyło na to że pompa działa idealnie.Serwis który ma taką renome nie potrafił posprawdzac przewodów.Patrza tylko ile sie ma w portwelu.Ale na szczescie sa jeszcze prawdziwi mechanicy którym można powierzyć auto do naprawy.Dziekuje za pomoc na forum wszystkim.pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: