.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.mar.2025 21:26:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Co kupić b4 czy a6 c4?
PostNapisane: 25.gru.2011 12:36:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.kwi.2008 19:46:54
Posty: 12
Witam wszystkich. Otoż mam wielki dylemat. Posiadam 12 tys i nie wiem co kupić. Czy Audi 80 B4 (tylko avant )czy Audi A6 c4(sedan lub combi). Wchodzą w gre tylko silniki 1.9 TDI. Benzyny nie chce jak i 2.5 TDI która jest czesto spotykana w C4. Lepiej kupić b4 z bogatym wyposazeniem i mieć na drobne wydatki ktore po zakupie zawsze występują czy tez nie. I czy jest możliwe znalezienie Audi zwłaszcza w TDI z taką klimą> http://szybkooferty.pl/uploads/photos/f ... 428676.jpg Nie chce pokręteł. Jakie posiadacie opinie, co mozecie powiedzieć na temat tych samochodów. Moze jakieś propozycje z allegro czy coś? Byłbym bardzo wdzięczny;)

EDIT by KORU MOD Temat przeniesiono do odpowiedniego działu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co kupić b4 czy a6 c4?
PostNapisane: 25.gru.2011 12:41:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2011 12:42:49
Posty: 2346
Lokalizacja: Lubelskie
wczoraj byłem świadkiem sprzedaży A6 c4 2.5 tdi w skorzanym recaro, szerokim zegarem, klimatronikiem itd za 8 k zł a do roboty pakiet startowy + zawiecha przednia więc za 12 da się upolować i a6 c4 z silnikiem, który chcesz, ale wiedz, że do tej budy ten silnik będzie za mały..
a za b4 to 8-9 k zł chodzą lalki, także zostanie na ON i pakiet startowy
Więc na pytanie musisz odp sobie sam.. czy chcesz większy ale muł a6 c4, czy leciwie wyglądające (według mnie) b4.. co potrzebujesz to dostaniesz bez problemu..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co kupić b4 czy a6 c4?
PostNapisane: 25.gru.2011 12:46:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.kwi.2008 19:46:54
Posty: 12
Muł? To ile te A6 wazy? Ja mam Sharana tez 1.9 TDI 110 koni i całkiem to idzie( tylko ze tu kawał kalubryny jest 1633 kg z pełnym bakiem wazy) A tak ogolnie oriętujecie się, jak duze są róznice w opłatach itp majac samochod 2.5 TDi a 1.9 TDI? JAk ze spalaniem mniej wiecej?Oraz ile kosztuje pakiet startowy w tym 2.5? rozrzad itp rzeczy które po zakupie trzeba zrobic.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co kupić b4 czy a6 c4?
PostNapisane: 25.gru.2011 12:59:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.paź.2010 15:13:30
Posty: 721
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Auto: C5 1.8T, B6 1.8T
Czemu nie bierzesz pod uwagę b5?

_________________
Pozdrawiam,
Janek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co kupić b4 czy a6 c4?
PostNapisane: 25.gru.2011 13:04:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2011 12:42:49
Posty: 2346
Lokalizacja: Lubelskie
1.9 tdi w a6 c4 to tylko 90 koni.. a wazy podobnie jak ten sharan..
ile masz lat, jakie znizki?
przy 60% roznica będzie maxxx (w zaloznosci od TU) 150-200zł ale jako, że to się płaci raz na rok to już umyka taki koszt bo zdrowe łożyska na przód wyjdą więcej..
rozrząd do AEL czyli tej 140 konnej weersji kosztuje na skf itp około 610zł z pompa + robota. Olej do tego silnika to 140zł na castrolu z filtrem itd

Audi b5 się za mocno ceni według mnie.. ale bez kitu zamiast b4 95 wolałbym b5 97 za takie same $$ chociazby za świeższy wygląd, chociaż awaryjność już ciut większa...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co kupić b4 czy a6 c4?
PostNapisane: 25.gru.2011 13:07:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Domaniak napisał(a):
Muł? To ile te A6 wazy? Ja mam Sharana tez 1.9 TDI 110 koni i całkiem to idzie( tylko ze tu kawał kalubryny jest 1633 kg z pełnym bakiem wazy) A tak ogolnie oriętujecie się, jak duze są róznice w opłatach itp majac samochod 2.5 TDi a 1.9 TDI? JAk ze spalaniem mniej wiecej?Oraz ile kosztuje pakiet startowy w tym 2.5? rozrzad itp rzeczy które po zakupie trzeba zrobic.

W C4 nie było fabrycznego AFN`a tylko 1Z.
Ten ostatni w tej budzie słabo jedzie , chyba że zmienisz parę gratów i dokonasz "overclockingu" ;)
Jeśli ma być tani , ekonomiczny i do tego potrafiący jako tako wyprzedzać to bierz B4 TDI.
Jeśli koszta paliwa nie są priorytetem a chcesz duże auto - bierz C4 AEL`a.

Aha. Jeśli to ma być ośka to w klasyfikacji B4 vs B5 - lepsze pod każdym względem jest B4.
Podobnie porównanie C4 vs C5.
Jedyny plus to wielowahacz w B5/C5 - komfort świetny, ale porównanie kosztów naprawy zawieszenia znów na korzyść B4/C4.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Ostatnio edytowano 25.gru.2011 13:10:52 przez Baskecior, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co kupić b4 czy a6 c4?
PostNapisane: 25.gru.2011 13:09:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.kwi.2008 19:46:54
Posty: 12
Mhm.. A nie było 1.9 TDi w Audi a6 c4 110 konnych? Ojciec mechanik, wiec robota za darmo. ZNizki max bo na ojca bedzie samochod rejestrowany ubezpieczany itp.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co kupić b4 czy a6 c4?
PostNapisane: 25.gru.2011 13:12:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Domaniak napisał(a):
Mhm.. A nie było 1.9 TDi w Audi a6 c4 110 konnych? Ojciec mechanik, wiec robota za darmo. ZNizki max bo na ojca bedzie samochod rejestrowany ubezpieczany itp.

Przecież Ci napisaliśmy że nie było.
Silnik 110-konny zadebiutował w B5/C5.
Wot polityka.

Niemniej zainwestujesz "parę" groszy i będziesz miał nawet 200 KM z tego 1Z`ta ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co kupić b4 czy a6 c4?
PostNapisane: 25.gru.2011 13:16:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.kwi.2008 19:46:54
Posty: 12
1Z silnik występował chyba w B4 przewaznie. Czy to ten sam silnik czy się myle? To, jeżeli bylby ten sam silnik, to co nalezałoby zrobić i ile mniej wiecej tzw "pare " groszy wyłożyć, aby wyciagnać chociaż z tych 90 koni przynajmniej 110-130.? Dałoby rade?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co kupić b4 czy a6 c4?
PostNapisane: 25.gru.2011 13:23:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
ostatnie roczniki C4 miały AHU wcześniej były 1Zty, różnica na pewno jest w sterowniku reszta raczej to samo, ostatnio na forum paska czytałem fajny temat o podkręcaniu AHU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co kupić b4 czy a6 c4?
PostNapisane: 25.gru.2011 13:28:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Domaniak napisał(a):
1Z silnik występował chyba w B4 przewaznie. Czy to ten sam silnik czy się myle? To, jeżeli bylby ten sam silnik, to co nalezałoby zrobić i ile mniej wiecej tzw "pare " groszy wyłożyć, aby wyciagnać chociaż z tych 90 koni przynajmniej 110-130.? Dałoby rade?

Tak, to ten sam silnik.
1Z występował w każdym szmelcavagenie do lat 95-96 a brak koła dwumasowego to jego największy plus poza pozostałymi zaletami.
Co zrobić aby mieć ~ 130 KM. Dróg jest kilka.
1) Zmiana wtrysków na większe , np 0.216 (~1000 zł) + chiptuning (~1000 zł) - będzie jakieś 120-125 KM.
2) Zmiana pompy na AFN`owską (~600-700 zł), wtryski AFN`owskie (~500-700 zł) + turbo z kolektorem od AFN`a , lub AWX`a (~700-1000 zł) chiptuning (~1000 zł) - 140-145 KM. (!)
2a) To samo , tylko zmiana wtrysków - można robić różne kombinacje ... zmiana wtrysków na 0.216 i sprawna pompa to nawet ~170 KM ... Niemniej tutaj seryjne sprzęgło powie papa ...
3) Zmiana pompy na 11`kę (~1000-1300 zł), wtryski 0.230 (~1000 zł),turbo od 2.0 TDI (~1500 zł), cudowanie z kolektorem ~parę zł, chiptuning ~1000 zł, wzmocnienie sprzęgła (z robocizną > 1000 zł) - 200 KM.

(!) - wariant optymalny z uwagi na koszty i trwałość.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Ostatnio edytowano 25.gru.2011 13:35:13 przez Baskecior, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co kupić b4 czy a6 c4?
PostNapisane: 25.gru.2011 13:29:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
hubos21 napisał(a):
ostatnie roczniki C4 miały AHU wcześniej były 1Zty, różnica na pewno jest w sterowniku reszta raczej to samo, ostatnio na forum paska czytałem fajny temat o podkręcaniu AHU

Niestety nie to samo ... AHU ma koło dwumasowe :(

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co kupić b4 czy a6 c4?
PostNapisane: 25.gru.2011 13:37:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2008 18:46:44
Posty: 326
Lokalizacja: Szczepki
kolega ma golfa 4 97 rok 90km zapewne siedzi tam AHU padł dwumas 1700zł

ja bym dozbierał lub szukał dłużej i brać 2.5tdi 140km z napędem zimowym :peace:

_________________
BYŁO
AUDI b2 1.6d
Renault Safrane I 2.2
VW golf 3 1.9 TDI (złom)
Opel kadett 1.4 LPG
Ford scorpio 2.0
Passat b4 1.9TDI
JEST
VW Passat b3 1.9D
VW Passat b3 1.9TD
VW Passat b4 1.8 LPG


Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co kupić b4 czy a6 c4?
PostNapisane: 25.gru.2011 13:40:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
giganteusz napisał(a):
kolega ma golfa 4 97 rok 90km zapewne siedzi tam AHU padł dwumas 1700zł

ja bym dozbierał lub szukał dłużej i brać 2.5tdi 140km z napędem zimowym :peace:

Niekoniecznie musi to być AHU, ale na pewno ma 2masę ... :(
Przerąbany wynalazek ... w Caddym też już czuję że za chwilę będę go wymieniał (AHU `2000) ... :(

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co kupić b4 czy a6 c4?
PostNapisane: 25.gru.2011 13:42:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.kwi.2008 19:46:54
Posty: 12
A jak to jest z tym chip tuningiem? Trzeba udac sie do specjalistycznego zakładu zeby optymalnie ustawili mi to jak juz bede mial wtryski 0.216? I skąd te wtryski wziaść, od czego pasują na co trzeba zwrócic uwage przy kupnie ich? Wystarczyłaby mi ta opcja: " 1) Zmiana wtrysków na większe , np 0.216 (~1000 zł) + chiptuning (~1000 zł) - będzie jakieś 120-125 KM. "


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co kupić b4 czy a6 c4?
PostNapisane: 25.gru.2011 13:49:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Domaniak napisał(a):
A jak to jest z tym chip tuningiem? Trzeba udac sie do specjalistycznego zakładu zeby optymalnie ustawili mi to jak juz bede mial wtryski 0.216? I skąd te wtryski wziaść, od czego pasują na co trzeba zwrócic uwage przy kupnie ich? Wystarczyłaby mi ta opcja: " 1) Zmiana wtrysków na większe , np 0.216 (~1000 zł) + chiptuning (~1000 zł) - będzie jakieś 120-125 KM. "

Dlatego tej opcji nie zaznaczałem jako zalecaną , bo 0.216 to zazwyczaj szpryce składane na jakichś gównianych końcówkach Fratelli czy innych. Potrafią się rozlecieć po roku.
Można również kombinować z katalogiem Boscha i poszukać czegoś typowego (wtryski od AXG) ... Będzie pewniej, bo to wtryski fabryczne.
Co do chipsa ... możesz jechać na indywidualne strojenie + hamowanko (~1000 zł) lub włożyć gotowca z allegro (200-300 zł).
Efekt będzie podobny, jeśli nie identyczny (im tuner ma większy ma dupochron tym moment ustawiony wyżej - jak w Polonezie) choć w wariancie 2 nie będzie wykresu z hamowni i 100% pewności czy wszystko gra jak należy.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co kupić b4 czy a6 c4?
PostNapisane: 25.gru.2011 14:41:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Baskecior napisał(a):
Domaniak napisał(a):
A jak to jest z tym chip tuningiem? Trzeba udac sie do specjalistycznego zakładu zeby optymalnie ustawili mi to jak juz bede mial wtryski 0.216? I skąd te wtryski wziaść, od czego pasują na co trzeba zwrócic uwage przy kupnie ich? Wystarczyłaby mi ta opcja: " 1) Zmiana wtrysków na większe , np 0.216 (~1000 zł) + chiptuning (~1000 zł) - będzie jakieś 120-125 KM. "

Dlatego tej opcji nie zaznaczałem jako zalecaną , bo 0.216 to zazwyczaj szpryce składane na jakichś gównianych końcówkach Fratelli czy innych. Potrafią się rozlecieć po roku.
Można również kombinować z katalogiem Boscha i poszukać czegoś typowego (wtryski od AXG) ... Będzie pewniej, bo to wtryski fabryczne.
Co do chipsa ... możesz jechać na indywidualne strojenie + hamowanko (~1000 zł) lub włożyć gotowca z allegro (200-300 zł).
Efekt będzie podobny, jeśli nie identyczny (im tuner ma większy ma dupochron tym moment ustawiony wyżej - jak w Polonezie) choć w wariancie 2 nie będzie wykresu z hamowni i 100% pewności czy wszystko gra jak należy.


można kupić Boscha zamiast Bosio, Cowboy ma w ofercie 205tki i 216tki Bocha, same końcówki albo całe wtryski


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co kupić b4 czy a6 c4?
PostNapisane: 25.gru.2011 15:24:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2011 12:42:49
Posty: 2346
Lokalizacja: Lubelskie
dobra fajnie, czyli mając np. b4 1.9 tdi 90 konną wersję, po doprowadzeniu do serii, inwestuję okolice 4 tyś zł na wspomniane:

"Zmiana pompy na AFN`owską (~600-700 zł), wtryski AFN`owskie (~500-700 zł) + turbo z kolektorem od AFN`a , lub AWX`a (~700-1000 zł) chiptuning (~1000 zł) - 140-145 KM. (!)"

i ciesze się takimi mocami?
a jak się ma to do spalania? oraz żywotności pozostałych elementów silnika?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co kupić b4 czy a6 c4?
PostNapisane: 25.gru.2011 16:47:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.kwi.2008 19:46:54
Posty: 12
Powoli bo 1 rzeczy nie rozumiem. Czyli np posiadajać wtryski orginalne od Audi b4 80 z silnika 1Z zmienia się koncówki na np 216tki i potem chip i bedzie te 100+ koni? Czy to trzeba specjalne jakieś wtryski kupować i wtedy jakieś końcówki zmieniać? I jak z zywotnoscią wtedy? Laik w tym jestem wiec sorki za problemy;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co kupić b4 czy a6 c4?
PostNapisane: 25.gru.2011 17:54:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Przeklejam z innego forum, wymazałem ceny żeby reklamy nie było, właściciel tekstu chyba się nie obrazi :D

************************** 205 BOSCH zestawy naprawcze z silnika 110KM (do mocy 145-150KM) ***************************************

OPCJA NR 1
kompletny zestaw naprawczy dla 4 wtrysków - oznaczenia 2437010077 (P520) 1,9 TDI SILNIKI AHF,AFN,AVG średnica otworków 0,205mm -
OPCJA NR 2
kompletny zestaw naprawczy 4 wtrysków - oznaczenia 2437010077 (P520) 1,9 TDI SILNIKI AHF,AFN,AVG średnica otworków 0,205mm wraz z regulacją na bazie przysłanych przez Ciebie wtrysków !! - (w cenie 4 zestawy Bosch + instalacja i regulacja cisnień + podkładki + wysyłka)

OPCJA NR 3
kompletne wtryski do założenia na aucie -


************************** 216 BOSCH ***************************************

opcje są następujące:


OPCJA NR 1
kompletny zestaw naprawczy dla 4 wtrysków - oznaczenia BOSCH: 2437010060 - 220 bar - VW Transporter AHY - 151KM -


OPCJA NR 2
kompletny zestaw naprawczy 4 wtrysków - oznaczenia BOSCH: 2437010060 - 220 bar - VW Transporter AHY - 151KM wraz z regulacją na bazie przysłanych przez Ciebie wtrysków !! - (w cenie 4 zestawy Bosch + instalacja i regulacja cisnień + podkładki + wysyłka)

jest kompletny zestaw do naprawy wtrysku przewidziany przez BOSCH-a, zostaje praktycznie tylko stary korpus (kawał metalowej rurki) i sprężyny, które wg BOSCHa się nie zużywają na tyle by je zmieniać...
spadek cisnienia nie wynika z osłabienia spręzyn tylko z głównie wybicia się iglicy we wtrysku i trochę z wyrobienia przekładki i trzpienia ..
czyli można powiedzieć że po wymianie tych kompletów naprawczych otrzymujemy praktycznie nowe wtryski

OPCJA NR 3
kompletne wtryski do założenia na aucie -

UWAGA: wtryski maja wyregulowane OBYDWA ciśnienia !!

2437010084 (P280-) 2,5 TDI SIL. AAT
2437010076 (P442) 1,9 TDI SIL. AGR 2,5 TDI SIL.ACV,AUF,AGX,AHD,BBF,APA,AXC,AYC,BBE
2437010082 (P502) 2,5 TDI SILNIK AEL średnica otworków 0,210mm
2437010077 (P520) 1,9 TDI SILNIKI AHF,AFN,AVG średnica otworków 0,205mm
2437010060 (P764) 2,5 TDI SILNIK AHY średnica otworków 0,216mm
2437010083 (P357) 1,9 TDI SILNIKI 1Z,,AHU,ALE,AFF średnica otworków 0,185mm
2437010059 ( P706) 2,5 TDI SILNIKI AYY,ACV,AUF,AXL,AYC,ANJ 1,9 TDI SILNIKI ALH,ALE
2437010111 (P837) 1,9 TDI silnik ASV średnica otworków 0,205mm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: