.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lut.2025 10:49:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Audi 100 2.0 TD NC] Wymiana rozrządu.
PostNapisane: 09.paź.2011 18:13:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.gru.2008 17:41:02
Posty: 377
Lokalizacja: Wadowice
Wreszcie znalazłem trochę czasu i zabrałem się za wymiane rozrządu w mojej setce,ogólnie cała operacja nie jest skąplikowana ale natrafiłem na mały problem.
Sprawa wygląda tak,blokujemy pompe specjalnym czopem,wałek rozrządu z tyłu blokujemy blokadą a wał korbowy ustawiamy na znak patrząc przez wizjer w obudowie skrzyni,niby wszystko bardzo proste ale prawdopodobnie ktoś kiedyś odkecał koło zamachowe i przestawił go prawdopodobnie o jedną śrube (kąt 45 stopni) jednak zanim się zorientowałem rozebrałem wszystko nie robiąc żadnych znaków.Teraz pytanie jak najłatwiej w takim wypadku ustawić pierwszy tłok w GMP ?? Widziałem kiedyś jak robił to mechanik gdy nie miał żadnych znaków,odkręcił wtryskiwacz,wlał jakiś płyn i obracając wałem sprawdzał jak podnosi się lustro tego płynu,nie mam pojęcia nawet co to był za płyn.
Jakieś rady? sugestie?? może jakiś inny sposób??
Dodam jeszcze że na kole pasowym nie ma żadnych znaków,możliwe jest jedynie założenie blokady,której niestety próżno szukać.

Z góry dzięki za pomoc.

_________________
http://www.audiklub.org/club/car/241.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2011 18:29:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.wrz.2011 20:36:45
Posty: 49
Lokalizacja: okolice Krakowa
wątpię żeby ktoś źle skręcił koło zamachowe.

Ale skoro tak twierdzisz ...

GMP jest ciężko wyczuć. możesz coś włożyć w komorę spalania i wyczujesz kiedy tłok jest u góry, ale jest duża tolerancja na zębach koła wału. Ciężko będziesz miał trafić ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2011 18:49:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.gru.2008 17:41:02
Posty: 377
Lokalizacja: Wadowice
wiem że ciężko bo gdy pierwszy tłok jest w GMP to koło możesz troche obrócic a on dalej bedzie nieruchomo,o przypadkach źle przykreconego koła zamachowego już slyszałem,nie ma tam z tyłu żadnego klina więc jest taka możliwość,ponoć nowe wieńce wogóle nie mają znaków i trzeba go nabijać.
Niestety niema mozliwosci włożyc nic przez otwór w głowicy,jej budowa nie pozwala na to,pozatym metoda praktycznei podobna do tej z płynem,ostatecznie moge odkręcić mise olejową i patrzeć od dołu,jednak jak pomyśle sobie że mam spuszczać olej z zimnego silnika to nie bardzo mi sie to uśmiecha.

_________________
http://www.audiklub.org/club/car/241.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2011 19:10:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sie.2010 14:33:27
Posty: 42
Lokalizacja: Hrubieszów
Auto: audi A6 C4 avant
Od spodu silnika masz w tych aluminiowych obudowach łączących silnik ze skrzynią dwa otwory (pół otworu w jednej drugie pół w drugiej części) na blokowanie koła zamachowego gdy jest on w GMP (trzpień ok 15mm o ile bobrze pamiętam) Z tego co pamiętam to koło zamachowe ma tak wiercone otwory aby za żadne skarby źle go nie założyć.


Ostatnio edytowano 09.paź.2011 20:18:24 przez rtoip_2004, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2011 19:17:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.wrz.2011 20:36:45
Posty: 49
Lokalizacja: okolice Krakowa
rtoip_2004 napisał(a):
Z tego co pamiętam to koło zamachowe ma tak wiercone otwory aby za żadne skarby źle go nie założyć.


Też mi się tak wydaje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2011 20:15:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.gru.2008 17:41:02
Posty: 377
Lokalizacja: Wadowice
Jakby były 4 sruby to przesuniecie byloby o 90 stopni,wystarczy podzielic 360 stopni przez ilosc srub ale jest ich 8 ,niestety nie ma zadnego klina i jest mozliwosc przykrecenia kola inaczej,z przodu nie ma takiej mozliwosci bo kółko na ktorym siedzi pasek ma klin a koło pasowe z tlumikiem drgan ma cztery sruby które są niesymetryczne.
Koło pasowe z przodu nie ma znaków bo to diesel a nie benzyna.

Gdybym miał taką blokade jak poniżej to nie byloby problemu ale niestety nie moge jej nigdzie znalezc.

Obrazek

Jednak przyglądając się bliżej tej blokadzie,wydaje mi się że to wycięcie jest pod kątem prostym do jej ramienia i można by coś pokombinować.
Obrazek
Obrazek

_________________
http://www.audiklub.org/club/car/241.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2011 09:01:17 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
miałem taki silnik ale bardzo dawno... i nie pamiętam jego "wyglądu"... ale żeby ustawić GMP nie wystarczy przypadkiem zdemontować pokrywy zaworów i ustawić "mijankę" zaworów na pierwszym cylindrze??

EDIT: dupa, pamięć już nie ta... jak mijanka na jednym cylindrze to ten "sparowany" z nim - chodzący tak samo góra - dół ma GMP o które ci chodzi... niestety nie mam pojęcia jak są sparowane cylindry w 5-cio cylindrówce... trzeba poszukać

EDIT2: dupa x2... jedna z 5-cylindrówką nie jest tak łatwo - nie ma "par" cylindrów... musisz chyba kombinować z blokadą. Co do przykręcenia koła zamachowego to np. w V8 otwory śrub są delikatnie niesymetryczne i koło można przykręcić tylko w jednej pozycji...

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2011 20:38:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.gru.2008 17:41:02
Posty: 377
Lokalizacja: Wadowice
Problem rozwiazany,wszystkie znaki się zgadzały,kąt wtrysku był przestawiony o 1mm

_________________
http://www.audiklub.org/club/car/241.html


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 66 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: