.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 05:53:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 Avant Quattro] Momenty dokręcania tylnego zawieszenia
PostNapisane: 07.lis.2011 13:41:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.cze.2007 10:40:57
Posty: 24
Witam.
Jeśli ktoś dysponuje konkretną wiedzą na ten temat bardzo proszę o podanie monentów dokręcania elementów tylnego zawieszenia (podstawa kolumny do nadwozia, wahacze, itd.). Na dniach czeka mnie wymiana tulei górnego oraz dolnego wahacza, a jak wiadomo części te nie należą do najtańszych, więc chciałbym poskładać wszystko tak, aby wytrzymało jak najdłużej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2011 22:11:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Jako ze nikt nie kwapi się z odpowiedzią ( bo po prostu zawiechy nie skręcamy dynamometrykiem - ja skręcam po prostu mocno) odpowiem tak: pamiętaj o dokręcaniu wszystkich śrubek nie NA PODNOŚNIKU, a wtedy kiedy auto stoi na kołach - to jest najważniejsze.

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2011 18:00:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.cze.2007 10:40:57
Posty: 24
A czy jest ktoś może w posiadaniu książki "Audi 90 Quattro Coupe Quattro - Reparaturanleitung" ? Może tam znajdę jakieś poglądowe informacje na interesujący mnie temat, bo samo określenie "MOCNO" kompletnie do mnie nie przemawia :|
I nie wierzę w to, że żaden z użytkowników nie dysponuje Autodatą, co najwyżej nikt z tu obecnych nie dysponuje dobrymi chęciami do udzielenia pomocy. A informacje o które proszę bez wątpienia przydadzą się nie tylko mi, ale również całej rzeszy domorosłych mechaników, którzy z zamiłowania do swoich samochodów sami podejmują się wszelkich napraw i remontów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2011 09:46:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lut.2007 13:19:17
Posty: 210
Lokalizacja: okolice Puław
Dane dla B5 quattro, allle to jest praktycznie to samo co B4 quattro

Obrazek

no i pamiętaj o radzie makaon'a coby skręcać już na kołach.
Są sytuacje, że dynamometryk za nic Ci nie podejdzie, i wtedy pozostaje jedynie skręcić "mocno/z wyczuciem" ;)

Pozdro

_________________
jest B6 AVF quattro, pierwszy diesel i chyba jednak ostatni ;)
było B5 AAH quattro
krótko był Ford Thunderbird Lx 4.6 v8
było B4 AAH quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2011 18:52:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.cze.2007 10:40:57
Posty: 24
No i WIELKIE dzięki kolego :) Zwracam zasłużony honor, jednak są tutaj ludzie skorzy do udzielenia pomocy :)
A swoją drogą, nie uważacie, że 55 Nm wydaje się słabo jako na podstawę kolumny do nadwozia? W książce "obsługa i naprawa Audi 80" podana jest wartość 150 Nm.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: