.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lis.2024 10:50:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2011 18:36:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.lis.2011 04:12:56
Posty: 15
"jesli skrzynka zachowuje sie mniej wiecej jak na filmiku ponizej to spij spokojnie" coś takiego

a mam jeszcze pytanie odnośnie użytkowania Multi - jeżdzę dużo po mieście i czasami trzeba przyspieszyć żeby przed kogoś wskoczyć - czy jak będe wtedy wciskał mocniej gaz (tak jak na filmiku) to czy to nie zrobi krzywdy tej skrzyni?

"taka mala rada, wygon z garazu tego strucla i wstaw tam Audi" hehe nie wiem czy się zmieści... dopiero będe robił pomiary - bo garaż mały i wpierw muszę też w nim zrobić mały porządek, żeby czasem jakiś młotek nie spadł na Audi ;]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2011 18:40:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.kwi.2008 18:27:20
Posty: 102
Lokalizacja: Wielkopolskie
Możesz spokojnie wciskać KickDowna. Skrzyni nie zaszkodzisz - byle byś tego nie robił ze "stójki" (z rolki nie widzę problemu).

_________________
A4 2.0 2000 ALT 96kW (Multitronic)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2011 19:10:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.lis.2011 04:12:56
Posty: 15
OK, dzięki za radę:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2011 19:30:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.kwi.2008 22:16:10
Posty: 56
Lokalizacja: Bydgoszcz
Cytuj:
Np. mam bramę z domu pod górkę - kiedyś musiałem włączać ręczny (który tez się przez to rozwalił) lub wyłączać silnik i zostawiać na "1" żeby auto nie zjezdzalo - teraz włączam "P" i mam spokój... jestem zadowolony, byle tylko nic nie nawali

Tego nie rób.Zasada jest taka,że najpierw włączasz ręczny a dopiero potem zmieniasz przełożenie na "P"(oczywiście wszystko przy wciśniętym hamulcu głównym".I odwrotnie.Jak chcesz ruszyć to noga na hamulec,wyłączasz ręczny i wrzucasz na "D".Położenie parkingowe nie zastępuje ręcznego,zostawiająć autko na "P" pod górkę niepotrzebnie przeciążasz zapadki w skrzyni

_________________
A6 C5 Avant TIP 2.4+Lpg Prins 2000r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2011 19:59:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
robroy67 napisał(a):
Cytuj:
Np. mam bramę z domu pod górkę - kiedyś musiałem włączać ręczny (który tez się przez to rozwalił) lub wyłączać silnik i zostawiać na "1" żeby auto nie zjezdzalo - teraz włączam "P" i mam spokój... jestem zadowolony, byle tylko nic nie nawali

Tego nie rób.Zasada jest taka,że najpierw włączasz ręczny a dopiero potem zmieniasz przełożenie na "P"(oczywiście wszystko przy wciśniętym hamulcu głównym".I odwrotnie.Jak chcesz ruszyć to noga na hamulec,wyłączasz ręczny i wrzucasz na "D".Położenie parkingowe nie zastępuje ręcznego,zostawiająć autko na "P" pod górkę niepotrzebnie przeciążasz zapadki w skrzyni


dokładnie a jak chcesz sobie jeszcze lepiej o skrzynie zadbać to zmieniaj powoli z D na R około sekunde na N przytrzymaj :peace:

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2011 21:13:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
robroy67 napisał(a):

Tego nie rób.Zasada jest taka,że najpierw włączasz ręczny a dopiero potem zmieniasz przełożenie na "P"(oczywiście wszystko przy wciśniętym hamulcu głównym".I odwrotnie.Jak chcesz ruszyć to noga na hamulec,wyłączasz ręczny i wrzucasz na "D".Położenie parkingowe nie zastępuje ręcznego,zostawiająć autko na "P" pod górkę niepotrzebnie przeciążasz zapadki w skrzyni


jej skad Ty takei teorie masz?????

jedynie moge sie zgodzic z tym recznym jak auto stoi na pochylej drodze, bo pozniej trzeba "wyszarpnac" tą wajche.

cala reszta to miedzy bajki.

kolego, jezdzij, jezdzij i jezdzij. to jest auto a nie jajko.

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2011 21:15:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.kwi.2008 22:16:10
Posty: 56
Lokalizacja: Bydgoszcz
zegar napisał(a):
robroy67 napisał(a):

Tego nie rób.Zasada jest taka,że najpierw włączasz ręczny a dopiero potem zmieniasz przełożenie na "P"(oczywiście wszystko przy wciśniętym hamulcu głównym".I odwrotnie.Jak chcesz ruszyć to noga na hamulec,wyłączasz ręczny i wrzucasz na "D".Położenie parkingowe nie zastępuje ręcznego,zostawiająć autko na "P" pod górkę niepotrzebnie przeciążasz zapadki w skrzyni


jej skad Ty takei teorie masz?????

jedynie moge sie zgodzic z tym recznym jak auto stoi na pochylej drodze, bo pozniej trzeba "wyszarpnac" tą wajche.

cala reszta to miedzy bajki.

kolego, jezdzij, jezdzij i jezdzij. to jest auto a nie jajko.




Z praktyki i doświadczenia kolego ....Automatami jeżdżę już 26 latek

edit
właśnie..wyszarpnąć.Zastanów sie skąd wyszarpujesz

_________________
A6 C5 Avant TIP 2.4+Lpg Prins 2000r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2011 21:18:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
robroy67 napisał(a):


Z praktyki i doświadczenia kolego ....Automatami jeżdżę już 26 latek

edit
właśnie..wyszarpnąć.Zastanów sie skąd wyszarpujesz


i co z tego? a ja 3 lata i wcale nie czuje sie gorszy.

w skrzynie wchodzi "bolec" ktory blokuje caly uklad napedowy, jedyny minus ze ciezko sie wajche wyciaga wtedy, skrzyni az takiego zlego sie nic nie dzieje

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2011 21:19:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.kwi.2008 22:16:10
Posty: 56
Lokalizacja: Bydgoszcz
zegar napisał(a):
robroy67 napisał(a):


Z praktyki i doświadczenia kolego ....Automatami jeżdżę już 26 latek

edit
właśnie..wyszarpnąć.Zastanów sie skąd wyszarpujesz


i co z tego? a ja 3 lata i wcale nie czuje sie gorszy.

w skrzynie wchodzi "bolec" ktory blokuje caly uklad napedowy, jedyny minus ze ciezko sie wajche wyciaga wtedy, skrzyni az takiego zlego sie nic nie dzieje

I słusznie,nie czuj sie.
Każdy robi jak mu rozum podpowiada.Jak coś szarpiesz to urwiesz:D>I nie jest to na pewno żaden bolec:D:D

Koniec OT

_________________
A6 C5 Avant TIP 2.4+Lpg Prins 2000r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2011 22:33:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.kwi.2008 18:27:20
Posty: 102
Lokalizacja: Wielkopolskie
Kolega robroy67 ma rację - hamulec ręczny bardzo pomaga odciążyć skrzynię i należy go stosować. To tylko kwestia wyrobienia sobie nawyku aby wraz z P zostawić autko na ręcznym.

_________________
A4 2.0 2000 ALT 96kW (Multitronic)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2011 22:47:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Hmm z tego co kojarzę, w przypadku Tipa, jest to system zapadek gdzieś międzu konwerterem a samą skrzynią (o ile odbrze pamiętam schemat - to błokują wałek sprzęgłowy skrzyni) - więc sam sens stosowania ręcznego jest ( o wiele łatwiej wypiąć P jeśli auto stoi na jakimś pochyłem terenie, ale żeby to w jakiś sposób odciążało skrzynie to mi się nie wydaje.
N - słyszałem znowu teorię aby zminimalizować czas przełączania R-D i odwrotnie, wtedy skrzynia nie ma czasu ( nie widzi dzwigni w położeniu N) aby zaskoczyć na to N po drodze, i problem nie istanieje - tak robię, czy dobrze czas pokaże.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2011 22:58:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.kwi.2008 18:27:20
Posty: 102
Lokalizacja: Wielkopolskie
W tym przypadku blokada nie ma nic wspólnego z wałkiem sprzęgłowym. Do drążka wybieraka masz przyczepiony mechanizm sterujący ustawieniem zapadki. W pozycji P zapadka blokuje koło zębate znajdującego się na drugim zestawie bieżni po stronie dyferencjału...

_________________
A4 2.0 2000 ALT 96kW (Multitronic)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2011 23:13:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
Zagor napisał(a):
N - słyszałem znowu teorię aby zminimalizować czas przełączania R-D i odwrotnie, wtedy skrzynia nie ma czasu ( nie widzi dzwigni w położeniu N) aby zaskoczyć na to N po drodze, i problem nie istanieje - tak robię, czy dobrze czas pokaże.


ja takiej teorii nie slyszalem, ale wlasciwie ją stosuje.
przelaczajac wolno wajche od biegow, by jechac do przodu, skrzynia wrzuci najpierw wsteczny, pozniej luz, a na koniec bieg do przodu,

jesli zas jedynm zdecydowanym ruchem wrzuci sie z pozycji P na D, biegi R i N sa pomijane.

czy napewno sa pomijane, czy to takie odczucie to nie wiem.
ale chyba lepiej zmienic bieg gwaltownym ruchem i miec zapiety odpowieni bieg, niz zaliczac wszystkie by doisc do D.

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2011 00:07:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.lis.2011 04:12:56
Posty: 15
ciekawe rzeczy piszecie...

czy ktoś może sensownie uzasadnić czy lepiej dla samochodu jest przerzucać biegi szybko, jednym gwałtownym ruchem, czy powoli przechodzić przez każdy z kolejnych aby wrzucić bieg docelowy? A może to wcale nie ma żadnego znaczenia?
Ja słyszałem ze jak sie jeździ automatem to najlepiej na trasie w ogóle nie wrzucać "N"

Od dziś będę stosować ręczny razem z P - tyle że on jest trochę niefajnie ułożony akurat w audi - bo trzeba podnieść podłokietnik.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2011 00:16:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.kwi.2008 18:27:20
Posty: 102
Lokalizacja: Wielkopolskie
IMO czas przelotu lewarkiem nie ma takiego znaczenia jak to, aby nie ruszać z kopyta zaraz po wrzuceniu D. Spokojnie wrzucasz "Drive", spokojnie puszczasz hamulec dajesz mu samemu przejść w tryb pełzania i dopiero wciskasz gaz - to już super optymalne warunki pracy dla tej skrzyni.

W trakcie krótkich postojów (np. światła) nie wrzucaj N lub P tylko spokojnie czekaj z nogą na hamulcu. System został tak zaprojektowany, że nie musisz wciskać pedału w podłogę - lekkie naciśnięcie wystarczy aby przytrzymać auto w pozycji... Jeśli już przestój się przedłuża - OK, wbijaj na P. Tylko pamiętaj aby wrzucić D na kilka sekund zanim ruszysz (niech zaworki i ciśnienie ustawią się do optymalnych wartości).

Absolutnie w trakcie jazdy nie wolno wrzucać N (robisz to dopiero po zatrzymaniu pojazdu). Generalnie poza sytuacjami awaryjnymi (kanał, holowanie) ta pozycja używana jest tylko do przejścia z R na D i odwrotnie.

Co do załączania ręcznego - nie trzeba podnosić podłokietnika, kwestia wprawy.

Przy szybkim przerzucaniu lewarkiem, żaden tryb nie jest pomijany - także pozycje pośrednie. Inna kwestia, że odświeżanie interfejsu jest kiepskie i wszystkiego w VAG/VCDS nie zobaczysz. Nie znaczy to jednak, że sterownik tego nie widzi ;)

_________________
A4 2.0 2000 ALT 96kW (Multitronic)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2011 02:13:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2011 12:42:49
Posty: 2346
Lokalizacja: Lubelskie
Bart-S napisał(a):
... Jeśli już przestój się przedłuża - OK, wbijaj na P. Tylko pamiętaj aby wrzucić D na kilka sekund zanim ruszysz (niech zaworki i ciśnienie ustawią się do optymalnych wartości).
..


ile ludzi tyle szkół- mi z kolei wpajano, żeby pod żadnym pozorem na długo nie zostawiać na P przy odpalonym aucie, bo omijana jest wtedy chłodniczka oleju w skrzyni- ile w tym prawdy to nie mam pojęcia (człowiek się uczy całe życie)
p.s. na światłach i w korkach też ciągle na D, ze stopą na hamulcu (tym bardziej jak jest pod górkę i auto nie pełza samo)
p.s.2 ogólnie szkół co do jazdy na automacie jest multum i nawet repetytoria- co portal to inne..szkoda słów...

p.s.3 i tu ZONK- koleg chciał kupić c5 z tipem i jakiś fachur co pracował w serwisie audi we wrocku- wpoił mu, że tip to zło wcielone, że multi lepsze mln razy, że naprawa tipa to 4-6 (a nawet8) tyś, a multi to pikuś w naprawie i maaaaaaax koszt naprawy to 2-3tyś- i teraz kolega poszukuje c5 bez q- co by było z multi- bo go tak naświecił pracownik ASO (i kto mnie teraz do ASO przekona?? aa tfuuuuuuu)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2011 02:35:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.kwi.2008 18:27:20
Posty: 102
Lokalizacja: Wielkopolskie
dymian1987 napisał(a):
ile ludzi tyle szkół- mi z kolei wpajano, żeby pod żadnym pozorem na długo nie zostawiać na P przy odpalonym aucie, bo omijana jest wtedy chłodniczka oleju w skrzyni- ile w tym prawdy to nie mam pojęcia (człowiek się uczy całe życie)


Teoria z P to oczywiście bzdura... Raz, że chłodzenie ATF masz zintegrowane z chłodzeniem silnika (czyli poza skrzynią), dwa pompa jest napędzana z wałka wejściowego a nie systemu przenoszącego napęd (zatem blokada przekładni za pomocą opisanej wcześniej zapadki nie wstrzymuje działania pompy).

_________________
A4 2.0 2000 ALT 96kW (Multitronic)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2011 09:54:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
a jak to jest zrobione ze po puszczeniu hamulca auto zaczyna sie toczyc?
takie polsprzeglo?

na dobra sprawe stanie w korkach z wcisnietym hamulcem i D tez obciaza skrzynie, bo skrzynia proboje sie toczyc, a my jej przeszkadzamy trzymajac hamulec. :diabel:

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2011 10:03:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Eee, to nie tak, skrzynia wie że wcisnąłęś hamulec i ustwia inaczej zaworki, dlatego ważne w AT żeby czujnik stop był sprawny :)

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2011 10:11:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
Zagor napisał(a):
Eee, to nie tak, skrzynia wie że wcisnąłęś hamulec i ustwia inaczej zaworki, dlatego ważne w AT żeby czujnik stop był sprawny :)



aaaaa to popatrz nie wiedzialem :)

ale trzymajac hamulec, lekko go odpuszczajac, auto zaczyna sie toczyc, pomimo ze swiatla stopu jeszcze sie swieca. czyli zaworki zaczunaja trybic?

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: