.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 21:30:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2011 21:36:59 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Vr1 Valvoline 10W60 - w sam raz na Twoją jazdę.

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2011 23:06:31 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
Leo napisał(a):
posłuchaj proszę doświadczonego w olejach ... polecam SYNTETYK 10w60 dowolnego producenta.

Gustav napisał(a):
Vr1 Valvoline 10W60 - w sam raz na Twoją jazdę.

Poczytałem trochę i faktycznie taka zmiana wyjdzie na lepsze. Puki nie zrobię uszczelniaczy będę dolewał, a później się zobaczy.

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2011 23:12:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
posłuchaj też, i wypłucz silnik jakimś engine flushem, przyda mu się. U mnie popychacze przycichły.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2011 23:38:23 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
Tak zrobię, znalazłem coś takiego VALVOLINE ENGINE FLUSH, zobaczę co uda mi się znaleść w sklepie.
Dzięki za pomoc.

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2011 09:11:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Może trochę zamieszam, ale u mnie na Valvoline 10W60 chodzi gorzej niż 5W50 mobila. Klepiące regulatory (na zimno), terkotka przy odpalaniu i niskie ciśnienie na wolnych na ciepło. Zużycie na korzyść 10W60, ale nie jest to jakaś duża różnica. Po testach kilku rodzajów olejów wracam właśnie do 5W50 (pewnie mobil, choć chodzi mi po głowie Elf).

Oto moja historia:
- mobil 10W40 (terkotka przy odpalaniu, duże zużycie, słabe ciśnienie)
- castrol magnatec 10W40 (terkotka przy odpalaniu, duże zużycie, słabe ciśnienie)
- valvoline maxlife 10w40 (3x mniejsze zużycie niż w powyższych, ciśnienie na wolnych nieco lepsze, brak terkotki przy odpalaniu)
- mobil 5W50 (na wolnych super, zużycie niższe niż 2 pierwsze oleje, wyższe niż valvo, CICHSZA praca silnika, brak terkotki przy odpalaniu)
- valvoline VR1 10W60 (terkotka przy odpalaniu, zużycie nieco mniejsze niż mobil 5w50, ciśnienie na wolnych słabe)

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2011 10:39:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4025
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
no to wrzuce skromne 3 grosze, 2,8 zawsze zre, ale udalo nam sie to zarcie ograniczyc, poprzez zalanie Liqui Moly 10w/40 mos2, testowane m.in w aucie fergusona i paru innych, klienci zawsze zadowoleni na plus :)

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2011 11:06:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
bo valvo to półsyntetyk. I nie mam zaufania do tego oleju jakoś, właśnie dlatego, że valvo się z tym próbuje kryć.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2011 17:19:05 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
Dzisiaj wymieniłem na Castrol EDGE Sport 10W-60, zobaczymy co z tego będzie.

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2011 17:23:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4025
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
speco napisał(a):
Dzisiaj wymieniłem na Castrol EDGE Sport 10W-60, zobaczymy co z tego będzie.


to nawet mu nie zycz smacznego, bo i tak mu będzie smakował :):

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2011 18:14:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
krisker napisał(a):
Może trochę zamieszam, ale u mnie na Valvoline 10W60 chodzi gorzej niż 5W50 mobila. Klepiące regulatory (na zimno), terkotka przy odpalaniu i niskie ciśnienie na wolnych na ciepło. Zużycie na korzyść 10W60, ale nie jest to jakaś duża różnica. Po testach kilku rodzajów olejów wracam właśnie do 5W50 (pewnie mobil, choć chodzi mi po głowie Elf).

Oto moja historia:
- mobil 10W40 (terkotka przy odpalaniu, duże zużycie, słabe ciśnienie)
- castrol magnatec 10W40 (terkotka przy odpalaniu, duże zużycie, słabe ciśnienie)
- valvoline maxlife 10w40 (3x mniejsze zużycie niż w powyższych, ciśnienie na wolnych nieco lepsze, brak terkotki przy odpalaniu)
- mobil 5W50 (na wolnych super, zużycie niższe niż 2 pierwsze oleje, wyższe niż valvo, CICHSZA praca silnika, brak terkotki przy odpalaniu)
- valvoline VR1 10W60 (terkotka przy odpalaniu, zużycie nieco mniejsze niż mobil 5w50, ciśnienie na wolnych słabe)


ten post rozwiał moje wątpiowści zwiazane z olejami, gdyż sam nie wiedziałem na co się przerzucić a jakoś nie mogłem do tego Vr1 się przekonać, więc przerzucam się na Valvo 10w40 tylko czym się różni ten durablend od maxlife, mam jakiś test olejów w PDFie to ten durablend wypadł bardzo dobrze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2011 18:31:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
po pierwsze ten mechanik, który zalął Ci 15w40 powinien dostać joby od Ciebie. Taki syf niech se leje do lanosa, a nie do Vki. Ja jeszcze nigdy nie zalałem do swojego auta pół syntetyku, nie mówiąc już o minerale. Takie traktowanie odwdzięczy Ci się długą trwałością motoru (skoro taki olej zaleca producent to taki musi być) - do jady an co dzień mam e39 528iA, ponad 400tkm nabite bez rmeontu i cały swój żywot jeździł na 5w40 - stan motoru idealny, zero dolewek, olej złociutki po 10tkm, a nie czarny szlam. Moje zdanie jest takie, zmień na Valvo 5w40 lub Liqui Moly. Jedyne dwa oleje godne polecenia w PL (jedyne nie podrabiane). Jeżeli zacznie pić b. duże ilości to nie oszukujmy się, masz już motor na wykończeniu i nie zmienisz tego choć byś nalał Lubro (20w40).

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2011 22:32:58 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
emcior napisał(a):
to nawet mu nie zycz smacznego, bo i tak mu będzie smakował :):

Ważne, aby motor nie ucierpiał przez kiepską oliwę. Ile wypije tyle wypije, ile wcieknie tyle wycieknie. Na wiosnę może będzie więcej wolnego grosza to zabiorę się z uszczelnienie silnika. Teraz będę jeździł i dolewał :)

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2011 09:06:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
a moge zapytac co producent w "intrukcji obslugi" mowi o doborze oleju konkretnie do tego motoru? lakonicznie tabelka lepkosci api + olej klasy nie gorszy niz (jaka?!!!) czy wskazuje konkretny oleju lub konkretna lepkosci
Zaznaczam: interesuje mnie co mowi instrukcja a nie "pan z aso" czy reklama (bo w ten sposob wszystko poza lotosem do subar byloby zle :diabel: )
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2011 09:53:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
kiedys byl podobny watek o zmianie oleju na inny wraz z coraz wiekszym przebiegiem...
jeden z kolegow w zabawny sposob napisal "ze przeciez to nie polonez, zeby lac coraz gestszy, bo przecieka..."

jaki przewidzial producent, taki trzeba lac, a jak cieknie to sie "uszczelki" zmienia, a nie olej.

w moim 2.5 tdi leje 0w40 i ani go nie ubywa, ani nie bierze, a lata swietnosci pewnie ma za soba....
mimo to nie wpadlem na pomysl, zeby zmieniac na inny olej, bo na liczniku przejechal juz ponad 200.000.

takie jest moje zdanie

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2011 10:15:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2009 18:06:28
Posty: 480
Lokalizacja: Pruszków
Auto: D5
temat mi bliski i na czasie :) co prawda juz kupiłem wczoraj olej do swojej ACK (Valvo Maxlife 10W40 - wiec juz taki wleje) ale podpowiedzcie jeszcze czy warto robić mu płukanie? Silnik moj nie do konca jest szczelny bo w okolicy najniższego koła pasowego mam zapocone no i tradycyjnie uszczelki pod deklami raczej są do wymiany. Niemniej jednak - po 10tys km, dolałem "jedynie" 1 litr oleju. Podobnie jak założyciel tematu, na wiosnę czując grubsze grosze bede go uszczelniał, wymienial ezektor i wszystko co bedzie trzeba itp. ale czy robić mu teraz płukanie?

_________________
Jest: E39 02' 525d Touring
Jest: Yamaha X-Max 125 07'
Jest: Merida XC100
Było: Peugeot Vivacity 05'
Było: S60 D5
Było: A6 C4 30V Q ACK Avant 97'
Było: 100 C3 1.8 SH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2011 10:20:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
czekereke napisał(a):
podpowiedzcie jeszcze czy warto robić mu płukanie?

oczywiscie ze nie warto - chyba, ze ktos spac po nocach nie moze, ze mu po wymianie zostanie 0,5 % starego oleju a nie 0,1%?
a moze lepiej rozebrac silnik i szmatka wytrzec kazda czesc by NIC nie zostalo ze starego oleju :peace:
Odkrec korek i daj mu 15 min posciekac, pobujaj buda itp ale w plukania sie nie baw
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2011 12:13:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
płukanie robi się dla nagarów a nie żeby pozbyć się resztek oleju.
Jeśli zmieniasz olej na inny, na inną klasę oleju, to polecam wypłukać.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2011 12:22:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Leo napisał(a):
płukanie robi się dla nagarów a nie żeby pozbyć się resztek oleju.
Jeśli zmieniasz olej na inny, na inną klasę oleju, to polecam wypłukać.

hmm.... tyle, ze ten 15w40 co byl tam wlany zaloze sie, ze to jedna z wyzszych klas.... wiec po czym ma byc ten nagar wymagajacy plukania? no chyba, ze ktos lal przez ostatnie 5 lat olej zlewany z ursusa...
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2011 12:24:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
przemekk74 napisał(a):
wiec po czym ma byc ten nagar wymagajacy plukania? no chyba, ze ktos lal przez ostatnie 5 lat olej zlewany z ursusa...

Widziałeś kiedyś kilkunastoletni silnik od środka...?

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2011 12:27:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
martab99 napisał(a):
przemekk74 napisał(a):
wiec po czym ma byc ten nagar wymagajacy plukania? no chyba, ze ktos lal przez ostatnie 5 lat olej zlewany z ursusa...

Widziałeś kiedyś kilkunastoletni silnik od środka...?

no
ale pytanie czy Ty widziales kilkunastoletni silnik przed i po "plukaniu" "od srodka" czy tylko wierzysz, ze to cokolwiek zmienia poza samopoczuyciem?
Jezeli w miscie nie ma szlamu szkoda sobie d... zawracac
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 104 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: