.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 16:37:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Audi 100 C3 2.4 D] ciśnienie oleju...
PostNapisane: 28.paź.2011 21:58:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2010 17:25:44
Posty: 533
Lokalizacja: Liegnitz bierkenau
Auto: kibitka
witam...
czy w skrzyni jest jakiś czujnik ciśnienia, poziomu oleju lub pompy sprzęgła???

audi 100 c3 '90 2.4 d manual


Ostatnio edytowano 11.mar.2012 12:28:06 przez ratmasta, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi 100 C3 2.4 D] czujnik cisnienia oleju w skrzyni?
PostNapisane: 29.paź.2011 08:48:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
ratmasta napisał(a):
witam...
czy w skrzyni jest jakiś czujnik ciśnienia, poziomu oleju lub pompy sprzęgła???

audi 100 c3 '90 2.4 d manual

Nie ma

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2011 21:45:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.gru.2008 17:41:02
Posty: 377
Lokalizacja: Wadowice
W skrzyni masz tylko czujnik prędkości i wyłącznik obwodu ekonomicznej jazdy,(nie mam pojęcia do czego służy) bo u mnie zadnego wskaznika nie ma a wylacznik w skrzyni jest.

_________________
http://www.audiklub.org/club/car/241.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2011 05:54:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2010 17:25:44
Posty: 533
Lokalizacja: Liegnitz bierkenau
Auto: kibitka
czujnik oleju się zaświeca na jałowych ale odziwo dopiero gdy jadę w trasie i zahamuje do zera to wtedy świeci i buczy....
Jutro na kanał czy czasem pompa olejowa nie siada, lub czujnik oleju


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2011 11:32:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.gru.2008 17:41:02
Posty: 377
Lokalizacja: Wadowice
Jest zawór przelewowy przy filtrze oleju i on sie zawiesza to jedna z mozliwych przyczyn.Zeby sprawdzic pompe to bedziesz potrzebował manometra(o ile dobrze pamietam z gwintem M10),sam czujnik jest łatwo sprawdzic ale jesli zaswieca sie po wlaczeniu zaplonu to czujnik jest ok.Gdyby sie nie zaswiecala to trzeba odlaczyc przewod od niego i przylozyc do masy,jesli sie zaswieci to czujnik jest do wymiany.

_________________
http://www.audiklub.org/club/car/241.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2011 14:35:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2010 17:25:44
Posty: 533
Lokalizacja: Liegnitz bierkenau
Auto: kibitka
1. gdzie w ogóle ten czujnik się znajduje?
2. kontrolka dla poziomu oleju i ciśnienia jest jedna?
3. może to wina kontrolki poziomu oleju?
4. Pójdę zaraz sprawdzić bo nie pamiętam co się zaświeca po załączeniu zapłonu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2011 16:43:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.gru.2008 17:41:02
Posty: 377
Lokalizacja: Wadowice
Czujniki ciśnienia oleju masz 2 i znajdują się po prawej stronie w bloku silnika gdy stoisz przed nim,jest czujnik niskiego i wysokiego cisnienia.
Nie masz kontrolki od poziomu oleju,masz tylko od cisnienia,poziom sprawdzasz tylko na bagnecie.

_________________
http://www.audiklub.org/club/car/241.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2011 16:52:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2010 17:25:44
Posty: 533
Lokalizacja: Liegnitz bierkenau
Auto: kibitka
kupiłem czujniki zaraz pójdę zamontować...
sprawdzę od razu zawór przy filtrze jak pisałeś...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2011 18:41:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2010 17:25:44
Posty: 533
Lokalizacja: Liegnitz bierkenau
Auto: kibitka
Niestety po wymianie czujnika niskiego ciśnienia problem dalej się pojawia...

1. Jadąc ok 100km/h przez ok 5 minut i nagle hamując do 0km/h świeci się czujnik oleju i piszczy buczek po kilku sekundach dzwięk i lampka powoli zanikają, gdy wciskam sprzęgło problem pojawia się znowu na kilka sekund i ustaje, pojawia się ponownie gdy wcisnę sprzęgło. Po ok minucie postoju gdy silnik chodzi na wolnych problemów nie ma...


2. Stojąc w korku temperatura silnika osiągnie 90 st załączy się wentylator, gdy zaczynam ruszać dodając za mało gazu obroty spadają wtedy pojawia się kontrolka oleju i piszczy buczek, dodając gazu problem znika...problem pojawia się tylko przy ok 90st przy temp. ok 80st nie ma żadnych problemów...

3. Olej zmieniany był w sierpniu...czy stracił lepkość?

4. Zamawiam nową pompę i sprawdzę od razu panewki..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2011 00:06:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.gru.2008 17:41:02
Posty: 377
Lokalizacja: Wadowice
Nie wydaje mi sie zeby pompa byla czemus winna,sprawdz odpowietrzanie bloku silnika i pokrywy zaworów,w pierwszej kolejnosci,nim wydasz kase na jakie kolwiek czesci,sprawdz manometrem cisnienie oleju,na wysokich i na niskich obrotach.

_________________
http://www.audiklub.org/club/car/241.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2011 09:06:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2010 17:25:44
Posty: 533
Lokalizacja: Liegnitz bierkenau
Auto: kibitka
tomek odnośnie zaworu przelewowego to chodzi ci o ten montowany w filtrze?

Generalnie zacząłem czytać o fiitrach i zastanawiam się jaki filtr rekomenduje producent...

Druga sprawa to chłodnica oleju może przyszedł czas na jej demontaż i oględziny?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2011 10:40:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.gru.2008 17:41:02
Posty: 377
Lokalizacja: Wadowice
Zawór przelewowy jest w korpusie gdzie przykreca sie filtr oleju,jesli filtr stawia za duzy opor to on sie otwiera,jesli dlugo tak bedziesz jezdzic to rownierz on sie przytka,audi ma dynamiczna kontrole cisnienia oleju,zalezne jest to od obrotów silnika,steruje tym przyekaznik pod deska rozdzielcza wiec mozliwe ze rownierz cos z tym ukladem moze byc nie tak,tak jak pisalem wyzej w pierwszej kolejnosci sprawdz cisnienie za pomoca manometra,jesli bedzie wszystko ok na niskich i na wysokich obrotach to bardzo prawdopodobne ze cos nie tak z elektryka,jesli cisienie jest za niskie lub za wysokie na konkretnych obrotach to dopiero wtedy przyjrzalbym sie zaworowi i samej pompie.
Chlodnica oleju nie ma tutaj nic do rzeczy,olej przeplywa przez nia dopiero po otwarciu termostatu a jesli nawet by nie przeplywal to i tak bys tego nie odczul.
Jesli chodzi o filtr oleju to bardzo dobre sa nasze polskie Filtrony,orginalnie to byl napewno Bosch,polecam tez filtry Mann.

_________________
http://www.audiklub.org/club/car/241.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi 100 C3 2.4 D] ciśnienie oleju...
PostNapisane: 15.mar.2012 19:56:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2010 17:25:44
Posty: 533
Lokalizacja: Liegnitz bierkenau
Auto: kibitka
Właśnie zamontowałem zegar z pomiarem ciśnienia oleju na stałe i:
- Smok wyczyszczony jak i cała miska z ewentualnych osadów
- Ciśnienie na zimnym silniku obroty jałowe ok 3000 hPa
- Ciśnienie przy obrotach ok 2000 obr/min ok 4000 hPa
- Ciśnienie na wolnych obrotach gdy silnik nagrzany ok 900 hPa
- Ciśnienie przy obrotach ok 2000 obr/min wynosi ok 2000 hpa
- Gdy silnik nagrzany, załączy się wentylator, zaciągnę ręczny, wbiję 1 bieg i próbuję ruszać przy czym obroty spadają do ok 600-700 obr/min ciśnienie spada do ok 500 hPa lampa świeci a brzęczyk piszczy cały czas...

Książka pisze:
1. Jeśli obroty silnika są niższe od 2000/min i jednocześnie ciśnienie spada poniżej 300 hPa, to zapala się lampka ostrzegawcza ciśnienia oleju na tablicy rozdzielczej. Przy obrotach silnika powyżej 2000/min ciśnienie oleju musi wynosić w silnikach wysokoprężnych z doładowaniem ok 900 hPa w przeciwnym miga lampka i rozlega się brzęczyk.
2. Silnik wysokoprężny bez doładowania
- Ciśnienie kontrolne 1200-1600 hPa - czujnik 1400 hPa
3. W czasie jazdy błyska lampka kontrolna, włącza się brzęczyk:
- Uszkodzony czujnik ciśnienia 1400 hPa
- Jeśli ciśnienie oleju jest prawidłowe, sprawdzić przekaźnik sterujący z oprawki
4. Czujnik niskiego ciśnienia 300 kPa - Najniższe jakie uzyskałem wynosi ok 500 kPa

PS. Co wy na to?
Jakie w końcu powinno być ciśnienie oleju na jałowych i przy 2000/min gdy silnik nagrzany?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi 100 C3 2.4 D] ciśnienie oleju...
PostNapisane: 20.mar.2012 16:42:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2010 17:25:44
Posty: 533
Lokalizacja: Liegnitz bierkenau
Auto: kibitka
Można zamknąć...
Ciśnienie ok zegary poszły się jeb...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 63 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: