.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 19:39:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4, ACK] - zmiana oleju 10W40 na 15W40
PostNapisane: 18.lis.2011 23:16:12 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
Jak każde V6 ACK wciąga trochę oleju, miałem wcześniej ACK w ośce. Teraz mam ACK w q i też wciąga olej. Ile wciąga tyle wciąga, ale spora część wyciekała przez uszczelki pod zaworami (wymieniłem) i przez korek (wymieniłem). Wymieniłem ezektor na nowy. Jak naprawiłem nieszczelność w jednym miejscu to zaczeło wyciekać w innym, teraz leci przy uszczelniaczu na rozrządzie. Zauwazyłem też ślady wycieków wokół miski olejowej. I tak w kółko. Nie widać bardzo, aby dymił na niebiesko. Auto ma LPG.

Auto kupiłem 2 lata temu z allegrowym przebiegiem 198tyś. Sam zrobiłem już prawie 50tyś. Po drodze wymieniłem zegary na wersję z AC/BC i auto postarzało o 50tyś. Teraz mam na budziku 300tyś, nie wiem na ile można temu wierzyć, ale zakładam, ze to jest przebieg "możliwy".

Przy ostatniej wymianie oleju opisałem mechanikowi problem z ciągłymi wyciekami i zalał Mobil1 15W40, wcześniej lałem tylko 10W40.

Muszę jeszcze zrobić trochę kilometrów, aby ocenić czy dalej wciąga olej, ale zastanawiam się czy zamiana 10W40 na 15W40 wyjdzie silnikowi na zdrowe. Może lepiej wrócić do 10W40?
Sporo w auto już zainwestowałem i planuję pojeźcić nim 2 lata, więc zależy mi na sprawnym silniku.

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2011 23:22:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
Podczepię się pod temat.. po ostatniej robocie głowic też zalałem 15w40 mimo że auto wcześniej jeździło na 10w40. Na zimę i pewnie w ogóle lepiej byłoby wrócić do 10w...ale chetnie poczytam opinie :)

p.s. speco, sorki za podczepienie się :)

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2011 23:32:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.lip.2010 22:21:46
Posty: 186
Lokalizacja: Bielsko-Biała
zmiana oleju naminerał nic nie da jeśli chodzi o branie oleju a w zimie minerał szybciej gęstnieje i gorzej smaruje

_________________
Moje byłe miłości:
A6 c4 1,8 20v (125 KM)
A4 b5 1,8T (180 KM)
A6 c5 2,8 v6 quattro (193 KM)
A4 b5 2,4 v6 quattro avant (165 KM)
S4 c4 4,2 v8 quattro (290 KM)
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=104330
A6 C5 1,8T (150 KM) http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=113093
A4 b5 2,8 v6 quattro avant (193 KM) viewtopic.php?f=33&t=117116


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2011 23:33:59 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
No trochę masełko będzie zimą. Producent raczej nie zaleca 15-stki.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2011 23:35:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
Czyli póki co, jak najszybciej przesiąść się na 10w nam zostaje..

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2011 00:18:05 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Specu.... Przyjacielu....

Dlaczego nie zalałeś oleju do swojego stylu jazdy który lepiej znosi wysokie temperatury ???

Najlepszy olej do V-ek jak i R5 to moim skromnym zdaniem Valvoline VR1 10w60. Temperatura niższa, lepsze smarowanie i lepsza kultura pracy.

Miałem taki zalany do S4 C4 i było spoko - temperatura nigdy nie przekroczyła 130*C.

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2011 04:36:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
zmiana zupełenie bez sensu, jak już to zalać coś xxW50, xxW60, jeśli chodzi o zime to akurat najmniejszy problem, dwa lata temu przed zimą na rozgrzanym silniku zapalała mi się kontrolka od oleju, myślałem, ze silniki się kończy i też wlałem 15w40 Mobila ale okazało się, że to czujnik oleju padał, przy mrozach -25 silnik nie miał problemów z zapalanie, fak faktem włałem po miesiącu 10w40 a obecnie jeżdzę na 5w50


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2011 08:37:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2007 21:05:21
Posty: 2801
Lokalizacja: WWL
szczerze to nic mu nie bedzie czy wlejesz tam 15w... czy 10w... czy 0w...
silniki audi z gamy V sa za przeproszeniem idiotoodporne {nikogo tu nie obrazam}
i dzielnie znosza jazde nawet na towocie.

a w PL nasze oleje i tak sa wszystkie na jedno kopyto. czy to mobil czy Valvo... castrol wszystko rozlewane w jednym miejscu.

co najwyzej na mineralu troszke ciezej pali w zime na duzych mrozach.

_________________
życie jest za krótkie żeby jeździć diesel'em
BEZ TRANSPORTU NIE MA NIC
..........................................................................
100C4/S4 4.2 V8...było
accord V .....było
Łoś V70 w AEL'u było
w211 3.2lpg 2003r czarny sedan było
A6c6 3.0 tdi było
s124 605.911 pojechał dalej nabijać km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2011 09:18:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
jezeli producent przewidzial dobor lepkosci oleju wg tabelki a nie wskazal okreslona np 10w40 to 15w40 jest wystarczajaco dobra lepkoscia na nasz klimat
Osobiscie wolalbym zalac lotosa 10w40 niz zachodniego 15w40 minerala...
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2011 09:45:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
10w60 . Myślę, że pomoże.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2011 11:14:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
moja ma 5w50. Na necie sa filmy jak mineral w niskich temperaturach wyglada. Mi to wystarczy ,:)

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2011 11:16:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lip.2006 13:50:12
Posty: 365
Lokalizacja: Gdynia
Specu
Ja po zakupie zrobiłem dokładnie odwrotnie jak Ty
Poprzedni właściciel pewnie z oszczędności zalał mineralnym, przy pierwszej wymianie oleju zmieniłem na 10W-40 Shella zmieniam co 10000km i dolewam max 3litry od wymiany do wymiany. Gdybym miał zmieniać teraz na coś innego to raczej na 10W-W50 czy 10W-W60 czy niż 15W-40.

Gustav napisał(a):
Najlepszy olej do V-ek jak i R5 to moim skromnym zdaniem Valvoline VR1 10w60. Temperatura niższa, lepsze smarowanie i lepsza kultura pracy.
Miałem taki zalany do S4 C4 i było spoko - temperatura nigdy nie przekroczyła 130*C.


U mnie na 10-W40 max miałem ok 160*C po długiej jeździe ok 170km/h latem przy temperaturze ponad 30*C

_________________
Jest: Audi A6 C4 2.8 AAH Avant Quattro '95 było: Audi 80 B3 1.8 '90
Poza tym w rodzinie: Audi 80 B4 2.0E '92 , Audi A3 1.9TDI '01 , Audi A4 B5 1.8 '95 , Audi 80 B3 1.8S '89 , Audi A6 C5 2.4 '00 , VW Lupo 1.7 SDI '00


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2011 11:37:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
fajna opcja to Motul 6100 Synergie 15W50 5L, który jest półsyntetykiem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2011 16:14:29 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
Gustav napisał(a):
Dlaczego nie zalałeś oleju do swojego stylu jazdy który lepiej znosi wysokie temperatury ???

Większość jazdy robię na trasie, a na fotelu pasażera siedzi żona - automatyczny ogranicznik prędkości :)
Jak czasami uda się samemu wskoczyć na jakąś dłuższą trasę to pogonię po obrotach i złamię kilka przepisów dotyczących ograniczenia prędkości.
Obejżałem dzisiaj silnik i widać świeże ślady na wyciekach oleju. Wymiana na gęstszy niewiele dała.

Czy do 15W40 można dolewać 10W40 czy lepiej zlać i zalać od nowa?

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2011 17:16:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2008 17:00:47
Posty: 382
Lokalizacja: podlasie
Auto: s4 c4 mtm
bez sensu zmieniać olej na mineralny. ja w swoim ack też mam troche nieszczelności. jedną pokrywe zaworów uszczelniłem nową uszczelką ( o zgrozo 100zł) plus posmarowanie cieniutko silikonem Reinzosil poleconym przez kolegę z forum. nie ma opcji żeby coś wyciekło- suchutko. przymierzam się do drugiego dekla i misy...szczerze polecam ten silikon jest bardzo drogi ale dobry

_________________
quattro fan
było:
coupe ng
coupe quattro 7a
90 quattro 7a
b4 quattro ack
b4 abt
s4 c4 2.2t

A6 c5 2.8 quattro
Jest allroad c6 asb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2011 17:35:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2011 12:42:49
Posty: 2346
Lokalizacja: Lubelskie
Nie mżna mieszać olei o różnych właściwościach bo się kluski porobią.

Sporo dokumentów na temat olei pooglądałem i wywnioskowałem tylko to, że na 15w nie przechodzi się nigdy bo to siki;) 10w wcale nie lepszy bo i tak wyrabia się w taki sam sposób- ale w minimalnym stopniu jednak jest lepszy. Ogólnie to temat olejów jest przeogromny- ale i tak uszczelek +w niektórych wypadkach jakichś dirco się nie zastąpi gęstszymi sikami.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2011 18:40:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
do twórcy wątku - wymiana na minerał w Vce to największa głupota i krzywda jaką można temu silnikowi zrobić (wiem - można też nasypać cukru do baku :P ), poprzedni właściciel mojej niuni lał minerał i mam zabitą hydraulikę... Ja od zakupu jeżdże na 5W40 (ABC) Quakera i na razie nie zamierzam nic zmieniać. Oleju ile palił tyle pali , a co do wycieków to wymień te uszczelniacze i sprawdź czy nie masz zapchanej odmy. Zmiana oleju na minerał nic nie pomoże (olej dalej będzie się sączył), jedynie pogorszy pracę silnika.

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2011 20:05:05 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
Czyli trzeba szybko pozbyc się 15W40 i tyle. Gustav proponuje 10W60, alexhawk 5W40, ja zastanawiam się nad powrotem do Mobil1 10W40. Macie jakieś "za" i "przeciw".

alexhawk napisał(a):
Oleju ile palił tyle pali , a co do wycieków to wymień te uszczelniacze i sprawdź czy nie masz zapchanej odmy. Zmiana oleju na minerał nic nie pomoże (olej dalej będzie się sączył), jedynie pogorszy pracę silnika.

Uszczelniacze zrobię przy wymianie rozrządu, a z odmą próbowałem walczyć. Wymieniłem ezektor, ale jako takiej odmy u mnie nie znalazłem. Temat poruszałem w tym wątku http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=112432, tak jakby u mnie było ACK v2.

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2011 20:18:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
posłuchaj proszę doświadczonego w olejach,który przetestował już wiele, i nie będę ci sugerował 20w60 motula bo to bez sensu, ale polecam SYNTETYK 10w60 dowolnego producenta. Od biedy nawet castrol albo inny orlen ale wypłucz silnik przedtem.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2011 20:35:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
uszczelniacze masz na wałkach rozrządu i na głównym wale od strony rozrządu i od strony sprzęgła/skrzyni (pod dwumasą) i te wypadałoby zmienić, co do odmy - może za duże ciśnienie w skrzyni korbowej i wywala oliwke? Odma to również te wszystkie gumowe wężyki, warto je sprawdzić, czy nie zapchane, ewentualnie przeczyścić.

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 118 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: