.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 11:12:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi 100 c4 problem ze sworzniem wahacza
PostNapisane: 30.paź.2011 15:10:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2011 14:19:01
Posty: 3
Jestem szczęśliwym posiadaczem c4 2.5 tdi Ostatnio wziąłem się za wymianę wahacza przód lewy i ku mojemu zdziwieniu u mnie sworzeń niema 19mm tylko 21 a takiego niema w sprzedaży .Nie wiem co jest grane????Morze ktoś spotkał się z czymś takim w c4. Po założeniu wahacza ze sworzniem 19mm i po skręceniu pozostaje luz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2011 19:29:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
wydaje mi się, że ktoś dłubał przy mcpersonie. widocznie kupił inny wahacz i rozwiercił otwór , co by wbić sworzeń...
u mnie takich problemów nie było...

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2011 22:39:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
Bardzo niewykluczone że wyrobiło się gniazdo sworznia w kolumnie (co się zdarza niestety) i dalej ktoś coś rzeźbił.

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2011 22:54:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.mar.2010 08:50:59
Posty: 264
Lokalizacja: Żory , Sari, Sohrau
Jak ja chciałem wymieniać swożnie , dowiedziałem, się, ze są niewymienne, że należy wymienić cały wahacz. tak też zrobiłem :peace:

_________________
Audi 100 C4, 2.0, PB + LPG - BYŁO
Mazda 323c BA, 1.3, 74 KM PB - BYŁO
Vw Golf III 1.9 GTD 75 KM - BYŁO
Opel Astra G Kombi 2.0 DTL 82 KM - BYŁO
BMW e39 520i 150 KM - BYŁO
Rover 75 2.6 V6 177 KM - JEST


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2011 23:02:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
falko29 napisał(a):
Jak ja chciałem wymieniać swożnie , dowiedziałem, się, ze są niewymienne, że należy wymienić cały wahacz. tak też zrobiłem :peace:


Bo w przypadku C4 tak właśnie jest.

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2011 05:53:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2010 17:25:44
Posty: 533
Lokalizacja: Liegnitz bierkenau
Auto: kibitka
jest możliwość wymiany sworznia...
http://www.hpa.ipr.pl/

cena wahacza 650 zł lemfordera


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2011 10:30:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Cytuj:
cena wahacza 650 zł lemfordera

tylko po co?
http://allegro.pl/trw-wahacz-przedni-au ... 58148.html
http://allegro.pl/wahacz-przod-audi-100 ... 11163.html
http://allegro.pl/moog-wahacz-lewy-przo ... 40324.html
3 w cenie 1, warto?
a bruno niech doda to:
http://allegro.pl/mac-person-audi-a6-c4 ... 12846.html

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2011 10:35:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2010 17:25:44
Posty: 533
Lokalizacja: Liegnitz bierkenau
Auto: kibitka
do C4 tansze o polowe niz do C3 :<


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2011 19:20:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2011 14:19:01
Posty: 3
Dzięki koledzy za podpowiedzi .Rozmawiałem z kolegą mechanikiem i mi potwierdził że gniazda w zwrotnicy z biegiem lat się wyrabiają ale można spróbować jeszcze powiększyć nacięcie gniazda w zwrotnicy gdzie przychodzi sworzeń to wtedy da radę mocniej ścisnąć śrubą a jak to nie pomorze to wtedy tylko szukać zwrotnice.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2011 21:09:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.paź.2011 20:58:06
Posty: 69
Lokalizacja: Toruń
bruno 007 napisał(a):
Dzięki koledzy za podpowiedzi .Rozmawiałem z kolegą mechanikiem i mi potwierdził że gniazda w zwrotnicy z biegiem lat się wyrabiają ale można spróbować jeszcze powiększyć nacięcie gniazda w zwrotnicy gdzie przychodzi sworzeń to wtedy da radę mocniej ścisnąć śrubą a jak to nie pomorze to wtedy tylko szukać zwrotnice.

Ja bym zbytnio nie kombinował, bo jak Ci sworzeń wyskoczy, to laweta !!! Do tego półoś wychodzi ze skrzyni begów, olej musisz uzupełnić, często też koło powygina błotnik i niszczy nadkole :/ . A podczas szybkiej jazdy jakby ,to się stało, to resztę dopowiedz sobie sam. Zapytaj swojego mechanika ...Ale to najgorszy scenariusz .

_________________
Audi A6 C4 2.0 16v ACE sedan


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2011 21:10:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
bruno 007 napisał(a):
można spróbować jeszcze powiększyć nacięcie gniazda w zwrotnicy gdzie przychodzi sworzeń to wtedy da radę mocniej ścisnąć śrubą


Uważaj, żeby za rok 1 listopada nie był też Twoim świętem. Kup używaną zwrotnicę za 100 zł i nie rób rzeźby z elementów, które decydują czy będziesz żył czy nie.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2011 21:17:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.mar.2010 08:50:59
Posty: 264
Lokalizacja: Żory , Sari, Sohrau
Cytuj:
wtedy da radę mocniej ścisnąć śrubą

ścisnąć i nadwyrężyć materiał,który pęknie prędzej, czy później...
Ludzie, przestańcie drutować ;/ ! Nie stać mnie na droższe częsci, to kupuję tańsze...
A zaś nie ma co przesadzać, ze do starej sety sa części takie drogie...

_________________
Audi 100 C4, 2.0, PB + LPG - BYŁO
Mazda 323c BA, 1.3, 74 KM PB - BYŁO
Vw Golf III 1.9 GTD 75 KM - BYŁO
Opel Astra G Kombi 2.0 DTL 82 KM - BYŁO
BMW e39 520i 150 KM - BYŁO
Rover 75 2.6 V6 177 KM - JEST


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 c4 problem ze sworzniem wahacza
PostNapisane: 03.lis.2011 18:01:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2008 17:22:35
Posty: 69
Lokalizacja: Steyr A / Kraków PL
Auto: Audi A6 C6 2.0TDI Avant `09
Ja w C3 dobierałem wahacz i były (mam nadzieję że dobrze pamiętam) sworznie 18mm i 19mm. Standard to 18mm i dostałem taki na Allegro za 50zł + przesyłka. Auto stare i przeszło wielu polskich "mechaników" ale 18 = 18. A za całą kolumnę jak musiałem wymienić to dałem 100zł. Wahacz pasował.

_________________
A6 C6 Avant 2.0TDI CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2011 18:30:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2010 17:25:44
Posty: 533
Lokalizacja: Liegnitz bierkenau
Auto: kibitka
50 zł kosztuje coś ala wahacz, który siada po 1 miesiącu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2011 19:02:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
Tomal napisał(a):
bruno 007 napisał(a):
Dzięki koledzy za podpowiedzi .Rozmawiałem z kolegą mechanikiem i mi potwierdził że gniazda w zwrotnicy z biegiem lat się wyrabiają ale można spróbować jeszcze powiększyć nacięcie gniazda w zwrotnicy gdzie przychodzi sworzeń to wtedy da radę mocniej ścisnąć śrubą a jak to nie pomorze to wtedy tylko szukać zwrotnice.

Ja bym zbytnio nie kombinował, bo jak Ci sworzeń wyskoczy, to laweta !!! Do tego półoś wychodzi ze skrzyni begów, olej musisz uzupełnić, często też koło powygina błotnik i niszczy nadkole :/ . A podczas szybkiej jazdy jakby ,to się stało, to resztę dopowiedz sobie sam. Zapytaj swojego mechanika ...Ale to najgorszy scenariusz .

Tomal ma rację. Miałem taką sytuację w V8 D11, w poprzednią zimę. Upalałem ostro auto na lotnisku. Wróciłem do domu, a pod garażem wyskoczył mi sworzeń.
Obrazek
Musiałem zmienić przy mrozie - 20 przeguby (wewnętrzny/zewnętrzny), półoś oraz połamałem zderzak :D. Zwrotnice się uratowały, choć mam już przygotowane kolejne. Wymieniłem od razu wahacze. Na koniec przegląd dla własnego bezpieczeństwa. Tanie nie zawsze znaczy złe. Kupiłem wahacze KAMOKA po ok 100zł/szt. Mam na nich niewiele 12 tyś km i wszystko jest ok. A przy moim zawieszeniu wszystko wybija się duuuużo szybciej niż w serii.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2011 19:38:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.gru.2008 10:32:31
Posty: 135
ale jak Wam wyskoczył sworzeń? ścieło śrubę? bo przecież trzpień sworznia ma podcięcie na rdzeń śruby...ja jechalem 15km bez w ogóle dokreconej nakrętki od śruby i nie wyskoczyło nic bo śruba byla na miejscu drutem obwiązana ;-))

ale bez śruby to chwila i wypada sworzeń z wahacza ;-) mnie wypadl ale jak przetaczałem auto po warsztacie :>


Aha...podziwiam Cię z tą Kamoką ;-) w tym sensie, że ja na wahaczu kamoka zrobiłem 4 tyś a na jakimś ruville za prawie 200zl może z 9tys....teraz ładuje albo lemforder albo oryginał jak dostanę w ASO...cena wprawdzie 2x tyle, ale mam nadzieję, że przeżyje to dłużej...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2011 21:53:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
audiV8q napisał(a):
ale jak Wam wyskoczył sworzeń? ścieło śrubę? bo przecież trzpień sworznia ma podcięcie na rdzeń śruby...ja jechalem 15km bez w ogóle dokreconej nakrętki od śruby i nie wyskoczyło nic bo śruba byla na miejscu drutem obwiązana ;-))

ale bez śruby to chwila i wypada sworzeń z wahacza ;-) mnie wypadl ale jak przetaczałem auto po warsztacie :>


Aha...podziwiam Cię z tą Kamoką ;-) w tym sensie, że ja na wahaczu kamoka zrobiłem 4 tyś a na jakimś ruville za prawie 200zl może z 9tys....teraz ładuje albo lemforder albo oryginał jak dostanę w ASO...cena wprawdzie 2x tyle, ale mam nadzieję, że przeżyje to dłużej...

Wypadł, bo z tego co pamiętam, to coś źle złożyłem. Nie za bardzo widać, ale robiłem to na drodze przed garażem i chciałem to poskładać jak najszybciej, bo było strasznie zimno. A co nagle, to po diable :621:

Na temat wahaczy KAMOKA nie mogę powiedzieć nic złego. Sam się dziwię, że tyle wytrzymały, przy tym zawieszeniu. Mam dość mocno zglebowane i strasznie twarde auto. Kto widział, ten wie. Elementy, które u mnie sypią się na potęgę, to górne mocowania amortyzatorów. Próbowałem różnych i najdłużej, bo około półtora roku (~15tyś km) wytrzymały Ruville.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2011 06:15:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2008 17:22:35
Posty: 69
Lokalizacja: Steyr A / Kraków PL
Auto: Audi A6 C6 2.0TDI Avant `09
ratmasta napisał(a):
50 zł kosztuje coś ala wahacz, który siada po 1 miesiącu


Przejeździłem ponad dwa lata na nim, auto przeszło dwa przeglądy na nim a auto zostało jakiś czas temu sprzedane. Nie oznacza to że jestem zwolennikiem wszystkiego co "nojtańse", może mi się po prostu udało z tym wahaczem...

_________________
A6 C6 Avant 2.0TDI CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2011 18:32:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.gru.2008 10:32:31
Posty: 135
Marianb napisał(a):
audiV8q napisał(a):
ale jak Wam wyskoczył sworzeń? ścieło śrubę? bo przecież trzpień sworznia ma podcięcie na rdzeń śruby...ja jechalem 15km bez w ogóle dokreconej nakrętki od śruby i nie wyskoczyło nic bo śruba byla na miejscu drutem obwiązana ;-))

ale bez śruby to chwila i wypada sworzeń z wahacza ;-) mnie wypadl ale jak przetaczałem auto po warsztacie :>


Aha...podziwiam Cię z tą Kamoką ;-) w tym sensie, że ja na wahaczu kamoka zrobiłem 4 tyś a na jakimś ruville za prawie 200zl może z 9tys....teraz ładuje albo lemforder albo oryginał jak dostanę w ASO...cena wprawdzie 2x tyle, ale mam nadzieję, że przeżyje to dłużej...

Wypadł, bo z tego co pamiętam, to coś źle złożyłem. Nie za bardzo widać, ale robiłem to na drodze przed garażem i chciałem to poskładać jak najszybciej, bo było strasznie zimno. A co nagle, to po diable :621:

Na temat wahaczy KAMOKA nie mogę powiedzieć nic złego. Sam się dziwię, że tyle wytrzymały, przy tym zawieszeniu. Mam dość mocno zglebowane i strasznie twarde auto. Kto widział, ten wie. Elementy, które u mnie sypią się na potęgę, to górne mocowania amortyzatorów. Próbowałem różnych i najdłużej, bo około półtora roku (~15tyś km) wytrzymały Ruville.



właśnie...jakie masz zawieszenie oraz konfiguracje kół i co możesz o tym zestawie powiedzieć? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2011 20:11:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2011 14:19:01
Posty: 3
Chyba będę szukał nowych (używanych ) zwrotnic lepiej nie ryzykować.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: