.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 16:43:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [b3 2.0 6a] Problem z silnikiem , mocą , przyspieszani
PostNapisane: 17.paź.2011 21:44:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2006 07:57:29
Posty: 1453
Lokalizacja: Szczecin
A więc Panowie , Panie ... ;p


silnik zaczął płatać mi figle , i nie do końca wiem co się dzieje , a mianowicie ....

podczas przyśpieszania traci ciąg , łapie ciąg , ... gubi go .. znów zaskakuje ... czasami jest zamulony od razu po reakcji pedału gazu ... Mam w sumie pierwsze takie objawy , no i teraz pewna wskazówka , chodź też nie wiem czy ją łączyć z tymi dolegliwościami ... ostatnio jadąc na cpn ... zabrakło mi benzyny i auto stanęło... i teraz tak myślę ... czy od syfu przytkał się filtr paliwa .... i pompa paliwa nie ma czasami siły tego paliwa przepchać przez membranę , ... czy też załatwiłem pompę paliwa , czy też zasyfiłem wtryskiwacze ... Czy też ewentualnie ... żywot kończą świece , kable zapłonowe .... filtr paliwa .... te elementy były wymieniane około 5 lat temu. Aczkolwiek przed tą sytuacją z brakiem paliwa nie zauważyłem owych dolegliwości .... czy ewentualnie odpięcie aku celem resetu komputera by pomogło ??


pozdrawiam Łukasz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2011 21:53:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
po tych 5 latach przdałoby się wymienić przynajmniej filtry i układ WN, wtryskiwacze to jest ostatnie rzecz jakiej się dotykaj a jak sam zasugerowałeś są to raczej objawy padającej pompy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2011 21:01:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2006 07:57:29
Posty: 1453
Lokalizacja: Szczecin
hubos21 napisał(a):
po tych 5 latach przdałoby się wymienić przynajmniej filtry i układ WN, wtryskiwacze to jest ostatnie rzecz jakiej się dotykaj a jak sam zasugerowałeś są to raczej objawy padającej pompy



nie to abym coś reklamował , ale ... wwypatrzyłem na allegro taką pompę

http://allegro.pl/pompa-paliwa-audi-80- ... 21656.html


po opisie widać że podchodzi ona do motoru 2.3 20 v , podchodzi do motoru b3 2.0 quattro <z> i tym podobne ....
Dla pewności zapytałem się sprzedawcy czy ta pompa podejdzie do motoru 6a , i w sumie już byłem skłonny ją kupić .. .ale otrzymałem odpowiedź negatywną - że do tego silnika ona nie pasuje , co mnie zdziwiło.
I teraz pytanie sprzedawca , sam nie wie co sprzedaje , czy faktycznie ma rację ...?? Czy ma ktoś możliwość sprawdzić nr. tej pompy w katalogu producenta ?? próbowałem na necie ale przejrzystych odpowiedzi nie otrzymałem.

pozdrawiam Łukasz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2011 21:47:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Luki147 napisał(a):
hubos21 napisał(a):
po tych 5 latach przdałoby się wymienić przynajmniej filtry i układ WN, wtryskiwacze to jest ostatnie rzecz jakiej się dotykaj a jak sam zasugerowałeś są to raczej objawy padającej pompy



nie to abym coś reklamował , ale ... wwypatrzyłem na allegro taką pompę

http://allegro.pl/pompa-paliwa-audi-80- ... 21656.html


po opisie widać że podchodzi ona do motoru 2.3 20 v , podchodzi do motoru b3 2.0 quattro <z> i tym podobne ....
Dla pewności zapytałem się sprzedawcy czy ta pompa podejdzie do motoru 6a , i w sumie już byłem skłonny ją kupić .. .ale otrzymałem odpowiedź negatywną - że do tego silnika ona nie pasuje , co mnie zdziwiło.
I teraz pytanie sprzedawca , sam nie wie co sprzedaje , czy faktycznie ma rację ...?? Czy ma ktoś możliwość sprawdzić nr. tej pompy w katalogu producenta ?? próbowałem na necie ale przejrzystych odpowiedzi nie otrzymałem.

pozdrawiam Łukasz


nie taka nie podejdzie, przy wtrysku mechanicznym masz pompe, która daje +/- 6 bar, nr oryginału 0580254040


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2011 10:16:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2006 07:57:29
Posty: 1453
Lokalizacja: Szczecin
hubos21 napisał(a):
Luki147 napisał(a):
hubos21 napisał(a):
po tych 5 latach przdałoby się wymienić przynajmniej filtry i układ WN, wtryskiwacze to jest ostatnie rzecz jakiej się dotykaj a jak sam zasugerowałeś są to raczej objawy padającej pompy



nie to abym coś reklamował , ale ... wwypatrzyłem na allegro taką pompę

http://allegro.pl/pompa-paliwa-audi-80- ... 21656.html


po opisie widać że podchodzi ona do motoru 2.3 20 v , podchodzi do motoru b3 2.0 quattro <z> i tym podobne ....
Dla pewności zapytałem się sprzedawcy czy ta pompa podejdzie do motoru 6a , i w sumie już byłem skłonny ją kupić .. .ale otrzymałem odpowiedź negatywną - że do tego silnika ona nie pasuje , co mnie zdziwiło.
I teraz pytanie sprzedawca , sam nie wie co sprzedaje , czy faktycznie ma rację ...?? Czy ma ktoś możliwość sprawdzić nr. tej pompy w katalogu producenta ?? próbowałem na necie ale przejrzystych odpowiedzi nie otrzymałem.

pozdrawiam Łukasz


nie taka nie podejdzie, przy wtrysku mechanicznym masz pompe, która daje +/- 6 bar, nr oryginału 0580254040



To ja już Kolego lekko zgłupiałem zerknij na te dwa linki
pierwszy to firmowy katalog Lucas , w piątej kolumnie od góry jest ta pompa przypisana do silnika 6a

http://www.lucaselectrical.co.uk/catalo ... ehicle.pdf


drugi link to link firmy handlującej częściami , w zakładce od dołu wchodząc w zakładkę audi jest też wymieniony motor 6a

http://najczesci.pl/czesci/tree/3160/285/764811

także jak ktoś ma jeszcze jakieś pomysły i wróżby to proszę o wskazówkę ... , pompa firmowa za dobrą cenę także byłym skłonny zakupić .
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2011 21:16:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
małe zmieszanie z mojej strony, te pompy z obu linków są dobre, nr części który Ci podałem to z silnika ACE, 6a to jest to samo praktycznie ale jednak inne mają pompy 0 580 464 125, 0 580 254 921, do tego nie sądziłem, że 7a tez ma taką wydajną pompe :D pzdr i sorry za zamęt :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 16.gru.2011 00:58:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2006 07:57:29
Posty: 1453
Lokalizacja: Szczecin
hubos21 napisał(a):
małe zmieszanie z mojej strony, te pompy z obu linków są dobre, nr części który Ci podałem to z silnika ACE, 6a to jest to samo praktycznie ale jednak inne mają pompy 0 580 464 125, 0 580 254 921, do tego nie sądziłem, że 7a tez ma taką wydajną pompe :D pzdr i sorry za zamęt :diabel:



Witam ponownie

po wymianie pompy i filtra jest poprawa .. aczkolwiek czasami łapie muła rzadziej .. no ale zdarza się .. i teraz pytanie . .fakt ze świece i kable wymieniałem w 2006 roku .. aczkolwiek mają przejechane około 40 tyś km .... bardzo mało autem jeżdżę .. czy mimo tego małego przebiegu ... w przeciągu 5 lat by się ze starości popsuły , straciły swe parametry .. , ..to samo tyczy się kabli wysokiego napięcia hmmm Proszę o wszelkie wskazówki , bo już mi brak pomysłów .... może któryś z czujników .. hmm czujnik położenie przepustnicy .. krokowiec .. filtr powietrza ??

_________________
Audi 80 b3 1.8 było .... pożyczyli , i nie oddali ehhh...
Audi 80 b3 2.0 16v było ... rozwalili , i nie naprawili ... odkupione , i naprawione :D
Audi a6 C5 2.4 v6 Quattro .....jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [b3 2.0 6a] Problem z silnikiem , mocą , przyspieszani
PostNapisane: 16.gru.2011 09:10:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
nie wiem jak jest w 6a ale ACE można diagnozować VAGiem i u mnie pokazało stycznik biegu jałowego, ten czujnik przepustnicy działa jak swiche w innych autach z mechanicznym czyli pokazuje tylko zamknięcie przepustnicy i pełne owarcie, jeśli wolne obroty są stabilne i równe a jak na rozgrzanym pracującym silniku wypniesz wtyczkę z czunika i obroty wzrosną to czujnik i korkowiec są OK, zacznij od wymiany filtra powietrza(20zł), filtra paliwa(50zł), świec(30zł) i palca rodzielacza(17zł), przy okazji zobacz jak wygląda kopułka w środku, może też czas na nią (150zł), w dalszej kolejności do podmianki wtryskiwacza, cewka i regulator ciśnienia paliwa, może masz kogoś kto Ci pożyczy części na próbe, jak masz jakiś miernik zobacz czy masz napięcie we wtyczce od krokowca(ok 12V), we wtyczce od czujnika temp (ok 5V) możesz przy okazji sprawdzić oporność czujnika patrząc na temp, oporność nastawnika ciśnienia paliwa (19-21Ohm) i prąd we wtyczce od nastawnika ciśnienia paliwa tylko tam mierzysz mA, na zapłonie powinno być zawsze w granicach +/- 100mA,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [b3 2.0 6a] Problem z silnikiem , mocą , przyspieszani
PostNapisane: 05.mar.2012 17:53:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2006 07:57:29
Posty: 1453
Lokalizacja: Szczecin
hubos21 napisał(a):
nie wiem jak jest w 6a ale ACE można diagnozować VAGiem i u mnie pokazało stycznik biegu jałowego, ten czujnik przepustnicy działa jak swiche w innych autach z mechanicznym czyli pokazuje tylko zamknięcie przepustnicy i pełne owarcie, jeśli wolne obroty są stabilne i równe a jak na rozgrzanym pracującym silniku wypniesz wtyczkę z czunika i obroty wzrosną to czujnik i korkowiec są OK, zacznij od wymiany filtra powietrza(20zł), filtra paliwa(50zł), świec(30zł) i palca rodzielacza(17zł), przy okazji zobacz jak wygląda kopułka w środku, może też czas na nią (150zł), w dalszej kolejności do podmianki wtryskiwacza, cewka i regulator ciśnienia paliwa, może masz kogoś kto Ci pożyczy części na próbe, jak masz jakiś miernik zobacz czy masz napięcie we wtyczce od krokowca(ok 12V), we wtyczce od czujnika temp (ok 5V) możesz przy okazji sprawdzić oporność czujnika patrząc na temp, oporność nastawnika ciśnienia paliwa (19-21Ohm) i prąd we wtyczce od nastawnika ciśnienia paliwa tylko tam mierzysz mA, na zapłonie powinno być zawsze w granicach +/- 100mA,



Że zapytam , jak wymienić kopułkę rozdzielacza ... ?? To będzie ostatnia moja naprawa samodzielna przed oddaniem auta do mechanika .... bo reszty spraw jednak sam nie ogarnę . Czy muszę przy tym cały aparat odkręcać ??
Auto z dnia na dzień przestało jeździć .. nie odpala ...albo po odpaleniu zaraz gaśnie .... , czuć nie przepaloną benzynę .. obroty falują .... silnik trzęsie się jak w ruskim traktorze ... hmm chrzczone paliwo czy jak ??

_________________
Audi 80 b3 1.8 było .... pożyczyli , i nie oddali ehhh...
Audi 80 b3 2.0 16v było ... rozwalili , i nie naprawili ... odkupione , i naprawione :D
Audi a6 C5 2.4 v6 Quattro .....jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [b3 2.0 6a] Problem z silnikiem , mocą , przyspieszani
PostNapisane: 05.mar.2012 18:47:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
aparatu nie musisz wkręcać masz dwie śrubki przy kopułce na klucz 8, sprawdzałeś czujnik temp albo próbowałeś odplić z odpiętym?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [b3 2.0 6a] Problem z silnikiem , mocą , przyspieszani
PostNapisane: 12.mar.2012 23:01:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2006 07:57:29
Posty: 1453
Lokalizacja: Szczecin
hubos21 napisał(a):
aparatu nie musisz wkręcać masz dwie śrubki przy kopułce na klucz 8, sprawdzałeś czujnik temp albo próbowałeś odplić z odpiętym?



Witam


dziś odebrałem auto od mechanika .... , i wyszło kilka kwiatków ....
a więc ... umarł komputer ..., który został wskrzeszony .... - jego błędy odpowiadały za złe dawkowanie paliwa , umarła sonda lambda .. która też troszkę narobiła zamieszania ... wymieniona ... kopułka rozdzielcza zapłonu .... straciła dwie elektrody w środku ... i ponoć z tego tytułu że nie przepalał paliwa .. nowe świece które mają przejechane może z 1000 km .... - a są całe czarne ... zakwalifikował do wymiany .. i teraz pytanie ... czy te świece da się jakoś wyczyścić ?? szkoda ich .... , są w całym czarnym nalocie ... , sadzy ... mechanik wkręcił mi używane jakieś oryginały mercedesa .. chodzi zdecydowanie lepiej aniżeli na tych okopconych .. no ale jak byłby patent aby je uratować . .to chętnie posłucham porad .

pozdrawiam Łukasz

_________________
Audi 80 b3 1.8 było .... pożyczyli , i nie oddali ehhh...
Audi 80 b3 2.0 16v było ... rozwalili , i nie naprawili ... odkupione , i naprawione :D
Audi a6 C5 2.4 v6 Quattro .....jest


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 70 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: