.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lut.2025 20:32:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: AUDI A4 1,9 TDI 2004 r - LOGI DO ANALIZY
PostNapisane: 26.lis.2011 17:48:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.mar.2011 10:20:00
Posty: 16
W końcu znalazłem czas na logi swojej turbiny - grupa 011. Bardzo proszę o ich ocenę, to da mi odpowiedź czy te dźwięki mogą być objawem końca turbiny:

Statyczne
http://vaglog.rtnet.pl/luki81_64080.html

Dynamiczne
http://vaglog.rtnet.pl/luki81_64076.html

Co do statycznych to chyba skopałem coś, więc proszę o analizę dynamicznych.

Przetestowałem jeszcze dynamicznie grupy 003-EGR i 004-POMPA, i przy okazji jakby się mógł ktoś o nich wypowiedzieć, wiem że to nie temat, ale jak już ktoś analizuje to może to nie problem dla niego:

003
http://vaglog.rtnet.pl/luki81_64077.html

004
http://vaglog.rtnet.pl/luki81_64075.html

[+]

Bardzo proszę o analizę logów dynamicznych:

011
http://vaglog.rtnet.pl/luki81_64076.html
003
http://vaglog.rtnet.pl/luki81_64077.html
004
http://vaglog.rtnet.pl/luki81_64075.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2011 20:20:48 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Scaliłem Twoje posty bo się plątały po dwóch roznych wątkach.
Jesli chesz sie czegos dowiedziec o stanie silnika i osprzetu w swoim samochodzie... wykonaj

Statyczne - 001,003,004,007,013,018 i 023
Statyczne w trybie Basic Settings - 003 i 011
Dynamiczne - 001,003,004,008,010,011

Jak powinny wygladac wstawione logi znajdziesz na forum.
Chociazby tutaj
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=103318

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2011 21:51:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.mar.2011 10:20:00
Posty: 16
OK, dzięki

Jedna tylko rzecz, wszystko zaczęło się od dźwięku jaki pojawił się prawdopodobnie z turbiny, dlatego logi zrobiłem głównie po to aby ktoś sprawdził mi czy mam się martwić o turbinę czy nie i czy ewentualnie szukać problemu gdzie indziej.

Pełną analizę wykonam w późniejszym terminie.

[+]
Jeszcze jedno. Proszę o opinię co do logów statycznych, co do których mam podejrzenie że chyba nie tak powinny wyglądać, w sensie, że chyba źle zrobiony jest odczyt. Logi były robione podobnie jak dynamiczne, ale na biegu jałowym i bez dodawania gazu, poprostu załączyłem logi na ok 50 s.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2011 12:16:50 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Regulacja cisnienia doladowania działa dobrze.

Statyczne wykonane prawidlowo... żadnych przegazówek silnik pracuje na biegu jałowym.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2011 20:45:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2008 19:43:06
Posty: 297
przemik napisał(a):
Regulacja cisnienia doladowania działa dobrze.


:)

raczysz sobie zartyować ?az dziwne ze nie ma 575, synchro leci w kosmos
jeszcze troche i te auto wogle by nawet nie zapalało
pewnie do 2krpm nie ma czym jechac


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2011 21:01:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.mar.2011 10:20:00
Posty: 16
no to mam 2 zupełnie skrajne odpowiedzi, tego żem się nie spodziewał. Co do mocy, to auto chodzi ładnie i do 2000 też zbiera się dobrze, ale porównania nie mam bo to mój pierwszy deasel i mam go od roku, i nie zauważyłem spadku mocy, oprócz dźwięku jaki się pojawił przy obrotach ok 1500 i jak obroty spadają to też słychać tak jakby coś wpadało w wibracje, jakby łożysko. Podejrzenie padło na łożysko wirnika turbiny, stąd inspiracja do robienia logów.

Proszę o dalsze opinie, oraz rozwinięcie tematu tego synchro. Czy mam się czymś niepokoić i co ewentualnie czeka mnie do wymiany?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2011 21:10:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2008 19:43:06
Posty: 297
eh diagnostyka komputerowa nie odzwierciedla stanu silnika , jest pewnie tak jak mowisz ze auto jedzi dobrze , ale jakis szmaciaż obrócił i nie ustawił tarczy fonicznej na wałku , dlatego moga być rózne opinie , w kazdym badz razie to masz nie tak
przy -+ 6 juz auto nie zapala


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2011 21:35:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.mar.2011 10:20:00
Posty: 16
Jeśli masz rację i faktycznie ktoś "obrócił i nie ustawił tarczy fonicznej na wałku", to z czym to się wiąże?, da się naprawić?, dużo roboty, mechanik hobbista to zrobi?

Z tym że auto kupiłem rok temu i jedną zimę już przetrwało i nie było problemów z zapalaniem, a potem nikt turbo ani silnika nie ruszał, przynajmniej nic mi o tym nie wiadomo.

Czy jest coś co mógłbym sam zrobić aby potwierdzić twoją diagnozę? o ile jest słuszna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2011 09:02:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
audimen_elk napisał(a):
przemik napisał(a):
Regulacja cisnienia doladowania działa dobrze.


:)

raczysz sobie zartyować ?az dziwne ze nie ma 575, synchro leci w kosmos
jeszcze troche i te auto wogle by nawet nie zapalało
pewnie do 2krpm nie ma czym jechac


bardziej chyba Ciebie sie zarty trzymaja .... ;)
niby skad mial by sie wziasc 575 , z rozjezdzajacego sie kata synchronizacji ? :):
bo napewno nie z nieprawidlowej regulacji doladowania, bo w tym przypadku dziala akceptowalnie... ;)

do zainteresowanego , zrob statyczne 04 i ustaw kat synchrnizacji wałka rozrzadu na wartosc blisko 0.0 ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2011 16:51:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.mar.2011 10:20:00
Posty: 16
ok, statyczne zrobie, ale czy "kat synchrnizacji wałka rozrzadu na wartosc blisko 0.0 ..." jestem w stanie zrobić sam? jak to zrobić?

To działanie "akceptowalnie" to znaczy że jednak jest coś na rzeczy, czym mogę się martwić? Po czym to wnioskujesz?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2011 17:35:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
audimen_elk napisał(a):
eh diagnostyka komputerowa nie odzwierciedla stanu silnika , jest pewnie tak jak mowisz ze auto jedzi dobrze , ale jakis szmaciaż obrócił i nie ustawił tarczy fonicznej na wałku , dlatego moga być rózne opinie , w kazdym badz razie to masz nie tak
przy -+ 6 juz auto nie zapala


Zacznij używać zasad ortografii i interpunkcji :!!:

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2011 17:14:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.mar.2011 10:20:00
Posty: 16
Zgodnie ze wskazówkami wstawiam logi grupy 004 - statyczne - 2 pomiary - pierwszy jest na wciśniętym lekko gazie na obroty powyżej 1000:
http://vaglog.rtnet.pl/luki81_64481.html
http://vaglog.rtnet.pl/luki81_64483.html

Wstawiam też grupę 003 Basic Settings
http://vaglog.rtnet.pl/luki81_64484.html

Oraz grupę 011 Basic Settings
http://vaglog.rtnet.pl/luki81_64482.html

Proszę o opinię powyższych logów. Czy mam się martwić tym kątem synchronizacji?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2011 22:18:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
tak , ustaw kat synchronizacji na okolice 0.0

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2011 05:14:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.mar.2011 10:20:00
Posty: 16
a tym wahaniem miedzy 1,7 a 2,2 to mam się przejmować? To może wskazywać, że pasuje zainteresować się rozrządem, zwłaszcza rolkami?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2011 14:09:36 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Chyba dokladnie nie zrozumiałes co napisał Spanky.
Ustaw kąt synchronizacji w okolice "zero". Mowimy o wartosci ktora teraz oscyluje u Ciebie w przedziale 1.7 - 2.2.
Jak ustawic znajdziesz tutaj:
http://www.a4-klub.pl/smf/b5_ajm_ustawi ... #msg834894

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2011 17:41:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.mar.2011 10:20:00
Posty: 16
No ja to rozumiem tak, że wartości w kolumnie gdzie mam 1,7 i 2,2 powinny być 0, a żeby tego dokonać trzeba popuścić 3 śruby i kręcić środkową na kole wałka rozrządu.

Jednak opinie na różnych forach są różne. Niektórzy mieli podobne wartości, niektórzy na minusie 2,8, a gdy ustawili na 0 zauważyli pogorszenie - twarda praca silnika, gorszy zapach spalin itd...

Więc jakie są wasze opinie. Należy to korygować czy nie? Czy skoro auto jeździ, pali dobrze, ma moc to warto się tym interesować? Szczerze mówiąc nie mam porównania i nie wiem np, czy nie powinien palić mniej, czy nie powinien chodzić ciszej, a może jakby było na 0 to by to się na pewno poprawiło?
Czy jest ktoś kto miał inne wartości na kącie synchronizacji niż 0, i skorygował to na idealne 0? Jakie odczucia? Jest zauważalna poprawa?

Powiedz cie mi jeszcze, jak to jest z tym wahaniem wartości między 1,7 a 2,2? Czy ta różnica 0,5 ma jakieś znaczenie?
Gdy oglądałem logi kolegów na forach, to owszem czasami były podobne wahania do moich a nawet i większe, ale czasami ludzie mieli np idealne 0 w całej kolumnie, lub 0,6 i np czasami tylko trafiła się wartość inna w całej kolumnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: