.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.mar.2025 19:42:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zakup A6 c4 i problemy z tym związane
PostNapisane: 09.gru.2011 12:01:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.gru.2011 11:55:33
Posty: 27
Witam wszystkich.
Od około 3 miesięcy próbuję znaleźć dla siebie A6 C4 w wersji avant. Silnik najbardziej by mi pasował 2.0 8V, ale nalezienie takiego graniczy chyba z cudem. Przez te 3 miesiące nie znalazłem ani jednego w miarę wartego zainteresowania. Nie wiem, czy jest ich tak mało na rynku, czy też są tak dobre, że nikt nie chce się ich pozbywać? Silnik 2.0 byłby dla mnie idealny, gdyż łączy ekonomię z prostą budową, niezawodnością, a do tego bardzo dobrze współpracuje z LPG.
Jednak z braku laku coraz bardziej spoglądam w stronę 2.6 + LPG. Takich aut jest już znacząco więcej. Jednak nigdy nie miałem do czynienia z silnikiem V6, więc trochę się boje. Nie wiem, czy słusznie. Dla mnie podstawa to jest niska awaryjność, tanie i proste naprawy. Silnik 2.0 idealnie spełniał te warunki, a 2.6 to już chyba sporo bardziej skomplikowana sprawa.
Do tego nigdzie na forum nie znalazłem nic na temat na co zwracać uwagę przy zakupie A6. Są co prawda jakieś ogólniki, ale to wiem. Chciałbym abyście poradzili mi na co konkretnie patrzeć, czy ten model ma jakieś słabe punkty itp.
Ponadto czy nie porywam się z motyką na słońce myśląc o silniku 2.6?
Na koniec jeszcze jedno pytanie do użytkowników silnika V6 - jakie spalanie przy delikatnej jeździe na LPG jest możliwe do uzyskania w trasie i mieście przy skrzyni manualnej?
I jeszcze autko do oceny - takie A6 2.6 - wydaje się fajne, ale może Wy coś w nim znajdziecie?
http://allegro.pl/okazja-...1976390714.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup A6 c4 i problemy z tym związane
PostNapisane: 09.gru.2011 12:14:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
jak zastanawiasz się nad 2.6 to lepiej szukaj 2.8 na sekwencji a jak preferujesz ekonomię to 1.8 albo 2.0,
2.6 to tak ni w pizd... ni w oko

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup A6 c4 i problemy z tym związane
PostNapisane: 09.gru.2011 12:26:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.gru.2011 11:55:33
Posty: 27
mariuszj0808 napisał(a):
jak zastanawiasz się nad 2.6 to lepiej szukaj 2.8 na sekwencji a jak preferujesz ekonomię to 1.8 albo 2.0,
2.6 to tak ni w pizd... ni w oko

No tak, ale auto ma być na 100% z LPG. I tu pojawia się pytanie - czy 1.8 się do tego nadaje? Nie jest przypadkiem na mechanicznym wtrysku?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup A6 c4 i problemy z tym związane
PostNapisane: 09.gru.2011 12:38:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
ADR się na pewno da się zagazować i tu mam zagwozdkę czy był na mechanicznym czy nie chyba w a4 b5 nie był mechaniczny

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup A6 c4 i problemy z tym związane
PostNapisane: 09.gru.2011 12:51:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.gru.2011 11:55:33
Posty: 27
mariuszj0808 napisał(a):
ADR się na pewno da się zagazować i tu mam zagwozdkę czy był na mechanicznym czy nie chyba w a4 b5 nie był już mechaniczny

Dać, to da się prawie każdy, albo i każdy zagazować. Kwestia jak będzie takie połączenie współpracowało. Wiem, że ADR ma po 5 zaworów, jest dość zaawansowany technicznie. To chyba ten sam silnik, który był montowany w Passacie B5 i Golfie IV? Jeśli tak, to wiele złego już o nim słyszałem, więc raczej odpada.
Czyli najlepiej by mi odpowiadał stary, poczciwy ABK. Tylko znaleźć go w połączeniu z avantem i klimą, to prawie niemożliwe... A może ktoś z Was widział lub wie coś o takim aucie na sprzedaż?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup A6 c4 i problemy z tym związane
PostNapisane: 09.gru.2011 13:25:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
A gdzie tyle złego o 1.8 słyszałeś? Kiedyś na forum wstawiłem fotkę znajomego, który na gazie w A6C4 1.8 zrobił ok 900tkm, jeśli dobrze pamiętam. Bardzo sobie chwalił niezawodność silnika. Popatrz na ulicach ile tego jeździ w autach VAG, niemal każdy z korkiem do gazociągu...
Z tego co ja słyszałem, to polecam - szukaj też 1.8.

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup A6 c4 i problemy z tym związane
PostNapisane: 09.gru.2011 17:29:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.gru.2011 11:55:33
Posty: 27
adiaudi napisał(a):
A gdzie tyle złego o 1.8 słyszałeś? Kiedyś na forum wstawiłem fotkę znajomego, który na gazie w A6C4 1.8 zrobił ok 900tkm, jeśli dobrze pamiętam. Bardzo sobie chwalił niezawodność silnika. Popatrz na ulicach ile tego jeździ w autach VAG, niemal każdy z korkiem do gazociągu...
Z tego co ja słyszałem, to polecam - szukaj też 1.8.

Nie będę się upierał, ale na forum czy to Golfa, czy Passata silniki te uważane są za najgorsze jakie ładowali do tych aut (no może po za 1.4 w Golfie). Być może w A6 siedzą inne, lepsze silniki, ale nie jestem pewien.
Na razie znalazłem takie A6: http://otomoto.pl/audi-a6-C21262794.html Szkoda, że jest 400 km ode mnie i nie ma gazu, bo bym był bardzo nim zainteresowany. Chyba, że nie warto?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup A6 c4 i problemy z tym związane
PostNapisane: 09.gru.2011 20:58:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2011 21:50:33
Posty: 104
Lokalizacja: TBU
Auto: A6 C4 AHU & ABC
Najgorsze? Nawet do 1.8T ludzie ładują gaz i sobie chwalą. Mam gazetę z testem A4 B5 coś tam wspominali o awariach, ale to nic poważnego (mowa o 1.8) A 2.0 w A6 C4 to chyba rarytas ;) często bez klimy, bez szerokiej deski itd..
Klasa wyższa to i silniki powinny być mocne.
Jedna i druga z linków wygląda ładnie (na zdjęciach)
Zapomniałem dodać
"na forum czy to Golfa, czy Passata silniki te uważane są za najgorsze jakie ładowali do tych aut"
na forum golfa i passata jedyny słuszny silnik to 1.9tdi ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup A6 c4 i problemy z tym związane
PostNapisane: 10.gru.2011 13:50:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
1.8 ADR to silnik który trzeba wyżej kręcić zeby jechał.
2.0 jest bardziej elastyczny i można nim w c4 jechać od niższych obrotów.
2.0 miałem w c4 a 1.8 w a4 b5 obydwa warianty spalały mi podobne ilości paliwa (mimo że a4 lżejsza).
Jeżeli miałbym wybierać to do c4 z lpg wybrałbym 2.0 ABK , uważaj na starsze wersje 2.0 AAD bo to mechaniczny wtrysk i z lpg kłopoty.
Obecnie mam 1.8T z możliwie najlepszą instalką Omegas i jeździ mi sie wyśmienicie. Pamiętaj ze 1.8 ADR bedziesz musial wyżej kręcić w c4 a to przy lpg nie jest wskazane, wyżłopie Ci tyle samo paliwa a 2.0 jest proste i tanie w naprawach.
Wymień 8 popychaczy czy zaworów a np 20 :).

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup A6 c4 i problemy z tym związane
PostNapisane: 10.gru.2011 21:44:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.gru.2011 11:55:33
Posty: 27
Znalazłem właśnie ABK kombi i w poniedziałek jadę go zobaczyć. Jeśli okaże się, że jest takie jak mówi właściciel (starszy pan na emeryturze jeżdżący tym autem już 12 lat), to będzie mój


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup A6 c4 i problemy z tym związane
PostNapisane: 12.gru.2011 17:21:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.gru.2011 11:55:33
Posty: 27
Znalazlem takie A6:
http://m.allegro.pl/przedmiot,audi-a6-c ... 85779.html
Jestem po rozmowie z wlascicielem. Dzisiaj mialem jechac go ogladac, ale braknie mi czau, wiec moze uda sie jutro. Mam do niego okolo 200km, wiec chcialbym sie upewnic czy warto. Auto jest w rekach wlasciciela od 11 lat. A. Wiec plus. Wszystko serwisowane na biezaco. Przebieg wydaJe sie prawdziwy. Na siedzeniach pokrowce, ale pod nimi fotele w dobrym stanie. Cale wyposazenie sprawne.
Z minusow - instalacja II generacji. Ponoc bezproblemowa. Ale jest juz w aucie od 2003r. Przebieg na LPG to 160 tys km. Nie za duzo? Czy nie jest to juz kres silnika? Do tego tylny zderzak wymieniony po stluczce i przedni blotnik z delikatnym uszkodzeniem. Reszta ok, bez rdzy itp.
Doradzcie czy warto. Cena ok, silnik niby super-jezdzi na polsyntedtyku i nie bierze nic miedzy wymianami. Silnik prosty i tani w utrzymaniu, wiec mi pasuje w 100% . Warto go kupic?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup A6 c4 i problemy z tym związane
PostNapisane: 13.gru.2011 00:30:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2011 12:42:49
Posty: 2346
Lokalizacja: Lubelskie
link nie chodzi


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: