.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 08:03:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A80 All]większe hamulce na rozstaw 4x108
PostNapisane: 26.cze.2011 09:41:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2011 09:23:09
Posty: 64
Lokalizacja: DKL
Witam
Szukam możliwości na zaimontowanie do mojego coupe quattro 2.3 większych hamulców.
Zmiana na rozstaw 5x112 bardzo ułatwiłaby sprawe, jednak znalezienie piast plus połączenie ich z moim napędem (przód na mniejszych łożyskach) graniczy z cudem.

Stąd moje dwa pytania:
1.Może komuś udało się zaadoptować coś na rozstaw 4x108???
2 Miał już ktoś do czynienia z takim zestawem K-sport'a ewentualnie z hamulcami tej firmy?
http://www.dcperformance.co.uk/cheap/44 ... 7-330.html

obecnie w aucie mam hamulce dwutłoczkowe z S2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2011 10:11:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Ja do cabrio założyłem dwutłokowe Girlingi z coupe 2,8 Q, dają radę, można jeszcze by dołożyć jakieś tarcze nawiercane , ale jak dla mnie wystarcza.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2011 10:18:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2011 09:23:09
Posty: 64
Lokalizacja: DKL
Girling 60 mam już na aucie do tego tarcze Zimmermann, klocki TRW, przewody hamulcowe w stalowym oplocie i płyn Ferodo
Na płaskim może i jeszcze nie ma tragedii ale z góry już nie jest tak różowo :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2011 10:21:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
No to trzeba przebić piasty , i założyć wszystko np. z S6, a swoją drogą 2,3 Q to taki demon prędkości że faktycznie można nie wyhamować. :D

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2011 14:21:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lut.2007 12:28:01
Posty: 549
Lokalizacja: olsztyn
U mnie na obu osiach są takie same łożyska (75 mm) . Etka to potwierdza. Jesteś pewny, że u Ciebie jest inaczej?

_________________
A8-ABZ ACQ -NG A2-BAD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2011 15:09:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2008 17:00:47
Posty: 382
Lokalizacja: podlasie
Auto: s4 c4 mtm
z tyłu szły dwa rodzje łożysk w b4 q, 75 i 82mm jak dobrze pamiętam

_________________
quattro fan
było:
coupe ng
coupe quattro 7a
90 quattro 7a
b4 quattro ack
b4 abt
s4 c4 2.2t

A6 c5 2.8 quattro
Jest allroad c6 asb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2011 16:04:06 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
julekF1 napisał(a):
Girling 60 mam już na aucie do tego tarcze Zimmermann, klocki TRW, przewody hamulcowe w stalowym oplocie i płyn Ferodo
Na płaskim może i jeszcze nie ma tragedii ale z góry już nie jest tak różowo :/

kulawe klockiżęś założył. załóż Ferrodo Premier albo EBC , wtedy zrozumiesz co w hamulcach odgrywa kluczową rolę.

co do hamulców do 2.3 to proponuje zreanimować to co jest ( 256 wentylowane przód i 245x10 tył) i będzie dobrze hamować. Jak chcesz na siłe wielkie hamulce to możesz iść w kierunku 2.8q bo tam są 2 tłokowe Girlingi na tarczę 276 wentylowane i S2 ma tak samo. Później to pozostaje tylko rzeźba i adaptacja wielkich hebli co wiąże się ze zmianą felg na większe.
Jak chesz zmienić piasty to szukaj piast od S2. Piasty są odkręcane od kolumny więc tak czy inaczej nic taniej nie wymyślisz ale tu znowu nic dalej nie ujedziesz bo poprostu największe heble w Coupe to właśnie 276mm na 2 tłokowym zacisku.
reasumując. Jak założysz dobre klocki i nowe tarcze do tego zrobisz zawias i ustawisz dobrze geometrię to auto będzie stawało dęba. Coupe quattro ma to do siebie że niewielka odchyłka w zbierzności z tyłu i auto jest nie do opanowania przy większej prędkości. jak są luzy w zawieszeniu to tego tak nie czuć ale auto traci mocno na trakcji a co za tym idzie na hamowaniu.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2011 16:22:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2008 17:00:47
Posty: 382
Lokalizacja: podlasie
Auto: s4 c4 mtm
ale girling 60 to dwutłoczkowe z tego co wiem, czyli tarcza 276 wentylowana juz siedzi i jest mało. u siebie mam seryjne heble z v6 i jest kupa, dwutłoczkowe lepiej hamują. wsumie mozna wymyślić niedrogą rzeźbe jakąś na tarcze 300-320mm

_________________
quattro fan
było:
coupe ng
coupe quattro 7a
90 quattro 7a
b4 quattro ack
b4 abt
s4 c4 2.2t

A6 c5 2.8 quattro
Jest allroad c6 asb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2011 17:12:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2011 09:23:09
Posty: 64
Lokalizacja: DKL
hans napisał(a):
julekF1 napisał(a):
Girling 60 mam już na aucie do tego tarcze Zimmermann, klocki TRW, przewody hamulcowe w stalowym oplocie i płyn Ferodo
Na płaskim może i jeszcze nie ma tragedii ale z góry już nie jest tak różowo :/

kulawe klockiżęś założył. załóż Ferrodo Premier albo EBC , wtedy zrozumiesz co w hamulcach odgrywa kluczową rolę.

co do hamulców do 2.3 to proponuje zreanimować to co jest ( 256 wentylowane przód i 245x10 tył) i będzie dobrze hamować. Jak chcesz na siłe wielkie hamulce to możesz iść w kierunku 2.8q bo tam są 2 tłokowe Girlingi na tarczę 276 wentylowane i S2 ma tak samo. Później to pozostaje tylko rzeźba i adaptacja wielkich hebli co wiąże się ze zmianą felg na większe.
Jak chesz zmienić piasty to szukaj piast od S2. Piasty są odkręcane od kolumny więc tak czy inaczej nic taniej nie wymyślisz ale tu znowu nic dalej nie ujedziesz bo poprostu największe heble w Coupe to właśnie 276mm na 2 tłokowym zacisku.
reasumując. Jak założysz dobre klocki i nowe tarcze do tego zrobisz zawias i ustawisz dobrze geometrię to auto będzie stawało dęba. Coupe quattro ma to do siebie że niewielka odchyłka w zbierzności z tyłu i auto jest nie do opanowania przy większej prędkości. jak są luzy w zawieszeniu to tego tak nie czuć ale auto traci mocno na trakcji a co za tym idzie na hamowaniu.


przwecież pisąłem że 276 mm na dwóch tłoczkach to ja już mam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2011 18:23:09 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
to albo je napraw albo załóż spadochron jak latasz powyżej 300 km/h. Nie żebym był złośliwy ale latałem juz takim czymś , latałem róznymi innymi Audi i zazwyczaj seryjne hamulce wystarczają. Niemniej jednak istotne jest zainwestowanie kasy w dobrej marki materiały eksploatacyjne a TRW do takich się raczej nie zaliczają. Twoja Kupa waży około 1300 kg , moja C4 1600 kg , u mnie są 288x25 i klocki Ferrodo Premier pozwalają na shamowanie z 200 do 0 2 razy pod rząd i nie tracą na skuteczności hamowania. Zrób to u siebie i jak za drugim razem nie będziesz miał hamulców to zmień klocki. JAk natmiast hamulce będą takie same i nadal uważasz że są słabe to masz 2 opcje: albo masz zapieczone zaciski albo wspomaganie hamulców szwankuje.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2011 17:19:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Więc. Zaciski od S2 tarcze 276mm. Tłoczki 45 i 40 w zacisku. Tarcze 5X112 przewiercone na nowe otwory;] Kwestia, że trzeba uważać by dobrać odpowiednie ET zacisku i potem tarcz. 2.8 i inne V6 mają większe ET niżeli inne silniki. Ja z przeszczepu do C3 jestem zadowolony.

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2011 21:44:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
Uważam, że Hans ma w zupełności rację.
U siebie w qpq 7A mam heble po generalnym remoncie i do tego motorku w zupełności mi to wystarcza. Do NG też to wsadzam.
Myślę, że nie ma co fisiować za małą kasę. Za 6tys zł jest cały komplet na allegro, ale niestety bez piast z S2.

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2011 18:50:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2010 21:32:33
Posty: 491
Lokalizacja: okolice lublina
zimmermany i trw to najgorsze połączenie na jakim jeździłem. tarcze krzywiły się, biły.

julek, śmigałeś kiedyś na klockach EBC? polecam serię od zielonej, po czerwoną, do żółtej. hamulce nie do poznania, tarcze wystarczą ori. Ci co zmienili na takie w swoich autach (A8) podczas hamowania robi im się ciemno przed oczami.... :peace:

spróbujcie a się przekonacie! oczywiście przed takim manewrem, trzeba wyeliminować wszystkie usterki układu, inaczej nie ma sensu wchodzić w koszta, bo te klocki tanie nie są. nie wiem tylko czy do 80tki są dostępne. Do 100tki są. ebay.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2011 09:14:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2009 14:51:54
Posty: 213
Lokalizacja: Wawa
panowie, 276 na girlingu to wcale nie takie super heble jak ktos ostro upala
nie ma znaczenia czy silnik ma 150 czy 350KM, liczy się masa jaką trzeba wyhamowac i jak czesto i mocno się hamuje
takie heble mozna bardzo łatwo zagotowac

4x108 to popularny rozstaw i mozna dobrac wiele tarcz, lup przerabiac 4x100 na 4x108

JulekF1 podaj jaki masz rozmiar felg, bo to decyduje o max tarczy

w 16 cali wchodzi tarcza 320mm z zaciskiem brembo 4 tłoczki

_________________
audi b2 2-door quattro R32 VR6 turbo projekt

https://www.facebook.com/audiB2quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2011 10:29:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
No pewnie, że G60-tki się szybko gotują, kilka ostrych dohamowań, ostrzejszej jazdy i są pozamiatane. I mówię o aucie z masą 1200kg...

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A80 All]większe hamulce na rozstaw 4x108
PostNapisane: 29.lip.2011 10:51:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
julekF1 napisał(a):
obecnie w aucie mam hamulce dwutłoczkowe z S2

Jak i z S2-ki hamulce nie dają rady ? zmien klocki albo pompe hamulcową.

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 29.lip.2011 11:06:28 przez KORU, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2011 11:02:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2008 17:00:47
Posty: 382
Lokalizacja: podlasie
Auto: s4 c4 mtm
ja ostatnio założyłem klocki ebc greenstuff i jest lepiej, red stuff są niby jeszcze lepsze. ale tez sie zgodze, ze jak ciągle heblować to potrzebna większa tarcza bo tu wszystko sie gotuje. do jazdy na co dzien według mnie klocki ebc wystarczą, do auta do upalania jakies 320mm i pewnie łeb urywac bedzie hehe

_________________
quattro fan
było:
coupe ng
coupe quattro 7a
90 quattro 7a
b4 quattro ack
b4 abt
s4 c4 2.2t

A6 c5 2.8 quattro
Jest allroad c6 asb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2011 22:04:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2011 09:23:09
Posty: 64
Lokalizacja: DKL
cowboy napisał(a):
panowie, 276 na girlingu to wcale nie takie super heble jak ktos ostro upala
nie ma znaczenia czy silnik ma 150 czy 350KM, liczy się masa jaką trzeba wyhamowac i jak czesto i mocno się hamuje
takie heble mozna bardzo łatwo zagotowac

4x108 to popularny rozstaw i mozna dobrac wiele tarcz, lup przerabiac 4x100 na 4x108

JulekF1 podaj jaki masz rozmiar felg, bo to decyduje o max tarczy

w 16 cali wchodzi tarcza 320mm z zaciskiem brembo 4 tłoczki


felgi mam 17 cali lato a na zimę szykuje 16 cali


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2011 09:19:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2009 14:51:54
Posty: 213
Lokalizacja: Wawa
julekF1 napisał(a):
cowboy napisał(a):
panowie, 276 na girlingu to wcale nie takie super heble jak ktos ostro upala
nie ma znaczenia czy silnik ma 150 czy 350KM, liczy się masa jaką trzeba wyhamowac i jak czesto i mocno się hamuje
takie heble mozna bardzo łatwo zagotowac

4x108 to popularny rozstaw i mozna dobrac wiele tarcz, lup przerabiac 4x100 na 4x108

JulekF1 podaj jaki masz rozmiar felg, bo to decyduje o max tarczy

w 16 cali wchodzi tarcza 320mm z zaciskiem brembo 4 tłoczki


felgi mam 17 cali lato a na zimę szykuje 16 cali


no to jak napisałem w 16 cali wchodzi (jesli chodzi o średnice) tarcza 320mm z zaciskiem brembo

_________________
audi b2 2-door quattro R32 VR6 turbo projekt

https://www.facebook.com/audiB2quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2011 18:05:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lut.2007 12:28:01
Posty: 549
Lokalizacja: olsztyn
tu masz gotowy zestaw
http://allegro.pl/audi-80-90-coupe-cabr ... 66314.html

_________________
A8-ABZ ACQ -NG A2-BAD


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: