.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lut.2025 20:38:32

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4 2.0] LPG problem z wolnymi obrotami
PostNapisane: 24.lis.2011 19:01:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2005 15:29:16
Posty: 258
Mam taką dziwną przypadłość.
Kiedy silnik sie rozgrzeje, obroty wolne mam na poziomie 1,5-2tys. i do tego takie nierówne jakieś falujace.
Grzebalem i kombinowalem, wyczyscilem to co w uproszczeniu nazywa się krokowcem ale nie ma poprawy.
Udało mi sie ustalić pośrednia przyczynę ale nie wiem co dalej. Otóż kiedy na pracującym silniku odepne krokowca na chwilę i wepnę spowrotem to obroty wracają do normy czyli ok 800obr/min i pozostają w normie do czasu następnego rozruchu silnika.
Jak nie znajdę przyczyny to od biedy zrobię w kabinie wyłącznik krokowca, żeby po rozruchu go na chwile odłączyć. Jeśli jednak ktoś z was ma jakiś pomysł gdzie może tkwić przyczyna to podzielcie sie proszę.

Auto chodzi na gazie i tylko na gazie więc nie wiem jakmsilnik zachowuje sie na benzynie.

_________________
Audi 80 quattro B2 (4.2 AEC)
http://www.youtube.com/user/konradviper


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2011 19:26:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
jeśli załącza się stycznik biegu jałowego, krokowiec jest sprawny a obroty falują to wina leży w przepływce wykluczając na samym początku wszelkie nieszczelnośco do tego dobrze ustawiona i prosta tarcza spiętrzająca


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2011 20:54:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2005 15:29:16
Posty: 258
Co ma tarcza do gazu?

_________________
Audi 80 quattro B2 (4.2 AEC)
http://www.youtube.com/user/konradviper


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2011 21:23:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2011 15:31:56
Posty: 362
konradviper napisał(a):
Co ma tarcza do gazu?

nic

_________________
bylo - C4 2.3AAR AUTOMAT BLOS 1991 2011/2013
jest - E46 M52TUB20 Touring


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2011 22:23:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
itoritor napisał(a):
konradviper napisał(a):
Co ma tarcza do gazu?

nic


odczyty z potencjometru przepływki są dla ECU kluczowe i niezbęde do ustalania zapłonu jak i wolnych obrotów mimo iż w przypadku pracy na LPG są trochę zafałszowane z racji innych wychyleń klapy spiętrzającej a wypadałoby żeby była chociaż prosta i nie przycinała się ale skoro sądzicie, że nic to już więcej nic nie piszę :peace:

Pzdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2011 13:49:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2011 15:31:56
Posty: 362
hubos21 napisał(a):
itoritor napisał(a):
konradviper napisał(a):
Co ma tarcza do gazu?

nic


odczyty z potencjometru przepływki są dla ECU kluczowe i niezbęde do ustalania zapłonu jak i wolnych obrotów mimo iż w przypadku pracy na LPG są trochę zafałszowane z racji innych wychyleń klapy spiętrzającej a wypadałoby żeby była chociaż prosta i nie przycinała się ale skoro sądzicie, że nic to już więcej nic nie piszę :peace:

Pzdr


sprawdzilem na sobie, wymontowana klapa spietrzajaca i jazda na samym lpg - zadnych roznic z czy bez klapy spietrzajacej, wyprzedzenie zaplonu bez zmian

_________________
bylo - C4 2.3AAR AUTOMAT BLOS 1991 2011/2013
jest - E46 M52TUB20 Touring


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2011 19:18:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
itoritor napisał(a):
hubos21 napisał(a):
itoritor napisał(a):
konradviper napisał(a):
Co ma tarcza do gazu?

nic


odczyty z potencjometru przepływki są dla ECU kluczowe i niezbęde do ustalania zapłonu jak i wolnych obrotów mimo iż w przypadku pracy na LPG są trochę zafałszowane z racji innych wychyleń klapy spiętrzającej a wypadałoby żeby była chociaż prosta i nie przycinała się ale skoro sądzicie, że nic to już więcej nic nie piszę :peace:

Pzdr


sprawdzilem na sobie, wymontowana klapa spietrzajaca i jazda na samym lpg - zadnych roznic z czy bez klapy spietrzajacej, wyprzedzenie zaplonu bez zmian


na sobie nie sprawdzałem, jak już to przy samochodzie :peace: skąd wiesz, że wyprzedzenie zapłonu bez zmian? poza tym AAR i AAD mają wtrysk mechaniczny ale jeden ma KE-III-Jetronik a drugi KE-Motronik


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: