.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lut.2025 19:02:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2011 08:35:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
ja mysle, ze powinienes zaczasc od wymiany termostatu.
pozniej wykonac logi łącznie z dynamicznymi.

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2011 16:02:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Termostat wymieniony (oryginał z ASO wytrzymał niecałe 15 tyś km). Uchylał się dużo za wcześnie i nie domykał się do końca. Teraz bez problemu silnik rozgrzewa się do 100 stopni i tak trzyma. Bloki zacząłem robić przy 90 stopniach wg VAG. Miedzy czasie temperatura doszła do 100. Oto nowe logi:

Bloki pomiarowe:
000: Log (1 - 000)
001: Log (6 - 001)
003: Log (8 - 003)
004: Log (7 - 004)
007: Log (5 - 007)
011: Log (4 - 011)
013: Log (0 - 013)
014: Log (3 - 014)
018: Log (2 - 018)
Nastawy podstawowe:
003: Log (0 - 003)
004: Log (1 - 004)
011: Log (2 - 011)

I jak to wygląda?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2011 20:09:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
Wygląda to dobrze, ale i tak ciągle duża, choć w normie, dawka paliwa na biegu jałowym. Moze ten typ silnika tak ma ? Niech się wypowiedzą ci, co taki wóz ujeżdżają. Ja mam w AKE około 5...6mg, a mam automat.
Gdyby kąt wtrysku był ustawiony na 2 stopnie to pompa by także na biegu jałowym go nastawiła, a tak lekko go nie osiąga, ale to także nie problem, bo jest w prawidłowym przedziale.

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2011 22:50:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
tez wymienilem na oryginalny z aso. przejechal do tej pory jakies 25 tys km i ma sie dobrze, zdarza sie czasem cos wadliwego....

zrob dynamiczne logi.

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2011 09:21:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
motor afb
02.2008 (byly podniesioane wolne obroty w adaptacjach)
766 7,8 21,4
766 8,2 20,8
766 7,8 20,8

pozniej kiedys zrobilem logi (po prawie 2 latach i bez podniesionych wolnych obrotow - okolo 50tys km zrobiome pomiedzy logowaniami)
742 6 20,2 81,9
742 6 20,2 81,9
742 6 20,2 81,9
742 6 20,2 81,9


Jak sie kiedys wysikal olej z tiptronica (zrabal sie) wlaczylem logowanie i bylo 5.5
Generalnie jezeli wszystko pasuje do siebie (nie ma duzej dawki i malego CF albo malej dawki i duzego CF) uznalbym ze jest ok
Ten AKN ma obroty jak ja w momencie gdy byly podniesione wiec dawka tez moze byc wieksza niz przy 742
Auto z watku ma ustawiony kat wtrysku dostatecznie poprawnie (polecam skromnie moje wypociny na temat kata wtrysku - link w podpisie) - mianowicie auto nie osiaga zadanego przez ECU kata wtrysku!
Zadane przez ECU (004S) to 1.6ATDC a kat faktyczy okolo 1ATDC (no i wysterowanie na 100% swiadczace o tym ze pompa doszla do maksymalnego ATDC wynikajacego z fizycznego ustawienia).. Wchodzimy do 004BS i na late widzimy dokladnie te wartosci
Zapewne jakby przestawic kat tak aby bylo osiagalne na late te 1.6 (np 2ATC - bez wskazania ze to jakas magiczna wartosc) to w tym momencie w 004S ECU wysterowalby kat 1,6 (zakladam, ze jak konstruktorzy taki kat zadali to jest on optymalniejszy) i prawdopodobnie dawka by minimalnie spadla
Poniewaz kat wtrysku ustawiony jest poprawnie (0-4ATDC - tak mowi instrukcja) nie zachecam do zadnego grzebania bo lepsze jest wrogiem dobrego!!!
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2011 15:25:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Jak przestawić te obroty biegu jałowego na niższe?
Kąt wtrysku ustawiłem na około 1ATDC zgodnie z zaleceniami wyczytanymi z forum. Wcześniej było ustawione na około 2 BTDC. Więc nie ma problemu z przestawieniem na 2 ATDC :-) 10 min roboty :D

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2011 17:48:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
photokom napisał(a):
Jak przestawić te obroty biegu jałowego na niższe?

w adaptacjach (w szukaj namierzysz) - tylko przestawiasz je tylko wtefy jak byly przestawione na wieksze!!! (obstawiam, ze nie sa - wiec ogranicz sie do weryfikacji chwilowo)
photokom napisał(a):
Kąt wtrysku ustawiłem na około 1ATDC zgodnie z zaleceniami wyczytanymi z forum.

zapytaj sie tych co tak radzili jezeli kat optymalny w kazdym przypadku jest 1ATDC to dlaczego Twoje ECU probuje ciagle wysterowac inny kat? Czy inzynierowie audi/vw to kretyni czy jednak w teorii o 1ATDC cos sie kupy nie trzyma?
photokom napisał(a):
Więc nie ma problemu z przestawieniem na 2 ATDC :-) 10 min roboty :D

a po co chesz so brudzic jezeli masz wartosc poprawna? Jezeli jednka sie nudzisz to prosba bys zlogowal po ustawieniu 004S, 001S, 013S, 014S (tylko z mojej niezdrowej ciekawosci: czy spadnie dawka, czy spadna korekcje, czy zmieni sie zadany przez ECU kat wtrysku - przed zmiana zloguj ponownie 001S by potwierdzic obecne wartosci....)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2011 19:26:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
Poprawna wartosc to 0....4 stopnie opóźnienia. Ale ... ustaw sobie -4 i uruchamiaj na mrozie auto a potem ustaw sobie 0 i uruchamiaj na mrozie auto. Przy 4 i przy 0 będzie teoretycznie ok, ale praktycznie już nie do końca.

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: