audiV8q napisał(a):
Czy ktoś posiada jakieś skany z gazet albo inne żródła wiarygodnych informacji o danych technicznych tego silnika. Będe wdzięczny za każde info
edit: 2gie pytanie... ile momentu obrotowego wytrzyma seryjna skrzynia z 3.6 5spd?
Z tego co się orientuje to ten silnik to zakuty był, inne były głowice, wtryski, etc.
Jak chcesz iść w tuning 3.6 to kup eatona M90 + wtryski S8 i przerób kolektor dolotowy na wzór tego co robią w PES tuning. Jak się poważnie za to zabierzesz i będziesz zbierał graty (m.in. wydajniejsza pompa, regulator ciśnienia paliwa), wiedzę i znajdziesz kogoś kto to ogranie to się mogę podłączyć do tematu.
Z eatonem wyjdzie taniej i bezpieczniej niż bawienie się w biturbo w niezakutym silniku.
Żeby robota miała ręce i nogi i nie trzeba było bawić się w nieskończoną liczbę flansz, mocowań, etc. fajnie byłoby mieć zaprzyjaźnionego metalurga, coby sporządził formę i odlew customowoego kolektora dolotowego pod eatona.
O ile się nie myle był na forum link do V8, bodajże nawet to 3.6 było (albo 3.6 ze swapem na 4.2 ABH) z eatonem, przerobionym na RWD. Koleś się w DE, albo Niderlandach bawi w drfitng. Jak poszukasz w sieci są fajne zdjęcia komory silnika, widać gdzie przepływka poszła, jak jest wszystko porobione, jak idą paski.
Według mnie to ta piątka do 400 Nm + starczy, ale jak tam chcesz wydmuchać z 500 tymi turbinami to się pewnikiem rozsypie.