zegar napisał(a):
Przemek, widze ze bardzo nie lubisz 2.5...
chyba sobie chcesz dorobic teoryjke ze jestem kolejnym blondynkiem co nadzial sie na zwloki a poznij bujal sie pseudomechanikach i placze... nie... nie psul mi sie ten silnik.... jestem calkiem dobrze zorientowanym uzytkownikiem (zerknij prosze w MOJEGO AUTORSTWA watki podpiete w moich postach) i do tego sam robilem do niego czipa (tak... sam zczytywalem oprogramowanie z kosci i modyfikowalem mapy) - wiec chyba jestem advanced user
Ja zwyczajnie tankuje (no zona tankuje - ale ja place

)taki samochod....
zegar napisał(a):
zgadza sie, ale porowniujesz dwa swiaty. nie mozesz porownac silnika z lat poczatku 2000 a 2010.
a to niby dlaczego
zegar napisał(a):
tak samo jak w 2020 napiszesz ze ten z 2010
tak, bedzie to stary pierdziel
2.5v6tdi to chyba kontrukcja z okolic 96/97 roku (wersaj 180 konna to tylko maly lifting) a motor 2.0tdi CR jest tluczony na bank juz od 2008r
15letnia konstrukcja (zabytek

)
zegar napisał(a):
mi tez jest przykro ze przyrost 20 ps to praktycznie max jaki potrafia magicy z niego wyciagnac. mysle ze potencjal silnika jest nieco wiekszy, ale nie mozna miec wszystkeigo.
10% przyrostu to tyle, ze bez hamowni to ciezko zauwazyc... dodatkowo dodam, ze w AKE dojsc moga problemy ze zmiana biegow tipie (w AFB tego nie ma) wiec dodatkowo dojdzie przeprogramowanie tipa (90% tunerow tego nie umie)... jednym slowem pod gorke...a w 1.9tdi PD byle Parkplatztuner z chinskim kabelkiem za 100pln i podpiraconym winolsem moze juz konie czarowac (ma z gorki

)
zegar napisał(a):
mysle, ze koszty nie sa jakos szczegolnie wygorowane, zalezy co sie kupi i co trzeba pozniej naprawic.
wymien termostat bez rozbierania przodu albo alternator jak padnie... w mniejszym motorze jedziesz do 1wszego lepszego elektryka i ten sciagnie i zalozy alternator....a w v6tdi rozbieranko przodu (i juz klopot bo 90% elektrykow robi samemu i sie tego nie podejmie - trzeba jechac do mechanika, ten wyciaga, gania do elektryka, ten znowu montuje itp)
Zerknij jak wyglada paskologia w v6tdi - czy to nie kretynski pomysl tak umiescic paski, ze zerwanie sie paska alternatora od razu grozi jego wkreceniem w rozrzad? Zerknij pod maske 2.0tdiCR - pasek rozrzadu jest osobno w oslonie plastikowej (no i norma zmiany rozrzadu to 180tys km!)
zegar napisał(a):
podsumowujac, w C5 aby miec Quattro i diesla dostepny byl jeden silnik
no ale dzis wybor jest chyba wiekszy? Google: "swap silnika audi"
zegar napisał(a):
z wytartymi walkami (2.5tdi) mozna jezdzic, z padnieta pompa smarowania (pierwsze 2.0) raczej nie....
chyba do swapa szuka sie motoru sensownego a nie miny? Chodzi chyba o to aby motor byl tani w serwisowaniu, tankowaniu i mial jakies sensowne osiagi?
Co do 2,0tdiPD to jest n jego odmian (rozne pompowtryski, z/bez walkow , z walkami na lancuchu/napedem zebatkowym 8 i 16v....) - wiec wszystkie wrzucac do jednego wora to naduzycie (na forum passata jest jeden z B5tka i 2.0tdi PD (wiec i ten swap jest mozliwy)
Przy okazji regeneracja napedu pompy oleju pod nowy zabierak jest tansze niz wymiana rozrzadu w v6tdi...troche drozej mozna przerobic to na wersje bez walkow wyr (pompa oleju od 1.9tdi).... a wymiana walkow i rozrzadu w v6tdi to z robota 5kola (szkoda kasy)
gorzej maja posiadacze tipow bo to podnosi koszt swapa - ale ze w tipach jest wada pt zapiekanie sie pompy oleju na szyjce konwertera co prowadzi do rozszczelnienia sie tipa to moze warto skrzynie i silnik zeswapowac. Posiadacze manuali v6tdi maja gratis w postaci skrzyni 6tki, ktorej 1,9tdi przynajmniej w a4 raczej nie mialy
Pozdrawiam,
Przemek