.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.gru.2024 00:28:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5] Silnik AJL opinie
PostNapisane: 10.wrz.2011 05:49:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2011 18:43:22
Posty: 70
prosze o ocene :)

EDIT BY KORU MOD Temat przeniesiono do odpowiedniego działu. Odsyłam Cię do Regulaminu Forum. Inaczej bedą ostrzeżenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2011 11:43:28 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Bardzo się rozpisałeś. Może trochę więcej powiesz co Cię interesuje?

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: kupilem juz :)
PostNapisane: 10.wrz.2011 15:26:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2011 18:43:22
Posty: 70
juz kupilem :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2011 16:05:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Chyba złoma kupiłes tak to jest jak sie kupuje bez dokładnego sprawdzenia. ;) 1.8T to bardzo dobra i znana jednostka napedowa jak jest zle traktowana to widac efekty. Główny problem jest turbo.

-> http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=106398

-> http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=105638

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2011 17:36:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2011 18:43:22
Posty: 70
te co pokazales to starszy model, ja mam a4 b5 z 98r o oznaczeniu silnika ajl (180 km)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2011 19:29:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Zdaje sie ze czytac nie umiesz. Popatrz na nazwy tematów w linkach. Dotyczą silnika AJL :>

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2011 20:27:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2011 18:43:22
Posty: 70
he he, o zdjecie mi chodzilo :) jaki najlepszy olej jest do niego? obecnie jezdze na mobil 15w-40


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2011 11:46:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
manioman napisał(a):
he he, o zdjecie mi chodzilo :) ...

Na moich zdjęciach w profilu nie ma żadnego A4. Jak bys sie rozejrzał po forum to bys wiedział ze to obrazek profilowy. Występuje on przy kazdym napisanym poście.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2011 13:06:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 22:01:56
Posty: 38
Lokalizacja: Orzysz
manioman napisał(a):
"...jaki najlepszy olej jest do niego? obecnie jezdze na mobil 15w-40"

15W-40 do 1,8T?
Jest to olej mineralny (gęsty) przeznaczony raczej do zmęczonych życiem sprzętów.
Z tego oleju raczej już nie przechodź do 10W-40 czy broń Boże 5W-40. O innych, jeszcze rzadszych olejach nie będę nawet wspominał. Jak jeździsz na Mobilu 15W-40 to na nim jeździj. Ewentualnie możesz przebierać w markach olejów silnikowych np. Castrol, Lotos, Platinum, itd, itd.
Zalanie rzadszego oleju może spowodować, że silnik nie będzie smarowany tylko płukany, a co za tym idzie, liczne wycieki i zwiększony pobór oleju w czasie pracy motoru.

_________________
BYŁO Audi 80 quattro 2.0 16V Sport Competition,
BYŁO BMW E34 525i,
BYŁ Ford Cougar 2.0 16V,
BYŁO AUDI A6 C5 Avant 1,9 TDI,
BYŁO BMW E39 520i,
BYŁO Audi A4 B6 1.8T,

JEST Audi A6 C6 2.4 V6 quattro :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2011 13:12:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2011 18:43:22
Posty: 70
jak go kupilem to juz byl takim zalany, ma to jakis wpływ na turbine ze jest olej gęściejszy niz powinien? bo zaczyna mi dymic gestym bialym dymem jak go zapalam rano (jak załapie temp), przy jezdzie nie dymi tylko ,,furczy" jak schodzi z obrotów, myslalem ze to katalizator, wyprułem mu flaki i myslalem ze przestanie, nic z tego :/ co sie moze dziac???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2011 13:27:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2008 17:00:47
Posty: 382
Lokalizacja: podlasie
Auto: s4 c4 mtm
5, 10, 15 to nie gęstość tylko lepkość...olej mineralny przy niskich temperaturach jest bardziej lepki ( co jest często mylone z gęstością) co powoduje większe opory przy odpalaniu w niskich temperaturach i niedostateczne smarowanie dopóki olej nie rozgrzeje się. ja bym zmienił na 10w.

_________________
quattro fan
było:
coupe ng
coupe quattro 7a
90 quattro 7a
b4 quattro ack
b4 abt
s4 c4 2.2t

A6 c5 2.8 quattro
Jest allroad c6 asb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2011 13:46:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 22:01:56
Posty: 38
Lokalizacja: Orzysz
kuba2955 napisał(a):
"5, 10, 15 to nie gęstość tylko lepkość..."

Użyłem określeń "gęsty" i "rzadki" w celu zobrazowania różnicy między poszczególnymi klasami lepkości.

Rekomendowany olej do 1.8T to 0W-40,
Polecany zaś 5W-40.
Kto zalewa 15W do silnika z turbiną?
Nie wiem jak wrócić teraz na "dobrą drogę".

manioman napisał(a):
"...bo zaczyna mi dymic gestym bialym dymem jak go zapalam rano (jak załapie temp), przy jezdzie nie dymi tylko ,,furczy" jak schodzi z obrotów, myslalem ze to katalizator, wyprułem mu flaki i myslalem ze przestanie, nic z tego :/ co sie moze dziac???"

A może dziurawy dolot od intercoolera do turbo?

_________________
BYŁO Audi 80 quattro 2.0 16V Sport Competition,
BYŁO BMW E34 525i,
BYŁ Ford Cougar 2.0 16V,
BYŁO AUDI A6 C5 Avant 1,9 TDI,
BYŁO BMW E39 520i,
BYŁO Audi A4 B6 1.8T,

JEST Audi A6 C6 2.4 V6 quattro :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2011 14:06:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2011 18:43:22
Posty: 70
dzis sprawdze dolot, ale skąd ten dym? dzwiek furczenia wydobywa sie jak by z katalizatora (mam po lewej przy silniku na dole, nie od spodu), moze byc cos z turbina nie tak przez ten olej?........................ bylem u mechanika i powiedzial ze jak bym mial dziure w tej ruze to samochod by moc stracil :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2011 18:20:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2008 17:41:36
Posty: 138
Lokalizacja: Tuplice/Zielona Góra/leicester
przeczytałem cały temat i muszę powiedzieć, że niezła lipa z tym olejem. Ja swojego AJL traktuję Mobil 5w-50 najechane mam 220tys, do auta żony AEB dopiero będę przechodził na półsyntetyk (ma najechane 385tys na syntetyku), ale zastanawiam się czy nie zostać przy pełnym syntetyku, jeden znajomek ma pssata AEB 410tys a w tym prawie 150tys na gazie, powiedział że 1.8T powinno jeździć na syntetyku do "końca". Na twoim miejscu przepłukałbym silnik, z miejsca zalał odpowiedni olej, jeżeli wcześniej jeździł na syntetyku to nic mu nie będzie (pod warunkiem że nie zrobiłeś już 10ty i zaczął kopcić), jeżeli zrobiłeś dużo kilometrów to ryzykujesz wypłukaniem wszelkiego rodzaju uszczelniaczy. Nie jestem mechanikiem i na forum znajdziesz bardziej doświadczonych użytkowników 1.8T ale na moje oko olej był za gęsty, mogła dostać turbina(prawdopodobnie butowałeś, gdzieś przy ogromnym ciśnieniu i temperaturze doszło do uszkodzenia turbiny która jest chłodzona olejem i teraz puszcza olej do układu wydechowego) jeżeli dym jest siwy, na korku nie masz znaków wody, a wodzie oleju, to na 90% masz olej w wydechu.

_________________
Było 100 C4 2,3 AAR :)
Było A6 C4 2.6 Avant :)
Było A6 C5 2.4 :)
Było A4 1.8T AEB quattro Avant :)
Jest A4 1.8T AJL :)
Było A6 1.9TDI AVF :)
Było A4 B6 1.9TDI AVF Avant :)
Był VW Golf MK4 GT TDI 150 :)
Jest A6 C6 2.0 TFSI :)
Jest A6 C5 2.5TDI Allroad :)
Jest A4 B6 ALT :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2011 18:34:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 22:01:56
Posty: 38
Lokalizacja: Orzysz
Z tego co pisałeś - nie masz KAT'a, zatem spaliny powinny mieć zapach spalanej benzyny. Jeśli spalany jest również olej, to spaliny mają zupełnie inny, charakterystyczny, drażniący zapach. Z tymże kolor dymu nie jest siwy, a wręcz niebieskawy.

_________________
BYŁO Audi 80 quattro 2.0 16V Sport Competition,
BYŁO BMW E34 525i,
BYŁ Ford Cougar 2.0 16V,
BYŁO AUDI A6 C5 Avant 1,9 TDI,
BYŁO BMW E39 520i,
BYŁO Audi A4 B6 1.8T,

JEST Audi A6 C6 2.4 V6 quattro :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2011 12:59:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2011 18:43:22
Posty: 70
wlasnie chodzi o to ze ten dym jest biały jak snieg, ciezko sie ,,rozpływa" w powietrzu i zamiast leciec do góry to osadza sie na ,,ziemi" i dopiero po jakis 10 sekundach zaczyna sie ,,rozplywac" w powietrzu, czyli musze turbine wymienic i przestanie? bylem u mechanika mowi ze moge miec wiecej przejechane niz mam na liczniku (232tys) i mowil zeby sprawdzic ale wszedzie gdzie zajade to mowia ze mam ,,za stary sterownik" czy cos w tym stylu.


Ostatnio edytowano 13.wrz.2011 13:42:18 przez manioman, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2011 13:33:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 22:01:56
Posty: 38
Lokalizacja: Orzysz
Typowo biały dym zwiastuje walniętą uszczelkę pod głowicą, tak jak już ktoś tu pisał. Ciężko jest ocenić tak zdalnie, bo przyczyn może być kilka. Najlepiej podjedź do jakiegoś mechanika i niech rzuci okiem. Gdybaniem nic nie rozwiążemy.

_________________
BYŁO Audi 80 quattro 2.0 16V Sport Competition,
BYŁO BMW E34 525i,
BYŁ Ford Cougar 2.0 16V,
BYŁO AUDI A6 C5 Avant 1,9 TDI,
BYŁO BMW E39 520i,
BYŁO Audi A4 B6 1.8T,

JEST Audi A6 C6 2.4 V6 quattro :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2011 15:09:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
po pierwsze to zmień olej bo szkoda silnika... jeżdżenie na mineralnym to powolne katowanie silnika i jego podzespołów, pewnie jeszcze butujesz od zimnego, a ten olej to najwyżej do malucha sobie możesz lać...
po drugie - gęsty biały dym to na 90% uszczelka głowicy. Nie ubywa Ci płynu?
po trzecie - zacznij pisać składnie, a nie jak dres, bo nie da się tego czytać.

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2011 15:16:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2008 17:41:36
Posty: 138
Lokalizacja: Tuplice/Zielona Góra/leicester
mam jeszcze jedną podpowiedź dotyczącą walniętej uszczelki pod głowicą, pozwól aż silnik się nagrzeje, delikatnie odkręć korek wlewu od zbiorniczka płynu chłodzącego, podnieś obroty silnika i patrz czy nie lecą bąbelki powietrza lub woda nie podchodzi do góry, oczywiście w każdym układzie chłodzącym jest ciśnienie ale nie aż takie by ze zbiorniczka tryskało jak z fontanny, a może tak być. W mojej v6 c4 jak miałem przerwaną uszczelkę pod głowicą na kanałach wodnych, nie było oleju w wodzie, wody w oleju, a auto nie paliło za pierwszym razem na zimnym, troszkę parowało po odpaleniu, ale nie gęstym białym dymem, mechanik tylko odkręcił korek , podniósł obroty silnika tak do 4tys a ze zbiorniczka fontanna. Być może u ciebie uszczelka przepuszcza olej do komory spalania, ale tak jak SoundMan napisał dym powinien być niebieskawy(ja pisząc siwy,miałem to samo na myśli).

_________________
Było 100 C4 2,3 AAR :)
Było A6 C4 2.6 Avant :)
Było A6 C5 2.4 :)
Było A4 1.8T AEB quattro Avant :)
Jest A4 1.8T AJL :)
Było A6 1.9TDI AVF :)
Było A4 B6 1.9TDI AVF Avant :)
Był VW Golf MK4 GT TDI 150 :)
Jest A6 C6 2.0 TFSI :)
Jest A6 C5 2.5TDI Allroad :)
Jest A4 B6 ALT :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2011 21:39:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
manioman wysyła do mnie PW "najpierw poczytaj wszystkie posty w tym wątku zanim coś napiszesz" , sorry gościu ale tak to my nie będziemy dyskutować...

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: