.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.lut.2025 22:10:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ C4 2.0E 16v ACE ] przyduszanie na zimnym
PostNapisane: 20.cze.2011 12:01:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.cze.2011 07:43:16
Posty: 13
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Witam, problem opisze szybko bez zbędnych wywodów. Silnik gdy jest zimny lub co najmniej po godzinnym postoju na początkowych biegach t.j. 1/2/3 zamula, tak jak by go paliwo zalewało i nie był w stanie przepalić. Ruszam z 1 idzie płynnie i nagle go zatyka 0 przyspieszenia, wcisnę mocniej gaz kula sie chwile na mule i nagle jedzie normalnie jak trzymam go na wysokich obrotach zjawisko nie wystepuje. Po rozgrzaniu problem całkowicie znika. HELP - mechanicy rozkładaja ręce jak widzą ten silnik..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2011 12:11:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
do sprawdzenie czujnik temp, na rozgrzanym w okolicach 80-90 powinien mieć 200-300 Ohm, 20-30 stopnii 2000-3000 Ohm, opór cewki nastawnika ciśnienia paliwa 19-21 Ohm, później sprawdź czy sonda lambda sprawna, sprawdzić i ewentualnie ustawić skład mieszanki? masz LPG? na moje silnik na zimnym dostaje za mało paliwa nie za dużo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2011 12:22:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.cze.2011 07:43:16
Posty: 13
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Bez LPG ,czujnik ten biały wkręcany ? sonda mierzona sprawdzona OK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2011 12:32:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
tak czujnik biały wkręcany z tyłu w głowicy, z prawej strony z boku przy kolektorze jest taki uchwyt i tam jest kostka od niego obok kostki na 3 PINy czujnika indukcyjnego, tak więc nie trzeba się gimnastykować za silnikiem, we wtyczce sprawdź czy masz napięcie ok 5V a w kostce zmierz opór między PINami

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2011 08:54:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.cze.2011 07:43:16
Posty: 13
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Okazuje się że czujnik sprawny.. przy okazji.. ten cały indukcyjny mam luźny nigdzie nie jest wpięty... ale nowy trop Ciśnienie w baku, syk po odkręceniu korka.. ? jest czujnik? czy po prostu idzie gdzieś wężyk i jest zatkany ? w momencie tych zamułek śmierdzi paliwem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2011 09:34:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
u umnie zazwyczaj jest "syk" z baku, opary z baku idą przez zbiornik z aktywnym węgelm i przez zaworek, który jest z przodu przy rodzielaczu do przepustnicy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2011 21:29:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.cze.2011 07:43:16
Posty: 13
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Dobra odgrzewam kotleta.. problem dalej aktualny ale w innej formie. Mianowicie okazało się, że 2 wtryski leją- zmienione na sprawne uzywki. Poza tym taki gumowy węzyk na rogu bloku mieczy czujnikiem temperatury a ta cała jego wtyczka był walnięty i uciekało powietrze zrobione ok. Problem w tym ze teraz auto pływa na jałowych 900-1600 o sie tak buja dodam gazu chodzi dobrze ale na luzie pływa.. czasami odpali dobrze czasami zgasnie zaraz po odpaleniu. Jak wyple wtyczke czujnika temperatury pracuje rowno.. Jeszcze raz się zapytam przy okazji - czy ja powinienem miec lużna nigdzie nie podpięta wtyczke tego czujnika indukcyjnego obok wtyczki czujnika temperatury ? bo mi tak lużna wtyczka wisi i nie ma nic gdzie mozna to podpiąc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2011 22:07:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
wtyczka czujnika powinna być wpięta w instalacje, ten czujnik nie ma praktycznie wpływu na pracę silnika, niektórze nie mają go wcale, jak zapłon dobrze ustawiony to czujnik nie jest koniecznością, jeśli nie masz nieszczelności to pływanie na wolnych jest objawem uszkodzonej przepływki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2011 10:35:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.cze.2011 07:43:16
Posty: 13
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Przed usunięciem nieszczelności nie pływał.. gdy wszystko stało się szczelne pływa to jest mega smieszne.. zobaczymy co mechanik dalej wymysli ^^


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2011 10:55:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
sprawdzić/ustawić skład mieszanki, sprawdź jeszcze ustaiwnie zapłonu ja miałem podobne objawy po zmianie głowicy i przykręceniu aparatu zapłonowego na chybił trafił, ostatnio z innym klubowiczem zmienialiśmy przepływke i rozdzielacz w ACE bo miał też problemy z falowniem po wymianie i ustawieniu składu mieszanki auto pracuje jak powinno


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2011 10:18:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.cze.2011 07:43:16
Posty: 13
Lokalizacja: Piekary Śląskie
No i padło na ten gumowy rękaw po lewej stronie silnika on traci szczelność w momencie ruszania nim silnik gra jak harmonijka. Stary i sparciały tylko jest jeden zasadniczy problem... aso 399pln O_o


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 66 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: