.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lut.2025 20:00:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [7A, NF, NG i podobne] czy podejdzie głowica?
PostNapisane: 24.lis.2011 15:23:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
Pytanie takie: czy głowica od silnika 5-cyl, np. NG lub NF będzie pasowała do bloku silnika 7A? Chodzi mi zwłaszcza o układ kanałów.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2011 15:25:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Oczywiście, że nie. Przecież wystarczy na nie spojrzeć...

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2011 15:41:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Leo ma racje. Niestety mam zdjęć samych głowic tylko całych silników.

http://img46.imageshack.us/img46/8476/1010504.jpg
http://img191.imageshack.us/img191/4582/1010505.jpg
2.3 NG

http://img339.imageshack.us/img339/8014 ... 004rx5.jpg
http://img129.imageshack.us/img129/8176 ... 002qh8.jpg
2.3 7A 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2011 16:30:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
Dzięki ;) Żeby spojrzeć, musiałbym najpierw odkręcić głowicę od 7A, a tego nie chciałem robić bez upewnienia się że tamte pasują.

To, że cała góra jest inna to wiem, ale czy pasuje głowica do bloku?

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2011 16:44:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Leo napisał(a):
Oczywiście, że nie. Przecież wystarczy na nie spojrzeć...


Wytłumacz dlaczego :) Czym się różnią bloki poza średnicami?

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2011 16:48:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
no widzisz, zasiałeś mi ziarko niepewności ;)

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2011 17:06:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
kiedyś przeglądałem tą strone o budowie 2.5 20V i tam brali blok z T3 2.5 i pasowała a do 2.3 nie?

EDIT:
chwila w google i wychodzi na to, że pasuje :P

i

http://audiklub.org/phpBB2/viewtopic.ph ... 5222514536


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2011 19:07:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Pasuje.
Tylko tłoki też muszą być założone od 10V...

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2011 22:23:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
mechitro napisał(a):
Pasuje.
Tylko tłoki też muszą być założone od 10V...


Chodzi Ci o stopień sprężania? A gdyby zdjąć 1mm z głowicy?

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2011 17:06:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
...raczej dodać 1 mm
W pięciocylindrówkach to chyba tak jest że większość bloków można przykryć większością głowic i będzie gadać....

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2011 17:40:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
Zdjąć, czyli zeszlifować gładź, żeby obniżyć komorę spalania. Jak chcesz dodać 1 mm?

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2011 17:51:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Grubszą uszczelką. ;)

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2011 18:26:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
hubos21 należy sie Tobie pochwała za znalezienie. Akurat czytam tą archiwalną dyskusję. :-) Tylko jeden kanał chłodzenia wydziabać trzeba bo reszta głowicy pasuje. Chwała inżynierom że taki Plug & Play wtedy zrobili. :peace:


Ostatnio edytowano 25.lis.2011 19:05:00 przez KORU, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2011 18:32:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
sebolec napisał(a):
Grubszą uszczelką. ;)


Ale po co?

Edit: poza tym to jest najlepszy sposób, żeby pokrzywić głowicę. Tak się odprężało silniki w Dużych Fiatach, żeby mogły jeździć na niebieskiej (dla młodszych - etylina 78).... Wystarczyło zarejestrować kilka motorowerów i były dodatkowe kartki na benzynę :peace:

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Ostatnio edytowano 25.lis.2011 18:34:41 przez wordeck, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2011 18:32:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
to chylę czoła przed Wami, że się chciało Wam szukać :) i przyznaję do błędu.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2011 19:14:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
wordeck napisał(a):
Ale po co?

Po to aby zawory w ogóle mogły się otworzyć :D
I wątpie, że 1 mm wystarczy ;)

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2011 23:48:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
Na obecną chwilę wiem że:
- średnice cylindrów i kanały pasują,
- pasek rozrządu podejdzie bez problemu,
- kolektory itd. będzie oryginał z NG/NF.

Wątpliwości dotyczą jedynie współpracy układu tłokowo-korbowego z rozrządem, tj. czy na oryginalnych tłokach 7a spiętych z głowicą z NG nie będzie dochodziło do spotkania zaworów z tłokami? Tłok w NG ma wcięcie na głębokość 1,2 mm - niby niewiele... Tłok z 7a jest płaski. Z drugiej strony, z tego co pamiętam np. silnik RT ma całkowicie płaskie tłoki (poprawcie mnie jeśli się mylę, składałem to dość dawno i niestety nie zrobiłem zdjęcia), a bez problemu współpracuje z głowicą z NG/NF.

Jeżeli nie było by problemu ze stukaniem zaworów w tłoki, to dla silnika wolnossącego sytuacja byłaby całkiem ciekawa - zamiast oryginalnego stopnia sprężania 10:1 byłoby 11-12:1 - za benzynie trochę dużo, ale dla LPG wręcz ideał.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2011 09:42:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Sorki ale chyba coś Ci się pomieszało... 12:1 lepsze do LPG ???
Tylko nie napisz zaraz, że gaz ma więcej oktanów od PB98 :D

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2011 10:19:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
mechitro napisał(a):
Sorki ale chyba coś Ci się pomieszało... 12:1 lepsze do LPG ???
Tylko nie napisz zaraz, że gaz ma więcej oktanów od PB98 :D


Mam tez takie info, ze mieszania propan-butan ma powyzej 100okt, zaleznie od mieszanki, ale zazwyczaj sto pare.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2011 10:20:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.gru.2008 17:41:02
Posty: 377
Lokalizacja: Wadowice
Wszystko sie da jesli nawet do silnika 2.2 20V 3B zakladaja glowice od 2.5 TDI :D

_________________
http://www.audiklub.org/club/car/241.html


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: