.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lut.2025 22:43:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: AUDI S8 r. 1998 AWARIA PRZESKOCZYL ROZRZAD
PostNapisane: 28.wrz.2011 08:24:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.paź.2010 19:42:13
Posty: 37
witam
audi s8 V8 340km rok 1998
2 dni temu jadac okolo 40km/h stala predkoscia bez mocnego przyspieszania, nagle samochod zgasl, probowalem go odpalic ponownie ale nie udalo sie. podczas odpalania nie bylo takiego dzwieku jak normalnie tylko taki jakby pusty, jakby rozrusznik nie krecil silnikiem. przyjechala auto pomoc scholowala mnie do mechanika, odrazu padlo podejrzenie ze to rozrzad. zdjeli przednia oslone rozrzadu i pasek byl na miejscu, krecilem zeby zobaczyc czy wszystkie zeby sa, ale okazalo sie ze sa. no to poszlo sprawdzenie cisnienia. bo uznali ze pasek jest luzny pozatym byla mala chuda czesc paska, rozwarstwil sie troszeczke takze przypuszczenie tez padlo ze mogl sie podwinac. podczas sprawdzania cisnienia wyszlo ze lewa strona ma po 3-4 a prawa niestety 0:( jestescie w stanie ocenic co ewentualnie bedzie do robienia w silniku, jak to wyglada w tych silnikach... mechanicy twierdzili ze jest jeszcze maly cien szansy zeby zalozyc nowy pasek i zobaczyc jak bedzie, ale mowili ze to bardzo malo prawdopodobne ze sie uratowalo, chodz ja zadnego dzwieku nie slyszalem jak zgasl mi samochod. takze jezeli mozecie to pomozcie mi co moze byc ewentualnie do wymiany itp. bo ja sie na tym nie znam i nie chce zeby mnie jakos glupio naciagneli mechanicy. ewentualnie podajcie kilka wersji cenowych w ktorych moze sie zamknac naprawa. taka lajtowa srednia i najgorsza. z gory dzieki za pomoc. pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2011 08:41:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
w najllepszym wypadku czeka cię wymiana zaworów, planowanie głowic, wymiana rozrządu kpl. (chyba, że chcesz, żeby np stary napinacz padł)
Rozrzad 1000-1500 zł
zawory ???? trzeba sprawdzić w sklepach, ale to będzie coś w granicach 500-1000 zł
Palnowanie głowic - 500-1500 zł
Robocizna 500-1000 zł (ten dolny zakres to u pania Henia w szopie)

Więc lajtowo jak się tłoki nie zniszczyły i korbowód jest ok to powinno wyjść ok. 4-5 tyś zł.
Szukaj silnika na allegro, będzie taniej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2011 09:22:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.paź.2010 19:42:13
Posty: 37
to jeszcze mala podpowiedz, bo jak tak dzwonie to chyba zakup silnika bedzie najlepsza opcja. dlatego mam pytanie czy do swojego s8 z roku 1998 moge zalozyc silniki co sa z autek po lifcie czyli maja 20koni wiecej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2011 09:45:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Na Twoim miejscu napierw bym ściągnął głowice i zobaczył jak to wygląda. Nie jest powiedziane, że wszystkie zawory do wymiany

Zioolko skąd ta cena za planowanie głowic? :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2011 09:59:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
hubos21 napisał(a):
Na Twoim miejscu napierw bym ściągnął głowice i zobaczył jak to wygląda. Nie jest powiedziane, że wszystkie zawory do wymiany

Zioolko skąd ta cena za planowanie głowic? :D

Ceny podałem Wrocławskie.
Za jedną głowicę biorą około 200 zł wzwyż (planowanie, szlifowanie przylgni, docieranie gniaz), do tego nowe uszczelki pod głowicę dojdą $)
Tak więc myśle że 500 zł to nie cena z kosmosu za obie
Widełki podałem Warszawskie ;) wliczając w cenę maksymalną ewentualne spawanie ewentualnie pękniętych glowic.

Odnośnie wymieniania tylko uszkodzonych zaworów, to chyba sztuka dla sztuki, nie sądze żeby te, które siedzą od nowości (a w szczególności wylotowe) były jak złoto. Jak robić to po całości.

Raz w życiu dałem się nabrac na naprawę silnika po zerwaniu paska rozrządu - nauczyło to mnie dwóch rzeczy - wymieniać pasek rozrządu na czas, nie naprawiać po zerwaniu paska (koszty będą nieadekwatne do osiągniętego wyniku, partacze po drodze i tak coś skiszą)

No i sokor kolega mówi, że pasek jest dziwny, ale cały to jeżeli się nie podwinął to może poleciał łańcuszek napędzający wałek?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2011 12:01:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10349
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Ja bym założył nowy pasek, ustawił na właściwe znaki, i wtedy zmierzył ciśnienie w cylindrach. Być może tylko pasek przeskoczył, i otwiera zawory w niewłaściwym momencie , stąd te zerowe ciśnienie w cylindrach.

P.S Ale zbytnio się nie pocieszaj :D

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2011 12:47:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
mały v8 napisał(a):
Ja bym założył nowy pasek, ustawił na właściwe znaki, i wtedy zmierzył ciśnienie w cylindrach. Być może tylko pasek przeskoczył, i otwiera zawory w niewłaściwym momencie , stąd te zerowe ciśnienie w cylindrach.

P.S Ale zbytnio się nie pocieszaj :D


Dokładnie... Sprawdź łańcuszek, załóż nowy pasek, albo nawet dobrą używkę i spróbuj zakręcić... Jak nie będzie blokował i stukał to odpal... Może nie jest tak źle, jak będzie ciśnienie i będzie cicho, to nowy rozrząd i po kłopocie. Rozebrać pół silnika zawsze zdążysz.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2011 20:37:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.paź.2010 19:42:13
Posty: 37
juz sie zorientowalem w cenach. czesci wyjda 2500zl:
pasek + rolki + napinacz + pompa wody 950
komplet uszczelek do zlozenia gory + pasty i uszczelniacz walu 750zl
40 zaworow 800zl
robocizna okolo 1500zl
zdjecie glowic i regeneracja glowic.
no pewnie najpierw zamowie kompletny rozrzad i poprosze zeby go zalozyli tzn sam pasek na test, ale musze byc przygotowany ze jest mozliwosc ze wydam taka kwote. czyli okolo 4tys.
"nowy" silnik sie nie oplaca bo nie wiadomo co w nim siedzi. a koszt takiego silnika to 2 500 + przekladka. takze moim zdaniem bezsensu.
no teraz mam nauczke zeby robic rozrzad odrazu.
a jezeli polecial ten lancuszek o ktorym mowicie to moga byc jakies straty w silniku.
mechanicy ktorzy niby to djagnozowali twierdzili ze pasek jest luzny i musial przeskoczyc. podczas krecenia jest taki slaby dzwiek jakby rozrusznik nie krecil silnikiem tylko sam sie krecil.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2011 21:15:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Ty masz motor 32 zaworowy, a nie 40. Po drugie jakim cudem 40 zaworów 800zł? ja sie kiedyś dowiadywałem ile do 2.7T kosztuje jeden to powiedzieli 100zł.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2011 21:27:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.paź.2010 19:42:13
Posty: 37
zawor 100zl :):
ja dzwonilem i sa w jak koles mowim dobre po 20zl ssace i 25 wydechowe czy jakos tak :D
mozliwe ze 32. nie znam sie na samochodach. bo gdbym sie znal nie potrzebowalbym pomocy :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2011 21:33:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
rony10 napisał(a):
zawor 100zl :):
ja dzwonilem i sa w jak koles mowim dobre po 20zl ssace i 25 wydechowe czy jakos tak :D
mozliwe ze 32. nie znam sie na samochodach. bo gdbym sie znal nie potrzebowalbym pomocy :P


ja pytałem sie w ASO, a nie o jakies zamieniki :)

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2011 21:35:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
2rafal7 napisał(a):
Ty masz motor 32 zaworowy, a nie 40. Po drugie jakim cudem 40 zaworów 800zł? ja sie kiedyś dowiadywałem ile do 2.7T kosztuje jeden to powiedzieli 100zł.


Może w aso była taka cena.
Aftermarketowe normalnie to 20-30 zł chodzą w popularnych modelach.
S8 przedliftowa ma tylko 4 zawory na cylinder?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2011 21:38:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.paź.2010 19:42:13
Posty: 37
w ASO jest wszystko mega drogie. nawet nie proboje kierowac tam pytan o jakakolwiek czesc. jak z tym lancuszkiem?? wypowie sie ktos??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2011 21:44:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
rony10 napisał(a):
w ASO jest wszystko mega drogie. nawet nie proboje kierowac tam pytan o jakakolwiek czesc. jak z tym lancuszkiem?? wypowie sie ktos??

zerwany łańcuszek da ci efekt podobny do zerwanego paska, z tym że trzeba dodatkowo wymieniać łańcuszek. Nie wiem jaki koszt w v8, ale w innych to groszowa sprawa.

:edit

silnika słabo szukałeś, da się na spokojnie wyszukać poniżej 2 tyś z gwarancją rozruchową. Na allegro co chwila się w dobrych cenach przewijają.
Za 4 tyś to sobie ściągnij S8 w angolu, przerzuć silnik, resztę gratów wystaw na alledrogo i jeszcze do przodu będziesz.


Ostatnio edytowano 28.wrz.2011 21:47:32 przez zioolko, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2011 21:47:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.paź.2010 19:42:13
Posty: 37
efekt ten sam, czyli tloki caluja sie z zaworami??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2011 21:59:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
jeśli faktycznie się okaże, że wszystkie zawory dostały to tak jak Zioolko radzi, kupić silnik zmienić rozrząd i będzie najtaniej ale najpierw zrób jak MałyV8 radzi, później odkręć głowice, mało prawdopodobne, że coś się stało z tłokami czy korbowodami albo żeby głowica pękła


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2011 07:40:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.paź.2010 19:42:13
Posty: 37
dzieki bardzo za wszelkie info i porady. pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2011 06:31:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.paź.2010 19:42:13
Posty: 37
a tak wracajac jeszcze do zakupu silnika, to faktycznie na allegro sa silniki do a8 ponizej 2tys. ale ja nie chce slabszego silnika. ewentualnie mocniejszy moge zalozyc :P ale nie slabszy.
ale jak policze 1800zl silnik + wymiana z 1000-1500 + rozrzad 1000zl to wyjdzie tyle samo ile naprawa z wymiana wszystkich zaworow a nie wiadomo jak bardzo skatowany jest ten silnik


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2011 06:41:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
rony10 napisał(a):
a tak wracajac jeszcze do zakupu silnika, to faktycznie na allegro sa silniki do a8 ponizej 2tys. ale ja nie chce slabszego silnika. ewentualnie mocniejszy moge zalozyc :P ale nie slabszy.
ale jak policze 1800zl silnik + wymiana z 1000-1500 + rozrzad 1000zl to wyjdzie tyle samo ile naprawa z wymiana wszystkich zaworow a nie wiadomo jak bardzo skatowany jest ten silnik


Moje zdanie jest takie, nie słuchaj rad typu "kup drugi motor" bo zakupisz szmelc i będziesz miał dwa razy wydatek. Sprawdzisz na jeździe testowej ile oleju bierze?. Zrób ten motor co masz, nawet jak byś miał wydac 500zł więcej będziesz miał pewność co masz pod maską.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2011 06:52:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.paź.2010 19:42:13
Posty: 37
tez tak uwazam :D
jeszcze gdyby to byla oszczednosc rzedu polowy kwoty naprawy to mozna by bylo myslec. ale tak nie jest, a ten silnik ktory mam jest naprawde zajebisty no oprocz tej teraz awari :P

a uwazasz ze jest duza szansa ze sama wymiana rozrzadu moze wystarczyc, ze nic sie nie uszkodzilo czy to w tych silnikach malo prawdopodobna sprawa.

a slychac cos w ogole jak tloki uderzaja w zawory?? czy jak sie taki rozrzad przestawia albo urywa i uszkadza sie silnik to nic nie slychac??


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: