dziekuje za Wasze odpowiedzi, dzisiaj wieczorem postaram sie zrobic logi dynamiczne bo w dzien za duzy ruch, egra i kolektory ssace i wszystkie te rzeczy poczyscilem, wszelkie podejrzane wezyki powymienialem, no i jak zatkalem odlaczony wezyk od gruszki od turbo to nagle na logowaniu EGR zaczal reagowac wiec wywnioskowalem gruszke

wymieniona i dziala wszystko, tyle ze kopci i nie wiem czy to moze byc wina zle ustawionej sztangi czy cos takiego

no i nie wiem jak ja ustawic, macie jakies pomysly Panowie? aha i w jakich wartosciach powinien sie miescic ten EGR? 417 to nie za duzo?
pozdrawiam
dymienie na czarno nie jest spowodowane turbosprężarką - wynika ze złych proporcji mieszanki paliwo/powietrze.
na 95% masz nieszczelny dolot. pozostaje jedynie ustalić gdzie jest nieszczelny - to będzie widać w logach.
417mg/h dla EGR na OFF jest jak najbardziej OK.