.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lut.2025 20:10:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [S6 C5 ANK] (jak zbadać g70?) Prośba o ocenę logów
PostNapisane: 10.lis.2011 19:10:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2008 15:02:41
Posty: 671
Lokalizacja: Wrocław
Auto: było
Ostatnio po podróży pojawił mi się błąd silnika:
17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean
co sugerować może wadliwą pracę przepływki. Nie wyczuwałem, aby auto jechało gorzej.
Kiedyś się też pojawił i nie wyskakiwał przez długi czas. Skasowałem i się nie pojawił już.
Dziś jadąc sobie dwupasmówką, dałem się sprowokować i wdepnąłem w podłogę, wchodząc dość szybko w zakręt zapaliła mi się kontrolka ESP, jak stanąłem obroty mocno spadły i samochód się dławił. Przygazowałem, obroty poszły w gorę i zgasł. Po odpaleniu to samo.
Do domu, kompa na kolana i czytamy (głupi nie zapisałem błędów).
W kontrolerze ABS, błąd - brak komunikacji z ECU, kasowanie nic nie dało. W silniku błąd przepływomierza, po skasowaniu, błąd ESP dał się skasować. Wszystko jest teraz ok, ale....zastanawiam się czy przepływomierz nie dokonuje żywota i czy czasem nie powinienem go wymienić. I tu pytanie - czy opisane sytuacje mogą sygnalizować jego koniec? Jak ewentualnie sprawdzić przepływkę? Może z bloków się da coś wyczytać?
Chętnie bym zrobił logi ale nie bardzo wiem jak się do tego zabrać w V8.
Dzięki


Ostatnio edytowano 16.lis.2011 10:13:34 przez smola2, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2011 19:16:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Hmm, jedyne co mogę Ci zaproponować, to mogę sprawdzić u siebie jak wygląda ilośc powietrza ssana przez silnik, jest w którejś z grup - ale też nie wiem czy u mnie jest wszystko OK - ale takich objawów jak Ty nie miałem.

Edit

Grupa 002 w silniku, pole 3 - injection time w ms, grupa 4 wskazanie AirMass w g/m
grupa 3 wartości w jałowym (wyłączone wszystkie odbiorniki (światla, klima itd) to 1-5 ms
grupa 4 bieg jałowy podobnie jak wyżej wartośc pomiędzy 3,5 - 7 g/s

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Ostatnio edytowano 10.lis.2011 19:43:36 przez Zagor, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2011 19:18:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2008 15:02:41
Posty: 671
Lokalizacja: Wrocław
Auto: było
To bardzo Cię o to proszę. Porównamy, jak będzie duża różnica to chyba będzie coś na rzeczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2011 19:44:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Edytowałem, sprawdź, ew ja zaraz jadę to jak wróce to sprawdzę i wrzucę dane.

EDIT

Sprawdziłem, u mnie w w/w warunkach jest 5.89 g/s.
W czasie jazdy nie sprawdzałem, ale jak chcesz, to jutro mogę ci zlogować tą grupę i do tego 001 (w niej chyba jest obciążenie silnika)

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2011 21:29:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2008 15:02:41
Posty: 671
Lokalizacja: Wrocław
Auto: było
u mnie ciężko jednoznacznie stwierdzić bo ciągle się zmieniają te wartości. Ale w tych warunkach oscylują w okolicach 6g/s i 3,5ms...
Loguje się tak jak TDI?? Bo musiałbym u siebie zrobić...coś mi ogólnie nie pasuje z powietrzem :)
A takie, może głupie pytanie ale nie wychodziłem daleko poza odczyt błędów i grup w VAG-COMie/VCDSie. Jak wejdę w kontroler silnika, to jest zakładka pokaż gotowość czy coś takiego. Tam są wskazania czujników/ systemów. Czy zawarte tam informację są cenne i wykazują na coś konkretnego? :D bo nie ukrywam, że nie wszędzie jest zielono...
Zagor - dzięki wielkie za wskazania.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2011 21:41:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
To jest test tzw stan gotowości - czyli czy wszystkie układy są, pracuja OK, jak jest coś nie tak, to wrzucaj ktoś pomoże :)
Loguje się tak samo jak TDI - tylko chyba na 3 biegu w trybie Tiptronic, bo na 4 to trzeba gdzieś na autobahn skoczyć żeby dokręcić do odcinki :), na trzecim też będzie mocno poza przepisami, ale co zrobic, jak cżłowiek chce auto zdiagnozować :)

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2011 21:58:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2008 15:02:41
Posty: 671
Lokalizacja: Wrocław
Auto: było
no akurat mam pod nosem piękną, nową, dwupasmową i co najważniejsze jak na razie niemal pustą drogę S3 do Szczecina. Przejadę się jutro.
link do stanu gotowości:
http://img249.imageshack.us/img249/9407/vcds.jpg
Jeżeli po wynikach tych testów można wnioskować o upadłości poszczególnych elementów to coś chyba trzeba będzie podziałać...:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2011 19:46:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
A motor dogrzany był w czasie tego testu gotowości, bo musi mieć 90stC.
Z tego co widzę to wydaje mi się że nie, albo masz problem z sondami, systema dodatkowego powietrza, i poprawnym działaniem katalizatorów, oraz systemem par paliwa - to chyba nie możliwe :( byłoby sporo błędów w ECU silnika.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2011 11:19:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2008 15:02:41
Posty: 671
Lokalizacja: Wrocław
Auto: było
miał ok 80 stopni. Sprawdzę jeszcze raz na porządnie rozgrzanym. Błędów nie ma na silniku poza tym pre-injection system. Wyskakuje sporadycznie na zimnym. Nie mam jak się do tego zabrać narazie. A co do kata to chyba zrobię coś takiego jak Ty..Bo z tego co widzę to chyba moje auto ma problemy z oddychaniem. Co do sondy, to fakt, jedna jakby nie działała w ogóle - nawet podczas jazdy wskazania "0".


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2011 11:31:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
No to trzy z błędów stanu gotowości mamy ogarnięte, powoduje je martwa sonda :(
- oxygen sensor heating
- oxygen sensors
- catalitic converters
Wymień koniecznie sondę, jeśli na nową, to niestety obie byłoby najlepiej.
Pozostaje do sprawdzenie system dodmuchui powietrza, i odpowietrzenie zbiornika paliwa, czy jak zapalisz rano zimne auto, to słychać takie buczenie jakby z wielkiej suszarki, które milknie po kilkunastu sekundach??
A z zaworem par paliwa - na jałowym jest na obudowie FP, powinien miarowo cykać, jak dotkniesz ręką to czuć jego pracę.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2011 12:16:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2008 14:07:41
Posty: 219
Lokalizacja: wołomin
Auto: A6 C6 CAJA
smola2 napisał(a):
Jak wejdę w kontroler silnika, to jest zakładka pokaż gotowość czy coś takiego. Tam są wskazania czujników/ systemów. Czy zawarte tam informację są cenne i wykazują na coś konkretnego? :D bo nie ukrywam, że nie wszędzie jest zielono...


Po skasowaniu błędów zawsze tam będzie czerwono, bo Readiness też się kasują. Zauważ, że tam jest "Failed or Incomlete" - być może świeżo po skasowaniu błędów jesteś właśnie w fazie "Incomlete". Te Readiness się po jakimś czasie skompletują jak będziesz normalnie jeździł, albo w VCDS jest cała procedurka przeprowadzenia testów na "zazielenienie" wskazań ;) .
Powyższe oczywiście nic jeszcze nie mówi o sprawności sond, ale jeżeli któraś byłaby niedziałająca, to dostaniesz info na wskaźniki w postaci zapalonej lampki MIL.
Na Twoim miejscu nie przejmował bym się teraz tym, co jest w Readiness

_________________
Uzyskałeś pomoc na Forum? - odwiedź TEN WĄTEK
Pozdrawiam
zbig_wwl

2018- > ;-))) A6C6 sedan q 3.0TFSI CAJA
2013- > 2018Obrazek Allroad C5 q 2.7 ARE -> może tym razem nikt we mnie nie trafi ;). Nikt nie "trafił", to ukradli ;-(
2010- > 2012 A6 C5 Avant q 2.7 ARE -> sCRASHowane
- > 2010 A6 C5 Avant q 2.8 ACK -> sCRASHowane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2011 10:16:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2008 15:02:41
Posty: 671
Lokalizacja: Wrocław
Auto: było
Wrzucam link do logów. Baaaaaaardzo proszę o ocenę. Jeżeli forma tych logów nie odpowiada to proszę o inf. :D Logowałem jak TDI z tym, że na 3 biegu. Nie wiem czy to dobrze wyszło.
Logowanie robiłem osobno na PB i osobno na LPG.
Z góry dziękuję
link:

http://m_smolkowski.republika.pl/Logi.rar


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2011 11:20:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Sonda stoi na zero - wymień, bo nie wiadomo co się tam z mieszanką dzieje, co gorsze na LPG może też być ubogo i będzie kuku w głowicy ;)
Reszta, nie wiem, nie mam porównania, a i zakres chyba dla diesla, trzeba by sprawdzić które bloki mogą mieć jakieś ciekawe dla nas wartości, spojrzę wieczorkiem i napiszę.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2011 12:13:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2008 15:02:41
Posty: 671
Lokalizacja: Wrocław
Auto: było
Dzięki za odp.
Co do readinessow - po dłuższej jeździe tylko secondary air injection na czerwono :)
I z tym na pewno jest problem, bo okresowo mi błędy wyrzuca. Nie bardzo tylko wiem jak to sprawdzić. Co do tego "odkurzacza" to nic charakterystycznego po starcie silnika nie słychać. Domyślam się ze to miała być pompa powietrza wtórnego?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2011 12:21:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Tak, odkurzacz, to pompa powietrza wtórnego - powinno być słychać ją przy każdym starcie, ma na celu dogrzanie katów żeby szybciej zaczęły działać, no i ekologia :(

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2011 12:53:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2008 15:02:41
Posty: 671
Lokalizacja: Wrocław
Auto: było
Kurde trochę ciężko mi jednoznacznie ocenić czy coś słychać czy nie. A Vag żadnych błędów by nie wyrzucał? Próbuje ten problem ugryźć już jakiś czas ale za nic nie wiem od czego zacząć...
A co do sondy - da się rozpoznać która sonda nie domaga? Można wymienić jedną czy parami raczej?


Ostatnio edytowano 16.lis.2011 15:39:38 przez smola2, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2011 13:12:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
W Twoim przypadku niedomaga, ta po stronie pasażera.
Sugerowane rozwiązanie to zmiana obu, ale zawsze możesz pójśc pod prąd ;)

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2011 15:43:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2008 15:02:41
Posty: 671
Lokalizacja: Wrocław
Auto: było
Gadalem z gosciem z ASO, mówi, że wymieniają różnie - jak jest potrzeba to dwie jak nie ma to jedną
A prawa za katem czy przed katem? :D
Masz może jakieś sugestie co do tej pompy jeszcze?
Dzięki w ogóle za odpowiedź bo widzę, że nikt poza Tobą nie podejmuje się dywagacji o naszym cudownym ANK :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2011 15:51:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Spoko, IMO to sonda przed katem, nie wynika to co prawda z opisu bloków, ale z tego co pamiętam to w 001 na polu 3 i 4 są sondy B1S1 i B2S1, czyli bank1 sonda 1 i bank2 sonda 1, jako pierwszys jest podawany odczyt B1S1.
Generalnie więcej eSek jeździ z AQJ :( i tam problemu drugich sond nie ma, za to jest wyłażący bokiem korbowód - oczywiście czasami :)
Jak już walczysz, to chciałbym żebyś tym razem dla mnie sprawdził pewną rzecz - grupa 090 i 093 na jałowym na Pb, możesz printscreena walnać i na PW puścić - chodzi o położenie wałków, ciekawe czy u Ciebie jest jak u mnie, czy jest dobrze.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2011 16:26:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2008 15:02:41
Posty: 671
Lokalizacja: Wrocław
Auto: było
Wieczorkiem podeśle. A masz może jakiś patent na sprawdzenie pompy PW? bo zima idzie a problem będzie na pewno bardziej irytujący o tej porze roku.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: