.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lut.2025 10:49:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2011 09:53:35 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Prace PD obserwujemy w 013, 018 i 023...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2011 10:11:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 20:00:43
Posty: 293
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: A6 C6 3.0TFSI
A jeśli chodzi o AWX/AVF to jakie choroby wieku dziecięcego wyszły na jaw w pierwszych latach produkcji i kiedy je naprawiono?
Pytam bo jeśli AFN.AVG z końca produkcji to wiadomo że dopracowany
a AWX/AVF z pierwszych lat to wiadomo jak może być.
Kojarzę że coś w rozrządzie.

_________________
Audi C6 3.0TFSI
Audi B6 1.8T BEX 190KM
Audi A6 1.9 TDI AVF 2002r.
Passat B5 1.9 TDI AFN 1999r.
Srebrne Audi 80 B4 1.9 TDI 1992r
VW Polo 1.3 LPG 1986r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2011 10:26:47 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Z rozrzadem nie ma problemów - przynajmniej ja nie slyszałem.
Sporadycznie pekajace glowice, rozpadajacy sie plastikowy wirnik pompy wody, cieknące EGRy, awarie pompy tandemowej.

Wszystko zalezy jakie auto wpadnie w Twoje rece, usterki te sa dosc dobrze "rozpracowane" - mozna je latwo zdiagnozowac i usunąć.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2011 10:39:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 20:00:43
Posty: 293
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: A6 C6 3.0TFSI
No rozumiem że wymieniłeś najczęściej występujące usterki a nie bolączki pierwszych wypustów tych silników i wymienione problemy moga w takim samym stopniu trafić się silniku z 2001 jak i z 2004r (pomijając stan techniczny).
Odnośnie rozrządu to coś mi się obiło o uszy że zmieniono jakiś napinacz (hydrauliczny/mechaniczny) ale głowy nie dam.

_________________
Audi C6 3.0TFSI
Audi B6 1.8T BEX 190KM
Audi A6 1.9 TDI AVF 2002r.
Passat B5 1.9 TDI AFN 1999r.
Srebrne Audi 80 B4 1.9 TDI 1992r
VW Polo 1.3 LPG 1986r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2011 10:51:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
ernieball napisał(a):
Rafaello napisał(a):
martab99 napisał(a):
Żadne wtryski, żadne wałki- autko śmiga aż miło, fakt że do tej pory serwisuje w ASO. Taqnkuje na brandowych stacjach

No właśnie ale jak już wspominałem we wstępie bym tankował na "Tracomie"
http://www.tracom.pl/paliwaa.html
Na innym forum poradzono mi (tu pozwolę sobie zacytować kolegę)
Cytuj:
ja tankowałem na małej stacji i zawsze było ok ale za radą forumowiczów lałem STP co jakieś 5 tys km i sprawdzałem i pompki dają paliwa na VAGu. kabel za 40 pln pomoże ci to kontrolować i będziesz wiedział czy się zalepią pompki czy nie.
Myślałem że chcesz opałowy lać do PDka ale jak się martwisz o jakość to VAG i STP przyjdą ci z pomocą

Kabel mam (pasujący do AFN ale pewnie tu też sobie poradzi)
Tylko czy jak już VAg pokaże (w której grupie?) to czy ten STP potrafi pomóc?

STP na pewno nie zaszkodzi a na pewno coś pomoże.
Z tego co pamiętam to pompki sprawdzasz w engin->meas blocks->i w grupie 13 masz wartości pracy pompek.
Pozdrawiam.

Pomoże tyle ile umarłemu kadzidło.
Albo motor jest zdrów, albo wymaga naprawy mechanicznej.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2011 11:24:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 20:00:43
Posty: 293
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: A6 C6 3.0TFSI
Baskecior napisał(a):
Pomoże tyle ile umarłemu kadzidło.
Albo motor jest zdrów, albo wymaga naprawy mechanicznej.

No tak jeśli już padły pompki to rozumiem że magiczne środki nie zreanimują ich. pytanie tylko czy używanie tych środków STP etc. może uchronić przed powstaniem awarii wynikłej z gorszego paliwa.

Czyli kupuję zdrowy motor, tankuję tam gdzie pisałem, obserwuje w VAG-u i jak widzę że coś zaczyna odbiegać od normy po pierwszym tankowaniu to leję co zbiornik lub klika ten środek. Wyciągając wniosek że paliwo na tej stacji jest jednak gorsze (ale korzystanie z tej stacji j jest niejako koniecznością).

_________________
Audi C6 3.0TFSI
Audi B6 1.8T BEX 190KM
Audi A6 1.9 TDI AVF 2002r.
Passat B5 1.9 TDI AFN 1999r.
Srebrne Audi 80 B4 1.9 TDI 1992r
VW Polo 1.3 LPG 1986r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2011 11:29:44 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Rafaello napisał(a):
No rozumiem że wymieniłeś najczęściej występujące usterki a nie bolączki pierwszych wypustów tych silników i wymienione problemy moga w takim samym stopniu trafić się silniku z 2001 jak i z 2004r (pomijając stan techniczny).
Odnośnie rozrządu to coś mi się obiło o uszy że zmieniono jakiś napinacz (hydrauliczny/mechaniczny) ale głowy nie dam.


Tak na początku stosowano napinacz hydrauliczny (podobno mocniejszy) potem zastapiono go mechnicznym.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2011 12:21:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
STP jest srodkiem, zapobiegania dowalaniu PD'kom (jak i CR i piezoelektycznym wtryskom) przez zla jakosc paliwa...
jest to profilaktyka, a nie naprawa. Wiec sluszna uwaga.

W dobie ''jakosci'' polskiego paliwa, co 15-20tkm na CR - Common Rail, itp zaleca sie Jet Clean Tronic Liquimoli http://liquimoly.pl/jct opis...
Gdzie - http://liquimoly.pl/jct
Bo nie ma juz bezpiecznych ukladow wtryskowych na nasze paliwo szatana... ;) Wiec trzeba dbac, dba i lata 400tkm, nie dba lata 250... to tyle.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2011 09:34:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 20:00:43
Posty: 293
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: A6 C6 3.0TFSI
Jeszcze jedno odnośnie skrzyni. Na innym forum kolega przypomniał mi temat o którym kiedyś też czytałem
Cytuję z innego forum:
Cytuj:
Nie bierz skrzyni 6tki - padają łożyska i 1500-2000 zł wymiana.

Tak więc kolejny argument za V

_________________
Audi C6 3.0TFSI
Audi B6 1.8T BEX 190KM
Audi A6 1.9 TDI AVF 2002r.
Passat B5 1.9 TDI AFN 1999r.
Srebrne Audi 80 B4 1.9 TDI 1992r
VW Polo 1.3 LPG 1986r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2011 11:30:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.maja.2008 11:47:04
Posty: 1870
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Auto: Audi A6C7 2.0TDI S-Tronic
Po 2000r nie ma już aut pancernych takich jak wcześniej więc jeśli szukasz auta które będzie bezawaryjne to kup sobie Audi 80 B4 lub Golfa II.
Musisz wybrać czy chcesz nowsze, bardziej świeże o lepszych osiągach ale bardziej awaryjne lub starsze, prostsze, mniej awaryjne.

Najlepiej kup dwa, starym będziesz jeździł a na nowego patrzył
:D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2011 12:51:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
ernieball napisał(a):
Po 2000r nie ma już aut pancernych takich jak wcześniej więc jeśli szukasz auta które będzie bezawaryjne to kup sobie Audi 80 B4 lub Golfa II.
Musisz wybrać czy chcesz nowsze, bardziej świeże o lepszych osiągach ale bardziej awaryjne lub starsze, prostsze, mniej awaryjne.

Najlepiej kup dwa, starym będziesz jeździł a na nowego patrzył
:D


:509:
btw;
za 6tke bym sie dal ''pociac''

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 66 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: