.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lut.2025 19:16:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2,5TDI AKN] Prośba o ocene logów
PostNapisane: 19.paź.2011 20:07:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Uprzejmie proszę o analizę moich logów statycznych. Na wstępie zaznaczam, że nie udało mi się osiągnąć wymaganej temperatury cieczy. Dochodzi do około 70 stopni (na wskaźniku około 65, według VAGa 67-69 stopni) i więcej nie rośnie. Pół godziny jazdy i tak stoi. Co ciekawe temperatura oleju dość szybko dochodzi do 80 i tak mniej więcej trzyma. Nie wiem czy mam uwalony czujnik i zaniża? Czy może to termostat? Tak czy inaczej zrobiłem logi. oto one:

Measure blocks:
000: Log (0 - 000)
001: Log (1 - 001)
003: Log (4 - 003)
004: Log (5 - 004)
007: Log (3 - 007)
011: Log (8 - 011)
013: Log (6 - 013,013)
014: Log (2 - 014)
018: Log (7 - 018)

Basic settings:
003: Log (2 - 003)
004: Log (0 - 004)
011: Log (1 - 011)

Z góry dziękuję za pomoc :-)

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2,5TDI AKN] Prośba o ocene logów
PostNapisane: 19.paź.2011 21:21:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
prawdopodobnie (moze to tylko blad opisu strony w naglowku - postudiuj watek w moim podpisie) masz zle ustawiona kat wtrysku... brak logow dynamicznych, pompa vp44 wyglada na zwawa, korekcje tez nie sa ok
Wez tekture, zatkaj chlodnice i dogrzej auto do logow...
czujnik temp to 2 czujniki w jednym (do deski i do ecu).. raczej 2 jednoczesnie nie padly wiec pewnie termostat siedzi (rozbieranie rozrzadu albo akrobatyka /nieoficjalna droga ktos tu opisywal jak to robil)
zanim colowiek z katem wtr bedziesz grzeabl powtorz wynik z odczytem 90 licznikowe

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2011 21:24:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
Silnik nagrzejesz może w garażu na postoju a nie w trasie, miałem kiedyś benzyniaka z chwilowo uszkodzonym termostatem, im szybciej jechał tym był zimniejszy.
Dawka paliwa dość duża (7,8mg/skok), nawet gdyby to był automat, to za dużo. Może były włączone klima, światła, wentylator itp.
Ale z drugiej strony silnik przed osiągnięciem niecałych 90stC chodzi na innych parametrach (inna mapa) więc nie ma sensu go logować.
Przed zimą (a właściwie już) jak najszybciej wymień ten termostat.

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2011 21:35:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
1) auto jest zimne
2) auto ma wieksze wolne obroty niz typowe 742
3) auto ma prawdopodobnie zle ustawiony kat wtryku
=> bedzie wtryniac wiecej wachy
tektura, rozgrzac i zlogowac jak nalezy

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2011 22:22:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
przemekk74 napisał(a):
1) auto jest zimne
2) auto ma wieksze wolne obroty niz typowe 742
3) auto ma prawdopodobnie zle ustawiony kat wtryku
=> bedzie wtryniac wiecej wachy
tektura, rozgrzac i zlogowac jak nalezy


2) typowe jest 742 dla AKN, czy typowe dla 2.5 tdi? mam AKE z konca produkcji i mam 766

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2011 05:41:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
zegar napisał(a):
2) typowe jest 742 dla AKN, czy typowe dla 2.5 tdi? mam AKE z konca produkcji i mam 766

typowe dla wielu odmian 2,5? mialem tez dokldanie 766 (AFB)- okazalo sie, ze wynikalo to z podniesieoenj wartosci w adaptacjach
Jest wiele odmian 2,5 i jezeli jeden silnik ma wyzsze wolne obroty "defaultowo" niz drugi z defaultowym 742to wachy dla ich utrzymania musi brac wiecej
Po "zresetowaniu" u mnie wolnych obrotow dawka w 001 spadla wiec nie pisze tego bo mi sie przysnilo
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2011 06:46:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
No to szykuje się do wymiany termostatu. Chociaż był wymieniany jakieś 25 tyś temu razem z rozrządem. Wsadziłem oryginał z ASO z nadzieją, że nie będzie problemów. A tu taki zonk. Zresztą to już nie pierwszy raz kiedy okazuje się, że części z ASO to badziew.

Spróbuje pojeździć z tekturą i zrobić logi. Trochę mnie dziwi jedna sprawa. Wczoraj mimo jazdy w warszawskich korkach - więcej stałem niż jechałem, potem kawałek szybszej jazdy no i jeszcze na postoju i silnik się więcej nie zagrzał. A na postoju przecież chłodnica działa mało wydajnie. Kiedyś w starym A200 też miałem walnięty termostat i silnik grzał się dłużej, zwłaszcza w czasie jazdy, ale na postoju po 10 min temperatura już dochodziła do wymaganej i załączał się wiatrak.

Te wyższe obroty mogą wynikać, z tego, że silnik jest niedogrzany? Z jakiegoś błędu/uszkodzenia? Czy tak są po prostu ustawione i trzeba zmienić adaptacje( jeśli tak to gdzie i jak)?

A co sądzicie o różnicach w dawkach na niektórych wtryskiwaczach? są dość duże różnice. Na połowie około 0,2 a na połowie około 1.

I jaki powinien być idealny kat wtrysku dla tego silnika? Bo po przeczytaniu kilku postów znalazłem różne wartości i już zgłupiałem :-)

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2011 07:23:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
nie ma idealnego kata wtrysku dla wszystkich silnikow 2,5 niezaleznie od kodu silnika i stanu wyjechania
w podpisie masz linka gdzie jest kawa na lawe...generalnie 0-4ATDC "w 004BS na late" jest poprawne
istnieje teoretyczna mozliwosc ze czujnik jest zrabany tak ze oba sa uwalone (zle wskazuje vag i tacho)... czujnik temp topranu kosztuje 25pln (mam taki i dziala od 2 lat dobrze) - moze podmien by bez sensu auta nie rozbierac
mam seata exeo z silnikiem 2,0TDI CR 143ps z 2010r- gdy autem jedziesz temp pracy jest 90 licznikowe nawet na autostradzie przy -25st ale jak staniesz na swiatlach to jezeli stoisz np 2 cykle swietlne to przy ogrzewaniu kabiny temp potrafi zleciec do 70stopni (tak jest we wszystkich exeo i jak pare osob pytalem to w skodach i a4b8 tez temp potrafi spasc w korkach - dla jasnosco: tak nie jest w starym 2,5 bo w nim jest tyle wachy przepalanej ze ciepla wystarczy na ogrzanie autobusu miejskiego...)
Loguj bez ogrzewania w srodku (nagrzewnica to tez chlodnica silnika a przy obecnych temp chlodnica na przodzie duzo ciepla oddac moze)

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2011 07:51:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
OK. W takim razie podmienię ten czujnik. Koszt niewielki. Zobaczymy. Już widzę, że mam pękniętą wtyczkę od niego, ale niestety (że nie jest to przyczyną) styki są czyściutkie i nie widać żadnej korozji czy brudu.

Logowałem przy wyłączonej klimie, światłach itp. Tak jak powinno być.Temperatury na zewnątrz rzeczywiście nie za wysokie, ale mrozów jeszcze nie ma :-)

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2011 09:18:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
przemekk74 napisał(a):
zegar napisał(a):
2) typowe jest 742 dla AKN, czy typowe dla 2.5 tdi? mam AKE z konca produkcji i mam 766

typowe dla wielu odmian 2,5? mialem tez dokldanie 766 (AFB)- okazalo sie, ze wynikalo to z podniesieoenj wartosci w adaptacjach
Jest wiele odmian 2,5 i jezeli jeden silnik ma wyzsze wolne obroty "defaultowo" niz drugi z defaultowym 742to wachy dla ich utrzymania musi brac wiecej
Po "zresetowaniu" u mnie wolnych obrotow dawka w 001 spadla wiec nie pisze tego bo mi sie przysnilo
Przemek



Przemus, to bylo w formie pytania, a nie zaprzeczenia tego co napisales.
u siebie mam 766 wiec dlatego pytam.

podpowiesz mi jak zmienic wolne obroty na 742?

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2011 09:25:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
przemekk74 napisał(a):
nie ma idealnego kata wtrysku dla wszystkich silnikow 2,5 niezaleznie od kodu silnika i stanu wyjechania
w podpisie masz linka gdzie jest kawa na lawe...generalnie 0-4ATDC "w 004BS na late" jest poprawne


Czyli u mnie zamiast około 2 BTDC powinno być około 2 ATDC?

przemekk74 napisał(a):
istnieje teoretyczna mozliwosc ze czujnik jest zrabany tak ze oba sa uwalone (zle wskazuje vag i tacho)... czujnik temp topranu kosztuje 25pln (mam taki i dziala od 2 lat dobrze) - moze podmien by bez sensu auta nie rozbierac


Zamiast podmieniać czujnik, zagotowałem wodę i wsadziłem do niej czujnik podpięty do instalacji. Temperatura doszła do około 90stopni. A więc raczej czujnik jest OK (te 10stopni mniej to pewnie przez to, że woda się ochłodziła trochę po wsadzeniu zimnego czujnika). No więc pewnie pozostaje tylko termostat.

I jeszcze jedno pytanie. Czy po wyjęciu czujnika woda powinna sie wylewać z otworu? U mnie wylało się tylko trochę i tylko widać wodę w otworze (około 1cm poniżej krawędzi), ale już nie wypływa. Oczywiście silnik wyłączony, płyn w zbiorniczku wyrównawczym jest a jego poziom jest zdecydowanie powyżej poziomu czujnika. Co trzyma tą wodę? czyżby termostat jednak się zamknął? Czy to po prostu tak ma być, mimo, ze termostat otwarty?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2011 09:28:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
photokom napisał(a):
Czyli u mnie zamiast około 2 BTDC powinno być około 2 ATDC?
?


Dokladnie tak.

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2011 11:49:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
A więc tak. Zaznaczyłem sobie początkowe położenie koła napędzającego pompę względem koła wałka. Następnie przekręciłem je lekko w lewo (przeciwnie do wskazówek zegara) o około 4mm mierząc po obwodzie tego koła. I tu zonk = auto nie odpaliło. Mimo kilku prób żadnej reakcji. Podpiąłem VAGA, ale żadnych błędów. A więc wróciłem kołem w poprzednie położenie i jeszcze jedna próba - autko ładnie odpala. I dalej metoda prób i błędów kręcąc raz w lewo, raz w prawo o niewielki kąt udało mi sie ustawić tak, że w basic settings 004 wartość kąta wtrysku waha się od około 1 ATDC dla Late do około 14,4 BTDC dla Early. Wiem, że nie jest to ustawione dokładnie, bo silnik niedogrzany, ale chyba jest lepiej niż było mimo wszystko. Jak się uporam z termostatem to ustawię to ostatecznie. Teraz autko jakby ładniej zapala. Wcześniej trzeba było chwilę dłużej potrzymać rozrusznik włączony. Teraz pali od strzała :-)

Przy okazji zrobiłem próbę "cieplną' rurek chłodnicy. I okazało się, że do około 45 stopni chłodnica i dolna rura są zimne, a górna ciepła. Przy około 45-50 stopniach chłodnica zaczęła robić się letnia, a potem w miarę nagrzewania coraz cieplejsza. A więc, jak się domyślam, termostat otwiera się przy 50 stopniach zamiast przy 87?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2011 12:41:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
to teraz jak juz uzyskales kat na LATE w granicach poprawnosci, zaslon tekutra chlodnice, nagrzej fure i zloguj 001S, 013S, 014S, 004S - jezeli spadnie dawka (co obstawiam) to tez i korekcje spadna (wyrazone przeciez wartoscia a nie procentem) - prosba.. zaspokoj moja niezdrowa ciekawosc i zrob to:)
Przy okazji powertuj po forum i wynajdz info na temat adaptacji (potrzebne sa kody) i sprawdz czy przypadkiem ktos tam np wolnych obrotow nie podniols czy nie nakombinowal z dawka (pewnie nie ale w ramach porzadkow warto sprawdzic)
Oczywiscie takze logi dynamiczne (czy np przeplywomierz nie tnie, czy T trzyma zadane ladowanie...)
pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2011 10:55:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
OK. Jeśli zdążę to dziś wsadzę tą tekturę i go zagrzeję. Zloguję i wrzucę tutaj moje wyniki :-)

O jakie dokładnie adaptacje chodzi?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2011 16:26:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Udało mi się rozgrzać silnik i zrobić prawidłowe logi. Oto one:

MS:
000: Log (6 - 000)
001: Log (9 - 001)
003: Log (8 - 003)
004: Log (5 - 004)
007: Log (4 - 007)
011: Log (3 - 011)
013: Log (2 - 013)
014: Log (1 - 014)
018: Log (0 - 018)

BS:
003: Log (2 - 003)
004: Log (1 - 004,004)
011: Log (0 - 011)

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Ostatnio edytowano 04.lis.2011 22:53:35 przez photokom, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2011 18:29:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 20:49:55
Posty: 86
u mnie wchodzi kod 26262 tez mam akn 99


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2011 18:54:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
cos nie dzialaja te logi....

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2011 22:54:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Już działają. Sorki, źle wkleiłem :)

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2011 07:33:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
Akn wygląda zdrowo (jak na swoje lata), poza logiem 003stat, w którym chyba cos źle wkleiłeś no i poza ...termostatem (jak ostatnio logowałem akn-a to miał 86,9 a olej 96,4). Dawka paliwa lekko za wysoka, ale też ciągle silnik niedogrzany. Zimą będzie kiepsko z tym termostatem.

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 85 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: