.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lut.2025 20:29:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.5 V6 TDI AKN] Zapala, popracuje i gaśnie.
PostNapisane: 28.lis.2011 11:41:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 12:25:42
Posty: 22
Lokalizacja: Mazury
Witam,

Na wstępie przedstawię sytuację w jakiej się znalazłem, stoję 200km od domu. Awaria auta.

Mianowicie, jadąc z mazur do Łodzi na wysokości Marek (Wawa) auto przestało ciągnąć i zgasło, z racji tego, że byłem w pędzie odsprzęgliłem ( wiem, że tak nie powinno się robić ) i auto załapało. Zjechałem na pobocze, profilaktycznie sprawdziłem pracę silnika, dodałem gazu - wszystko w porządku. Zgasiłem auto, obejrzałem wszystko pod maską, wyciągnąłem VAG'a i podłączyłem do komputera. Wywaliło błąd przepływomierza - wykasowałem - nie powrócił.

Odpaliłem auto, popracowało na postoju - mówię sobie - chyba wszystko gra i.... nagle zgasło. Próba ponownego odpalenia zakończyła się kręceniem rozrusznika. Przygotowany jak porządny posiadacz 2,5 V6 wyciągnąłem blokadę powrotnego paliwa i zabrałem się za odpowietrzanie ( zaglądając wcześniej pod maskę widziałem, że co jakiś czas latają pęcherze powietrza - 1-2 cm długości w rurce doprowadzającej paliwo do pompy. Pomyślałem, aby odpowietrzyć - uczyniłem to. Przy odpowietrzaniu zauważyłem, że cholernie dużo ciągnę powietrza - tak nie naturalnie dużo. Po próbie odpowietrzania auto odpala na chwilę i gaśnie, próbowałem z plakiem - to samo, odpali i po 2-5 sekundach gaśnie.

Problem ciężki bo nie mam tu żadnych znajomości w warsztatach, ciężko też auto zabrać do domu na holu bo to ponad 200km :(

Dowiedziałem się telefonicznie, że możliwe są uszkodzenia uszczelek w pompie, które wprowadzają powietrze do pompy i to ją zapowietrza czego efektem jest gaśnięcie. Dopatrzyłem się, że w warunkach polowych jestem w stanie zmienić dwie uszczelki od góry pompy - pod komputerem sterującym. Tylko pytanie - czy one w ogóle kiedykolwiek się uszkadzają?

Czy zapowietrzanie pompy przez uszczelki jest możliwe? Czy błąd przepływomierza może mieć efekt nagłego gaśnięcia silnika? Domyślam się, ze przepływomierz jest tylko zaśmiecony plakiem - pewnie wymycie go przywróci jego naturalne działanie, w końcu to oryginał.

... nie chciałbym go holować do domu :(

_________________
Wszyscy mają Audi.... mam i JA ! :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.5 V6 TDI AKN] Zapala, popracuje i gaśnie.
PostNapisane: 28.lis.2011 12:59:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
auta nie trzeba holowac... mozna wezwac lawete :peace:
Moze to nie pompavp44 a gdzies na laczeniu przewod paliwowe sie rozszeczlnily? (tak mialem w innym dieslu) Moze cos z pompa paliwa w baku?
a paliwa masz tak pod fulla czy tak niecale pol baku? (jak to drugie to dotankuj...)
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2011 14:34:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 12:25:42
Posty: 22
Lokalizacja: Mazury
Paliwa będzie ponad połowa, przejechałem 200km więc pewnie z 16l zeszło. Przed wyjazdem był full. Ten bak chyba mieści 75, powiedzmy, że zostało 60-55 w baku. Chyba nie trzeba dolewać...

Wracając do pompy, czy jest taka opcja, że pompa ma nieszczelności na uszczelkach?

_________________
Wszyscy mają Audi.... mam i JA ! :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2011 15:47:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
nie chce Ciebie namawiac na jakiekolwiek operacje mogace narobic Ci klopotu ale jezeli to nieszczelnosc i zapowietrzanie sie niezaleznie czy na pompie vp czy na wezach czy tej w baku to teoretycznie jezeli zasilisz pompe z naczynia umieszczonego ponad pompa vp44 to co najwzyej pompa vp44 bedzie cieknac ale nie bedzie sie zapowietrzac, prawda? (powrot mozesz zostawic w tym momencie do baku)
Fajnie to moze wygladac: jedziesz z kims i ten ktos trzyma "kroplowke z ropa":)
Ja bym jednka wzial lawete... 200km laweta to nie dramat...

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2011 17:51:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 12:25:42
Posty: 22
Lokalizacja: Mazury
Ok, właśnie rusza laweta.

Teraz dalej - zapowietrzanie powstaje prawdopodobnie na pompie, miałem z nią już wcześniej takie przeboje, wymieniłem zaworek powrotny, filtr na firmowy, zaciski, wstawiłem też zaworek jednokierunkowy aby paliwo nie wracało do baku ( wstawiony przy wyjściu paliwa z baku ). Raz przy odpowietrzaniu chciałem sprawdzić, co się stanie, jak odwrócę ciśnienie, to jest gdy będę wtłaczać paliwo w ten przewód którym odpowietrzam - pompa stałą się mokra....

_________________
Wszyscy mają Audi.... mam i JA ! :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: