.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.lut.2025 23:46:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zakup audi a4 b5 130 km 115 km czy 105 km
PostNapisane: 26.paź.2011 19:52:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.paź.2011 19:11:40
Posty: 12
Lokalizacja: Zamość
Nosze się z zamiarem zakupu A4 B6 1.9 TDI z rocznika 2004 no i oczywiście w super stanie. Po przewertowniu netu decyzja zapadła na 130 km silnik. Do tej pory obejrzałem 3 auta i niestety kazde z nich znacznie odbiegało od moich oczekiwań, nie chodzi tu o cenę a o wyeksplatowanie auta. Producent w serii B6 wypuszczał również 115 i 100 konne silniki. Znalazłem 2 auta 100 km które wydaja się być godne uwagi. Biorąc pod uwagę że mógłbym zainteresować sie również wersjami innej mocy niz 130 km nasuwają mi sie nastepujace pytania :
1. Czy jest prawdą że silnik 130 i 100 konny spala tyle samo ? Po przejrzeniu internetu z raportów spalania taki właśnie wniosek wysnułem. Mniej spalaja silniki 115 KW. ?
2. Sprzedajacy twierdzą że seryjnie są to te same silniki z innym oprogramowaniem. Czy to prawda ?
3. Sporzedajacy 100 kw twierdza że ich silniki są mniej obciążone przez co są bardziej żywotne . Czy to prawda ?
4. Jakie znaczenie ma że 130 konny silnik ma 6 biegowa skrzynie zaś 100 konny ma 5 biegów
5. Czy do upadłego nadal szukać silnika 130 konnego ( nie interesuje mnie tuning mocy ). 90 % mojego przebiegu to cykl miejski.
6. Czy faktycznie tak jak wynika z raportów spalania silniki 115 kw najmniej palą ?

Cziękuje za odpowiedzi i sugestie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2011 20:06:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.maja.2008 11:47:04
Posty: 1870
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Auto: Audi A6C7 2.0TDI S-Tronic
Ad1. Palą tyle samo.
Ad2. Nie tylko oprogramowaniem ale również pompowtryskami oraz turbiną i ECU
Ad3. Wszystko zależy od nogi, według moich obserwacji żywotność taka sama.
Ad4. 130Ps miały 5 oraz 6 biegów a 101Ps tylko 5(nie ma to znaczenia) ostatnie przełożenie jest prawie identyczne jak nie takie same.
Ad.5 Raczej szukaj 130Ps, większa frajda z jazdy ale jak trafisz igłę 101 to bierz.
Ad.6 W B6 nie było silnika 115Ps, był w B5 po liftingu.


ps.
Nie pisz Kw bo to kilo-watty a nie konie mechaniczne.
Popraw temat bo piszesz o B6 z 2004r. a w temacie B5


Ostatnio edytowano 26.paź.2011 20:25:05 przez ernieball, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2011 20:20:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.paź.2011 19:11:40
Posty: 12
Lokalizacja: Zamość
Dzieki za szybką odpowiedz. Wiem że w zyciu nie ma nic za darmo dlatego dziwi mnie to że silniki z różną mocą palą tyle samo ? Dajmy na to 100 KM zuzywa srednio 7 litrów a silnik który ma 30 KM więcej bierze tyle samo ? Ale kosztem czego ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2011 21:32:51 
tedi39 napisał(a):
Dzieki za szybką odpowiedz. Wiem że w zyciu nie ma nic za darmo dlatego dziwi mnie to że silniki z różną mocą palą tyle samo ? Dajmy na to 100 KM zuzywa srednio 7 litrów a silnik który ma 30 KM więcej bierze tyle samo ? Ale kosztem czego ?


Kosztem niczego;) - różnią się turbiną i programem, ktory daje wraz z turbo to "marne" 30km i 50Nm. Ja bym szukał 130km bo zapas mocy zawsze powinien być, nigdy niewiadomo gdzie trza bedzie jechac... A poza tym łatwiej sprzedać 130-tke niż 100-ke.
co do spalania, to mi w cyklu mieszanym wyszło 7l , 100% trasy z klimą, nigdy nie włączam ECON'u, także to mało jak dla mnie :peace:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2011 21:37:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
MielewskiPoland napisał(a):
tedi39 napisał(a):
Dzieki za szybką odpowiedz. Wiem że w zyciu nie ma nic za darmo dlatego dziwi mnie to że silniki z różną mocą palą tyle samo ? Dajmy na to 100 KM zuzywa srednio 7 litrów a silnik który ma 30 KM więcej bierze tyle samo ? Ale kosztem czego ?


Kosztem niczego;) - różnią się turbiną i programem, ktory daje wraz z turbo to "marne" 30km i 50Nm.


nie wypisuj kolego glupot jak nie masz bladego pojecia o temacie ...

roznic jes bardzo duzo , poczawszy od pompowtryskow , turbiny, programie, slupku, wale itd, itp ...

p.s spalane jest inne w 130 ps, a inne w 101 ps

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2011 21:55:39 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
130 KM (AVF/AWX) w moim odczuciu ma wiekszy potencjał... lepiej dostrojony moment obrotowy... stad moze wynikac takie a nie inne spalanie.
Druga sprawa to taka ze to silnik o najmocniejszym ukladzie korobowo-tlokowym ze wszystkich 1.9 Tdi - stosowanych w tym modelu A4.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2011 13:01:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2007 10:22:28
Posty: 781
Lokalizacja: a-chów/b-b
spanky napisał(a):
MielewskiPoland napisał(a):
tedi39 napisał(a):
Dzieki za szybką odpowiedz. Wiem że w zyciu nie ma nic za darmo dlatego dziwi mnie to że silniki z różną mocą palą tyle samo ? Dajmy na to 100 KM zuzywa srednio 7 litrów a silnik który ma 30 KM więcej bierze tyle samo ? Ale kosztem czego ?


Kosztem niczego;) - różnią się turbiną i programem, ktory daje wraz z turbo to "marne" 30km i 50Nm.


nie wypisuj kolego glupot jak nie masz bladego pojecia o temacie ...

roznic jes bardzo duzo , poczawszy od pompowtryskow , turbiny, programie, slupku, wale itd, itp ...

p.s spalane jest inne w 130 ps, a inne w 101 ps


do różnic śmiało można jeszcze dorzucić różne koła dwumasowe, w 101PS wersji można je określić jako "liche" patrząc pod kątem ew. modów, do serii zapewne ok acz słabsze niż w 130PS

_________________
mek1 vel przemek530d
S4 - moje pierwsze audi
+ żonowóz astra H 1.6T
+lato:: honda x11 akrapovic był, czeka na następce
było na zimę: A6 C5 2.5tdi Tip ake Q Avant
było: skodzina megapałer fabia 1.2htp
było: e46 330d+ sedan manual 303@705
było: e39 530d T manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2011 07:26:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 13:40:18
Posty: 1015
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80b4
No tak ale załozyciel tematu pisze, ze jego nie interesuje moc i tuningu nie bedzie robił. W tym wypadku słabszy dwumas nie ma wiec znaczenia.
Moje zdanie jest takie - znajdziesz igłe 101 koni to bierz i sie nie zastanawiaj.
Znalezc super egzemplarz 130 konnego A4 to jak szukać igły w stogu siana.

Różnica tez jest taka, ze wersja 130 konna występuje takze z napędem quattro, którego slabsze wersje nie mialy.

Jesli nie zależy Ci na quattro czy tuningu silnika, to wersja 101 koni gorsza nie bedzie. Szkoda ze nie ma 6 biegów, ale szóstego biegu uzywasz tylko w trasie na autostradzie, a Ty bedziesz jezdzil w 90% po miescie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2011 01:05:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.paź.2011 19:11:40
Posty: 12
Lokalizacja: Zamość
Chciałbym sie dopytać odnośnie części których zużycie jest przewidywalne po przejechaniu określonej liczby kilometrów. Wiem że dużo zależy od eksploatacji jednak pewną średnią przebiegu można określić. Kupując auto które ma przejechane około 250 tyś kilometrów i które nie miało wiekszych napraw co można oczekiwać że niedługo '' padnie '' . I tak natknałem sie na ogłoszenie A4 B6 1.9 TDI ( czyli takie którego szukam ) i sprzedajacy podaje że auto w/g ksiązki serwisowej jest po wymianie wszystkich wtryskiwaczy , koła dwumasowego , uszczelnienia skrzyni biegów. Biorąc to pod uwagę i kupując auto powiedzmy z przebiegiem 250 tyś. a nie mające tych rzeczy robionych mozna oczekiwać że w niedalekiej przyszłości i mnie niedługo bedzie czekał własnie taki wydatek ? Co mozna oczekiwać do wymiany przy takim przebiegu ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2011 13:50:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
tedi39 napisał(a):
Chciałbym sie dopytać odnośnie części których zużycie jest przewidywalne po przejechaniu określonej liczby kilometrów. Wiem że dużo zależy od eksploatacji jednak pewną średnią przebiegu można określić. Kupując auto które ma przejechane około 250 tyś kilometrów i które nie miało wiekszych napraw co można oczekiwać że niedługo '' padnie '' . I tak natknałem sie na ogłoszenie A4 B6 1.9 TDI ( czyli takie którego szukam ) i sprzedajacy podaje że auto w/g ksiązki serwisowej jest po wymianie wszystkich wtryskiwaczy , koła dwumasowego , uszczelnienia skrzyni biegów. Biorąc to pod uwagę i kupując auto powiedzmy z przebiegiem 250 tyś. a nie mające tych rzeczy robionych mozna oczekiwać że w niedalekiej przyszłości i mnie niedługo bedzie czekał własnie taki wydatek ? Co mozna oczekiwać do wymiany przy takim przebiegu ?


hmm, wielce uogulniony temat bo na temat roznych 1,9 biblia, lecz 250tkm i wymienione PD pompo-wtryski to nie co dziwne, mniej dziwne przy 350tkm.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: