.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 17:50:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 2,5 tdi quattro] zacisk tylny nie odbija do końca
PostNapisane: 26.mar.2011 21:24:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2010 09:34:39
Posty: 294
Lokalizacja: Wrocław
Witam. Posiadam Audi A6 C4 Avant quattro 2,5 AEL. Ostanio zauważyłem że prawe tylne koło jest ciepłe,a reszta kół nie.Pomyśłałem jak to zwykle bywa że zaciskowi potrzebna regeneracja - wymiana uszczelek i tak też zrobiłem. Jednak dalej zacisk nie do końca odbija. Więc wymieniłem zacisk na inny...dalej to samo. Wymieniłem kolejny zacisk i kolejne jarzma i trzpienie prowadzące...Dalej zacisk nie odbija do końca. Kolejną rzeczą to wymiana wężyka elastycznego idącego do zacisku...Dalej zacisk nie odbija do końca... Płyna hamulcowy także nowy. Może ktoś potrafi coś doradzić dlaczego jeden zacisk po zwolnieniu hamulca nożnego nie odbija do końca...??? Dodam że ręczny odbija i nie blokuje zacisku.
Gdzieś słyszałem że mogło coś w pompie hamulcowej się zawiesić.
Koledzy pomóżcie. :(

_________________
było Audi 80 Quattro b2 motor KK rocznik 1984...
było Audi 90 Quattro b2 motor KV rocznik 1986...
jest Audi A6 C4 Quattro Avant 2.5 TDI AEL...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2011 21:38:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
A co ze sprężynką przy zacisku? Dobrą ma siłę, wymieniałeś? Zamień miejscami sprężynki i zobacz co dalej...

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2011 07:09:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2010 09:34:39
Posty: 294
Lokalizacja: Wrocław
tak sprężyna przy zacisku działa dobrze. Wyżej napisałem że podmieniłem 3 zaciski i nadal to samo. Chyba powinno być tak że po zwolnieniu hamulca nożnego tłoczek ma się schowac na tyle aby mozna swobodnie obracać kołem. Jednak u mnie nie chce się schować...jak by go ciśnienie trzymało...

_________________
było Audi 80 Quattro b2 motor KK rocznik 1984...
było Audi 90 Quattro b2 motor KV rocznik 1986...
jest Audi A6 C4 Quattro Avant 2.5 TDI AEL...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2011 08:13:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
A co z wężykiem elastycznym między nadwoziem a wahaczem? sprawdzałeś?

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2011 08:38:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2010 09:34:39
Posty: 294
Lokalizacja: Wrocław
To_JA_! napisał(a):
A co z wężykiem elastycznym między nadwoziem a wahaczem? sprawdzałeś?

Wyżej wszystko opisałem. Tak wymieniony na nowy.

_________________
było Audi 80 Quattro b2 motor KK rocznik 1984...
było Audi 90 Quattro b2 motor KV rocznik 1986...
jest Audi A6 C4 Quattro Avant 2.5 TDI AEL...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2011 09:01:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
90% siły cofającej tłoczek zacisku pochodzi od tej grubej sprzężyny wewnątrz zacisku.
Trzeba CAŁY zacisk rozebrać, gruntownie wyczyścić (szczególnie popychacz ham. ręcznego)i złożyć z nowym smarem i na nowych uszczelkach (wszystko opisane na tym forum łącznie z fotostory)

Po drugie: zwróć uwagę, czy linka ręcznego nie ma skorodowanego pancerzyka - to też jest częstą przyczyną złego działania zacisku

Źle odpowietrzony układ też jest przyczyną złego działania zacisku: złe dociskanie tłoczka do klocka podczas naciśnięcia pedału i złe cofanie tłoczka po jego zwolnieniu

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2011 09:14:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2008 17:39:16
Posty: 644
Lokalizacja: Biłgoraj
Auto: A8 D3
Te tylne hamulce w C4 i A6 C4 tak mają,miałem dwie C4 i w obu to samo nie odbijały hamulce z tyłu.W moim przypadku pomogło wysunięcie tłoczka wyczyszczenie i przesmarowanie.

_________________
A8 D3 BFM jest.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2011 09:19:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2010 09:34:39
Posty: 294
Lokalizacja: Wrocław
cygaro-avant napisał(a):
90% siły cofającej tłoczek zacisku pochodzi od tej grubej sprzężyny wewnątrz zacisku.
Trzeba CAŁY zacisk rozebrać, gruntownie wyczyścić (szczególnie popychacz ham. ręcznego)i złożyć z nowym smarem i na nowych uszczelkach (wszystko opisane na tym forum łącznie z fotostory)

Po drugie: zwróć uwagę, czy linka ręcznego nie ma skorodowanego pancerzyka - to też jest częstą przyczyną złego działania zacisku

Źle odpowietrzony układ też jest przyczyną złego działania zacisku: złe dociskanie tłoczka do klocka podczas naciśnięcia pedału i złe cofanie tłoczka po jego zwolnieniu


Wystarczy przeczytac mojego pierwszego posta dokładnie. Wymieniłem wszystkie uszczelki zacisku na nowe,a nawet podmieniłem 3 zaciski...Ręczny nie blokuje zacisku.Nowe przewody elastyczne.Linki ręcznego nowe z ASO.
To wygląda tak jak by płyn nie chciał się cofnąć po odpusczeniu hamulaca nożnego.

_________________
było Audi 80 Quattro b2 motor KK rocznik 1984...
było Audi 90 Quattro b2 motor KV rocznik 1986...
jest Audi A6 C4 Quattro Avant 2.5 TDI AEL...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2011 10:13:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Mnie ostatnio w warsztacie mechanik prawił, że te zaciski należy w szczególny sposób montować. Z tego co pamiętam to sens był taki, że do montażu i cofania tłoczka należy zdjąć linkę i przestawić dźwignię, potem dopiero założyć linkę. Taka jego teoria.

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2011 10:30:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
może być winna pompa albo serwo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2011 15:04:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
zbynio4x4 napisał(a):
Wystarczy przeczytac mojego pierwszego posta dokładnie.

Kotku, czytałem...
Chodzi o to, że cześć osób jest przekonana, że wyjęcie tłoczka, zmiana dużego o-rigu i osłony przeciwpyłowej to wszystko, co można zrobić z rozebranym zaciskiem.
Ja w 4 audicach, które mam/miałem robiłem własnoręcznie tylne zaciski i w każdym aucie było/jest OK, ręcznik trzyma od samego dołu.
Aby założyć koniec lini na dźwignię ręcznego, trzeba jakimś narzędziem pchnąć do przodu dźwignię i dopiero zakładać koniec linki. Dopiero po tym "pedałujemy" hamulcem, by tłoczek doszedł do klocków/tarcz i ułożył się.

Jeśli problem masz tylko z jednym zaciskiem, to obstawiam, że przewód jest zapowietrzony tuż za pompą ABSu i za każdym razem nie odpowietrzasz go do końca

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2011 15:54:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2008 17:39:16
Posty: 644
Lokalizacja: Biłgoraj
Auto: A8 D3
Panowie uprzejmości wymienili ;)

_________________
A8 D3 BFM jest.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2011 18:57:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.mar.2011 17:58:48
Posty: 8
Jak nie odbija to sprawdz linki czy cie nie zacinają ewentualnie tłoczek czy sie wraca albo czy prowadnice tez działaja jak należy innych opcji to chyba nie ma


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2011 16:52:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2006 16:39:29
Posty: 194
Lokalizacja: Słupsk
Jestem swieżo po takim objawie jak piszesz.
Z mojej obserwacji wynika ,ze za ,,niepowracanie" dzwigienki ręcznego -wg mnie-powoduje osłona przeciwpyłowa-która po pewnym czasie pęka-dostaje sie tam piasek ,woda i sól-i robi sie to tak twarde jak metal prawie.
Rozebrałem cylinderek z tłoczkiem(niezła jazda z pierścieniem Segera :) )- w moim modelu koszyk ze spręzyną jest na stałe-nie strzela jak pisze wg. fotosfery) wymieniłem na nowe uszczelki-dobrze wypłukałem śrube która wypycha tłoczek ze spręzyna w srodku-przedmuchałem powietrzem-złozyłem i działa ok,tzn dzwignia powraca i koło zimne .Przede wszystkim dobrze oczyściłem oś dzwigienki gdzie jest mały oring.Metal prawie.

Pozdro

_________________
Audi A6 C7 Avant 2.0TDI CNHA
A6/C4 2,5 TDI AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2011 12:05:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2006 09:50:15
Posty: 109
Lokalizacja: Gdynia
No i jak tam są jakieś sukcesy w temacie ??
Koledzy starają się pomóc i temat zakończyć.
U mnie w A6 C4 po wymianie zacisków tylnych na nowe (tarcz i klocków również) zacisk lewy tylni nie odbijał
- przyczyną była wyrobiona bieżnia po której ślizgał się klocek.
POZD
rr


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: