.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 03:48:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [FSI/TSI/TFSI i zasilanie LPG]
PostNapisane: 27.lut.2011 19:09:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Witam Szanowne Społeczeństwo.

pragnę poinformować, że już mozliwe jest sensowne zagazowanie furek z silnikami o wtrysku bezpośrednim, na razie czterocylindrowych, sterowniki do 6i8cyl w przygotowaniu. Mowa o nowym Stagu 400DPI, na razie dostępnym przedpremierowo w trzech miejscach w Polsce, w tym u nas. Towarzyszące zużycie benzyny nie przekracza 5-6%, wolne obroty i pełny but realizowane są na gazie, co jest zasadnicza odmianą w stosunku do istniejących na rynku rozwiązań - dzięki temu w cyklu miejskim nie rośnie lawinowo zużycie benzyny.

Nowy sterownik zawiaduje jednocześnie wtryskiwaczami gazu i benzyny, "komponując" każdy wtrysk z dwóch paliw, co zapewnia pozostawanie w pełnej drożności wtryskiwaczy benzyny. Odpada jakiekolwiek ryzyko ich zapieczenia. Na pokładzie komunikacja z OBD i automatyczne korekty analogiczne w działaniu do tych ze staga 300Premium, choc oczywiście bazujące na unowocześnionych algorytmach.

Zapraszam do zadawania pytań.


Ostatnio edytowano 02.mar.2011 12:05:49 przez SebastianS, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2011 21:16:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2011 21:44:54
Posty: 119
Lokalizacja: LC/LBL
Hmm w prównaniu z sekwencyjnymi instalkami jak wypada zużycie benzyny?

_________________
2x Fiat 126p 93' -był
Audi 80 2.0 ABK 92'-była
VW Passat B3 1.6 d 88'- był
VW Passat B4 1.8 ABS 94'- był
Audi 100 C3 2.0TD 84' -był
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 00'- była
Ford Mondeo mk2 1.8 TD 98'-był
Renault Safrane 2.2 dT 96'- był
Ford Fusion 1.4 Tdci 01'- jest
VW Golf II 1.8 Fire&Ice 91'- jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2011 11:46:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
gonzales napisał(a):
Hmm w prównaniu z sekwencyjnymi instalkami jak wypada zużycie benzyny?

Dane z zagazowanego golfa V 1.4 TSI (silnik CAXA)
Przejechany dystans: 300KM, raczej mocno dynamicznie, z róznymi obciążeniami, niezbyt płynnie (testy zachowania w róznych warunkach).
Zużycie benzyny: 2,5l
Zużycie gazu: 35,5l


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2011 15:53:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
No dobra dobra, wolne obroty i pełny but na gazie, a co jeśli jeździmy płynnie i delikatnie, jak wtedy reaguje ? Kiedy to to jeździ na LPG, a kiedy na PB ? Chodzi o rozpatrzenie różnych wariantów, stylów jazdy i spalania przy tym obu paliw.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2011 19:39:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Cytuj:
Zużycie benzyny: 2,5l
Zużycie gazu: 35,5l

Na 100 km :?: :D
Jaka cena takiej instalacji ?

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2011 22:01:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
SebastianS napisał(a):
Przejechany dystans: 300KM, (...).
Zużycie benzyny: 2,5l
Zużycie gazu: 35,5l

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2011 20:05:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Podajac dane techniczne duzymi literami oznacza sie (KM) konie mechaniczne a małymi kilometry. ZiPi a ty czytaj z uwagą. ;) Mnie najbardziej interesuje spalanie w cyklu miejskim, bo własnie tam najwięcej czasu spędza samochód. Ciekawe jak głośne są te wtryskiwacze ? Skoro to nowy wynalazek to trzeba poczekac na test długodystansowy, chodzi mi o ewentualną awaryjnosc. ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2011 14:36:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Sprinter napisał(a):
No dobra dobra, wolne obroty i pełny but na gazie, a co jeśli jeździmy płynnie i delikatnie, jak wtedy reaguje ? Kiedy to to jeździ na LPG, a kiedy na PB ? Chodzi o rozpatrzenie różnych wariantów, stylów jazdy i spalania przy tym obu paliw.

MOże mało precyzyjnie się wyraziłem. Rzecz w tym, że na gazie auto chodzi również na idlu i WOT, co nie jest realizowane przez inne sterowniki tego typu. Cały bajer w tym, że auto w każdych warunkach jest zasilane gazem, przy niemal stałym udziale benzyny. Wszelkie stany przejściowe, realizowane na Pb dodatkowymi dotryskami, są również obsługiwane z poziomu zasilania gazem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2011 14:38:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
KORU napisał(a):
Mnie najbardziej interesuje spalanie w cyklu miejskim, bo własnie tam najwięcej czasu spędza samochód. Ciekawe jak głośne są te wtryskiwacze ? Skoro to nowy wynalazek to trzeba poczekac na test długodystansowy, chodzi mi o ewentualną awaryjnosc. ;)

Test się poniekąd odbywa od ok. dwóch lat. Tyle jeżdżą auta testowe zagazowane w AC. Wyniki są pozytywne, nic złego się nie dzieje.
Wtryskiwacze są takie, jakie zostaną założone. Zasilanie gazem odbywa się w fazie lotnej w kolektor, więc możesz używać dowolnych wtryskiwaczy LPG, jak dotychczas.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2011 19:59:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
Wszystko fajne ale np Vialle poszło troche bardziej do przodu i podała gaz w fazie ciekłej przez wtryskiwacze PB co dla mnie osobiscie jest przyszlością.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2011 16:01:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Pawlo napisał(a):
Wszystko fajne ale np Vialle poszło troche bardziej do przodu i podała gaz w fazie ciekłej przez wtryskiwacze PB co dla mnie osobiscie jest przyszlością.

Wszystko będzie fajnie, jeśli nie okaże się, że vialle cały czas boryka się z tymi samymi od wielu lat problemami - czyli padającymi pompami gazu ciekłego, do których teraz mają szansę jeszcze dojść problemy z zatarciami pomp wysokiego cisnienia i wtryskiwaczy benzyny pracuyjącymi w środowisku płynnego gazu, który właściwości smarujących nie ma nic a nic.

No i pozostaje kwestia ceny... Dasz prawie dwa tysie euro za graty, nie licząc kosztów montażu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2011 05:33:58 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
A z ciekawości ile teraz realnie kosztuje sensowny/porządny wtrysk gazu ciekłego (tylko taki by mnie wogóle interesował) do silnika V8 4,2 ABZ?

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2011 11:04:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2011 11:01:14
Posty: 2
Jaka jest orientacyjna cena takiej instalacji gazowej w silniku 2.0TFSI?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2011 02:18:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
zales napisał(a):
Jaka jest orientacyjna cena takiej instalacji gazowej w silniku 2.0TFSI?

Tzn jakiej? Staga DPI czy vialle LPDi?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2011 08:12:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2011 11:01:14
Posty: 2
Miałem na myśli staga :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2011 12:22:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
czwórka z przodu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [FSI/TSI/TFSI i zasilanie LPG]
PostNapisane: 24.gru.2011 13:57:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Sebastian, a masz jakąś wiedzę n/t Direct Liqui Max Prinsa? Trafiłem na informację że:

Cytuj:
instalacje np Landi do TSI (dotryskowe) są to "na chama" dostosowane instalacje, żeby działały w TSI. Do takich silników warto by już spojrzeć na Vialle LPDi lub Direct Liqui Max Prinsa, w których wszystkie przytoczone wyżej powody nieopłacalności padają na pysk :D . Nie ma dotrysków PB, nie ma liczenia ile procent spali PB a ile LPG na 100 km, ponieważ samochód może jeździć całkowicie BEZ UDZIAŁU benzyny, w tym również rozruch na LPG. I nie ważne czy stoisz w korku, czy obroty masz pod czerwone. Możesz jej w ogóle nie lać do baku i jeździć tylko na LPG - wot technika ;) . LPG jest wtryskiwany za pomocą oryginalnych wtryskiwaczy benzynowych. Tutaj pojęcie opłacalności nieco inaczej wygląda, bo liczysz tylko sam gaz, jeśli chcesz się bryknąć na PB - Twój wybór, ale nie obowiązek.


Brzmi o ciekawie...

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [FSI/TSI/TFSI i zasilanie LPG]
PostNapisane: 25.gru.2011 15:30:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2011 12:42:49
Posty: 2346
Lokalizacja: Lubelskie
po 9 miesiącach od urodzenia tego tematu, zapytam- jak jest w końcu z instalacjami do v6, v8? są już dostępne?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [FSI/TSI/TFSI i zasilanie LPG]
PostNapisane: 26.gru.2011 23:25:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Bardzo pobieżny ogląd obecnego stanu zaawansowania instalacji do FSI/TSI:

Stag - ostateczne wprowadzenie na rynek instalacji z firmware'm dedykowanym (o uniwersalnym zapomnijcie) do póki co czterech silników czterocylindrowych - w tym jednego FSI i trzech doładowanych. Czyli mizernie.

Vialle - kilka obsługiwanych silników czterocylindrowych (firmware dedykowany) i żadnych wieści o kolejnych opracowaniach.

Prins - kompletny brak potwierdzonych informacji u mnie, ale jakoś nie słyszę o rewolucji...


...czyli ogólnie mówiąc - jest dosyć kiepsko. Technologie benzynowe odskoczyły od szpeniów od gazu dosyć znacznie, nad czym boleję.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [FSI/TSI/TFSI i zasilanie LPG]
PostNapisane: 07.gru.2012 03:37:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Wiadomo coś więcej o tej instalce? Cały czas podżera tak dużo PB? http://www.elpigaz.com.pl/pl/nowa-skoda ... ella-4dpi/


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: