.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.lut.2025 21:58:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 1.9TDI AWX] Olej w kolektorze ssacym - cosz to jest? : /
PostNapisane: 07.wrz.2011 15:25:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.sty.2011 21:31:34
Posty: 43
Zwiazku z tym ze jestem nowy i w ogole nie znajacy sie na rzeczy prosze was o pomoc.
samochod:
Audi A4 B6
1.9TDI 130KM

Po zdjeciu oslony silnika zauwazylem wyciek na kolektorze. Chodzi o drobna wymiane uszczelki tylko prosze mi powiedziec jak sie ta uszczelka nazywa jakiej najlepiej firmy kupic i czy samemu bede zdolny to zrobic.

Na zdjeciach zaznaczylem miejsce wycieku strzalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Byl u mnie powiedzmy "mechanik" i stwierdzil ze przy takim przebiegu (230 000) jest to normalne i nalezy wymienic olej na pol syntetyk i wszystko bedzie git, ale ja jestem takiego zdania zeby to naprawic i wymienic na syntetyk jesli blednie mysle prosze mnie poprawic.


Ostatnio edytowano 08.wrz.2011 18:48:33 przez Piotruś Pan, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2011 18:52:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Kolektor ssący + olej = wysrane turbo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2011 21:29:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.sty.2011 21:31:34
Posty: 43
ADAM 12 napisał(a):
Kolektor ssący + olej = wysrane turbo


czyli co turbina do wymiany?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2011 22:36:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
ADAM 12 napisał(a):
Kolektor ssący + olej = wysrane turbo


nie strasz swiezo upieczonego posiadacza TDI ... :):

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2011 23:28:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2008 12:41:03
Posty: 668
Lokalizacja: TORUN / Burton on Trent UK
Nie widzialem jeszcze TDI bez oleju w dolocie. Jest to normalne (oczywiscie w rozsadnych ilosciach).

_________________
A6 1.8T AEB + chip - bylo
A4 B6 AWX SPORT + turbina BRD,hybrydy AL, FMIC, jednomas = 211KM / 430nm - bylo +447858391979
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1087d1b709de70f8.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc2a4acde0cb1d5a.html
http://www.youtube.com/watch?v=KCsLIKQHcRg
A6 C6 2.0 TFSI BPJ+soft S-line - bylo
A5 8T 3.0 TDI CAPA QUATTRO DPF OFF+SOFT - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2011 08:43:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2734
Lokalizacja: Kr
chyba sama konstrukcja smarowania wirnika wymusza lekki przeciek? czy w awxie juz tak nie jest?

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/A4 B5Q FL avant/T25 Tojka/A4 B5/A6 C5 Q/Patat B5FL
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/1.8PB/1.8T AWT/2.7BiT/AWX

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2011 08:48:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.sty.2011 21:31:34
Posty: 43
No dobrze Panowie to co zrobic? wymieniac uszczelke? sprobowac to dokrecic czy co?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2011 09:04:25 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Stara choroba tych motorów AWX/AVF - cieknacy/lejacy zespoł EGR/klapa gasząca.
Rozwiazaniem problemu jest wymiana na nowy - dosc kosztowna.
Na poczatek mozna by rozebrac i wymyc/wyczyscic.
Biorąc pod uwage, ze Twoje pierwsze TDi nie zalecam samemu wykonywac tej czynnosci

Adam z tym wysranym turbo to pojechałes :)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2011 09:21:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.sty.2011 21:31:34
Posty: 43
przemik napisał(a):
Stara choroba tych motorów AWX/AVF - cieknacy/lejacy zespoł EGR/klapa gasząca.
Rozwiazaniem problemu jest wymiana na nowy - dosc kosztowna.
Na poczatek mozna by rozebrac i wymyc/wyczyscic.
Biorąc pod uwage, ze Twoje pierwsze TDi nie zalecam samemu wykonywac tej czynnosci

Adam z tym wysranym turbo to pojechałes :)


Juz zaczalem szukac turbosprezarki ; ) 2500zł wiec lekkiej palpitacji serca dostalem ale jesli mowisz ze to moze byc EGR-klapa gaszaca to koszt ok. 250zł zawsze o te jedno zero mniej prawda? ; )

Chodzi mi o znalezienie przyczyny bo na innych forach byla mowa ze wlasnie turbica lub separator oleju.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2011 19:11:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Hmmm. Zastanawiałem sie czy pisać o EGR ale jego wymiana to "zmiana majtek bez podcierania du*y" .Olej do układu pompuje turbo więc zasugerowałem usunięcie przyczyny. Zresztą jesli cieknie egr to proponuję srawdzić stan suszarki. Żeby później postów nie było o dizlu co kręci się jak benzyna na 7000 RPM :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2011 19:22:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.sty.2011 21:31:34
Posty: 43
Nie cieknie EGR, na zdjeciu zaznaczylem dokladnie skad wycieka olej.

Jeszcze jedno obecnie jest Olej Shell syntetyk a chce zamienic go na MOTUL SPECYFIC 505.01 5W40 mysle ze to bedzie dobra zmiana?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2011 08:45:28 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Dobra...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 72 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: