.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.lut.2025 21:55:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a4 B5 1.9TDI 110 koni] problem z czarnymi spalinami
PostNapisane: 07.wrz.2011 20:47:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2008 17:41:36
Posty: 138
Lokalizacja: Tuplice/Zielona Góra/leicester
Drodzy klubowicze, ojciec posiada auto jak w temacie, w którym występuje taki problem. Na jałowym biegu zaraz po odpaleniu oraz na nagrzanym silniku spaliny są "czyste", natomiast pod obciążeniem przy redukcji oraz wciskaniu pedału gazu w podłogę za audi pojawia się chmura czarnych spalin, nie zauważyłem znaczących ubytków oleju, auto nie pali dużo, w cyklu mieszanym 6,5 max 7 litrów (jest to automat). Co może być przyczyną??? czy EGR ma na to wpływ?? może jakaś uszczelka bądź dziura w układzie dolotowym? jakiś czujnik? A jest jeszcze jeden objaw, przy przyspieszaniu słychać jakby turbina pompowała powietrze gdzieś na zewnątrz, taki szum wiatru, nie jest to gwizd. w sobotę podpinam pod vaga może coś wyjdzie. Proszę o podpowiedź co jeszcze można sprawdzić. Pozdrawiam, Paweł.

_________________
Było 100 C4 2,3 AAR :)
Było A6 C4 2.6 Avant :)
Było A6 C5 2.4 :)
Było A4 1.8T AEB quattro Avant :)
Jest A4 1.8T AJL :)
Było A6 1.9TDI AVF :)
Było A4 B6 1.9TDI AVF Avant :)
Był VW Golf MK4 GT TDI 150 :)
Jest A6 C6 2.0 TFSI :)
Jest A6 C5 2.5TDI Allroad :)
Jest A4 B6 ALT :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2011 20:49:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2734
Lokalizacja: Kr
No pewnie nieszczelność, brakuje powietrza to i czarna chmura się pojawia. Szukaj dziury :D albo rób logi.

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/A4 B5Q FL avant/T25 Tojka/A4 B5/A6 C5 Q/Patat B5FL
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/1.8PB/1.8T AWT/2.7BiT/AWX

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2011 21:43:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2011 22:24:38
Posty: 12
Lokalizacja: Kraków
Obstawiam nieszczelnosc w wezu intercoolera
Szukaj dZiury


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2011 08:58:52 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Dziura w dolocie jak stodoła...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2011 11:17:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2008 17:41:36
Posty: 138
Lokalizacja: Tuplice/Zielona Góra/leicester
Panowie, wykryto nieszczelność na wężu zaklejoną taśmą izolacyjną, poprawiło się aczkolwiek jeszcze gdzieś przy samym silniku słychać powietrze, jakbyście podpowiedzieli z linikiem do strony o położeniu intercoolera oraz węży dolotowych byłbym wdzięczny:)

_________________
Było 100 C4 2,3 AAR :)
Było A6 C4 2.6 Avant :)
Było A6 C5 2.4 :)
Było A4 1.8T AEB quattro Avant :)
Jest A4 1.8T AJL :)
Było A6 1.9TDI AVF :)
Było A4 B6 1.9TDI AVF Avant :)
Był VW Golf MK4 GT TDI 150 :)
Jest A6 C6 2.0 TFSI :)
Jest A6 C5 2.5TDI Allroad :)
Jest A4 B6 ALT :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2011 11:36:24 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Wystarczy zdjac osłone pod silnikiem i wszystko pokaze sie jak na dloni.
Intercooler jest przed przednim kołem od strony kierowcy. Widac go jak sie maske podniesie.
Zadna tasma nie utrzyma cisnienia, ktore tam panuje.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2011 12:52:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2008 17:41:36
Posty: 138
Lokalizacja: Tuplice/Zielona Góra/leicester
na vagu wyskakują dwa błędy, "różnica ciśnienia w układzie dolotowym" oraz "czujnik przepływu powietrza, nieprawidłowa wartość". Znalazłem kilka "dziur" w wężach powietrznych do kolektora dolotowego, widać na załamaniach szczeliny, które są z pewnością oznaką starości, oprócz tych dwóch błędów nie wyskakują żadne inne, turbina pracuje dobrze, węże twardnieją ale słychać jak te przed intercoolerem walą powietrzem a po ściśnięciu słychać jak silnik ssie powietrze z tych szczelin na wężu górnym tuż przed kolektorem. Zaleciłem ojcu wymienić wszystkie elementy gumowe w układzie dolotowym oraz wszelkiego rodzaju opaski zaciski i uszczelki.(oczywiście w dolocie)

Taśmę, o której pisałem wyżej wydmuchało hy:)

_________________
Było 100 C4 2,3 AAR :)
Było A6 C4 2.6 Avant :)
Było A6 C5 2.4 :)
Było A4 1.8T AEB quattro Avant :)
Jest A4 1.8T AJL :)
Było A6 1.9TDI AVF :)
Było A4 B6 1.9TDI AVF Avant :)
Był VW Golf MK4 GT TDI 150 :)
Jest A6 C6 2.0 TFSI :)
Jest A6 C5 2.5TDI Allroad :)
Jest A4 B6 ALT :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 85 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: