.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 16:33:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a4 b6 1.8T] Olej jak woda, czerwony
PostNapisane: 20.lip.2011 15:11:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.cze.2011 20:44:41
Posty: 29
Lokalizacja: Irlandia
Auto: A4 B6 1.8TQ
Witam mam taki problem.
Olej po wymianie zrobił się wodnisty - kapie z bagneta. Jest lekko zaczerwieniony. Do tego ubywa płyn chłodniczy. Dodam że na korku i bagnecie nie robi się śmietana. Silnik chodzi głośniej, takie dziwne brzęczenie na wolnych obrotach - wymieniałem popychacze zaworów i nic dalej głośny. Poradźcie bo już się zchizuje tym wszystkim :(

_________________
Audi A4 B6 1.8T quattro 163KM, 225NM silnik BFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2011 16:36:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Po pierwsze nie wolno ci jeździć na takim oleju.
Zarżniesz turbo a potem wszelkie łożyska ślizgowe w silniku.
Z najgorszych to może być pęknięty blok lub uszczelka pod głowicą.

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2011 16:54:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
albo pęknięta głowica


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2011 19:40:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.cze.2011 20:44:41
Posty: 29
Lokalizacja: Irlandia
Auto: A4 B6 1.8TQ
jesli to jakies pekniecie to co mam zrobic. Znajomy mechanik mowil mi ze moze tez byc jakis zaworek czy jakas pompa od plynu i tez moze spierdzielac plyn do oleju. Ale czemu nie robi sie korzuch??to mnie dziwi. Temp. ok a silnik jest goracy ze az plastiki parza.
Jak mialem walnieta uszczelke w A3 to na korku po przejechaniu paru kilometrow byla smietanka (korzuch bialy na korku)

_________________
Audi A4 B6 1.8T quattro 163KM, 225NM silnik BFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2011 19:47:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
śmietana jak ją nazywasz może ale nie musi występować
motor kaput
czapka w górę i diagnoza
w magiczne zaworki bym nie wierzył

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2011 20:09:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Buba napisał(a):
śmietana jak ją nazywasz może ale nie musi występować
motor kaput
czapka w górę i diagnoza
w magiczne zaworki bym nie wierzył
Popieram żadne magiczne zaworki, pod żadnym pozorem nie jeździł bym autem, chyba ze oprócz remontu silnika chcesz kupić turbo.

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2011 22:59:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.cze.2011 20:44:41
Posty: 29
Lokalizacja: Irlandia
Auto: A4 B6 1.8TQ
mam nadzieje ze to nie peknieta ani glowica ani blok. Jesli to uszczelka to czeka mnie planowanie glowicy, zalozenie nowej uszczelki. Czy cos jeszcze???
A to ze glosno chodzi to wina zadkiego oleju czy moga byc juz inne przyczyny???
Jak auto wkreca sie na obroty to jakby cos tarlo, czy to mozliwe ze to cos z turbina sie dzieje??? :<
Dodam jeszcze ze intercooler jest mokry z oleju ale na zewnatrz od strony turbiny :(
Jakie koszta takiego remontu orientuje sie ktos???? :!!:

To mnie pocieszyliscie panowie:(
Nie wiem czy poczekac jak moj mechanik wroci z urlopu czy dac jutro auto na inny warsztat. Na szczescie mam drugie auto opla corse, to z buta nie bede musial smigac

_________________
Audi A4 B6 1.8T quattro 163KM, 225NM silnik BFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2011 00:35:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
nie wiem za bardzo jak jest tam rozwiązane chłodzenie oleju ale spotkałem się kiedyś z sytuacją że chłodnica wody i oleju były w jednej chłodnicy i coś tam sie posypalo i zaczeło sie mieszać jedno z drugim

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2011 07:12:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.cze.2011 20:44:41
Posty: 29
Lokalizacja: Irlandia
Auto: A4 B6 1.8TQ
mariuszj0808 napisał(a):
nie wiem za bardzo jak jest tam rozwiązane chłodzenie oleju ale spotkałem się kiedyś z sytuacją że chłodnica wody i oleju były w jednej chłodnicy i coś tam sie posypalo i zaczeło sie mieszać jedno z drugim


O czymś takim mi mówił mi znajomy mechanik, żeby najpierw to sprawdzić. Nie stety jest teraz na 3 tygodniowym urlopie, chyba w przyszłym tyg już będzie to sie z nim skontaktuje. Oby to było to a nie uszczelka
Tak to wygląda na zdjęciach:
Obrazek
Obrazek
Nie wiem czy to możliwe żeby IC sie tak moczył czy poprostu ostatnio przy zmianie rozrządu go blali olejem???
A korek czyściutki
Obrazek
Jak miałem A3 i walłą uszczelka to po przejechaniu kilku km korek był cały za...ny białą grubą warstwą korzucha, więc może teraz to nie uszczelka???

_________________
Audi A4 B6 1.8T quattro 163KM, 225NM silnik BFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2011 09:39:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
To nie jest żaden IC na drugim zdjęciu :D To jest przeca chłodnica z klimatyzacji :): IC masz po prawej stronie przed kołem za zderzakiem ;)

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2011 11:00:02 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
kolego... czy olej "zrobił się" wodnisty od razu po wymianie? po tym co piszesz i co pokazujesz na fotkach mam wrażenie że ktos zalał ci silnik przez pomyłkę/ świadomie olejem... hydraulicznym. Pasuje do tego kolor, wodnistość, głośna praca... ubytek cieczy chłodzącej moze być osobnym, niezwiązanym problemem..

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2011 15:16:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.cze.2011 20:44:41
Posty: 29
Lokalizacja: Irlandia
Auto: A4 B6 1.8TQ
arthurr napisał(a):
kolego... czy olej "zrobił się" wodnisty od razu po wymianie? po tym co piszesz i co pokazujesz na fotkach mam wrażenie że ktos zalał ci silnik przez pomyłkę/ świadomie olejem... hydraulicznym. Pasuje do tego kolor, wodnistość, głośna praca... ubytek cieczy chłodzącej moze być osobnym, niezwiązanym problemem..


Olej był wymieniany 3 tyg. temu i od początku kapie ale coraz bardziej robi się żadki. Był to Liqui Moly 5w30 o spec BA czy jakos tak, wczesniej miesiac temu zalewalem motula 5w40 o spec. 502.00 a w książce jest że ma być 503.01 i też po krótkim czasie zrobił sie wodnisty (ja kupilem ten olej i koles wlewal go przy mnie), tego liqui moly nie widziałem jak wlewano. Ale w obu wypadkach ten sam efekt. Może trzeba zalać tak jak piszą w książce Castrol Edge 5w30 o spec 503.01. Może zalać 10w40??? Już nie wiem co to może być:(
Czy ktoś spotkał sie z taką sytuacją jak pisze kolega, że plyn i olej są w jednej chłodnicy i jak się coś zdupi to się mieszają????

_________________
Audi A4 B6 1.8T quattro 163KM, 225NM silnik BFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2011 17:08:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
ja na Twoi miejscu zmienił bym olej, może masz jakąś podróbe, wlej Mobila 10w40, za bańke dasz 80zł, silnikowi nie zaszkodzisz a zobaczysz czy będzie różnica


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2011 17:49:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Jest b. prawdopodobne, ze kupiłes podróbe. Gdzie kupowałes ten olej?

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2011 19:00:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.cze.2011 20:44:41
Posty: 29
Lokalizacja: Irlandia
Auto: A4 B6 1.8TQ
2rafal7 napisał(a):
Jest b. prawdopodobne, ze kupiłes podróbe. Gdzie kupowałes ten olej?


Ten olej kupuje moj mechanik pod dublinem
Jutro wale po olej i zmieniam. Jak mam nowy filtr oleju to tez musze go wymienic czy zostawic???

_________________
Audi A4 B6 1.8T quattro 163KM, 225NM silnik BFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2011 19:02:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.cze.2011 20:44:41
Posty: 29
Lokalizacja: Irlandia
Auto: A4 B6 1.8TQ
hubos21 napisał(a):
ja na Twoi miejscu zmienił bym olej, może masz jakąś podróbe, wlej Mobila 10w40, za bańke dasz 80zł, silnikowi nie zaszkodzisz a zobaczysz czy będzie różnica


MObila bede musial zamawiac bo tu na miejscu nie kupie, bo w tej irolni to tylko castrola wszedzie maja :(:

_________________
Audi A4 B6 1.8T quattro 163KM, 225NM silnik BFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2011 19:19:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
nie musi być koniecznie Mobil, zasugerowałem taki bo jest dobry i nie drogi a jak będzie trzeba go zlać jeszcze raz to nie będzie bólu :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2011 23:26:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.cze.2011 20:44:41
Posty: 29
Lokalizacja: Irlandia
Auto: A4 B6 1.8TQ
hubos21 napisał(a):
nie musi być koniecznie Mobil, zasugerowałem taki bo jest dobry i nie drogi a jak będzie trzeba go zlać jeszcze raz to nie będzie bólu :P


A może być Castrol 10w40 magnatec???

_________________
Audi A4 B6 1.8T quattro 163KM, 225NM silnik BFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2011 23:36:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2004 10:01:53
Posty: 174
Koledze jeszcze ubywa płyn chłodniczy więc to raczej nie zbieg okoliczności. Chyba że ubywał też wcześniej. Dużo tego płynu ubywa? Stan oleju się podnosi na bagnecie?
Ale olej można zmienić dla pewności. Ja ostatnio chciałem zaoszczędzić i kupiłem olej na allegro od gościa co ma ponad 3000 pozytywów (3 negatywy za pierdoly). Olej z Niemiec, sprzedawca też z Niemiec. Po zmianie motor zaczął głośniej pracować. Po 500km wymieniłem filtr i olej na ten sam z intercarsu i znowu cisza w motorku. Opakowanie oleju identyczne jak oryginalne. Nikt mnie nie namówi już na olej z niepewnego źródła chocby był tańszy o połowę.
Jeżeli kolega zalewał pełen syntetyk wczesniej to może lepiej kupić pełen syntetyk (jakiś 5W40) z pewnego źródła koniecznie spełniający normę dla danego motoru.

_________________
AUDI S8 D2 4.2 360KM QUATTRO MANUAL po FL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2011 23:53:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.cze.2011 20:44:41
Posty: 29
Lokalizacja: Irlandia
Auto: A4 B6 1.8TQ
Baron napisał(a):
Koledze jeszcze ubywa płyn chłodniczy więc to raczej nie zbieg okoliczności. Chyba że ubywał też wcześniej. Dużo tego płynu ubywa? Stan oleju się podnosi na bagnecie?
Ale olej można zmienić dla pewności. Ja ostatnio chciałem zaoszczędzić i kupiłem olej na allegro od gościa co ma ponad 3000 pozytywów (3 negatywy za pierdoly). Olej z Niemiec, sprzedawca też z Niemiec. Po zmianie motor zaczął głośniej pracować. Po 500km wymieniłem filtr i olej na ten sam z intercarsu i znowu cisza w motorku. Opakowanie oleju identyczne jak oryginalne. Nikt mnie nie namówi już na olej z niepewnego źródła chocby był tańszy o połowę.
Jeżeli kolega zalewał pełen syntetyk wczesniej to może lepiej kupić pełen syntetyk (jakiś 5W40) z pewnego źródła koniecznie spełniający normę dla danego motoru.


Audi zaleca Castrol Edge'a 5 w30 z normą 503.01. Może to będzie najlepsze rozwiązanie???

_________________
Audi A4 B6 1.8T quattro 163KM, 225NM silnik BFB


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 99 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: