.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lut.2025 19:37:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 2.6 ABC OMVL DREAM] Drastyczny wzrost spalania
PostNapisane: 22.lis.2011 09:15:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sie.2005 19:56:50
Posty: 38
Lokalizacja: TUREK (wielkopolskie)
Witam

Do niedawna przy normalnej jeździe do 100 - 110 km/h spalanie gazu oscylowało ok 11 litrów gaz ( bardzo ten wynik mnie cieszył). Spalanie benzyny ok 10,5 litra.



Od jakiegoś czasu 3-4miesiące spalanie na gazie skoczyło do 15 litrów przy bardzo spokojnej i delikatnej jeździe jak wcześniej. Testowanie na benzynie autostrada 130km/h kilka km po Poznaniu 10- 10,5 litra na 100km.


W serwisie nie stwierdzili wycieku gazu ale zasugerowali że wtryskiwacze od gazy mogą przepuszczać ponieważ na gazie zrobione jest ze 120tys. nic nie jest wieczne zgodziłem się na wymianę.


Po wymianie problem ze zwiększonym zużyciem gazu pozostaje doszedł za to nowy pod pedał gazu wpadła chyba cegła tak do 3000tys/obr a jazda na 5tym biegu poniżej 2000 chce wyrwać silnik. Przed wymianą wtryskiwaczy nic nie szarpało autko chodziło dość dynamicznie i bardzo ładnie elastycznie.

Instalacji OMVL DREAM wtryskiwacze REG by OMVL . Zamontowali wtryski Magic Jet. Bosch serwsi w Kaliszu " Nowicki" do tej pory miałem o nich bardzo dobre zdanie ale mam pytanie.


Co może powodować zwiększone zużycie gazu gdy spalanie benzyny jest bardziej niż poprawne ?

Czy zamontowane wtryskiwacze Magic JET ujdą czy jest to jakaś magia ?

Co może powodować nowe objawy w postaci mułowatego silnika do 3 tys i tragicznych drgawek poniżej 2tys na 5 biegu ?


Z góry dziękuje za pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2011 09:36:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
A skracanie dolotu w kolektorze masz sprawne ? Ja np. nie póki co, i do 2,5 tyś.. auto nie jedzie.

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2011 10:32:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Skracanie dolotu w ABC?

A co do spalania LPG - może być wiele czynników. Jeśli problem pojawił się dość nagle, to można by sprawdzić działanie lambd, przepływomierza, stan map gazowych (może jakiś reset był i mnożnik się przestawił). Ale to przy założeniu, że na benzynie też więcej pali oraz że wraz ze zmianą spalania dało się zaobserwować zmianę pracy/osiągów silnika. Generalnie zmiana na MagicJety to IMO błąd, bo po swoich doświadczeniach mogę przypuszczać, że taki wynik jak na REGach jest dla MJ nieosiągalny bez interwencji. Wymieniłbym na takie same jak miałeś (ew. regeneracja) i konkretna kontrola zarówno LPG jak i elementów wspólnych obu układów (wymieniłem wyżej). Dorzuciłbym jeszcze sprawdzenie drożności katów (jeśli są).

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2011 12:20:46 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Zerknij na LPG forum i poszukaj ogarniętego gazownika koło siebie.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2011 21:35:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sie.2005 19:56:50
Posty: 38
Lokalizacja: TUREK (wielkopolskie)
Zmiana mapy paliwa i jak ręką odjął :)

5 ty. bieg obroty 1300 nic nie szarpie

Jednak moja dobra opinia o primgazie pozostaje niewzruszona. Dojeżdżam do nich 20 km ale warto.

Teraz pozostają mi testy spalania zrobie cały bak i zobaczymy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2011 22:46:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
krisker napisał(a):
Skracanie dolotu w ABC? .


Hmm.. to czym zatem jest ten plastik w dolocie ABC który często ulega uszkodzeniu, potrafi się połamać i powpadać np. w zawory ? tam jest jakiś element ruchomy z tego co pamiętam jak ostatnio to rozbierałem.

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2011 07:27:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Kojarzę, że są to stałe kierownice powietrza. Ale głowy sobie uciąć nie dam. W AAH jest "prawdziwe" skracanie sterowane z zewnątrz kolektora przez ECU.

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2011 08:04:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sie.2005 19:56:50
Posty: 38
Lokalizacja: TUREK (wielkopolskie)
Ze względów finansowych na razie musi zostać tak jak jest :)

Spalanie 13 l/100.

Spalanie benzyny bardzo przyzwoite dlatego raczej to nie sonda lambda czy przepływka. Ciekawi mnie to skracanie dolotu bo jakiś czas temu wydawał po odpaleniu taki dziwny dźwięk jakby jęknięcia - chyba to właśnie skracanie dolotu a teraz jakoś nie słyszałem.


Co daje skrócenie dolotu ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2011 08:49:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
eQubek napisał(a):
Co daje skrócenie dolotu ?



W skrócie, to że w pełnym zakresie obrotów masz do dyspozycji "pełną moc", czy jakoś tak :) U mnie np. ten plastik wewnątrz się zupełnie połamał, wyciągnąłem go i auto do 2,5-3 tyś nie jedzie :)

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2011 10:07:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sie.2005 19:56:50
Posty: 38
Lokalizacja: TUREK (wielkopolskie)
Czy brak katalizatorów wpływa negatywnie na ciśnienie w układzie wydechowym?

Czy może mieć to wpływ na dolot ( zawory szczelne) ?

Ciekawe że góra kolektora jest aluminiowa a spód plastikowy. Pewnie niemiecka myśl inżynierska nie zakładała że autko będzie latało 20 lat bez dotykania :)


Plastikowe elementy były wyciągane u mnie przy remoncie góry silnika. Połamane kawałki w kanałach pewnie to one były przyczyną nie palenia na jeden garnek. Albo coś źle złożyli przy przerabianiu na gaz. Nie wykluczam pomysłowości poprzedniego właściciela im głębiej kopiemy tym coraz dziwniejsze rzeczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2011 10:15:18 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Wpływ na dolot mają właśnie te połamane plastiki, jak pisze klax po ich wyciągnięciu "ginie" dół silnika. To już standard w ABC po tylu latach skruszało się po prostu.
Skracanie dolotu masz w AAH tam są dwa obiegi, poszukaj było wiele razy.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 69 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: