.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 08:23:41

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5 1,9TDI AJM] utrata mocy - analiza błędów
PostNapisane: 20.lip.2008 09:45:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.kwi.2008 21:03:14
Posty: 154
Lokalizacja: Niepołomice
Witam
Wczoraj moja niunia straciła moc i przy mocnym wciśnięciu pedału akceleracji zwiększało się jedynie spalanie a efektu w postaci przyspieszenia brak. Po wizycie u zaufanego speca od tdi, oraz jego jeździe próbnej i oględzinach stwierdzone zostało, że przeplywomierz do wymiany. Jutro jadę kupić przepływomierz i od razu wymienię kilka części eksploatacyjnych (olej, filtry), gdyż dochodzi 10tys km od ostatniej wymiany oleju.
Poniżej zamieszczam błędy (odczytane programem "Polski VAG"). Mam problemy ze zrobieniem logów, gdyż vag-com po próbie odczytu chociażby błędów pokazuje komunikat: "too many communication errors". Kabel był sprawdzany u Viakena i rzekomo sprawny. W każdym razie prosiłbym o interpretację tych błędów:

Silnik:
17978 Moduł sterujący zablokowany
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17965 Ciśnienie doładowania - przekroczona granica regulacji
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16485 Przepływomierz - zakres/możliwości
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

centralny zamek:
1367 Wyłączenie pompy centralnego zamka
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
956 Kluczyk 2
przekroczona wartość adaptacji

klima:
787 Czujnik temperatury kanału zasysanego powietrza-G89
przerwa lub zwarcie do plusa

poduszki:
65535 Uszkodzony moduł sterujący

Z góry dziękuję i pozdrawiam serdecznie.

_________________
M6 e24 '87 black - restoring in progress
Chevy Camaro Type LT 350 '79 blue - restoring in progress
A6 C6 '05 2,0 TDI BLB sedan canyont - jest
A6 C5 '04 2,5 TDI BDH sedan silver - była
A6 C5 '98 1,9 TDI AFN sedan bordo - była
A4 B5 '00 1,9 TDI AJM sedan silver - była
Golf IV '98 1,6pb AKL silver - był
Golf III '96 1,6pb ABU gray - był

Zapraszam do obejrzenia fotostory z renowacji Chevy Camaro '79:
http://forum.detroitiron.pl/viewtopic.p ... b6901f2431


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1,9TDI AJM] utrata mocy - analiza błędów
PostNapisane: 21.lip.2008 08:40:47 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
SonY_Milk napisał(a):
.. Po wizycie u zaufanego speca od tdi, oraz jego jeździe próbnej i oględzinach stwierdzone zostało, że przeplywomierz do wymiany....


jesli "zaufany spec" tylko na podstawie jezdy probnej stwierdza ze przeplywka jest do wymiany to raczej o nim zapomnij.

Juz na podstawie błedów, ktore odczytales mozna wnioskowac ze jest jakis problem z cisnieniem w turbinie.
Prawdopodobnie, powtarzam prawdopodobnie - sprezarka przeladowuje stad utrata mocy i bład 17965.
Błąd przepływomierza 16484 - prawdopodobnie jest tylko skutkiem tego co dzieje sie w turbinie.
Ja bym nic nie wymienial tylko skombinował dobra wersje VAG COM i zrobil komplet logów.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2008 09:58:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.kwi.2008 21:03:14
Posty: 154
Lokalizacja: Niepołomice
Niestety mam kłopoty ze zrobieniem kompletnych logów, gdyż zrywa mi połączenie kabelkiem vag. Jedynie uratowałby mnie ktoś z okolic Krakowa/Tarnowa kto byłby na tyle uprzejmy i użyczył kabelka oraz pomógł zrobić kompletne logi. Jeżeli chodzi o przepływomierz, to zapomniałem dodać, że miałem bardzo zapchany filtr powietrza i niunia dostała trochę po garach - czego efektem było padnięcie przepływomierza (tyle z wiedzy nie mojej, lecz mechanika + znajomego sprzedawcy w sklepie motoryzacyjnym). Na chwilę obecną nie wiem co zrobić, prawdopodobnie wymienię filtr oraz przepływomierz i zobaczymy czy odzyskam moc. Odnośnie przepływomierza: wymiana samego wkładu a całego przepływomierza - czy jest jakaś różnica?
Oraz czy nie zaszkodzę niuni jeżdząc w ten sposób delikatnie dotykając pedał gazu (z rzekomo padniętym przepływomierzem) ??

Z góry dziękuję za szybką odp, oraz jeszcze raz uprzejmie proszę kogoś życzliwego o pomoc ze zrobieniem logów.

Pozdrawiam: Sławek

_________________
M6 e24 '87 black - restoring in progress
Chevy Camaro Type LT 350 '79 blue - restoring in progress
A6 C6 '05 2,0 TDI BLB sedan canyont - jest
A6 C5 '04 2,5 TDI BDH sedan silver - była
A6 C5 '98 1,9 TDI AFN sedan bordo - była
A4 B5 '00 1,9 TDI AJM sedan silver - była
Golf IV '98 1,6pb AKL silver - był
Golf III '96 1,6pb ABU gray - był

Zapraszam do obejrzenia fotostory z renowacji Chevy Camaro '79:
http://forum.detroitiron.pl/viewtopic.p ... b6901f2431


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2008 10:59:57 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Kolego

Twoj mechanik do społki ze znajomym sprzedawca w sklepie wygadują lekko mowiąc bzdury i chcą Cie naciągnac na nowy LMM.

Bedziesz mial kpl. logów bedzie diagnoza.
Chyba ze masz duzo $$$. :peace:
Moja szklana kula mowi, ze bedziesz mial nowy LMM i dalej bedziesz mial problem. :diabel:, ale chyba juz wtedy nie bedziesz o sprzedawy mowił "mój znajomy" :): .

pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2008 11:45:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.kwi.2008 21:03:14
Posty: 154
Lokalizacja: Niepołomice
Przepływomierz zamówiony - jutro wieczorkiem wymiana. Sprzedawca do niczego nie namawiał i ręki nie dawał sobie uciąć, że to jest to. Mechanik pewnym tonem stwierdził oglądając ten przepływomierz, więc odpowiedzialność spada na niego. Czas pokaże. Jednak jeżeli audiczka nie odzyska mocy - pewnie ratują mnie pełne logi, jednak czy można w jakiś inny sposób coś sprawdzić/spróbować/przetestować?

Opis pojazdu + objawy:

A4 1,9 TDI AJM 2000r.
samochód 194 tys km przebiegu - 100% pewnego
serwisowany w niemczech do 2006r, później jeden serwis kompletny w ASO w Krakowie w 10.2007r.
od tygodnia w moim posiadaniu - nie wymieniając nic jeździłem ciesząc się z jazdy (wiem - mój błąd) :/
wszystko chodziło ok, dopiero po mocniejszym przyspieszaniu i zatrzymaniu się na skrzyżowaniu... ruszyłem a tutaj brak mocy :(
Przy lekkim dodawaniu gazu - czuje ten gaz i przyspiesza, lecz przy mocniejszym naciśnięciu gazu - brak efektu (jedynie spalanie się zwiększa). Jednak gdy mocno naciśnięty gaz opuszczam to wyczuwalna jest reakcja na gaz przy położeniu ok 15% naciśnięcia pedału gazu - i tak narazie jeżdżę, naciskając lekko gaz.
Filtr powietrza bardzo zapchany.
Jutro wymiana filtra pyłkowego, paliwa, powietrza oraz przeplywomierza.

Proszę o pomoc i wróżenie z tego co się narazie da (tzw fusów).
Pełne logi za jakiś czas - gdy tylko znajdę kogoś z okolic, kto mógłby mi pomóc.

_________________
M6 e24 '87 black - restoring in progress
Chevy Camaro Type LT 350 '79 blue - restoring in progress
A6 C6 '05 2,0 TDI BLB sedan canyont - jest
A6 C5 '04 2,5 TDI BDH sedan silver - była
A6 C5 '98 1,9 TDI AFN sedan bordo - była
A4 B5 '00 1,9 TDI AJM sedan silver - była
Golf IV '98 1,6pb AKL silver - był
Golf III '96 1,6pb ABU gray - był

Zapraszam do obejrzenia fotostory z renowacji Chevy Camaro '79:
http://forum.detroitiron.pl/viewtopic.p ... b6901f2431


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2008 16:21:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.kwi.2008 21:03:14
Posty: 154
Lokalizacja: Niepołomice
Wymieniłem LMM i wszystko wróciło do normy :diabel:

_________________
M6 e24 '87 black - restoring in progress
Chevy Camaro Type LT 350 '79 blue - restoring in progress
A6 C6 '05 2,0 TDI BLB sedan canyont - jest
A6 C5 '04 2,5 TDI BDH sedan silver - była
A6 C5 '98 1,9 TDI AFN sedan bordo - była
A4 B5 '00 1,9 TDI AJM sedan silver - była
Golf IV '98 1,6pb AKL silver - był
Golf III '96 1,6pb ABU gray - był

Zapraszam do obejrzenia fotostory z renowacji Chevy Camaro '79:
http://forum.detroitiron.pl/viewtopic.p ... b6901f2431


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2008 16:36:28 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Gratulacje.... pozbycia sie problemu...

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2008 17:54:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.kwi.2008 21:03:14
Posty: 154
Lokalizacja: Niepołomice
Dziękuje za zainteresowanie tematem i za pomoc :-) błędy wykasowałem i zobaczymy czy za jakiś czas znów się coś pojawi (jakiś błąd). Podejrzewam, że były to jakieś stare nieskasowane błędy. Czas pokaże (będę na bieżąco sprawdzał VAGiem). Jeżeli chodzi o logi, to wybieram sie na spoty w najbliższym czasie i myślę, że któryś z Kolegów udzieli mi pomocy w tej sprawie, wtedy obowiązkowo zamieszczę na forum. W każdym razie dziękuję jeszcze raz za pomoc i pozdrawiam :)

PS. dla zainteresowanych: koszt przepływomierza Pierburg (wkład) 210zł w sklepie motoryzacyjnym, na allegro 175zł. Cały przepływomierz od 250zł - 400zł. Filtr powietrza Knecht 26zł, Filtr węglowy Mann 42zł, Filtr paliwa Knecht 56zł.

_________________
M6 e24 '87 black - restoring in progress
Chevy Camaro Type LT 350 '79 blue - restoring in progress
A6 C6 '05 2,0 TDI BLB sedan canyont - jest
A6 C5 '04 2,5 TDI BDH sedan silver - była
A6 C5 '98 1,9 TDI AFN sedan bordo - była
A4 B5 '00 1,9 TDI AJM sedan silver - była
Golf IV '98 1,6pb AKL silver - był
Golf III '96 1,6pb ABU gray - był

Zapraszam do obejrzenia fotostory z renowacji Chevy Camaro '79:
http://forum.detroitiron.pl/viewtopic.p ... b6901f2431


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2008 18:33:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 22:46:25
Posty: 5
Lokalizacja: Tychy
i jak poradziłeś sobie z tym błędem z poduszkami 65535 mam dokładnie te same błędy plus ten z kluczykiem 2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2011 09:25:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.wrz.2011 12:49:48
Posty: 30
Lokalizacja: Wałbrzych
Auto: Audi A4 B5 1,9 TDI
Panowie mam pytanie , czy jak wyskakuje błąd 17965 Ciśnienie doładowania - przekroczona granica regulacji, i trace moc to czy może to być spowodowane uszkodzeniem zaworu N75 ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2011 18:18:30 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Może byc... ale moze byc tez cos innego... przydałyby się logi dynamiczne.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1,9TDI AJM] utrata mocy - analiza błędów
PostNapisane: 02.sty.2012 19:18:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.wrz.2011 12:49:48
Posty: 30
Lokalizacja: Wałbrzych
Auto: Audi A4 B5 1,9 TDI
Witam czy może ktoś zerknąć na te logi i powiedzieć mi czy dobrze je zrobiłem i co tam jest nie tak błąd jaki wychodzi na vagu to klasyczne przeładowanie i nic więcej, auto powyżej 3 tys traci moc

Logi statyczne

http://www.adleyfln.nazwa.pl/Viper/logi ... 03_004.xls
http://www.adleyfln.nazwa.pl/Viper/logi ... 14_018.xls
http://www.adleyfln.nazwa.pl/Viper/logi ... og_023.xls

Logi dynamiczne


http://www.adleyfln.nazwa.pl/Viper/logi ... og_011.xls
http://www.adleyfln.nazwa.pl/Viper/logi ... 08_010.xls

Dzięki z góry za pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1,9TDI AJM] utrata mocy - analiza błędów
PostNapisane: 03.sty.2012 16:25:10 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Sprezarka jest zawalona sadzą... wyczyscisz i fura bedzie smigac jak nowa.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1,9TDI AJM] utrata mocy - analiza błędów
PostNapisane: 03.sty.2012 17:49:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.wrz.2011 12:49:48
Posty: 30
Lokalizacja: Wałbrzych
Auto: Audi A4 B5 1,9 TDI
przemik napisał(a):
Sprezarka jest zawalona sadzą... wyczyscisz i fura bedzie smigac jak nowa.


Sorry za głupie pytanie ale spręzarka to turbina czy to coś innego??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1,9TDI AJM] utrata mocy - analiza błędów
PostNapisane: 04.sty.2012 09:07:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
turbina - turbosprężarka

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1,9TDI AJM] utrata mocy - analiza błędów
PostNapisane: 05.sty.2012 22:17:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.wrz.2011 12:49:48
Posty: 30
Lokalizacja: Wałbrzych
Auto: Audi A4 B5 1,9 TDI
Witam chciałem żeby ktoś zerknął na moje logi ale źle je zamieściłem na forum czy możecie teraz zobaczyć jak to wygląda bo juz nie mogę poprawić tematu . Tu zamieszczam screen'y z excela

Logi statyczne

http://adleyfln.nazwa.pl/Viper/logi_sta ... 08_010.jpg
http://adleyfln.nazwa.pl/Viper/logi_sta ... 14_018.jpg
http://adleyfln.nazwa.pl/Viper/logi_sta ... og_023.jpg

Logi dynamiczne

http://adleyfln.nazwa.pl/Viper/logi_dyn ... 08_010.jpg
http://adleyfln.nazwa.pl/Viper/logi_dyn ... gi_011.jpg

poprawilem z obrazkow na linki/Przemo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1,9TDI AJM] utrata mocy - analiza błędów
PostNapisane: 05.sty.2012 23:08:29 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Odpisałem na innym forum... to co juz wiadomo od dawna... wyczyscisz sprezarke i fura zacznie smigac.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: